Sök:

Sökresultat:

1667 Uppsatser om Journal Digital - Sida 8 av 112

Synen på bibliotek förändras inte på en dag : En utvärdering av klusterkampanjen "Den digitalt nyfikne" på ett folkbibliotek

This thesis is an evaluation of the campaign [The digitally curious] that is part of the regional marketing campaign Futurum.kom. Its purpose was to strengthen the library's role in society. The campaign includes Regionbibliotek Kalmar, Länsbibliotek Sydost and also 25 public libraries in Kronoberg, Kalmar and Blekinge. The campaign [The digitally curious] is one of several cluster campaigns targeting their marketing to a specific audience and aims to promote awareness of what libraries have to offer and provide information on digital media and services. The target group for the campaign is a man between 45-65 years old, who is interested in digital technology.

Framtagning av giveaway-komponent

This thesis has been done in collaboration with Höganäs Digital Metal. Höganäs Digital Metalwork with 3D printing of metal and need giveaway components that they can give tocustomers to show their development process.By making a parametric CAD model can we generate about 200 different designs of a?Höganäs brännvinskrus? in miniature. You can choose between different items that shouldbe in it and a variety of perforations to look into it..

Smart men illojal : Hur trådlösa nätverk gör oss till publika personer

Digital artefacts such as smartphones have become an intricate part of our daily lives both private and professionally. They have evolved from doing simple tasks to become a form of expression, as well as acting as a gateway to the digital world of connections. We rely on various technology such as Wi-Fi networks to connect with others. They in turn have become more available and today, many establishments offer free network to their customers. With these developments comes different kind of risks for the user.

#Förstårdumig? : En kvalitativ studie om hur digitaliseringen påverkat kommunikationen och relationen mellan yngre och äldre generationer

Purpose/Aim: Our purpose with this study is to examen the differences in communication between digital immigrants and digital natives, how the digitization has changed our way to communicate in an interpersonal matter.Main Results: Through our study we have concluded that barriers do exist between students (natives) and teachers (immigrants), but not to the extent we first predicted. The digitization has resulted in a change in the way we communicate and our relation to each other. But in a purely communicative matter, the digitization hasn?t made it harder for natives and immigrants to understand each other, but it has contributed to new vocabulary and the use of the language. New codes has been developed, but thanks to the younger generations ability to adapt to change - this linguistic difference it is not a problem for the understanding of the code used by the immigrants.

En jämförelse mellan analog och digital mammografi

Norrbottens läns landsting står inför en övergång från analog till digital mammografi. I och med att det här ämnet är så aktuellt just för norrbottens läns landsting så tyckte jag att det vore intressant att fördjupa sig i ämnet. Jag ville göra en jämförelse mellan dessa båda tekniker när det gäller stråldos, bildkvalitet och diagnostisk säkerhet. För att uppnå mitt mål har jag använt mig av litteraturstudie vetenskapliga artiklar inom det aktuella området. Då jag skulle skriva om utrustningen använde jag mig av litteratur och Internet.

Digital produktplacering i strålkastarljuset : En jämförande studie med fokus på fenomenets egenskaper, följdeffekter och framtidstron på detsamma

Bakgrund: Marknadsföring är ett ständigt föränderligt område, och den tekniska utvecklingen har medfört både problem och lösningar. Digital produktplacering, vilket möjliggör infogning av produkter och varumärken i efterbearbetningen av en film- eller tv-inspelning, kan ses som en lösning på den traditionella produktplaceringens brister.Syfte: Syftet med studien är att presentera en konceptuell jämförelse mellan traditionell och digital produktplacering med fokus på att, inom ramen för det senare, beskriva, analysera och skapa en förståelse för fenomenet. Studien innefattar att en definition av digital produktplacering skapas, samtidigt som dess bransch exemplifieras och framtidstron utreds.Genomförande: Efter genomförd förstudie användes dokumentstudier, och intervjuer med fem aktörer inom produktplaceringsbranschen samt en medieforskare, för att studera fenomenet utifrån vårt valda syfte.Slutsats: Vår definition av digital produktplacering, ur marknadsföringssynpunkt, lyder: Digital infogning av produkter, eller varumärken, i tidigare inspelat medieinnehåll i syfte att påverka den avsedda målgruppen. Fenomenet anser vi komplettera traditionell produktplacering som marknadsföringsmetod och kommer därför troligen inte att ersätta densamma, utan istället verka i symbios. Däremot tycks framtiden se positiv ut för de båda fenomenens användande..

Impressionism och Digitala Spel

Abstrakt För att utveckla och förändra spelmediet behandlar detta arbete impressionism och digitala spel. Båda ämnena diskuteras och belyses från olika vinklar för att undersöka hur de två ämnena kan sammanföras i en spelproduktion. Spelproduktionen har testats av spelstudenter för att få deras åsikter om hur spelet fungerar och deras syn på kopplingen mellan impressionism och digitala spel. Arbetet avslutas med en diskussion och slutsats där alla fakta som tagits in under kandidat-arbetet analyserats. I diskussionen lyfts följande ämnen fram: impressionism, konst, hur spelmediet ser ut idag, tv- och dataspelsgestaltning, interaktion och hur dessa två ämnen, impressionism och digitala spel kan föras samman.

