Sök:

Sökresultat:

5007 Uppsatser om Internet of Things - Sida 20 av 334

Tweeners i mediesamhället : En studie om hur Internet och TV konsumtionen formar barns identitet

Medier som TV och Internet finns tillgängligt på flera områden omkring oss, vilket gör att det blir svårt att undgå dem. Eftersom TV-tittande har blivit en del av vårt vardagsliv kan den bestämma en hel del över hur vårt liv ser ut och man kanske kan säga att ?vi är vad vi tittar på?.Syftet med vårt arbete är att studera barnens förhållande till TV och Internet, som i sin tur förhoppningsvis ska ge oss en inblick i hur de ser på sig själva, dels som barn, men också som blivande tonåringar. Av den anledningen har de tilldelats begreppet Tweeners. Problemformuleringen som vi här kommer att utgå ifrån är: Varför spelar TV och Internet en så stor del i de unga människornas liv? Hur hjälper medierna till att forma deras identitet?Metoden som vi har använt oss av var den kvalitativa, eftersom vårt syfte var att få förståelse för barnens förhållande till TV och Internet.

Utveckling av tjänster för ett mobilt medium

The mobile revolution is here to stay, and today most people have (at least) one cell phone at home. Some even a PDA (Personal Digital Assistant)as a complement for the simpler tasks at the office, e.g sending e-mail, word processing, browsing the Internet etc. Many business have also given the employees the opportunity to do some of the business tasks inbetweeen customer visits with the help from a cell phone or PDA.Despite all this, the so called Internet connected mobile revolution is often mentioned as a big failure. Maybe because the people in general tended not to use the new technology as much as the companies predicted. This could be because they still haven't learned how it works, or just don't seem to have the need for services provided.After a couple of failures in the development process, almost every cell phone has support for mobile Internet today.

Skydd av personlig integritet på Internet

Bakgrund: Personer som använder Internet kan bli övervakade och profilerade av bland annat spionprogram och cookies på webbsidor. Dessa spion-program och dolda filer kan samla ihop information om användaren som skickas tillbaka till sändaren. Detta sker ofta utan användarens vetskap. Företag som placerar spionprogram i fildelningsprogram har syftet att samla information för att sedan rikta reklam till privatpersoner. Den information som kommer tillbaka kan säljas vidare i undersökande syfte för reklam till en tredje part.

Läxhjälp i gymnasiematematik över Internet?

Internationell läxforskning visar ett positivt samband mellan läxläsning och resultat och många lärare bekräftar detta samband. Denna undersökning bygger på föreställningen att graden av läxläsning i gymnasiematematik påverkas negativt av bristande tillgång till läxhjälp vilket i sin tur påverkar resultatet negativt. Syftet med denna studie är därför undersöka i vilken omfattning efterlyser gymnasieelever hjälp med hemläxor i matematik och om eleverna kan tänka sig ta emot den hjälpen över Internet. Resultat visar att en majoritet av elever kan tänka sig att aktivt söka löpande läxhjälp över ett bemannade Internet forum och ännu fler efterlyser samma hjälp inför olika skolprov. Enbart en försvinnande liten del av eleverna utnyttjar läxhjälp som deras skolor erbjuder idag.

Grooming : Ur ett socialpsykologiskt perspektiv

The purpose of this essay is to analyse the descriptions of young girls' experiences of internet contacts, which have led up to sexual abuse. The aim is to give additional understanding and knowledge concerning grooming.       Grooming means that somebody gets in contact with someone else with the intention of committing sexual violations at a later stage. In most cases this concerns adults who contact children. We have chosen to confine ourselves to focusing on the grooming on internet that has happened to girls. By means of thematic analyses of texts from the books Jag kände mig speciell, grooming på internet, 2012 and Alexandramannen, vår tids största nätsexhärva, 2009, we have found certain themes and linked them up with previous research-work and also theory of social psychology.

E-handel : Vilka faktorer styr vid valet att handla kla?der via Internet?

Internet har blivit na?stintill oumba?rligt i dagens va?rld. Fra?n online-spel till e-handel och fra?n kommunikationskanaler till ett informativt na?t, a?r Internet fo?rmodligen en av de mest framtra?ngande och vitt spridda uppfinningarna av va?r tid. Medan sa?kerheten kring anva?ndandet av Internet har diskuterats vilt sa? har anva?ndbarheten av Internet i olika omra?den inte utforskats till samma grad.

Bloggen - socialt medium med makt potential : En kvalitativ studie om konsumtionsideal bland svenska och internationella bloggar

Today, we live in a consumption society. We buy products to soothe our needs and desires. Thru material things we can express our own personal identity and shopping is seen more as a pleasure than a need to survive. With the background media- and communication studies, the reason of this study was to explore how blogs as a social medium can influence the consumption ideal in society. With dialogical analysis and semiotic analysis we wanted to see if we could find a specific consumption culture in the content of six blogs we did our studies on. We found that the blogs showed us that there is normal to have everyday luxury and spoil oneself with expensive things.

Användarvänlighet, lättillgänglighet och enkelhet på Internet : En undersökning av Länsförsäkringar Värmland

Länsförsäkringar Värmlands behov av att förenkla och förbättra sin sajt samt den befintliga litteraturens brist på konkreta förslag till hur specifika sajter kan förbättras är grunderna till denna uppsats..

