
Sökresultat:
746 Uppsatser om MPEG-4 Face Animation - Sida 22 av 50
FÖRTROENDE FÖR CHEFEN-En studie med enhetschefer inom två av Göteborgs stadsdelsförvaltningar
There is a relationship between confidence in management and personnel satisfaction. The personnel?s confidence in management can be seen as a fundamental tool which is needed to ensure the success of the organizations mandate. This study investigates how management works to create and maintain confidence. The conditions that management has for building confidence are explored, as well as the significance of leadership in the building of confidence.
Crescendo Online: en programsvit för kollaborativ musikproduktion
Collaborative music making on the Internet is not a new phenomenon, but no applications have yet caught on with the vast number of laptop and bedroom studio musicians active today. This is strange considering the inherent social and interactive nature of music, especially amongst trends like Web 2.0 where collaboration and user-generated data is key. In this paper I study the problems these applications face, and why they do not have a greater appeal to musicians. With the results I develop and evaluate my own framework, known as Crescendo Online: a multi-user sequencing and modular synthesis environment, intended to pave the way for a new type of online music creation platform..
Kollision deformation med fokus på solida objekt
En realistisk simulation kräver att alla simulerade objekten ska interaktivt och dynamiskt animeras. Delar av objektens kropp ska deformeras och andra delar ska sönderfalla vid en krock med ett annat objekt. De flesta 3d applikationer har som gemensamt vissa tekniker som används vid dynamiska simulationer. Tyvärr så finns det inte en smidig och snabb teknik för att deformera solida objekt vid kollisioner, detta gäller även Maya som jag använde i detta arbete. Detta arbete ska visa en smidig teknik att deformera vissa delar av en komplicerad modell och få andra delar att splittras och spridas i en dynamisk simulation som är både fysiskt rätt och ser visuellt bra ut.
3D-visualisering till Eve
Vi har under tio veckor producerat en del av Peter Martinssons film Eve. Vi har stått bakom en stor del av den tekniska biten. Vi har inte deltagit något i idéarbetet och idén bakom filmen, däremot har vi påverkat det visuella resultatet genom att göra stora delar av bakgrundsmaterialet. På så sätt har våra idéer och vår konst fått en stor del i filmen. Genom detta arbete har vi velat utveckla våra kunskaper främst i programmet AliasWavefront Maya, men även rent estetiskt.
Simulation av Xbox Live Indie Games gränssnittet
This thesis was developed as an assignment from Ludosity Interactive where the goal was to develop a copy of the Xbox Live Indie Games-marketplace from the Xbox 360. Ludosity Interactive had a necessity to easily test a game's attractiveness to potential customers using testing people from outside the company in a simulated Xbox Live Indie Games test environment; excluding this developed system there is no other way to do such an analysis without actually releasing the game on the Xbox Live Indie Games marketplace and then analyze the resulting sales from the product.The finished system had to be similar to the original system to the degree that a user could see past the interface itself and use the system just as he/she would have used the real marketplace. It also had to be easy to change and add games to the system so that Ludosity Interactive easily could show the games and the data that they deemed interesting for their tests. The final product was developed using C#, XNA and XML together with an Agileinspired development method in combination with Pivotal Tracker. This report describes how this product was developed..
Automatiserad riggning och tidssparande
Denna uppsats handlar om programmering av autoriggningsverktyg för Maya 2013
som
skulle effektivisera animeringsproduktionspipelinen genom att spara tid vid
riggningsdelen
av animeringspipelinen. Vidare handlar denna uppsats om utvärdering av tiden
som man
kan spara vid användningen av detta autoriggningsverktyg. Verktyget är
flexibelt på det sätt
att den stödjer humanoida karaktärer och är användbar för mer än mänskliga
karaktärer.
Tiden som spenderas att manuellt rigga samma typ av karaktärrigg varierar från
person till
person och det kan ta väldigt lång tid, därför gjordes en enkät som delades ut
till deltagare
som är erfarna inom riggningsområdet. Resultaten av denna enkät hjälper vid
beräkningen
av tiden som kan sparas med autoriggningsverktyg i en animeringspipeline.
Resultatet av
undersökningen visar att man kan spara tid genom att använda sig ut av ett
autoriggningsverktyg istället för att rigga manuellt.
Svårigheterna med försäljning av kläder på Internet
This thesis has enlightened how consumer behavior is when buying clothes via the Internet and the problems and difficulties that could face the companies. This study was conducted through interviews with people that have bought clothes through the Internet, traditional catalogues and real stores. The conclusions showed that the Internet is as suitable as traditional catalogues for buying clothes. Another dimension were put to the aspect of availability to a virtual mall in the design of the catalogues. Finally, it is in the best of the e-business companies interest to study how e-catalogues should be structured and designed for the consumers..
Facebook : En intervjustudie om utformandet av Narcissismens kultur på nätverk
Målet med vår uppsats är att undersöka och analysera ungdomars användning av Facebook. Genom intervjuer med 10 gymnasieelever från Stockholm kommer vi granska om Facebook skapar ett narcissistiskt beteende. För att förklara detta utgår vi från teorier om narcissismens kultur, svaga bands styrka, symbolisk interaktionism och dramaturgiska perspektiv. Vi har i denna uppsats kommit fram till att det existerar narcissistiskt beteende, i form av respondenternas attityder och deras syn på andra medlemmar. .
