Sök:

Sökresultat:

9299 Uppsatser om Management position - Sida 38 av 620

Revenue Management - om intäktsoptimering på Choice Hotels Scandinavia ASA

Hotellbranschen kännetecknas av att vara kapitalintensiv med höga fasta och förhållandevis låga rörliga kostnader. Ett osålt hotellrum medför konsekvenser på resultatet eftersom de inte går att lagra till senare försäljning. Revenue Management är ett verktyg på mikronivå som hjälper företag att ta fördel av och förutse alla möjligheter som flyter omkring på marknaden på ett taktiskt och strategiskt sätt. Revenue Management är, som vi kommit fram till under arbetes gång, ett ganska svårfångat begrepp. Arbetet med Revenue Management har blivit något på modet.

Myndigheter för hållbar utveckling : En studie av myndigheters miljölednignssystem 2005

Agencies towards Sustainable Development ? A Study of Environmental Management Systems in Governmental Agencies 2005A vision of the Swedish government is to build an ecologically sustainable society. A tool in this effort is to implement environmental management systems (EMS). The aim of the thesis is to present in which phase of the implementation of EMS Swedish governmental agencies are. This will be done by compilation and evaluation of agencies? yearly environmental reports.The thesis is written in co-operation with the Swedish Environmental Protection Agency (Swedish EPA).

Case management för personer med psykisk funktionsnedsättning.

Introduktion: Under de senaste decennierna har olika omvårdnadsinsatser för individer med psykisk funktionsnedsättning växt sig allt större. En av dessa insatser är case management där den psykiskt funktionsnedsatta tillsammans med en case manager får hjälp att utföra aktiviteter på viktiga livsområden. Syfte: Är att beskriva nyttan av case management för personer med psykisk funktionsnedsättning. Metod: Studien genomfördes som en systematisk litteraturstudie där flertalet artiklar granskats. Resultat: En huvudkategori med fokus på case management som omvårdnadsinsats för den psykiskt funktionsnedsatta uppkom med sju tillhörande underkategorier.

Intelligent remuneration in the knowledge economy

Talented people are recognised as being the most important corporate resource over the next twenty years and a competitive compensation system is an important tool in attracting and retaining talent. Traditional pay systems are recognised as being neither cost effective nor motivating people to do more. Often these systems do not contribute to strategic objectives. This study outlines what constitutes an intelligent remuneration system that will enhance the mind value added by knowledge workers, reward knowledge creation, and contribute to organisational strategies..

EKONOMISTYRNING AV BUTIKSVERKSAMHET: ? en fallstudie av modeföretaget ?Alfa?

The aim of this thesis is to examine how salesperson control can be exercised in a retail store environment. A case study has been performed on a Swedish fashion company emphasizing the relationship between the company?s upper level management and their retail store operations in order to describe, analyze and classify the prevailing management control mechanisms. The paper presents an agency theoretical approach to the relationship applying behavior- and outcome based control theory, performance measurement theory and incentives theory in order to give a comprehensive image of the control system. The main finding is that the company?s management control system as applied to the sales force in its retail stores can be categorized as mainly behavior-based despite several explicit outcome-based features..

Design i inredningsindustrin : Tre fallstudier om design management och framgång

SammanfattningUppsatsen har för avsikt att undersöka hur svenska inredningsföretag använder design management för att utveckla sin verksamhet. Med design management avses funktionen att leda och kontrollera designprocessen, det innefattar också att fungera som länken mellan designen och organisationen. Design management har även som funktion att integrera designkonceptet i andra delar av organisationen, samt att integrera organisationen i designprocessen.Genom kursen Innovation and design management vid Växjö universitet där författarna studerar knöts kontakt med Anders Wisth, projektledare för Möbelriket i Småland. Anders Wisth hade observerat att flera företag som arbetar med design hade svårt att utveckla sin verksamhet. Möbelriket förmedlade kontakten till tre inredningsföretag som alla hade nått framgång med sin design och utvecklat sin verksamhet.Hur dessa företag arbetade med design jämfördes sedan mot varandra samt mot teorin.

Den svenska skogsindustrins beroende av makroprisvariabler

En analys av vilka makrovariabler som har störst påverkan på den svenska skogsindustrins lönsamhet. Fem företag och ett antal makroprisvariabler mätna under en tio-års period. Teoretiskt ramverk är MUST-analysen, multipel regression har använts för att gradera variablers relevans..

