Sök:

Sökresultat:

2714 Uppsatser om Micro enterprises - Sida 31 av 181

Varumärke.com ? en studie i att kommunicera sin varumärkesidentitet på internet

Dagens samhälle har blivit alltmer komplext vilket lett till att företag måste söka nya tillvägagångssätt för att hävda sig i den alltmer rådande konkurrensen. Företag måste i och med globaliseringens framfart bli mer effektiva i sin marknadsföring och på något vis skapa mervärde hos konsumenten för att urskilja sig gentemot sina konkurrenter. Uppsatsen Varumärke.com behandlar huruvida företag kan komma att förmedla mervärde via sin varumärkesidentitet med hjälp av internet som ett kommunikationsverktyg..

Att koka soppa på en spik - en studie av den svenska storköksbranschen

Uppsatsen visar att fallföretaget, verksamt i den svenska storköksbranschen, står inför fyra strategiska val. Dessa val har drivits fram genom utvecklingen av egna märkesvaror, ökad centralisering bland slutanvändare och grossister samt därtill medföljande prispress. Slutsatsen är att fallföretaget torde välja en ingrediensfokuserad produktstrategi, fokusera på befintliga kunder och kategorier där man innehar produktledarskap samt fortsätta arbetet med intensiv produktutveckling..

Revision i den lokala självstyrelsen

I vår studie har vi försökt att klargöra vilka roller de förtroendevalda revisorer och de sakkunniga har i den kommunala revisionen. Vi har funnit att det finns en del problem när det gäller de förtroendevaldas brist på kompetens och oberoende. Dessutom är de sakkunnigas påverkan under revisionsprocessen väldigt stor, vilket kan leda till att revision genomförs enligt samma mallar i flera olika kommuner och kommunen inte får den särpräglade granskning som den kommunala revisionen är tänkt att resultera i..

Kreditbetyg - en alfabetisk utgångspunkt i ett numeriskt perspektiv

Studiens syfte är att, på den amerikanska marknaden, undersöka vilka publika finansiella nyckeltal som påverkar ett företags långsiktiga kreditbetyg. Studien ämnar även, i samma kontext, utreda hur nyckeltalen förhåller sig till varandra. Den teoretiska referensramen består av tidigare forskning och som metod har en multipel linjär regressionsmodell använts. Empirin är baserad på företag på amerikanska S&P 500. Slutsatsen är att det med 8 finansiella nyckeltal är möjligt att förklara ca 65 % av ett kreditbetyg..

H&M och COS ? House of Brands eller Branded House

Utifrån varumärkesteorier undersöka vilka konsekvenser H&M´s beslut att lansera sitt nya varumärke COS som ett fristående varumärke utan någon synlig koppling till H&M har haft på konsumenternas uppfattning om varumärkena. Vi dragit slutsatsen att konsumenterna påverkas positivt av H&M´s val att övergå till ett House of Brands och lansera COS som ett fristående varumärke. Den osynliga, men samtidigt tydliga kopplingen är en viktig framgångsfaktor..

A Comparison of Strategic Alliances and Mergers & Acquisitions and their Impact on Shareholder Value

A comparison of strategic alliances and mergers & acquisitions and their impact on shareholder value has been done. By using an event study methodology, the announcements of these strategic approaches has been analysed in order to understand which strategic approach affect shareholder value most favourably..

Krisreklam - En försvarsretorisk och bildsemiotisk analys av fenomenet

Uppsatsen analyserar tre fall av krisreklam från företagen Mercedes, Shell och Skandia utifrån försvarsretoriken och bildsemiotiken. Uppsatsen föreslår, diskuterar och analyserar termen krisreklam, vilket är uppsatsen främsta bidrag. Krisreklamen är ett budskap publicerat i ett köpt medium i syfte att påverka image. Vidare analyserar uppsatsen trovärdigheten i de tre krisreklamannonsernas budskap..