Nyckelfaktorer för en designs slutskede
The final stage of a designers work is always a bit tricky. Design is an abstract phenomenon and no one can tell when a design is really finished. The design process that designers work within has been thoroughly studied but cannot be truly mapped with strict constraints which the designer can follow to succeed. Therefore, in this paper we take a look at the final stage in the design process. The main goal is to get more knowledge and highlight key factors about what designers face when they are about finish their design or what forces them to leave a project that can stay in development for eternity.
Digital kompetens : Äldreomsorgspersonals upplevelser av en digitaliserad arbetsplats
This study highlights the importance of computer technology and its impact on elder care staff's skills development in the public sector. The government presents the digital agenda within which information and communication technology today is considered to have a potential for sustainability, growth and development. According to the EU Commission, there are several important elements that should be improved to digitize the workplace. Among these are digital literacy, collaboration between agencies and increased investments in research, education and innovation. New technology can be understood in different ways by individuals, some see the computer as something positive and exciting, while others may find it hard to see the opportunities for learning and development.
3D-visualisering till Eve
Vi har under tio veckor producerat en del av Peter Martinssons film Eve. Vi har
stått bakom en stor del av den tekniska biten. Vi har inte deltagit något i
idéarbetet och idén bakom filmen, däremot har vi påverkat det visuella
resultatet genom att göra stora delar av bakgrundsmaterialet. På så sätt har
våra idéer och vår konst fått en stor del i filmen.
Genom detta arbete har vi velat utveckla våra kunskaper främst i programmet
AliasWavefront Maya, men även rent estetiskt. Målet med arbetet var inte att
bli klara med filmen, utan att lära oss av produktionsprocessen.
Vi har varit tvungna att anpassa oss i vårt arbete till det speciella utseendet
som filmen har.
Turismutveckling av en landsbygd : - En studie om landsbygders utvecklingspotential inom turismnäringen
AbstractThe tourism industry has evolved to a vital factor for destination development in rural areas. This study aims to see how the tourism industry can be seen as an opportunity for development in rural areas. To be able to develop, rural areas have to be restructured and this study presents the restructuring problems that rural areas usually face and how developing tourism can be seen as a solution to these problems. Five destinations of rural character have been investigated in this study in order to see how these restructuring problems are expressed and addressed through tourism. A key example has been used to provide a clearer image of how these problems and tourism are related to each other and how their interaction can create a positive development for rural areas in Sweden..
IT-verktyg och kommunikationinom globala projekt
Many companies with expansion plans may eventually need to take a decision whether tomove parts of the organization abroad or not. One example is how Swedish companies? placesits production in Asia where labor is cheaper, but at the same time wants to use Swedishengineers. The communication possibilities today makes it no longer necessary to travelacross the world to have a meeting, and questions can be answered in a matter of minutes.This means that a company that is spread out over the world still can communicate betweentheir employees.When participants in a project are spread out over the world, and can?t meet in person, it iseasy for problems to appear.
"the face of humanity can no longer be the face of one particular man" : Bidrag från en feministisk religionsfilosofi till det filosofiska samtalet om religiös mångfald
Uppsatsen syfte är att undersöka mötet mellan feministisk religionsfilosofi och frågan om religiös mångfald. Utgångspunkten för uppsatsen är religionsfilosofiska texter av Pamela Sue Anderson och Grace Jantzen och dessa texter får här representera och ligga till grund för en feministisk religionsfilosofi. Som representant för det filosofiska samtalet om religiös mångfald använder jag mig av Mikael Stenmarks översikt över den typologi som präglar det filosofiska samtalet om religiös mångfald. Uppsatsens frågeställning lyder: Vad kan en feministisk religionsfilosofi som tar sin utgångspunkt i Grace Jantzens och Pamela Sue Andersons religionsfilosofiska texter bidra med till det filosofiska samtalet om religiös mångfald?Genom att läsa Andersons och Jantzens litteratur svarar jag för det första på hur en feministisk religionsfilosofi som tar sin utgångspunkt i Andersons och Jantzens texter skulle kunna se ut.
Ett steg in i animationens värld : Om ett första möte med datoranimation. Om inlärningsprocessen och inlärningsmöjligheter i bildmediet.
Som bildlärarstuderande och aktiv bildskapare har det länge varit en naturlig del av mitt liv att spåna på idéer till nya bilder och skapelser. Idéerna kommer ibland som en vilja skapa bilder utifrån olika influenser. De kan dyka upp som en replik på något, eller en som vilja att återberätta någonting upplevt. Jag har tidigare arbetat mest med stilla bilder, framförallt måleri och teckning. På Uppsala Universitets bildlärarprograms sista termin får vi studerande chansen att fördjupa oss i en bildform och med den skapa en visuell gestaltning till den skriftliga c-uppsatsen.