Launch of new products : market research for new product development for diabetics

Foods that stimulate health and satisfy consumer expectations are needed. In a consumer´s perspective, products that provide several kinds of health benefits, without any call for major changes in their behaviour are needed on the market. With this increasing interest in health promoting food product, one of the biggest challenges for the food industry is to find the conditions and right position on the market and find the opportunities to enter the market successfully. New products with added health values can be developed to cure and counter welfare diseases as in this case for diabetics type 2. Swedish food companies have a desire to respond to welfare diseases and one welfare disease is diabetes type 2. Many of them have an ambition to develop new products to respond to the growing population and find a supply that could suit their customers.

Den kvinnliga anatomins sociala konsekvenser : En kvalitativ studie av argumentation och doxa i förändring rörande den svenska aborträtten

Abortion remains a contentious issue, which greatly raises ethical problems. This thesis examines the leading arguments in the Swedish abortion debate around the ? in terms of legislation ? critical years of 1938 and 1974. With Foucault's genealogical method, Butler's theories of gender as a social construction in relation to power and doxa, the study examines what the development of the argumentation says about the views on morality, the woman's body, life, individual and state? How has the arguments pro and against abortion changed over time and what does this say about the norms that guide and orientate the arguments? The most obvious change in argumentation is seen in the shift from an absolute moral and conservative position into an increasingly relativistic and liberal position, and this study will argue that this shift has its prerequisites in the changing status of the citizen and state.

Leveranslogistik på byggarbetsplatsen

Problem: How do delivery logistics work in practice at the building site? Where are the big problems? How to make building logistics more effective? Do the site management and the haulers agree about questions concerning both parties? What is possible to gain by using better logistics? Is it possible to gain time with better logistics and by that reducing the costs? Purpose and aim: The purpose is to discover if there are any disagreements between the site management and the haulers. If disagreements occur they will be examined and probable measures based on the problems will be suggested. Another intention is to bring key ratios concerning time spent for deliveries forward. One aim is to update a similar report made in 1972.

Acne Jeans och Öresund: Hur förändras verksamhetsstyrningen i ett kreativt modeföretag när det inleder samarbete med ett riskkapitalbolag?

We have performed a case study on Acne Jeans, a creative Swedish fashion company, which initiated a cooperation with the Swedish venture capital firm Öresund. The aim of our paper was to examine what motivates a venture capital firm to transform the management control system of a creative company, into a more formal system of control. Main results: Öresund did not have an excessive impact on the management control system of Acne Jeans, due to three main reasons. First of all, Acne Jeans had a satisfactory management control system prior to the cooperation. Furthermore, the relationship between the two parties was characterized by mutual trust.

Volkswagen AG - en fallstudie av verksamheten på den svenska marknaden

Syftet med kandidatuppsatsen är att beskriva och analysera hur Volkswagen AG profilerar, styr och arbetar strategiskt med sin varumärkesportfölj på den svenska marknaden.

Den svenska koden för bolagsstyrning

Koden har bidragit till ökat medvetande om informationen utåt samt hjälpt företagen att strukturera denna, överlag har det visats en god vilja bland företag att anpassa sig efter och efterleva kodens regler..

Cash Management, En studie av hur ett förbisett vinstgenererande område hanteras av medelstora företag

Sammanfattning Uppsatsens titel: Cash Management, En studie av hur ett förbisett vinstgenererande område hanteras av medelstora företagSeminariedatum: 2006-06-08 Ämne/kurs: FEK582 Kandidatuppsats, 10 poängFörfattare: Lars Hansen, Rikard Johansson och Patrik JonssonHandledare: Tore ErikssonFem nyckelord: Cash Management, Medelstora företag, Likviditetsplanering, Likviditetshan-tering, Cash Management-systemSyfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka i vilken utsträckning medelstora företag arbetar med likviditetshantering och planering. Vidare kommer företagens och bankernas rela-tion inom området Cash Management studeras för att undersöka hur banker kan bli mer effek-tiva när det gäller att tillmötesgå företagens behov.Metod: Kvalitativa intervjuer genomfördes hos medelstora företag, en bank samt en revisor. Ansatsen i uppsatsen var deduktiv. Vidare har resultaten från intervjuerna analyserats och jämförts med hypoteser i teorin. Slutsatsen ses som en utveckling av analysen där även tankar om förbättringar förs fram.

Positioneringsbeslutsmodellen : För ett litet B2B företag

The purpose of this essay is to analyze theories about positioning that will create an image of the positioning process, which we later on shall benchmark with other companies way to position their brand. By this, we want to obtain a well-documented work on how Luma Metall AB should work with the positioning on its brand in the future. This essay is based on a qualitative method that is characterized by an abductive approach. The empirical materials we have gathered through interviews with 5 selected persons that are well experienced on the subject have given us important information. We have come to a conclusion how a small company in a B2B market can position itself.

<- Föregående sida 38 Nästa sida ->