Sökresultat:
3188 Uppsatser om International Marketing - Sida 62 av 213
Upplevelser i stora och små städer : En studie av upplevelseturism och platsmarknadsföring i Örebro och Säffle
A quantitative survey of students in grades one in high school, where the aim is to find out what factors affected their upper secondary school. The survey is based on marketing, and looks to how to market a high school..
Ledtidsreduktion vid ACG Nyström
A report has been made at a company in Borås at a company called ACG Nyström. Thecompany is today international and is marketing advanced equipment, systems and furthereducation to the manufacturing industry. A part of ACG Nyström?s production is a machinethey call Unimat. ACG Nyström doesn?t just stand for the actual production of the machine,but also for assembling and installation of the machine at the final customer.
En studie av fenomenet mikronationer
ABSTRACTBachelor essay in political science by Hanna Richter, spring 2006Supervisor: Mats LindbergTitle: A study of the phenomenon of micronationsThe purpose of this essay is to study the phenomenon of ?micronations?, to describe it to the reader and to discuss why this phenomenon is interesting to study in the field of political science. The questions this essay seeks to answer are:- What are micronations, and which variations are to be found within the phenomenon?- Why are micronations interesting to study in the field of political science?Bary Buzans theory of the nature of the state works as a frame of reference to this investigation of micro ?state-like? units. The phenomenon of micronations has not been investigated by the social sciences in any extent worth mentioning yet.
Svensk omega-3 om vi får be! värdebildande aspekter inom ett intustriellt nätverk applicerat på Sölvesborgsregionens fiskoljeprojekt
Syftet med uppsatsen är att skapa ett teoretiskt kunskapsbidrag där vi identifierar och kartlägger hur de olika litteraturområdena sammanfaller och samverkar i avseendet värdebildande aspekter inom ett industriellt nätverk. Studiens syfte är även att bringa klarhet i huruvida Sölvesborgsregionens fiskoljeprojekt är möjligt att genomföra samt att definiera eventuella hinder. Uppsatsen har två separata frågeställningar. För att besvara dessa har vi angripit den första frågeställningen, avseende de teoretiska litteraturområdena, utifrån en deduktiv ansats. Den andra frågeställningen, gällande fiskoljeprojektets genomförbarhet, har vi angripit utifrån en induktiv ansats.
C-7/13 Skandiamålet : En analys av hur Skandiama?let pa?verkar art. 11 merva?rdesskattedirektivet anga?ende merva?rdesskattegrupper
In September 2014 the ECJ issued its decision in C-7/13 the Skandia case. The case con- cerned service transactions made between a main establishment in a third country and its Swedish branch. The branch was a member of a VAT group in Sweden. The ECJ estab- lished that the membership resulted in that the VAT group was considered as one taxable person which meant that the services was considered provided to the group itself and not the separate member. Therefore the transactions were deemed taxable.
Grön Marknadsföring = En Naturlig Strategi : Analys av Grön Marknadsföring i dagligvaruhandeln
Syfte: Att analysera hur dagligvaruhandeln använder sig av Grön Marknadsföring internt och externt för att positionera sig som ett miljövänligt företag på marknaden.Metod: En deskriptiv undersökning med primärdata i form av personliga intervjuer från de tre största aktörerna inom svenska dagligvaruhandeln.Teori: ?Green Marketing Activities at the Three Levels? har används som modell för att ta reda på hur de olika företagen arbetar med Grön Marknadsföring. Modellen är uppdelad i åtta områden och tre nivåer för Grön Marknadsföring.Slutsats: Samtliga företag vill ta ett miljöansvar, men två av tre ser sig även ha ett ansvar att informera och hjälpa kunder till ett bättre handlande. Två av de tre undersökta företagen är mer inriktade på att bygga ett ekologiskt varumärke medan det tredje företaget är mer inriktad på att upplysa om ekologi. Undersökningen visar dock att alla aktörer har undermåligt arbete med marknadsföringen i butik för att fånga upp kunders ekologiska intresse.
Kultur för flera marknadsföring av teater för personer med dövhet eller hörselskada
Today many people with disabilities are excluded from cultural activities. The reason for this is that activities and the environment are not adapted to people with disabilities. The aim of this study is to describe the process to make cultural activities accessible and to describe the importance of good communication between cultural suppliers and their customers. Other questions raised are accessibility to cultural activities for people with hearing disabilities, the activities in the marketing process, the interaction between theatre companies and its audience and if the interaction has contributed to the theatre's future development. Qualitative interviews with staff responsible for integration at seven theatres have been performed.
Internationella biblioteket ? från lånecentral till publikt bibliotek
This master thesis is a study of the Swedish Lending Centre for immigrant literature (ILC), which opened in 1991. The purpose of the thesis is to examine problems and possibilities in the organization of ILC, which has a number of powerful stakeholders. In this study focus has been on the development of the organization, and especially on the planning of the conversion of the non-public Lending Centre to a library open to public (to be called the International Library in Stockholm) that will be inaugurated in May 2000. ILC is governmentally financed, but incorporated in the organization of the public library in Stockholm. Other stakeholders, except the Swedish Government and Stockholm City, are the County of Stockholm, the staff of ILC, and the public libraries that use the Centre's long-distance-lending facilities.
Boktrailern : varför marknadsföra text med ljud och bild?
