Sök:

E-handel

Vilka faktorer styr vid valet att handla kla?der via Internet?


Internet har blivit na?stintill oumba?rligt i dagens va?rld. Fra?n online-spel till e-handel och fra?n kommunikationskanaler till ett informativt na?t, a?r Internet fo?rmodligen en av de mest framtra?ngande och vitt spridda uppfinningarna av va?r tid. Medan sa?kerheten kring anva?ndandet av Internet har diskuterats vilt sa? har anva?ndbarheten av Internet i olika omra?den inte utforskats till samma grad. Det finns mycket statistik och information om Internethandel men fa? fokuserar pa? lokala vanor eller specifika genres inom omra?det. Med den ha?r uppsatsen vill vi underso?ka vilka nyckelelement som a?r de viktigaste na?r det ga?ller handel av kla?der online, och vi har begra?nsat va?r forskning till ma?nniskor som bor i Stockholm. Det vi har kommit fram till a?r en blandning utav o?verraskningar och siffror som vi gissade oss till innan vi startade, men i sin helhet har det ha?r projektet la?rt oss mycket, inte bara om de fra?gesta?llningar vi har sta?llt oss utan a?ven om e-handel i allma?nhet och en hel del ova?ntade faktorer som an leda till framtida forskning i det ha?r omra?det.

Författare

Liselotte Kjellman Kristin Loman

Lärosäte och institution

Södertörns högskola/Institutionen för kommunikation, medier och it

Nivå:

"Kandidatuppsats". Självständigt arbete (examensarbete ) om minst 15 högskolepoäng utfört för att erhålla kandidatexamen.

Läs mer..