Sök:

Sökresultat:

1144 Uppsatser om Jämförande reklam - Sida 6 av 77

Juventus IF : Interaktion inom ett marknadssystem fo?r ett amato?rlag

Inledning/Bakgrund: En division 3-klubb har under fyra sa?songer va?rvat na?stan 70 spelare och har samtidigt uppma?rksammats i media fo?r deras engagemang i Sierra Leone, med ett va?lgo?renhetsprojekt vid namn ?Fotboll kan hja?lpa?. Det gjorde fo?rfattarna nyfikna, hur a?r det mo?jligt att en amato?rklubb i fotboll kan va?rva spelare utomlands i dagens fotbollsmarknad. Med utga?ngspunkt fra?n Charles E.

Videoupptagning i vÄrdsituationer : Konsekvensen för den enskildes rÀtt till privat- och familjeliv enligt artikel 8 EKMR

Inledning/Bakgrund: En division 3-klubb har under fyra sa?songer va?rvat na?stan 70 spelare och har samtidigt uppma?rksammats i media fo?r deras engagemang i Sierra Leone, med ett va?lgo?renhetsprojekt vid namn ?Fotboll kan hja?lpa?. Det gjorde fo?rfattarna nyfikna, hur a?r det mo?jligt att en amato?rklubb i fotboll kan va?rva spelare utomlands i dagens fotbollsmarknad. Med utga?ngspunkt fra?n Charles E.

"En vandring genom tiden - med potatisen i handen" : En learning study om elevers historiemedvetande

Syftet med den fo?religgande underso?kningen a?r att fa? kunskap om hur undervisning kan fo?rba?ttra elevers la?rande vad det ga?ller elevers historiemedvetande. Metoden som under- so?kningen anva?nde sig av a?r en learning study, ett kollektivt samarbete mellan historiela?rare som riktar fokus pa? elevers la?rande. Genom utva?rderingen av det samlade datamaterialet besvarades underso?kningens fra?gesta?llningar Vilka a?r de kritiska aspekterna fo?r att elever i a?rskurs 8 ska kunna utveckla en ho?gre grad av historiemedvetande, och Vilka centrala punkter i undervisningens uppla?gg go?r positiv skillnad fo?r elevers la?rande? Resultatet visar att de deltagande pedagogerna identifierade tre kritiska aspekter som anses vara avgo?rande fo?r en undervisning med ma?let att utveckla elevers historiemedvetande: 1.

"N?r han skriker ?r det jobbigt f?r alla". - En kvalitativ studie som beskriver nio f?rskoll?rares uppfattningar av tydligg?rande pedagogik som ett inkluderingsverktyg i f?rskolans l?rmilj? utomhus

Det ?vergripande syftet med denna studie ?r att med utg?ngspunkt i den fenomenografiska ansatsen unders?ka nio f?rskoll?rares uppfattningar av fenomenet tydligg?rande pedagogik som inkluderingsverktyg i l?rmilj?n utomhus. Studien placerar sig i kontaktytan mellan forskning om inkludering, tillg?ngliga l?rmilj?er utomhus och den praktiska till?mpningen av tydligg?rande pedagogik. Genom att studera f?rskoll?rares uppfattningar av fenomenet och hur f?rskoll?rare anser sig agera i sv?ra situationer som uppst?r i denna milj? har slutsatser kunnat dras kring hur och om tydligg?rande pedagogik anv?nds som ett inkluderingsverktyg.

E-mail i reklamstrategier: en fallstudie av ett företag i resebranschen

Att företag sĂ€nder delar, eller majoriteten, av sin reklam genom e-mail Ă€r nĂ„got som blivit allt vanligare de senaste Ă„ren. Fördelarna med e-mailreklam Ă€r mĂ„nga, det ger till exempel företagen möjligheten att pĂ„ ett mycket kostnadseffektivt sĂ€tt sĂ€nda antingen stora utskick av liknande meddelande till breda kundgrupper, eller att personifiera och rikta erbjudandena speciellt mot en mindre grupp. Positivt med reklam genom e-mail Ă€r dessutom att det ger mottagaren möjlighet att direkt ge respons. Ämnet Ă€r dock fortfarande att betrakta som relativt nytt och Ă€ven om fördelarna Ă€r mĂ„nga sĂ„ Ă€r det ocksĂ„ att förknippa med stora problem, exempelvis spam. Syftet med detta arbete har varit att öka kunskapen om hur konsumentföretag anvĂ€nder sig av e-mail i sin reklamstrategi..

