Sök:

Sökresultat:

3425 Uppsatser om Learning Resource Centre - Sida 53 av 229

Vad krävs för att kunna läsa mellan raderna? : En Learning study över läsförståelse, med fokus på att göra inferenser.

Syftet med denna studie har varit att undersöka hur man som lärare kan hjälpa elever att nå god läsförståelse, med fokus på att göra inferenser, samt att ta reda på vilka kunskaper elever behöver för att kunna göra inferenser. Studien har gjorts i form av en Learning Study.Med Learning study som metod urskiljer man en förmåga eller kunskap man vill att eleverna ska utveckla och söker sedan reda på de kritiska aspekter som finns inom lärandeområdet. En process följer, där man testar elevernas befintliga kunskaper och ett lektionsupplägg planeras, genomförs och analyseras. En eller flera nya lektioner planeras, genomförs, analyseras och revideras. Ett eftertest i någon form görs för att pröva elevernas kunskaper efter lektionstillfällena.Studien genomfördes i en åk 3 och resulterade i följande: De kritiska aspekterna består av ett antal förmågor, så som att sammanfatta text, god ordförståelse och att kunna göra sig inre bilder av det lästa.

Kan man ingjuta mer liv i Norra Fäladens centrum? : analys, diskussion och förslag på hur man kan skapa ett bättre lokalt centrum genom fysiska åtgärder.

This is a master thesis on how to develop the central area of Norra Fäladen, a suburban housing area in the town of Lund, Sweden. The area is discussed on the basis of literature studies, analysis, and place descriptions, which leads on to a proposal. The starting point for the proposal is to create a more lively local centre and to make the area pleasanter for the visitor. A large part of the thesis is devoted to giving a background about local centres and to describe and analyse the area. Fäladstorget has an important role as a central place for supply and services and as a local meeting place for the inhabitants of Norra Fäladen.

Verksamhetsstyrning i grundskolan - En väg till goda förutsättningar för inlärning

This study investigates how performance management in primary schools can facilitate learning, relating to theories of efficient schools. This is done through a qualitative study of the performance management systems in two public primary schools in Sweden. The schools selected were similar in all major aspects, except pupil grades, where there was a clear difference between the schools. The analysis revealed differences in how the schools handled the process of management by objectives, the professional development of teachers as well as routines, rules, and policies. We conclude that having a rooted process for management by objectives, professional development of teachers, and clearly formalized values, gives a school a good foundation to support a pupil's learning and development..

Att mäta eller inte mäta? : En kvalitativ undersökning om prestationsmätningar på en av Blekingesjukhusets kliniker

Blekinge Hospital suffers from a budget shortage of 100 million SEK, while the government now requires that hospitals will no longer be running a deficit. Blekinge Hospital will then use their limited resources to survive in the future and the activity must be enhanced in order to keep costs low without having to lay off personnel. The idea is that the organisation should be more efficient with a more efficient resource usage. Performance measurement systems are important tools for achieving the policies set out within an organization, measuring and evaluating performance is a way to see where improvements in efficiency may be necessary in the business. Balanced Scorecard (BSC) is one of several measuring systems, where the focus is on measuring non-financial performances.

?Leka matematik och få roliga läxor!? : En undersökning av några pedagogers ambitioner för matematiklärande i förskoleklassen

This work deals with mathematics teaching in preschool classes. The purpose of my study is to investigate the preschool classes? teachers' aspirations for the children learning mathematics in two different preschools. To achieve my goal, I formulated the following questions to be explored and answered through interviews with five teachers.  Does mathematics in preschool classes have a prominent role in educators' planning? What perception do the educators in the field have about the learning and teaching of mathematics in the preschool classes? How do the teachers understand their own work with mathematics in preschool classes in relation to multilingual students?                                A qualitative interview method was applied.

Varaktiga konkurrensfördelar? : En jämförande fallstudie om två små tillverkningsföretag

The Main problem: How small-sized manufacturing companies can create and sustain a stable position in the industry, which leads to profitability.Purpose: The purpose with this essay is to compare two small-sized manufacturing companies, Datek Industrielektronik AB and AB Micatrone to study which strategical resources each company possesses. At the same time analyse if the strategical resources are to be consider as sustainable competitive advantage.Method: A case study has been implemented in two small-sized manufacturing companies. The collected primary data derives from semi-structured interviews.Theoretical framework: The theoretical framework is based on The Resource-based view where the independent variables are the VRIO-model, resource tree and external resources. The dependable variable is sustainable competitive advantage.Empirical foundation: The empirical foundation is based on the compilation of the few conducted interviews with Datek and Micatrone.Results & Conclusion: Datek and Micatrone show both similarities and differences in what creates their sustainable competitive advantage. The management of both companies creates according to the VRIO-model sustainable competitive advantage.

Matematik i förskolan : En jämförelsestudie mellan en traditionell förskola och montessoriförskola

This work is about how teachers describe their work with mathematics in a traditional nursery school and a Montessori preschool. Another aim is to study how children mathematise on the two different preschools and to see if there are any differences between the various educational theories and practices mathematising. I have used two methods wich is interviews with preschool teachers, and observation of the children. The results of my study was that differences exist but the biggest difference is the material that Montessori uses. The difference between the teachers' way of teaching mathematics is to Montessori preschool places great emphasis on the material and how it is used, while in the traditional preschool puts the emphasis on learning through interaction with others.

