Sökresultat:
4110 Uppsatser om Marketing Communications Planning - Sida 44 av 274
Co-Creation - Synsätt inom marknadsföringslitteraturen
The creation of value is considered the core purpose and central process of economic exchange. Value creation is now conceptualized as shared by both producers and customers, and value is seen as fundamentally derived and determined in use, the integration and application of resources in a specific context, rather than in exchange, embedded in products and manifested as price. The field of research is abundant with publications but these do not fully further the understanding of value creation and co-creation in a way that is meaningful for theoretical development and decision making in business and marketing practise. Without a thorough understanding of the factors characterising value co-creation, the nature as well as content and locus of co-creation cannot be identified. In that case value co-creation easily becomes a concept without substance. Until now, individual publications on co-creation have focused on few or different aspects, have emphasized the process from either the customer?s or from the firm?s vantage point, have different theoretical approaches and have ignored the complexity in interactions between actors.The purpose of this essay is to analyse how five fundamental aspects of co-creation of customer value are perceived in contemporary marketing literature. Discussing the different views on co-creation, this essay concludes that thoughthere are evident points of agreement, finding one generally valid doctrine of predestination or value co-creation is improbable.
En undersökning av projicerat ljus i inomhusmiljö
BackgroundToday a common approach to solve a complicated problem is to assemble a temporary workforce in order to solve the problem by working together within a project. One of the difficulties with working in projects is to maintain the planned budget. Working hours and costs are often exceeded. Many companies presume that any certain project will succeed, a presumption that leads companies not to anticipate risks involved in a project. In companies today there is seldom time for evaluation or moderation of a project, in order to have time for evaluation there is a great need for an adequate planning of the project.IntentThe intention with this study is to create a model for planning, budgeting and evaluation of projects within consultancy companies.MethodWith the help of interviews and discussions within the group Hamnar och Byggkonstruktioner at Sweco has evidence to present a proposal on planning, budgeting and monitoring been developed.ResultsA model has been developed to ease for consultancy companies to plan, budget, monitor and evaluate projects.
Att tillgängliggöra distributionsstödda titlar med hjälp av marknadsföring ? En studie om bibliotekariers ansatser på området
The purpose of this master's thesis is to study how librarians at public libraries make the literature with state supported distribution available through marketing. By qualitative interviews with nine heads of libraries the thesis examines how the library staff in each library market the state supported distribution by the Swedish Art Council. My theoretical framework is based on Philip Kotler's thesis on marketing. My conclusion is that the library staff rather market the library as whole, than focus on just one specific type of books. The attitudes toward the state supported distribution are a mixed one, but the library staff is glad for what is given..
När tjejkvällen kom till byn. : En fallstudie av event marketing som ett intern- och externmarknadsföringsverktyg
En stor utmaning för ett säljföretag i dag är inte bara att identifiera och attrahera en specifik målgrupp. Det bör även skapa sig en bild av hur organisationen bör kommunicera med den presumtiva kunden för att skapa en stadig relation, som i sin tur kan borga för återköp. Situationen som uppstår då en försäljare för första gången interagerar med en kund kallas sanningens ögonblick. Det är vid detta ögonblick som grunden till en hållbar relation mellan säljare och kund förhoppningsvis läggs. Det är av högsta vikt för ett företag att försäljaren är införstådd i det beteende som företaget anser vara korrekt, och på så sätt återspeglar den attityd och kundbild som organisationen har för avsikt att förmedla gentemot kunden.
Grossistens roll på handarbetsmarknaden : En studie om Ja?rbo Garns kommunikation med sina kunder och a?terfo?rsa?ljare
Ja?rbo Garn is a wholesaler in the textile industry. The companys position on the market is under changing circumstances. Therefore Ja?rbo Garn needs to find new ways of developing their marketing.
Relationsmarknadsföring : Hur bankerna ska klara en högre konsumentrörlighet
Relationship Marketing - will banks be able to handle higher consumer mobility in the private market?The purpose of this paper is to gain an understanding of the factors that affect customer loyalty to the bank. Consumer mobility will probably increase as a result of political changes and pressures on the private banking market to become more competitive. This study was carried out using semi-structured interviews and were transcribed and analyzed with the help of models and theories centered on relationship marketing. The theories describe loyalty, the customer lifecycle and relationships between customers and organizations.
