Sök:

Sökresultat:

1444 Uppsatser om Internal audit - Sida 21 av 97

?Equalis kvalitetssäkrar kommunikationen : En kvalitativ studie av chefers och anställdas syn på den interna organisationskommunikationen

AbstractTitle: Equalis quality assures the communication. A qualitative study of superiors and co-workers view on the internal communication.Number of pages: 39 (42 including enclosures)Author: Ia AppelbergTutor: Else NygrenCourse: Media and Communication Studies CPeriod: Autumn term 2010University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala UniversityPurpose: Superiors and co-workers view on the internal communication is studied with the purpose to identify whether their opinions correspond with one another, and what differences and similarities there might be.Method: This study is based on qualitative interviews with superiors and co-workers, and complements with the use of observations.Main results: The results indicate that superiors and co-workers agree on several aspects of the communication, such as the fact that the organizational communication is disorderly and lack clear rules and guidelines. Superiors believe that the organization has a corresponding view on the internal communication, while co-workers are convinced this is not the case. This despite the fact that the results in the end show that both groups overall have very similar opinions on several of the elements in question. Another mutual opinion is that both groups wish to receive more information about current events and such.

Nya direktiv för små aktiebolag? : - ett ägarperspektiv

Av Sveriges idag 300 000 aktiebolag är 80-85 procent mikrobolag med färre än 10 anställda och mindre än 3 miljoner i omsättning. Mikrobolagen har därför stor be-tydelse för svenskt näringsliv och samhällets utveckling. Förutsättningarna för dessa bolags tillväxt och utveckling bör av denna anledning främjas, vilket kräver att regelverken är anpassade till deras villkor. Revisionsplikten för små aktiebolag är en av de regelförenklingar som diskuteras, där nyttan och kostnaden för revision står i fokus.Syftet med uppsatsen är att beskriva hur ägarna till mikrobolag upplever revisionsplikten, hur de väljer att agera vid ett avskaffande, samt analysera bakomliggande orsaker.I denna uppsats används en kvantitativ metod då antal förekomster av visst agerande vill undersökas. Den empiriska studien är gjord i form av en webbenkät skickad till 200 mikrobolag i Jönköpings län.Resultaten visar att ägarna till mikrobolag upplever att de har störst nytta av revision jämfört med övriga intressenter, dock anses även stat och kommun ha stor nytta av revision.

Gör som jag menar - En studie om budskapets betydelse samt dess påverkan på inre upplevelse och yttre beteende

The purpose of this paper was to understand internal communication?s critical tradition by studying the interface of the subjective experience and the objective behavior within a management team. During almost two years this group was observed, several semi-structured interviews were conducted and a specific incident was analyzed. The interview texts where analyzed, using the Meaning Constitution Analysis developed by Roger Sages (2010) at Lund University. The observations were summarized in sociograms showing relationships in the organization.

If there is violence, there is resistance.

This thesis is a discourse analysis of six rape trials, with the intention to analyze how the plaintiffs?? resistance is described. The overall aim is to investigate whether there are forms of resistance that the courts find more desirable and if there are any rules for how resistance should manifest itself. I will also investigate how the rape is itself described by the plaintiff and courts, respectively. I will analyze how this affects the understanding and attitude toward what has happened.

Att måla läppstift på grisen: En fallstudie om den interna interaktionen mellan Inköp och Miljö i arbetet mot hållbar utveckling

During the last years, the importance of sourcing in firms has increased. Globalization, fierce competition and an increased level of outsourcing are common explanations to why firms have highlighted the potential to realize savings and the value creation that the Purchasing department can generate. One trend that follows in parallel with globalization is an increased pressure from society on firms to take responsibility for the impact that its products and services have on the environment. This responsibility creates even more attention as outsourcing involves trade with suppliers in low wage countries, where the level of environmental and social responsibility is not always satisfying. The Purchasing department, the firm?s interface with suppliers should therefore, together with the firm?s Environmental department, play a key role in the firm?s contribution towards sustainable development.

Auditsystem - intressenter och medvärden

This report aims to identify and categorize suitable audit users and furthermore establish with values these users experience. The aim of the report has been fulfilled by analyzing interviews carried out with several companies using audits as a part of their risk management process. In addition to this, theories concerning management have been studied..

Utveckling av karriär inom en organisation : - Att få medarbetare att stanna

Background and problem: The background to this study is the organizations increased difficulty to retain employees in the organization when more and more employees today choose to do their career in several organizations. The problem to keep the employees in the organization leads to several problems where the loss of experience reduces efficiency and increased risks and cost associated with recruitment are some problems that arise. The problem therefore faced for this study is: How can opportunities for career development within an organization created to get employees to stay over time?Purpose and method: The purpose for this study is to describe how organizations can create opportunities for the development of career that gets employees to stay within the same organization and make their career in this organization. The method used for this study is a qualitative approach where data is collected through semi-structured interviews in a case study.Empiricism: The empirical result have shown there are four factors that an organization should overhaul to create an opportunity for the development of a career that gets employees to stay in an organization over time.