Möjligheter med en digital och interaktiv lärresurs i matematik för gymnasieskolan : ur ett elev- och lärarperspektiv

Under de senaste årtiondena har matematikbokens format inte utvecklatsnämnvärt, man har försökt att blir mer digital genom att skickamed en cd-skiva med digitalt material och för de lägre årskurserna igrundskolan finns det matematikspel. För gymnasielever finns inte mycketinteraktivt och digital material idag. Behovet av en ny lärresurs ärstort och vi vill med detta arbete utröna vilka funktioner som bör ingå.Elever och lärare är överlag mycket positiva till utvecklingen ochde undersökningar vi tagit del av visar på ökat användande av datorerute på skolorna. Vi tog fram två gränssnittsskisser med en lärargruppoch en elevgrupp oberoende av varandra. Dessa två skisser sammanfogadestill en prototyp.

Forskningsfronten och forskningsbasen inom informationsvetenskap ? en bibliometrisk undersökning

The purpose with this study is to map the research front and the research base in information science, by using the bibliometric methods bibliographic coupling and author-co citation analysis. The research questions are: 1. What is the nature of the research front in information science, regarding which areas that are being studied? 2. What is the nature of the research base in information science, regarding which authors who are most cited, and how they can be grouped? The data used in the study were gathered from articles published in the journal Journal of the American society for information science and technology, published between 2004-2006, respectively 1986-2006.

Bibliometrisk kartläggning av det idrottspsykologiska fältet

Objectives: The aim in this thesis has been to generate information relevant for strategic positioning and future evaluations within the scientific field of sport and exercise psychology. This has been done by request, and in collaboration with The Group of Sport and Exercise Psychology at the Institution of Psychology at the University of Umeå.Research questions:  (1) How does the cognitive structure within the field of sport and exercise psychology take shape with respect to research topics in current sport-psychological research, i.e. the research front? (2) How does the social structure within the field of sport and exercise psychology take shape with respect to formal scientific collaboration?Data: 879 articles published between 2008-2011 were used in this study. The population of articles were collected from a set of 5 core journals: International Journal of Sport Psychology, Journal of Applied Sport Psychology, Journal of Sport and Exercise Psychology, The Sport Psychologist, Psychology of Sport and Exercise.

Färgrymdskonvertering för digital video med låg komplexitet och låg effekt

I detta examensarbete har olika sätt att implementera färgrymdskonverterare i multipel konstant multiplikationsteknik beskrivits med VHDL, syntetiserats och jämförts med avseende på effektförbrukning..

The Value of Digital Information DIV-index, A Corporate Asset

Companies have in the past decades changed fromtraditional manufacturing organizations into serviceorganizations. For these service organizationsinformation and competence have become animportant resource. The traditional view oninformation is that an employee use and search forinformation to reduce uncertainty for their decisionmaking. Even though information is strategicallyimportant for organizations, information is not valuedin any way. Hence, this thesis aims to valueinformation in terms of the utility it brings to theorganization.The conclusion is that four factors are important whenvaluing information in terms of utility.

Elektronisk dokumentation och kommunikation - redskap i omvårdnad

Elektronisk dokumentation och kommunikation i den svenska hälso- och sjukvården är snart genomförbar genom införandet av den nya patientdatajournallagen som beräknas tas i bruk år 2008. Visionen är ?en patient ? en journal? och förändringen ska innebära att tvärprofessionella journaler upprättas. Målet är att denna ska ge patienten en ökad tillgång till sin journal. Syftet med studien var att belysa elektronisk kommunikation och dokumentation som ett arbetsredskap i omvårdnaden genom ett patient- och sjuksköterskeperspektiv.

E-marketing - ett modernt kommunikationsverktyg : En studie som presenterar alternativa marknadsföringsåtgärder

Background: The use of digital marketing channels during the last years has increased significantly, especially the use of marketing on the Internet. Hence the communication chart of marketing has been redrawn. The technological development has had a major impact on the marketing discipline. The integration of information technology and marketing has resulted in the emergence of a new field, namely e-marketing. Hence the need for further research is desirable.Purpose: The purpose of this study is to examine alternative marketing procedures that a company can apply to increase the digital awareness and manage their customer relationships.Theoretical framework: Theories regarding digital marketing cycle, SEO and customer relationship.Method: This research is based on data collected through a primary semi-structured interview with a company active in the corporate information industry which also provides a RFQ service.

Digital delaktighet i Sverige : Om att inkludera alla i framtidens samhälle

Almost all Swedes today have access to the Internet, if not through the home then via the library or work. Despite this, around 20% of the population stand outside the information society in that they lack in knowledge, assistive usability tools or positive attitude towards technology and its influence on society. The main factors influencing the digital divide in today's society are age, disability and education, while the main reason for staying outside seems to be disinterest.The question about digital inclusion is important as we now stand on the breaking-point between a society where the industry has had a prominent position for private as well as national economy and a digital society where access to the Internet is no longer about prestige, but where significant differences between users' knowledge levels can create a power gap. Gaps in access and use not only reflects already existing socio-economic conditions, but can also maintain and enhance these.It is crucial for the future expansion of Internet usage how today's non-users feel about becoming users. To understand what underlies the motivations not to use computers is one of the keys to get non-users to embrace becoming users.

<- Föregående sida 8 Nästa sida ->