Sociala medier- en länk mellan producent och konsument
Abstract Titel: Sociala medier - En länk mellan producent och konsument Författare: Tero Marjamäki, Henrik Svensson Handledare: Lars Palm Examinator: Lennart Andreasson Utbildningssäte: Högskolan i Halmstad Sektion: Hälsa och Samhälle Kurs: Medie och kommunikationsvetenskap,61-90p Delkurs: C-uppsats, 15p År: 2007 Syfte: Studiens syfte är att undersöka, utforska och analysera sociala medier, dess innebörd och innehåll Metod: Som kunskapsteoretisk utgångspunkt används ett explorativt förhållningssätt, med abduktion som slutledningsprocess. Kvalitativ metod har tillämpats i studien i form av mailintervjuer Slutsatser: Tidigt i arbetet kunde vi uppdaga att det rådde meningsskiljaktigheter vad gällde definitionen och synen på sociala medier. Vissa forskare samt några utav våra respondenter ansåg att sociala medier var någonting fult, nästan förkastligt som inte hör hemma i marknadsföringsvärlden. Medan andra forskare samt ett antal utav våra respondenter ansåg att sociala medier var en länk mellan producent och konsument,2sociala medier var arenor för samtal. Några ansåg även att sociala medier var en helt naturlig uppkomst då vanlig reklam inte längre påverkar människor i samma utsträckning som tidigare.
Makten över bostaden
Bostadsbyggandet i Sverige idag präglas av ett fåtal större företag som
producerar relativt standardiserade bostäder. Möjligheterna för den enskilda
boende att påverka sitt framtida boende med avseende på planlösning och
utformning är begränsade samtidigt som nya krav
på bostäder uppkommer: familjekonstellationer ändras, kärnfamiljen är inte
längre en självklarhet och miljö- och klimatfrågor vinner mark. Deltagande
räknas som en av
grundförutsättningarna för en av dimensionerna för hållbar utveckling; social
hållbarhet. Social hållbarhet handlar om att bygga ett långsiktigt och
dynamiskt samhälle och att trygga människors förutsättningar för sina
grundläggande mänskliga behov. Att planera och bygga i en grupp, en så kallad
byggemenskap, är ett fenomen som förekommer i flera länder i Europa och även i
ett begränsat antal exempel i Sverige.
Stadsutveckling av området Sveaplan i Eskilstuna
I planeringssammanhang är begreppet ?attraktiv stad? vanligt förekommande. För
att kunna utveckla en attraktiv stad måste man börja med att definiera
begreppet. Dock är det ett begrepp som är svårt att definiera. Detta beror på
hur starkt kopplat det är till individens egna värderingar om vad en ?attraktiv
stad? är.
Boende - en ny strategi: Marknadsföring genom ett event! Studieobjekt: Trelleborg
Syfte: Syftet med denna uppsats är att utröna hur events kan påverka boendeattraktionen till en stad och åskådliggöra andra påverkande faktorer. Metod: I vår uppsats har vi valt att använda oss av en kombination av kvalitativa intervjuer och en kvantitativ enkätundersökning. Vi utförde personliga semistrukturerade intervjuer med representanter från studieobjektet Trelleborgs kommun, medan enkätundersökningen genomfördes under två dagar i de centrala delarna av Trelleborg stad. Teoretiska perspektiv: Det huvudsakliga teoretiska perspektivet i vår uppsats utgörs av teorier kring Place marketing, Event marketing och Boendeattraktion. Dessa sammankopplas i en teoretisk referensram som ligger till grund för analysen.
One To One marketing - kommunikation för en utmärkt relation?