Humankapital vid fo?rva?rv : Hur pa?verkar humankapitalet en företagsvärdering av kunskapsföretag?

Syftet med uppsatsen a?r att skapa fo?rsta?else fo?r om och hur humankapital pa?verkar va?rderingen av kunskapsfo?retag vid fo?retagsfo?rva?rv. Vidare vill vi underso?ka vilka faktorer som styr humankapitalets va?rde.Va?r teoretiska referensram grundar sig i teori om kunskapsfo?retag, fo?rva?rv och va?rdering. Vi tittar a?ven na?rmare pa? Due Diligence och Human Resource Due Diligence som a?r tva? typer av fo?retagsbesiktningar.

Utvecklingssamtal : - ett sätt att tydliggöra lärande

The parent-student-teacher conference presumes school responsibility of the development of the student. Teacher, student and parents are supposed to talk freely and in confidence, the conference should lead to a forward looking and long term plan. The parent-student-teacher conference should presume equality amongst the parties. The intention of this paper is to illuminate how the conference can be a way to clarify the process of learning. I intend to do this by showing the practice of four teachers, by making conclusions from their experiences they have made in their practice.

Sekundäruppgifters påverkan på bilförare: En litteraturstudie angående upplevd mental belastning och körprestation

Statistik visar att så mycket som 20 procent av alla trafikolyckor involverar någon form av förardistraktion. Samtidigt finns det ingenting som indikerar att sekundäruppgiftsutförande under bilkörning minskar. För att få ökad förståelse för förares beteende genomfördes detta examensarbete med syfte att studera förhållandet mellan upplevd mental belastning och faktisk påverkan på körprestationen vid utförande av sekundäruppgift under bilkörning. För att besvara syftet genomfördes en litteraturstudie. Analysen av inkluderade artiklar och deras respektive sekundäruppgifter baserades på Multiple Resource Theory.

Förvaltning i förändring - en studie i hur ett fastighetsföretag arbetar kundfokuserat

Sammanfattning Titel: Förvaltning i förändring - en studie i hur ett fastighetsföretag arbetar kundfokuserat Ämne/Kurs: Fastighetsvetenskap, 10 poäng, FF7630 Författare: Anna Alvemo & Kristina Holm Handledare: Anna von Krusenstjerna & Karin Staffansson Pauli Nyckelord: Fastighetsvetenskap, Kundvård, Service management, Human resource management, Företagskultur. Bakgrund: Vart eftersom utbudet på lokaler de senaste åren har ökat, har fastighetsföretagen börjat konkurrera om hyresgästerna. Förändringen på marknaden har lett till att fastighetsförvaltning gått ifrån att enbart fokuseras på fastighetens driftkostnader till att bli allt mer kundfokuserad. Syfte: Syftet med uppsatsen är att beskriva hur Aspholmen Fastigheter AB anpassat sig till de nya kraven på fastighetsmarknaden. Det sker genom att fördjupa sig i hur de tre lokalkontoren arbetar för att stärka sina kundrelationer samt att åskådliggöra hur företagskulturen ser ut. Metod: Undersökningen är en beskrivande studie som utgår från en kvalitativ metod. Det empiriska materialet är till största del inhämtat via personliga intervjuer med personal och ledning på företaget. Det teoretiska materialet består av sekundärdata och är hämtad ur litteratur och rapporter. Teoretiska perspektiv: Kapitlet inleds med en generell presentation av lokalhyresmarknaden.

Att arbeta med komplexa problem : En kvalitativ studie av hur föreståndare på HVB för ungdomar beskriver sitt arbete.

The essay is about how immigrant pupils are integrated into the Swedish school and society. I have studied how teachers work with integrating these pupils and if there is a plan of act used in their work. The essay is also about how social relations can be used as a pedagogical resource by the teachers when the institutional framework and support is failing..

Nätanslutning av vindkraft : vindkraftsbranschens aktörers perspektiv på nätanslutning och tariffer

Wind power is a growing energy sector in Sweden. However, it still represents only a small part of the total electricity production, about 0.7%. In order to create good conditions and to facilitate the establishment of wind power in Sweden, the government has for example, created a national centre for wind use. The objective has been to reach the governmental goal, which is an expansion of wind power by 10 TWh by year 2015 compared to the level in 2002. The Swedish electricity market was deregulated in 1996 which refers to the introduction of a competitive market in electricity production and trade.

Klimatförändringars påverkan på kulturmiljöer i Uppsala stad ur ett geovetenskapligt perspektiv

Cultural heritages are environments created by humans that are considered to have a conservation value for the posterity. They can be seen as one of society's non renewable resources. It is important to have knowledge of how cultural heritages are affected by future climate changes.The water flow in Uppsala is estimated to increase during winter and decrease during spring and summer. Precipitation will gradually increase as well as the intense short period precipitation. The average temperature is estimated to increase as well.

Skriftspråksutveckling i förskoleklassen

The aim of this essay was to investigate how teachers in the preschool class work with literacy. How do they justify the methods used to develop children's literacy abilities? I also wanted to know to what extent teachers enable multimodal approaches within written language practices. My study considers the impact teachers' professional identity has on working methods in the preschool class. I hope this essay will help teachers reflect on their learning approach. I gathered information by interviewing three preschool teachers and one compulsory school teacher for the early years working in three different preschool classes in three different schools.

<- Föregående sida 53 Nästa sida ->