TV-reklam utifrÄn ett retoriskt perspektiv

I vÄr tid omges vi av reklam nÀstan överallt. I hemmet till exempel i form av TV-reklam, dagstidningsreklam och direktreklam. PÄ stan till exempel i form av utomhusreklam och flygblad. I SOM-undersökningen 2005 visade det sig att endast 14 procent av de tillfrÄgade hade en positiv instÀllning till TV-reklam. Om det Àr sÄ fÄ som uppskattar TV-reklam, hur ska en reklamfilm utformas för att fler ska bli positiva?Syftet Àr att undersöka hur medie- och kommunikationsstudenter upplever storybaserade respektive informativa reklamfilmer ur ett retoriskt perspektiv.

www-kommunikation - Hur restauranger marknadsför sig via Internet

Internet, Àr inte lÀngre bara ett medium utan ocksÄ en marknadsplats och en informationskanal. Ett av marknadsförarens verktyg Àr reklam och bra reklam ska innehÄlla sÄ mycket kommunikation som möjligt. Marknadsförarna mÄste hÀnga med och lÀgga en allt större del av marknadsföringen i de digitala medierna som Internet. För att lyckas med reklam pÄ Internet Àr det viktigt att göra nÄgot som ingen tidigare gjord och restaurangbranschen Àr inget undantag. Genom att utföra semistrukturerade intervjuer pÄ fem restauranger med liknande storlek i centrala Göteborg undersökte jag hur restaurangerna marknadsför sig genom Internet och vilka strategier de anvÀnder idag.

Sex sÀljer...eller?: En studie om hur ungdomar reagerar pÄ sex i reklam

Sex Àr ett alltmer vanligt förekommande fenomen i marknadsföringsbudskap. Detta gÀller inte enbart annonser dÀr produkten har en sexuell koppling utan Àven i mÄnga fall Àven dÀr sex inte har nÄgon egentlig koppling till produkten som marknadsförs. Anledningen Àr att sexualiserad reklam antas vÀcka uppmÀrksamhet hos konsumenterna och fÄr annonsen att stÄ ut ur det stÀndigt ökande mediebruset. Men den ökade förekomsten av sexualiserad reklam har dock blivit föremÄl för en vÀxande debatt ? mÄnga mÀnniskor motsÀtter sig anvÀndningen av sex i reklam.

Är all reklam bra reklam?: Om hur konsumentgenererad reklam pĂ„verkar varumĂ€rken

Consumer generated advertising is a new phenomenon in the landscape of communication. Tools such as the Internet enable the consumer to create and spread messages for brands without the permission or control of the brand owner. We carried out a quantitative experiment to investigate the effects of how companies choose to handle these activities as well as how expectations of these consumer generated ads differ from traditional advertising. The findings show that strong brands may benefit from these activities if handled the right way and the brand owner adapts it?s reaction to the content of the ad.

Skandia-grisen & ICA-Stig

Syftet med uppsatsen Àr att analysera hur företag kan anvÀnda humor i reklam för att ÄterfÄ konsumenternas positiva attityd. Vilken betydelse en produkts engageringsgrad har för att ÄterfÄ konsumenters positiva attityd i relation till humoristisk reklam. Detta behandlas utifrÄn fallföretagen Skandia och ICA. Bidra till förstÄelse samt belysa sambandet mellan humoristisk reklam, konsumenters attityd samt hög- och lÄgengagemangsprodukter. Uppsatsen utgÄr ifrÄn ett deduktivt angreppssÀtt och bygger pÄ tvÄ fallföretag.

Medarbetarsamtal som verktyg för att frÀmja lÀrande : En kvalitativ studie om medarbetarsamtalets pÄverkan pÄ lÀrandet i organisationer

SammanfattningSyfte: Uppsatsens syfte a?r att underso?ka chefers och medarbetares upplevelser av huruvida medarbetarsamtalet pa?verkar la?randet i organisationer. Med hja?lp av va?ra fra?gesta?llningar som bero?r la?rande, motivationsfaktorer och maktpositioner i medarbetarsamtalet, a?mnar vi ta reda pa? huruvida dessa har en inverkan pa? la?rande i organisationerna.Metod: Uppsatsen bygger pa? empiri besta?ende av tio kvalitativa intervjuer med medarbetare och chefer fra?n fyra organisationer i olika branscher. Vi behandlar materialet, analyserar och diskuterar det utifra?n va?ra teoretiska utga?ngspunkter och tidigare forskning inom omra?det.Resultat: I va?r studie har de tillfra?gade varit positiva till medarbetarsamtal och menar att det a?r ett viktigt verktyg fo?r att fra?mja sa?va?l medarbetarnas, som organisationernas la?rande.

