Sök:

Sökresultat:

1245 Uppsatser om Mail and Document retrieval - Sida 58 av 83

Förtätning ur ett socialt perspektiv

Urban densification as a planning strategy is of interest in the planning context of today. It is also seen as a part of the sustainable development. Urban densification as a concept is commonly used in the discussion of a sustainable development. Thus, the question about urban densification is an important challenge in the current planning context. A deeper understanding of the process which urban densification has developed from is necessary, since planners then will be more able to manage this challenge.

Världen vill bedragas : arkitekturtävlingar och presentationsteknik som retoriskt knep

The purpose of this essay is to analytically review and discuss architecturalcompetitions, mainly through the general views of a few selected workinglandscape architects, architects and scientists. I have studied the moral and workethicalaspects of using graphical presentations as a mean to draw attention,rather than trying to meet the set program points.My results are derived from e-mail interviews, literature studies and studies ofthe competition entry Stockholmssfären from the competition Stockholmsportenwhich was held in Sweden early 2011.The literature studies have shown that the available literature on architecturalcompetitions and research on the subject is biased towards architecture ratherthan landscape architecture. Worth mentioning is also that there is not a lot ofavailable literature, mainly due to lacking research on the subject.The informants for the interviews were selected based upon their academicmerits and/or experience of working with or doing scientific research onarchitectural competitions. The landscape architects? opinions regardingarchitectural competitions turned out to be in many ways alike ? they seemed tohave a pretty relaxed view of competing in architecture.

Kommunikation mellan offentlig och privat sektor : En studie mellan Mariestads kommun och dess företag

Syftet med detta examensarbete är att förbättra kommunikationen mellan Mariestads kommun och företagen i kommunen, för att därigenom förbättra näringslivsklimatet i Mariestads kommun. För att uppnå syftet är det två delproblem som har undersökts. Vilka kanaler används när kommunen kommunicerar med företagen och hur fungerar kommunikationen mellan kommunen och företagen. En intervju har genomförts som blev en del av grunden till den enkät som skickades ut till 211 aktiebolag i Mariestads kommun. I undersökningen delades företagen in i olika grupper beroende på storlek av företag.Resultatet visade att de kommunikationskanaler som användes mellan kommunen och företagen var lokaltidningen, brev, informationsmöten, telefon, mail, kommunens hemsida och personliga besökDet visade sig att kommunikationen mellan Mariestads kommun och företagen har stor betydelse för näringslivsklimatet.

e-CRM : En fallstudie av bokbranschens e-företag

SyfteVi vill med uppsatsen öka förståelsen för fenomenet e-CRM ur ett företagsperspektiv. Med detta vill vi beskriva hur den nätbaserade handeln, utifrån ett relationsperspektiv, fungerar och hur företag medvetet jobbar med att bygga lojala förhållanden med de egna kunderna.Vi har därtill arbetat efter tre forskningsfrågor som är sammanhängande med syftet:Vilka möjligheter till e-CRM har e-bokhandeln ur ett relationsperspektiv?Hur skapar nätbaserade företag kundrelationer utan den fysiska aspekten?Hur ser kundkommunikationen ut hos nätbaserade företag?MetodI uppsatsen har vi valt att göra en studie av kvalitativ karaktär bestående av fem intervjuer. Vi utgår ifrån en fallstudie som är grundad på bokbranschen då det idag finns många bokföretag som är renodlat nätbaserade. De genomförda intervjuerna är byggda på fyra personliga intervjuer och en e-mail intervju med personer som besitter god kunskap inom ämnesområdet samt arbetar inom bokhandelsbranschen.SlutsatserGenom vår analys har vi gjort en urskiljning av hur företag inom e-bokhandeln använder sig av e-CRM och hur de utan fysiska aspekter kommunicerar med kunden.

En studie om förutsättningarna att certifiera sig enligt ISO 14001 är desamma för stora och små företag

As the environmental awarenesshas increasedin recent decadessohas the society?s demand forenvironmentalresponsible companies(Ammenberg, 2004).One way for companies to take responsibility and work with environmental issues is to implement anenvironmental management system(EMS). EMSserves as a tool for companies to systematically work with environmental issues and develop the company's environmental efforts. ISO 14001 is theEMSaccording to whichthat the majority of companies today choose to get certified(Brorson & Almgren, 2007). The introduction and operation of the ISO 14001 requires significant financial and human resources and it can therefore be questioned whether the environmental managementsystem is adaptable forall companysizes.The purpose of this studyis to examine whether EMScan provide environmental and economic benefits for companies of all sizes and ifthe conditions to get certifiedaccordingto ISO 14001 is the same for large and smallcompanies.A literature study was made to collect information on company'simplementation of ISO 14001.

