Sökresultat:
5007 Uppsatser om Internet of Things - Sida 25 av 334
"Man kan ju alltid stänga av...": ett försök att öka
förståelsen hos en grupp flickor i tonåren kring risker med
Internet
Jag hade främst en förhoppning med detta arbete och det var att försöka öka medvetenheten hos en grupp flickor i tonåren kring risker med Internet. Dessa flickor, 15 till antalet, var mellan 13 och 14 år. Med risker menar jag allt sådant som kan skada en människa psykiskt, fysiskt eller emotionellt. Vi arbetade med olika uppgifter såsom gruppdiskussioner och olika värderingsövningar. Till min glädje fann jag att de flesta i försöksgruppen var rätt upplysta i detta ämne och framförallt intresserade.
En studie av ämnesklassifikationssystemet Outline.
This essay deals with classification of images using the subject classification system Outline. This classification system is used in regional museums and they do often have large collections of pictures. The regional museums have their main focus of culture history. The purpose is to look at Outline from four different aspects: 1. In what way is the system constructed looking at classification theory, 2.
Irrationella investerare : En litteraturstudie av behavioural finance
Course:Business Administration, Master Thesis, Second Level, 30 Credits.Authors:Sara Frännlid and Helena RamstedtTutor:Jim AndersénTitle:Internet, relationships and loyalty ? Best praCtice foR the bankMarketPurpose:The study aims to explain how banks use electronic customer relationship management, eCRM, to create loyal customers. A figure will be created, which will enlighten the factors a bank should focus on when enhancing customer loyalty through the internet. Through interviews with two successful banks is it possible to study how a bank can successfully create loyal customers.Methodology:A qualitative method in terms of semi-structured interviews is used. The empirical results were then analyzed with the theory in order to contribute with a new figure.Theoreticalperspective:The theory describes how a bank can create a loyal customer over the Internet.
Skrämmande lättillgänglighet? : Unga vuxnas attityder kring Internettillgängligheten och dess påverkan på det fysiska mötet
Internet har kommit att bli en stor del av människans liv. 5,3 miljoner svenskar använder Internet varje dag. Användandet växer ständigt och detta är något som kan betraktas i uppkomsten av nya tjänster. Den ålderskategorin som använder Internet i mobilen i störst utsträckning är 20-29 år, där 18 procent av denna grupp surfar i mobilen dagligen.Syftet med studien är att undersöka unga vuxnas, i åldern 20-25 år, tankar och attityder kring hur tillgängligheten av en ökad Internetuppkoppling påverkar det fysiska mötet. Även attityder om mobiltelefonens uppkoppling till Internet och dess påverkan studeras.
Kapitalism : en hållbar utveckling?
This study aims to find out what relationship high school students have to social networks at the Internet. This has been done by focusing on norms/standards that adolescents can feel under stress to achieve, through stressing themselves by social networks in a way that is consistent with the norms. The empirical data has been gathered by questionnaires which have been answered by adolescents in randomly selected schools and classes in a medium size Swedish town, Karlskrona. The result showed that all of the participating adolescents have user accounts on a social network. Furthermore it also emerged that a lot of the adolescents thought that norms existed that should be followed in a social network about how to stress oneself.
Andrafiering och diskriminering i rasistisk "nyhetsmedia" på Internet : En kritisk diskursanalys
Rasistisk "nyhetsmedia" på Internet har växt i samband med den alltmer framträdande rasistiska politiken i Europa och de diskurser som skribenterna på webbplatserna producerar berör oundvikligen många människors vardag. Dessa webbplatser utpekas i Sverige ofta av massmedia som "de där rasisterna" i en bekväm distansering, och mindre arbete görs för att förstå webbplatsernas faktiska roll i reproduceringen av strukturell och institutionell diskriminering i samhället. Denna studie undersökte under en 3 månaders period den rasistiska webbplatsn Avpixlats uppladdade "nyheter" samt kommentarer som medlemmar skrev på dessa. Empirin analyserades utifrån teori om andrafiering och intersektionella perspektiv inom en kritiskt diskursanalytisk ram. Studiens resultat visade på hur rasistisk "nyhetsmedia" på Internet reproducerar andrafiering och diskriminerande föreställningar i linje med diskursiva strategier som tidigare forskning påvisat hos annan media.
Intranät för personliga assistenter : En studie av förutsättningar för effektiv informationshantering i vardagspraktik med stöd av IT
While designing an intranet for people with mobile work there are things you have to consider. This thesis is aim to bring understanding to the difficulties involved in these kinds of situations. Our focus is to develop ideas that motivate the assistants to use the intranet. We have looked into the profession of personal assistants and wish to highlight their problems to access the intranet. And we will as well demonstrate their needs for communication.
Skillnader i konsumentbeteende mellan försäljningskanaler
In todays' society e-commerce is growing at a rapid speed. 4,6 % of all retail sales on the Swedish market are done on the Internet. In the makeup category, which will be the category of focus in this study, 9 % of all the sales were done on the Internet during the last quarter of 2011. As it is today many suppliers do not have enough knowledge about e-commerce and instead of focusing on the development of the channel the focus should instead be on the development of the users of the channel.The purpose of this study is to understand the buying process with respect to the existing theories. The focus will be on the two stages information search and evaluation of alternatives.