Avskaffandet av revisionsplikten : effekten på bankers utlåningsprocess till småföretagare

På grund av avskaffandet av revisionsplikten som började gälla den 1 november år2010 kan idag små företag välja bort sin revision. 250 000 av Sveriges företag är enligtlag berättigade att själva välja vilka revisorstjänster de är i behov av samt i vilkenomfattning.För att banker ska bevilja lån till små företag krävs det en säkerhet som speglarföretagens förmåga att betala kommande räntor och amorteringar. Säkerheten ligger igranskade revisioner och när de blir frivilliga kan tillförlitligheten minska.Metoden som använts är kvalitativ och har utformats via personliga intervjuer medbanker och revisionsbyråer.Syftet med studien är att beskriva effekten av avskaffandet av revisionsplikten påbankers utlåningsprocess till mindre företag.Frågeställning:?Är bankerna villiga att bevilja utlåning av krediter till små företag utan revisor??Finns det någon information som kan ersätta reviderade räkenskaper??Har långa relationer någon påverkan på bankers kreditbedömningsprocess??Hur ser revisionsbyråerna på avskaffandet av revisionsplikten?Slutsatser:Majoriteten av bankerna är villiga att bevilja kredit till företag utan revision. Dock krävsfler beslutskriterier för att bedöma ett företags återbetalningsförmåga.

Skapa och leverera kundvärde i ett teknikkonsultföretag /

The increased specialisation and complexity in products and services has created the need for Swedish companies to focus more on their core businesses. This has resulted in them opting to buy services and products that lie outside of their core business from consultancy businesses or other types of suppliers. When companies describe their offers in internal and external marketing it is done often in terms of company or service attributes that are not based on customer value or offered value for the customer. The reason for this is that companies have not adapted their services to the different needs of their customers. As a result of this, they run the risk of offering the same services as their competitors and communicate values that the customers either do not understand or experience as value adding.

Förväntningsgapet och dess existens

Aktiebolagslagen anger att aktiebolag i Sverige ska ha en eller flera revisorer. Revisorernas ansvar är att undersöka och rapportera om bolagets räkenskaper och förvaltningen av bolaget. Med tiden har reglerna ökat och till följd av detta har revisorerna fått allt mer ansvar. Detta har i sin tur lett till att klienternas förväntningar har ökat och skilda meningar om vad revisorns ansvar är har uppstått. Som ett resultat av dessa meningsskiljaktigheter uppstår ett förväntningsgap mellan revisor och klient..

Svensk kod för bolagsstyrning : Förklaras det mer än vad det följs?

Sustainability reports have during the last decade had a strong development. Both in terms of establishing a sustainability assurance, in its form, and get it assured together with standards, principles and regulations which organisations and accountants have utilized. The growth of sustainability reports and the choice of getting them assured have in particular favoured the accounting business. Due to this result, some critics have voiced that assuring a sustainability report gain accounting firms more than it gains the actual organisation. Other say that it is necessary in order to increase the credibility and the eligibility of the report, while it also has become a requirement from stakeholders.

Effektivare elanvändning på avfallskraftvärmeverk : Förslag till handlingsplan för minskad elanvändning på Renovas anläggning i Göteborg

This thesis has identified and studied measures to allow for reduced use of electricity in a waste incineration plant in western Sweden. The energy extracted from the waste at the powerplant is utilized and sold in form of electricity and heat. Technical and environmentally the combined heat and power plant is by today's standards among the leading waste incineration plants in the world. The owners are constantly striving to improve the efficiency of the waste incineration plant. They have seen the opportunities for savings in reducing internal usage of electricity.

Organisationsstruktur och internkommunikation efter en omorganisation : En fallstudie om Karlstads universitet

This is a case study which investigated the perceived consequences of the organizational change that was implemented in January 2013 at Karlstad University. The study aimed to explore the experiences of the employees concerning the changes in organizational structure and internal communication. This was done through a set of eight individual standardized qualitative interviews with members from different departments. A lot of effort and thought was given to the ethical implications and to create a comfortable and open climate during the actual interviews to ensure that the respondents felt free to speak openly and honestly about their personal opinions and experiences.It is evident that the overall vision was ambitious; aiming to create a more effective organization through cutting off excessive administrative personnel and streamlining decision paths. However according to the opinions of the respondents it was clear that the result was far from the desired goal.

Revisionskvalité : hur kan "hög" revisionskvalité förklaras utifrån dess olika intressenters perspektiv?

De senaste åren har vikten av en trovärdig finansiell rapportering av hög revisionskvalité lyfts fram. En högre kvalité säkerställs genom att besluta om gemensamma regler och principer för revisionsbyråer. Intresset av revisionen är olika och således finns olika syn på syftet med revisionen och vad den bör innehålla. Tolkningsskillnaderna gör att hög revisionskvalité upplevs olika. Syftet med vår undersökning är att förklara ?hög? revisionskvalité utifrån revisorers och revisionens olika intressenters perspektiv samt att identifiera eventuella skillnader mellan revisorernas och dessa intressenters syn. En kvantitativ ansats har använts och utifrån teorin har sex hypoteser skapats.

Revisorers träffsäkerhet vid Going concern-utlåtandet med och utan vetskap om en lågkonjunktur

SAMMANFATTNING Under en pågående lågkonjunktur och i en värld med ett antal företagsskandaler färskt i minnet, väcks intresset för hur revisorerna bemästrar sin uppgift som bedömare av företags fortlevnad. Tidigare studier om revisorers träffsäkerhet vid bedömning av going concern visar att träffsäkerheten i Sverige är låg, jämfört med studier ifrån andra länder. Vårt resultat ger ytterligare belägg för en låg träffsäkerhet i Sverige. För att besvara vårt syfte har vår studie föregåtts av både ett kvantitativt och ett kvalitativt angreppssätt, då vi dels har genomfört en datainsamling och en informantintervju. Materialet som vi har utgått ifrån är 2075 respektive 1528 undersökningsenheter, där alla enheter är aktiebolag som gått i konkurs under perioden1 januari - 30 juni 2010.

<- Föregående sida 21 Nästa sida ->