Internkommunikation, dess funktion och betydelse för projektmedlemmars motivation.

Previous research has shown that internal communication can be linked with how motivated a project team is, but research that shows examples of how this works is missing. This paper therefore aims to study how two different IT projects are working with internal communication. By analyzing its strengths and weaknesses, we wanted to study how these could be linked to the project team's motivation. In doing so, we wanted to be able to give examples of how projects could work with internal communication to motivate their project teams. Essay questions of the study are:? How does the internal communication occur in the projects?? Which strengths and weaknesses are to be found in the internal communication?? How does the internal communication influence the project members' motivation? To fulfill the purpose of the study it was needed informants interviews with the project manager for each project to access the facts, and respondent interviews with the project members from each project for accessing opinions.The results from the interviews show that both projects have effective communication, even if it looked different, and doesn't quite agree with what previous research recommends.

E-kommunikation på arbetsplatsen : Medarbetares upplevelser av chefens e-postkommunikation

Snabb, teknisk utveckling har förändrat kommunikationen på arbetsplatsen. Den virtuella kontexten har bidragit med digitala kommunikationssätt, där e-posten är den populäraste. Fördelarna är stora. E-posten sparar tid och är kostnadseffektiv. Enligt tidig forskning har organisationers prestationer i stor utsträckning berott på kommunikationen och relationen mellan chefer och medarbetare.

Får jag be om största möjliga tystnad : en uppsatsom företagshemligheter ur arbetstagarens perspektiv

SyfteVi vill med uppsatsen öka förståelsen för fenomenet e-CRM ur ett företagsperspektiv. Med detta vill vi beskriva hur den nätbaserade handeln, utifrån ett relationsperspektiv, fungerar och hur företag medvetet jobbar med att bygga lojala förhållanden med de egna kunderna.Vi har därtill arbetat efter tre forskningsfrågor som är sammanhängande med syftet:Vilka möjligheter till e-CRM har e-bokhandeln ur ett relationsperspektiv?Hur skapar nätbaserade företag kundrelationer utan den fysiska aspekten?Hur ser kundkommunikationen ut hos nätbaserade företag?MetodI uppsatsen har vi valt att göra en studie av kvalitativ karaktär bestående av fem intervjuer. Vi utgår ifrån en fallstudie som är grundad på bokbranschen då det idag finns många bokföretag som är renodlat nätbaserade. De genomförda intervjuerna är byggda på fyra personliga intervjuer och en e-mail intervju med personer som besitter god kunskap inom ämnesområdet samt arbetar inom bokhandelsbranschen.SlutsatserGenom vår analys har vi gjort en urskiljning av hur företag inom e-bokhandeln använder sig av e-CRM och hur de utan fysiska aspekter kommunicerar med kunden.

"Nu gör vi det här, och det här, och det här, och det här" : Tre musiklärares beskrivningar av undervisningens centrala innehåll i musik- och kulturskolan

Med modern medieteknik utvecklas nya sätt att kommunicera. Bland läsare av litteratur märks det inte minst. Tendensen, som blir allt tydligare, visar att amatörkritik fyller ett slags tomrum i litteratursamhället. Alltfler skriver rakt ut i bloggsfären om sina läsupplevelser, eller letar sig först fram till internetbokhandlares webbadresser. Det förekommer även att läsare skriver direkt till författare.

Ett placeringsrecept? En kvalitativ studie om processen för varumärkesexponering i ?Hela Sverige bakar?

Titel: Ett placeringsrecept?- En kvalitativ studie om processen kring varumärkesexponering i ?Hela Sverige bakar?Författare: Elina Grothén och Julia RobertsonKurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik,medier och kommunikation, Göteborgs universitetTermin: Höstterminen 2014Handledare: Britt BörjessonSidantal: 60 sidor inklusive bilagorOrd: 17552Syfte: Vårt syfte med denna studie är att utforska och analysera hur placeringen av varumärken går till i det svenska tv-programmet ?Hela Sverige bakar?Metod: Kvalitativa samtalsintervjuerMaterial: Totalt sju intervjuer. Sex samtalsintervjuer, varav tre personliga och tre på telefon.Ytterligare en intervju besvarades via mail.