Fem-studie av rörelser i planet mellan bakaxelbrygga ADA1100 och centralväxelhuslock R780

This thesis has been performed at Scania CV AB Technical Centre in Södertälje and its aim hasbeen to study the causes and effects of deformations in the interface between the rear axlehousing ADA1100 and the central gear house R780 during operation. Design changes that wouldincrease the sealing capability of the studied interface are also suggested. Finite element (FE)and CAD software have been the primary tools in this study.Finite element (FE) simulations are used in the industry to predict and develop engineeringdesigns. The main motive for FE simulations has traditionally been to identify weak spots in thedesign, regarding high tensions and large deformations.The FE model is an aggregation of submodels and interface models that represents the rear axlehousing, suspension, central gear, central gear housing, wheels, bolts and weldings, and theirinteractions. The submodels have different material properties and they are connected withcontact interface models.Boundary conditions are defined on the bushings in front of the rear axle and on the air bellowsbehind the rear axle.

How Thai Culture Affects Expatriates' Leadership

To contribute to understanding of how Thai cultural context affects the leadership of expatriates in management positions. Instead of modifying the leadership styles to fit the local (Thai) context, the expatriates tried to push and influence their culture and leadership styles to Thai employees..

Callcenter inom banksektorn - En kvalitativ fallstudie ur ett organisationsperspektiv

Uppsatsen handlar om hur callcenter inom banksektorn skapades, hur de ser ut idag och hur framtiden ter sig. De företag vars callcenter studeras är: Föreningssparbanken, Handelsbanken, Nordea och SEB. Metoden är för studien är induktiv och kvalitativ. För att inhämta empiri och vi använt oss utav en kombination av semistrukturerade/ostrukturerade intervjuer. De teoretiska källor vi har använt oss utav är till exempel Mintzberg och Morgan..

Veckodagseffekter på den ryska börsen RTS

Syftet med denna kandidatuppsats är att undersöka omeffektiva marknadshypotesen håller på den ryska RTSbörsen. Med andra ord vill vi utreda omveckodagseffekt kan observeras på den ryskabörsmarknaden för att sedan kunna avgöra ommarknaden faktiskt är effektiv.Testresultaten visar att det finns veckodagseffekter år2000 och 2005. Eftersom dessa effekter visar sig varaicke-bestående så drar vi slutsatsen att ryska marknadeninte är ineffektiv, men effektiviteten kan inte hellerpåvisas pga. andra faktorer som kan påverkaeffektivitet..

Outsourcing som pausknapp

Syfte: Att undersöka huruvida outsourcing används som enpausknapp för att skjuta upp problemet och i framtidenta ställning till funktionens vara eller icke vara inomföretaget samt studera vad som görs under tidenfunktionen är outsourcad och om detta möjliggörinsourcing för företaget. Slutsats:Ett mönster infinnes i de tidiga stadierna av outsourcing. Ett uttalat beslut eller planering förinsourcing är sällsynt. Företagen använder olikatillvägagångssätt angående förberedande för eneventuell insourcing..

Vilka faktorer är mest kritiska i bedömningen av en kapacitetsinvestering i processindustrin?

De faktorer vi kommit fram till är direkt kritiska i en kalkyl för en investeringsbedömning i processindustrin är; lönekostnaderna, investeringskostnaderna och WACC. Vidare finns det två faktorer utanför kalkylen som påverkar lönekostnaderna och WACC, dessa är mycket viktiga och det är upplösande av trånga sektorer och ökad flexibilitet. Detta visar att bindningen av rörelsekapital kan komma att bli en kritisk faktor eftersom den påverkas av dessa två faktorer..

Faktorer som kan bidra till stimulans av intellektuellt kapital- inom ramen för UMAS målbild 2005

Sammanfattning Rapportens syfte är att inom ramen för UMAS målbild 2005 peka på faktorer som kan bidra till stimulans av organisationens intellektuella kapital..

Network Advantages in a Market Entry Context ? A study of the Swedish fashion business

Purpose: The purpose of this paper is to research and analyze how the establishment in new markets of small and medium Swedish fashion companies can be made more efficient from a network perspective. Methodology: The researchers have decided to take a phenomenological standpoint and undertake an exploratory study in order to gain understanding of the phenomenon of market entry and the use of networks. The researchers have chosen to undertake a qualitative study and to adopt an abductive approach. Two ?case companies? have been chosen which are Filippa K and House of Dagmar.

<- Föregående sida 31 Nästa sida ->