Marknadsföringsbegrepp har växt allt mer med tiden, lika väl som det har förgrenat sig ochutvecklats inom olika riktningar. Under utbildningens gång har vi läst en hel del ommarknadsföring och dess olika termer samt begrepp, men inte förrän det fjärde året, blev viverkligen fascinerade av själva ämnet One to One marketing.Undersökningens syfte är att studera hur tjänsteföretag tillämpar One to One marketing och påvilket sätt de inför perspektivet inom sina arbetsrutiner. De aspekter som vi har funnit mestintressanta att undersöka är hur tjänsteföretagen uppfattar One to One marketing och vilkalikheter samt skillnader det finns mellan teorin och empirin. Tjänsteföretagen som vi harintervjuat till vår uppsats är Reklambyrån Mecka, Nordea Private Banking och ICA Banken.Läsarna får en inblick i och kommer nära inpå tjänsteföretagens interna verksamhet.Konsumenter är den största anledningen till den goda lönsamhet som varje företag vill uppnå.Konsumenter är den drivande kraften bakom köpmarknaden och det gäller att lyckas få tag pådem som ger mest avkastning. Att vara kundorienterad och lyckas uppnå denna så kalladeskräddarsydda orienteringen, gentemot kunden, är ett av huvudmålen med One to One.
Skolmatsalsmiljö och schemaplanering ur ett hälsoperspektiv : Kvalitativ ansats
To investigate if the student?s school centeent, and that planning of the school lunch is done from a health perspective. Qualitative research approach was used, including both interviews and observations, to view the purpose. Evidence was collected using a participating observer, semi constructed questions and structured observation. To focus on specific parts in the material, a directed content analysis was used. One large and one smaller school participated in the study.
Jämförande studie mellan traditionella seminarier & webbseminarier i marknadsföringssyfte
Titel: Comparative study between traditional seminars and webinars for marketing purpose. Level:Final assignment for Bachelor Degree in Business AdministrationAuthor:Peter Nicks and Alexander WidellSupervisor:Aihie OsarenkhoeDate:2011 ? JanuaryAim:We want to examine how businesses can use webinars to supplement or replace seminars in its industrial marketing. When should businesses use seminars, when should they use webinars and when should they use a combination of the two?Method:We have chosen to do a combination of quantitative and qualitative research.
För vem? ?om rättvisa i fysisk planering
Syftet med arbetet är att belysa och diskutera rättviseaspekten i fysisk
planering under 2000-talet utifrån ett antal begrepp och kriterier om rättvisa
relaterade till kontexten för fysisk planering. Vidare är syftet att tillämpa
dessa begrepp och kriterier i en analys av rättviseaspekten i det pågående
planeringsprojektet Östra Kvillebäcken i centrala Göteborg.
Arbetet inleds med avsnittet Rättvisa i samhällsbyggandet som tar upp rättvisa
som begrepp, hur rättvisa kan kopplas till staden samt det svenska systemet och
planerarnas roll. Ambitionen med avsnittet är att ge bakgrund och förståelse
för begreppet rättvisa och för hur planeringen påverkas av det system som
byggts upp i landet samt vilken möjlighet planerare har att styra utvecklingen
mot ett mer rättvist utfall.
Efter det här följer en forskningsöversikt ifrån vilken de kriterier som
används för att analysera Östra Kvillebäcken hämtas. Där på följer arbetets
undersökning som består av en fallstudie där platsens kontext analyseras och en
innehållsanalys görs. Analysen av platsens kontext syftar till att ge en
förståelse för platsen och dess förutsättningar.
Robusthetsanalys Djurängen & Rinkabyholm i Kalmar kommun
Inledning:
Detta är ett examensarbete på 20 poäng inom Programmet för Fysisk planering,
vid Blekinge Tekniska Högskola i Karlskrona.
Arbetet innefattar en Robusthetsanalys över Djurängen och Rinkabyholm i Kalmar
kommun efter en metod framtagen av Expertgruppen för säkerhet och förvaltning,
ny- och ombyggnad.
Arbetet har utförts i grupp om två studenter. Analysen grundar sig på
fördjupade studier inom olika ämnesområden, vilka presenteras i
sårbarhetsbedömningen del 2 kapitel 3. Den individuella delen avser
fördjupningarna i nämnda kapitel. Texten för varje ämnesområden är baserad på
litteratur, statistik samt intervjuer med verksamheter, myndigheter och
enskilda personer.
Carina Håkansson har sammanställt följande texter: 3.1.4 Personskador och
olycksfall, 3.1.5 Insatser för räddningstjänst vid brand och olyckor, 3.1.6
Brottslighet, 3.2.1 Dricksvatten 3.2.2 Livsmedel.