Statens och kyrkans separation : En lokal studie om Hällby församling i Södermanland

Syftet med denna studie är att få kunskap om hur sex danslärare uppfattar sitt arbete med bedömning i dans i gymnasieskolan, inom de nya ämnes-och kursplanerna från 2011. Studien avser också undersöka hur danslärarna går tillväga under feedbacksamtal i dansämnet. Mitt syfte för studien grundar sig i att jag själv har ett starkt intresse för bedömning och hur jag kan utveckla olika bedömningsmetoder. De metoder jag har använt mig av i studien är tre kvalitativa intervjuer, samt tre intervjuer via mail. Intervjupersonerna har valts på grunderna att de undervisar elever inom det estetiska programmet inriktning dans, samt att de undervisar elever enligt de nya ämnes-och kursplanerna.

Läsinlärningsprocessen : Hur arbetar pedagoger med läsinlärning?

SammandragSyftet med mitt arbete är att jämföra hur bokstavsinlärning kan se ut i en Montessori förskoleklass, Reggio Emilia-inspirerad förskoleklass samt en årskurs etta i en kommunal skola. Jag vill ta reda på om det finns tydliga likheter/skillnader mellan de olika verksamheterna och hur det påverkar barnets fortsatta läs- och skrivinlärning. Jag har utfört 15-minuters observationer i de tre olika verksamheterna för att själv vara med och uppleva miljön samt se hur olika inlärningstillfällena kan se ut. För att komplettera observationerna skickade jag även ett mail med intervjufrågor till de tre lärarna/förskollärarna som de svarade på och sedan skickade tillbaka till mig. Genom detta fick jag bland annat svar på varför de jobbar som de gör, vilket synsätt som låg till grunden för undervisningen samt hur de tror att barn lär sig bokstäver bäst. Mitt resultat visar att lärarna/förskollärarna jobbar på olika sätt med bokstavsinlärning.

Att finna kärleken @ Internet : en studie om hur kommunikationen mellan åtta par utvecklats från det första mötet online till det första mötet offline

Purpose/aim: The purpose is to get increased knowledge about how the communication had developed from the first contact online to the first meeting in real life and even after when it had turned into a real relationship. I also wanted to know why the eight women I interviewed experienced that the Internet is a good venue to meet and develop a real relationship at and if there existed any differences between those four women who were a bit older and those four women who were young.Material/method: When the purpose with this survey stood clear I decided to use interviews as the method to find out more about my subject. I decided to do eight interviews and I contacted eight women who all found their partners online that were willing to help me and answer my interview questions. I did six of the total eight interviews through MSN Messenger and the other two through the telephone.Main results: I found out that three of the older women had used e-mail and telephone and sometimes SMS communication to find out more about their soon to be partner and after that decided to meet the other person in real life. One of the older women and all four of the younger ones had used a Community and Instant Messenger to communicate with their soon to be partner, they also used the telephone and SMS to communicate with each other but Instant Messenger was the medium that dominated in their wish to communicate.

Internkommunikation på Gruvön : Modern kommunikation inom industrin

The bulk of the research within the field of media and communication is concentrated at theforefront of development, studies focus on modern companies and modern communication.However, many people work in the industry, where the conditions for communication are partly different. The aim of this study is to explore the possibilities for internal communication that the employees have at the base industrial company of Billerud Gruvön, Sweden. How important do they feel that communication is? Can the internal communication within Gruvön be described as modern, where dialogue between the staff is possible, or as orders from the top down to the bottom of the hierarchal structure?These are our research questions:Which channels are used for communication within Gruvön, and how are they used?How important do the employees deem the internal communication to be?Can the communication within a hierarchal industrial company such as Gruvön be described as modern, where dialogue is at the center, or does the communication consist basically on orders from the top down to the bottom of the chain?Our research is based on the following theories: Communication, Organizational communication, Internal communication and Organizational culture. We have looked to earlier research such as the doctorates of Simonsson (2002) and Johansson (2003) to further our understanding.The methods used are interviews with operators, middle management and the informationofficer at Gruvön.

?Man vill ju leva som man lär? : Fysioterapeutstudenters motiv och hinder till fysisk aktivitet och vad som påverkar detta

Människan är skapad för ett liv i rörelse och i dagens samhälle rekommenderas regelbunden fysisk aktivitet. Upplevda motiv och hinder till fysisk aktivitet påverkas av den livssituation man befinner sig i. Fysisk aktivitet upplevs betydelsefullt av fysioterapeutstudenter och majoriteten utför fysisk aktivitet regelbundet. Studiens syfte var att undersöka fysioterapeutstudenters upplevda motiv och hinder till fysisk aktivitet och om dessa påverkats av de fysioterapeutiska kunskaper som erhållits med utbildningen. Förfrågan om medverkande skickades ut via mail och sociala medier.

<- Föregående sida 58 Nästa sida ->