Språkteknologi för myndigheters hemsidor : En studie av verktyg som kan underlätta för personer som inte har svenska som modersmål att självständigt använda e-tjänster
På svenska myndigheter arbetar man aktivt med att erbjuda sina kunder möjligheter att göra ärenden via Internet. Försäkringskassans egna studier tyder dock på att personer som inte har svenska som modersmål är en grupp som i stället väljer att komma in på kontoren för att utföra sina ärenden, även om ärendena är relativt enkla. Den här studien undersöker hur språkteknologiska hjälpmedel skulle kunna underlätta för den här gruppen att använda tjänster på Internet.För att ta reda på hur nysvenskar själva ser på sin kontakt med myndigheter hölls fokusgrupper där deras erfarenheter diskuterades. Fokusgrupperna resulterade i tre scenarier som illustrerar hur situationer där en person med språksvårigheter försöker göra sina ärenden på Internet skulle kunna se ut. Några olika språkteknologiska verktyg och hur de skulle kunna användas på Internet diskuteras mot bakgrund av scenarierna.
Fobibehandling.com : en pilotstudie av behandlingseffekt och deltagarupplevelse av en Internetbaserad behandling för specifik fobi.
This pilot study investigates possible treatment effects and participants' experience in an internet-based treatment of specicfic phobia. Changes in self-reported phobic fear were examined in a series of case studies and changes in attitudes towards avoidance and approach strategies were examined at group level. Seventeen DSM-IV diagnosed patients with specific phobia participated and 10 out of these completed the treatment.The results show that 80 % of the completing participants were clinically improved after the treatment and that the completing participants were significantly more negative towards avoidance strategies after the treatment. The evaluation of the disposition and user-friendliness of the treatment showed that the participants' overall view of the treatment was positive. The main advantage perceived was the flexible nature of the treatment, while the main disadvantages were the high level of motivation and discipline required from the participants.
Quality of Service i IP-nätverk
The original promise behind the Internet Protocol was to deliver data from a sender to the receiver using a best-effort approach. This means that the protocol makes no guarantees except that it will try to deliver the data to the destination. If some problem occurs the packet may be discarded by the network without any notice. No guarantees are made regarding the time it takes to deliver the data, the rate at which data will be delivered or if data is delivered in the same order it was sent. The best-effort approach is arguably the reason behind the success of the Internet Protocol and is what makes IP scalable to networks the size of the Internet.
En analys av hur subjektspositioneringar kan påverka rekryteringsprocessen via internet
The purpose of this thesis was to study descriptions of companies on their webpages on the Internet. This was performed from a socialconstructionist point of view with focus being on subject positionings and gender. A critical discourse analysis was carried out on two texts from the webpages of two organizations on the Internet. Using the three dimensional model for critical discourse analysis by Fairclough, the discourses and subject positionings that the texts included could be revealed. The purpose of this thesis was also to point out the importance of the use of language in recruiting personnel and to hopefully encourage organizations to put effort into text production to avoid discrimination.
Drömmen om The West : Bildanalys av företaget Swansons kataloger från 2002 och 2009
This study has been about the representation of the Swedish tourism company Swanson?s. They do trips in US and every year they do a brochure with many pictures. The objective of my study is to look how pictures help to constructs places. Its often problem with pictures because sometimes they are constructs.
Kommunikationskvalitet ? Hur uppnås det med hjälp av webbdesign?
Internet har idag blivit allt vanligare, därför väljer företag att kommunicera på Internet med hjälp av webbplatser. Förut lockades besökarna till en webbplats oavsett hur utseendet eller funktionaliteten i webbplatsen var. Eftersom Internet då var en ny teknik, brydde användarna sig inte om webbplatsens utseende.Nu för tiden är Internet vanligt på grund av dess globala utsträckning och de möjligheter som finns. Detta medför att många använder sig av Internet nästan varje dag. Med anledning till att Internet blivit allt vanligare har mycket förändrats inom Internet och ses idag som något nytt.
Marknadsföring av miljövänliga produkter på internet
Individer i samhället bär ansvaret för att bevara en hållbar konsumtion och göra bättre val som
främjar naturens resurser. Detta kan fördelaktigt nås genom köp av produkter som är bättre för
miljön. Det är dock viktigt att företagen som säljer dessa, tydliggör de miljömässiga
budskapen till kunderna. Att marknadsföra varor på internet kan anses vara effektivt för att nå
ut till en stor mängd. En låg reklameffektivitet kan dock påverka verksamhetens
försäljningsintäkter och företaget bör därför beakta hur digital marknadsföring kan användas
på ett effektivt sätt.
Utifrån tidigare forskning har brister identifierats, gällande avgörande aspekter i samband
med marknadsföring av miljövänliga produkter på internet.