Estetiska processer i projektform : En studie om dramapedagogikens möte med Skapande skola

Syftet med denna uppsats a?r att underso?ka vad som ha?nder med dramapedagogik na?r den a?r en tillfa?llig beso?kare i skolan genom regeringssatsningen Skapande skola. Studien underso?ker vad som ha?nder med dramapedagogikens processinriktade arbetssa?tt na?r den ska rymmas inom en ma?linriktad projektverksamhet som Skapande skola vars syfte a?r att mo?jliggo?ra professionell konst i fo?r- och grundskola. Med socialkonstruktionistisk ansats genomfo?rs en kritisk diskursanalys fo?r att belysa hur dramapedagogiken konstrueras inom ramen fo?r Skapande skola projekt.

"Ingen reklam, tack!" : En forskningsöversikt om reklams pÄverkan pÄ ungdomars könsroller

I detta forskningskonsumerande arbete undersöks vad forskningen sÀger om reklams pÄverkan pÄ ungdomars könsroller. Avhandlingar, monografier, forskningsrapporter, offentliga utredningar, propositioner och artiklar utgör grunden för att kunna besvara frÄgestÀllningarna. Det finns ocksÄ en politisk aspekt dÀr det undersöks hur politiken stÀller sig i förhÄllande till vad forskningen sÀger och om politiken presenterar nÄgra lösningar. Ungdomar i Äldrarna 13-19 Är har varit huvudfokus. Mitt syfte Àr Denna uppsats syftar till att undersöka hur forskning pÄ omrÄdet diskuterar relationerna mellan reklam, ungdomar och könsroller.

L?rande ?r att de ska g? fr?n en liten blomma till en stor sol. En kvalitativ intervjustudie om elevassistenters undervisningsroll p? fritidshem knutna till grunds?rskolan

Studiens syfte ?r att unders?ka elevassistenters erfarenhet av- och reflektioner kring den undervisningsroll de har, och deras syn p? det l?rande som sker p? fritidshem knutna till grunds?rskolan. Studiens fr?gest?llningar vill granska hur n?gra elevassistenter beskriver att de utf?r undervisning p? fritidshem kopplat till l?roplanens undervisningsm?l f?r fritidshem och p? vilka s?tt de f?r v?gledning i arbetet med undervisningen. Studien utg?r fr?n Deweys teorier om intresse som central best?ndsdel i elevers l?rande, och socialt samspel som betydelseb?rare i undervisningen. ?ven Wengers teori kring praktikge- menskap finns med som belyser hur en grupp individer skapar och formar den praktik de ?r en del av.

Allt om mat & genus - En studie av hur tryckt reklam för livsmedel framstÀller kvinnor och mÀn

Titel: Allt om mat & genus - En studie av hur tryckt reklam för livsmedel framstÀller kvinnor och mÀnFörfattare: Mikaela Askeroth-Grundén, Emma Jerklind och Lisa JohanssonKurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs Universitet.Termin: Höstterminen 2012Handledare: Malin SveningssonSidantal exklusive bilagor: 47 sidorAntal ord: 14 560 ordSyfte: Att undersöka hur kvinnor och mÀn framstÀlls i tryckt reklam för livsmedel.Metod: Kvantitativ innehÄllsanalysMaterial: Tryckta annonser ur tidskriften Allt om mat, frÄn Är 2008-2012.Huvudresultat: VÄra resultat visar att det finns betydande skillnader mellan hur kvinnor och mÀn framstÀlls i reklam för livsmedel. MÀn skildras generellt som professionella kockar och figurerar ofta i egenskap av kunniga pÄ omrÄdet eller kÀnda pÄ annat vis. MÀnnen har Àven en högre genomsnittsÄlder. De framstÀlls som aktiva och tillagar mat i större utstrÀckning Àn kvinnorna samt befinner sig oftare i sammanhang tillsammans med köksverktyg. De gör ofta reklam för livsmedel sÄsom kött, fÄgel och dryck.I majoriteten av annonserna innehÄllande kvinnor förekommer dessa som civila personer.

<- FöregÄende sida 6 NÀsta sida ->