Användbarhet på Internet: Undersökning av en webbapplikation

Syftet med detta examensarbete var att undersöka användbarheten av en webbapplikation som möjliggör beställning/bokning av taxi via Internet. De huvudsakliga frågeställningarna var: Vad har användare för förväntningar på tjänsten samt Vilka delar av webbapplikationen behöver förbättras? Ett tänka-högt protokoll användes där sex försökspersoner fick prova på att använda tjänsten via en dator och samtidigt resonera om applikationen. Resultaten visar att försökspersonerna förväntade sig en enkel, icke tidsödande tjänst, där de skulle behöva ange i stort sett samma uppgifter för att beställa en taxi via Internet som via telefon. Försökspersonerna upptäckte ett flertal förbättringsmöjligheter, vilka handlade om tydligare förklaringar/beskrivningar och gränssnittets design, främst gällande perceptionsproblem..

Älska din nästa om du vågar! De homosexuellas syn på den heterosexuella normen

AbstractHomosexuality is surely accepted in today´s society - or isn´t it? Many things have changed, for instance laws, which are in favour for homosexuals, have been introduced, in Sweden that is. As we although know, many things are not only dependent on what laws tell us to do. The society also contains values and norms and they furthermore exist in individuals. Regarding sexuality, the norm is heterosexuality.How much does the norm affect our way of living? In what way is it encouraged? What happens to people who don´t live up to the norm? How is it to be homosexual in today´s society? These are some of the questions that we look upon in this paper.

Mikroföretags kommunikationshantering, off- och on-line, på
konsumentmarknaden: en fallstudie på två företag

The purpose of this thesis was to highlight how different aspects of market communication are used when micro companies choose to use both Internet and store selling activities towards the consumer market. The thesis dealt with off-line and on-line communication considerations with focus on advertising, interactions, and relations. In order to achieve this purpose a case study was conducted, that revealed that the companies acted according to theories. The conclusions drawn from the thesis were that companies tended to rely on traditional ways of dealing with advertising and interaction. We could also see that relations were created as a result of unconscious behavior and that the Internet activities still were on a basic level..

En studie av inbyggda brandväggar : Microsoft XP och Red Hat Linux

Detta kandidatarbete utreder hur väl två operativsystems inbyggda brandväggar fungerar i symbios med en användares vanligaste tjänsteutnyttjande på Internet, samt att se hur likartade de är i sitt skydd från hot. De två operativsystemen som vi utgick ifrån var Microsoft Windows XP samt Red Hat Linux 8.0. Den hypotes vi arbetat kring lyder enligt följande: De två inbyggda brandväggarna är i stort likartade rörande skydd från hot på Internet och uppfyller användarnas tjänsteutnyttjande. De metoder vi använt, för att svara på vår frågeställning, har delats upp i ett funktionalitetstest och ett säkerhetstest. I funktionalitetstestet provades de vanligaste Internettjänsterna med den inbyggda brandväggen och ifall det uppstod några komplikationer eller ej.

Scandinavian Airlines : En fallstudie om Scandinavian Airlines kundrelationer

For many companies, the Internet has revolutionized the relationship they have with their customers concerning costumer service. The use of Information Technology in regard to Internet as a media has provided companies with the opportunity to build customer databases in order to target their customers individually. The airline industry was one of the first pioneers to use the full potential of Internet to improve customer relations and its profits which we aim to investigate in greater detail in our thesis.Our thesis answers the question on how Scandinavian Airlines' (SAS) Eurobonus department uses their website to create valuable and profitable relationships with SAS loyalty club members through direct marketing. In order to answer our research question, three key informants have been interviewed - each representing different sub departments at Eurobonus; service and support, IT and marketing. Our results were that the Eurobonus department use direct marketing methods by sending customized e-mail offerings to target specific customer, using their customer databases.

Mervärdeskapande på Internet : En undersökning av Internetbaserade resebyråer

The purpose of this thesis is to examine whether Swedish, Internet-based travel agencies, acting on a consumer market are working towards creating added value for their customers. If that is the case, how and why do they use such a mode of operation.The theoretical framework was based on Grönroos´ ?Augmented service offering?, which treats added value as an addition to the core service. The services offered on five of the larger companies´ websites on the market were examined and 3 representatives of the five companies were interviewed.The study shows that 2 of the examined companies did not produce any added value, while 3 of the companies did produce added value for the customer. The added value was generated through packaging of core-, facilitating- and supporting services for the purpose of differentiating the company towards competitors and generating service fees..

IT-samhällets kärleksbrev : En kvalitativ innehållsanalys av kommunikationen via nätdejting

Abstract Author: Kristin NäsTitle: The technology society?s love letters ? a qualitative analysis of communication through internet dating.Level: BA Thesis in CommunicationLocation: University of KalmarLanguage: SwedishNumber of pages: 53 Keywords: communication, dating, web dating, gendering talk, interaction, flirting, the internet, contact, communities.Summary: A qualitative study on the subject of internet dating and how people using internet dating chooses to present them self and how they choose to communicate with others to create contact. Internet dating is a phenomenon that is continually growing. 2 million people in Sweden are singles today and more than half of them have tried internet dating at least once. The purpose of this study was to research the way people choose to present them self and how the communication on an internet dating site is used.

<- Föregående sida 20 Nästa sida ->