Syftet med den här uppsatsen är att introducera boktrailern som fenomen och marknadsföringsmetod. Likheter mellan boktrailern, bokomslaget och filmtrailern undersöks för att ge en bild av hur en "typisk" boktrailer ser ut och vilka funktioner den kan tänkas ha. Uppsatsen utforskar även boktrailerns möjligheter att nå ut till olika målgrupper i olika åldrar, samt pekar på svårigheter med att definiera en målgrupp. Ungdomslitteratur och fantasygenren kopplas samman med boktrailern och exempel ges på hur författare och förlag kan skapa relationer till läsare via Internet. Generella riktlinjer ges för vad som bör tänkas på för att tilltala flest potentiella läsare när en boktrailer används eller utformas.
Upplysningskrav vid värdering till verkligt värde : En studie om hur företag har anpassat sig till upplysningskraven kring verkligt värde och revisorns roll vid granskningen av dess efterlevnad
De senaste åren har värderingsmetoden värdering till verkligt värde blivit mycket kritiserad. Bland annat anses värderingsmetoden ge allt för stort utrymme för en företagsledning att manipulera de finansiella rapporterna. Uppsatsen behandlar därför hur väl företag följer upplysningskraven som de ska följa när de värderar tillgångar och skulder till verkligt värde enligt den internationella redovisningsstandarden IFRS 13 (International Financial Reporting Standard) samt revisorns uttalande i revisionsberättelsen gällande företagens efterlevnad av upplysningskraven. Detta görs för att studera om upplysningskraven efterföljs och i de fall då företagen inte följer upplysningskraven huruvida revisorn gör ett modifierat uttalande i revisionsberättelsen. Urvalet för studien är samtliga företag noterade på Stockholmsbörsen, Nasdaq OMX Stockholm, inom skogs-, fastighets- och banksektorn år 2012 och år 2013.
Patho-anatomical studies on african swine fever in Uganda
African Swine Fever (ASF) is one of the most serious transboundary swine diseases because of its high lethality for pigs, socioeconomic consequences, rapid and international spread and the absence of either treatment or vaccine. This Sida Minor Field Study (MFS) was carried out during fall 2010, as part of a larger collaborative research project called ASFUganda, focusing on the epidemiology of the disease in Uganda. The aim with this study was to get more knowledge about the pathology in cases of ASF in Uganda, by studying macroscopic and microscopic lesions in pigs with acute and chronic ASF and to detect the ASF virus (ASFV) in tissues by immunohistochemistry.
The pigs were selected from the two different geographical locations in Uganda, Mityana and Gulu district, both with on going confirmed outbreaks of ASF. Necropsies were performed in the field, and the laboratory procedures at the JICA (Japan International Cooperation Agency) Veterinary Pathology Laboratory, Entebbe, Uganda, and at the Department of BVF, SLU, Uppsala, Sweden. Three pigs from an outbreak of ASF in Mityana district showed both the history and the clinical symptoms typical for ASF.
Piratkopiering - en oändlig historia?
Abstrakt (svenska)Bakgrund: Piratkopieringen bara ökar och ökar. Program-, spel- och musikbranschen har idag stora problem. En i stort sett okunnig användare kan fixa en nyutgiven skiva innan den nått butikerna på grund av piratkopieringen. Detta problem möjliggörs genom att ingen bra lösning finns i form av fungerande kopieringsskydd samt att fildelningstjänsterna får stort spelrum. Vi går in specifikt och undersöker musikbranschen.Syfte: Fördjupa oss i begreppet piratkopiering.
Internationella konventioners arbetsrättsliga regleringar angående barnarbete i Pakistan - implementering och förbättringsstrategier
Every single child has the right to a childhood as well as a future. The labor regulations within the international conventions exist in order to make sure that these rights are looked after, but the ratification of the conventions is just the beginning. In order to receive the results which are set by the conventions, it is crucial that the implementation is successful. The politics of the country have to change and improve in order to achieve compatible laws, but also the population has to be given the opportunity to obtain education and knowledge about their human rights. Children who are forced to work at a young age, often under inhuman conditions, are not only deprived of their childhood but also of the chance to develop into an independent individual at the same time as this interferes with their education.
Den internationella kontextens påverkan över en nations demokratiseringsprocess under transitionen från ett auktoritärt styre till ett demokratiskt - En analytisk kategorisering
AbstractBachelor thesis in political science by Alexander Hassan, autumn 2008, ?Effects of external factors on a nations democratisation process during the transition from authoritarian to electoral democratic rule ? A categorical analysis?Supervisor: Tomas SedeliusIn recent years globalization has become a hot topic in understanding the world we live in today. Globalization has indeed had a great impact on international relations and with it a great influence on the domestic conditions that determine a nation?s possibilities. It is therefore rational to hold true that this also would apply to a nation?s democratic process.
Sociala medier inom destinationsmarknadsföring : Om Stockholms och Sigtunas arbete med sociala medier
Syftet med denna studie är att undersöka vad destinationsmarknadsföringsorganisationerna (DMC) Stockholm Visitor Board och Destination har för syn gällande sociala medier. Samt att titta på hur dessa två arbetar med sociala medier i sin marknadsföring och även vilka fördelar och nackdelar en sådan marknadsföring kan ha.Studien har haft en kvalitativ utgångspunkt när det gäller metodval. Men ett inslag av kvantitativa aspekter har förekommit då en enkätstudie har utförts. Flertalet kvalitativa intervjuer har ägt rumt med relevanta personer för denna studie. En vardera representant från Stockholm Visitor Board och Destination Sigtuna har intervjuats.