
Sökresultat:
2941 Uppsatser om Instrument teacher - Sida 36 av 197
"När det funkar så är man på rätt väg" : Valet av ord och termer i sångundervisningen
I denna studie ställs följande frågor; hur resonerar lärare kring valet av terminologi i sin sångundervisning, hur uppfattar elever sina lärares instruktioner samt huruvida styrdokumenten påverkar lärarens val av terminologi? Syftet är att undersöka hur sånglärares terminologi påverkar elevens förståelse för sitt instrument.Totalt intervjuades tre sånglärare som arbetar på musik- och dansskola, två sånglärare som arbetar på musikhögskola och fyra elever som läser sångkurser på gymnasiet. Vi kan efter genomförandet av de kvalitativa intervjuerna konstatera att lärarna i stor utsträckning anpassar ordval efter elevens behov och ålder. Lärarens egen bakgrund utifrån hur deras egen utbildning sett ut och vilken genretradition de kommer ifrån spelar också in i hur de använder termerna. Alla lärare är eniga om att ju äldre eleverna blir och ju längre de kommer i sin utbildning desto mer fysiskt språk används i undervisningen.
Läromedel och hjälpmedel på gymnasiet : En uppsats om hur lärarna gör och tänker
The main purpose with this study is to describe teachers? use of textbooks and other teaching materials in upper secondary school (gymnasiet) in Sweden, and to discuss the use according to school subject and teacher style. Data was collected in two different ways. At first twenty classroom observations were made during lectures concerning the subjects Swedish (mothertounge), English (foreign language) and religion. Then four open interviews were carried out with the teaching teachers.
Arbetsförmågeindex för att identifiera tidiga tecken på ohälsa hos arbetstagare: upplevelser hos personal som arbetar inom företagshälsovården i Finland
Bakgrund: I Sverige ställer lagen högre krav på de bedömningar som görs av arbetsförmåga än vad som kan genomföras med dagens befintliga bedömningsinstrument. I samband med att begreppet arbetsförmåga började användas växte WAI (Work Ability Index) fram och började användas i Finland under 1980-talet. WAI används på både grupp- och individnivå för att bedöma befintlig och framtida arbetsförmåga i relation till nuvarande arbete. Syfte: Att undersöka vilken betydelse WAI har i Finland för att identifiera tidiga tecken på ohälsa hos arbetstagare samt hur resultatet kan användas i utformandet av insatser/interventioner. Metod: För att kunna ta del av upplevelser kring användandet av WAI genomfördes sex intervjuer med personal inom den privata företagshälsovården i Finland.
Fritidspedagogers ochgrundskollärares föräldrakontakt : Likheter eller skillnader i den verbala kommunikationen
The purpose of this study is to investigate whether there are any similarities or differences between leisure-time pedagogs and primary school teachers' verbal communication with parents. Questions we ask ourselves is how the verbal contact looks like today, the desire for how it should be and the importance of verbal communication has.We chose to make a qualitative questionnaire study in the form of open questions to three leisure-time pedagogs, three primary school teachers and eleven parents were asked to answer.The results show that leisure-time pedagogs, primary school teachers and parents believe that verbal communication is important and significant. They believe that it is working well today, whether is via face to face, telephone or email. The verbal communication should be honest and straight between all parties. Parents believe it is important to know leisure-time pedagogs who take care of their children, in order to create a sense of security among parents.
Il Padrino - The Godfather : Etnicitet i anknytning till Gudfadern
The aim of this Master?s thesis is to investigate if the reading habits of teacher students are influenced by merit and descent. The empiric material consists of six questionnaires answered by students at the teacher training with Swedish at the upper secondary school as their first topic. The questionnaire comprised questions about reading habits in the childhood and today and information concerning merits and descent.Pierre Bourdieu?s sociological ideas about cultural capital transmitted from parent to child and the concept of habitus are used as a theoretical framework regarding descent.
Vad betyder tecknen i bilden? : Paragrafigurativa element i kinesiskt tuschmåleri. En visuell kultur-undersökning.
Due to lack of knowledge about motivation in Swedish for adult immigrants (SFI ), I have chosen to write about motivation. Motivation is a complex concept to understand. It has different meanings depending on what context the term is put in. In this study , you will read about the external and internal motivation . But also about integrative and instrumental motivation.
Psykosocial arbetsmiljö : Finns det samband med kön, ålder, stress och KASAM
Tidigare forskning har visat att den psykosociala arbetsmiljön är en viktig del av arbetslivet eftersom individer påverkar och påverkas av den. En betydande del är också upplevelse av begriplighet, hanterbarhet och meningsfullhet som samtliga tillhör begreppet KASAM. Syftet med denna undersökning är att studera om olika aspekter kring psykosocial arbetsmiljö kan förklaras utifrån känsla av sammanhang (KASAM), kön, ålder och stress. Studien undersöker även samband mellan KASAM i kön, ålder samt stress. Undersökningen är fokuserad på både offentlig och privat sektor i arbetslivet n=140, fördelat på 94 kvinnor och 46 män.
"Det är viktigt att låten är bra!" - Lärares motiveringar kring låtval för kursen instrument eller sång på gymnasiet : "It's important that the song is good!" - Teachers justifications about the song selection for the course instruments or singing in high
Är det självklart vilka låtar som skall behandlas under musiklektionerna? Är en bra låt alltid en bra låt när det kommer till själva lärandet? Denna uppsats fokuserar och tar upp just detta. Vad tycker och värderar musiklärare som viktigt när de väljer låtar och repertoar för kursen Instrument eller sång på gymnasiet? Detta kopplas sedan samman med Lucy Greens teorier kring det informella och formella lärandet, som till exempel handlar om elevers egna inflytande över musiken och deras egna inflytande över musiklektionernas repertoar.Denna uppsats är främst grundad i kvalitativa metoder. De utvalda lärarnas tankar och idéer är insamlat ifrån en internet - enkät där frågorna var mer eller mindre öppna.
Vattenrådens roll i vattenförvaltningen : Ett myndighetsperspektiv på lokalt deltagande
The purpose of this essay is to illustrate how the position of power / exercise of power are perceived in today's schools from the teacher's perspective. I have examined how students' freedom and democracy education interpreted in real life, and how this affects both teacher and student learning approaches. I would also highlight the need to set standards for children's psychological development related to the consequences will be. I have chosen to perform a qualitative research through individual interviews with five participating teachers from different experiences in different type of school. I have used the hermeneutic method of analysis to analyze the material.
Individuell utvecklingsplan- Vad händer sen? : En studie i hur en lärare säger sig uppfatta den egna uppföljningen utav individuella utvecklingsplaner
This study describes and analyzes how one teacher perceives her monitoring of the students´individual plans of development as expressed in the Education Act chapter 10, 13§. Today there are nonational guidelines published in the monitoring area for these plans of development, although this is anobligation for all teachers in Sweden. Also, it presents some students´ opinion on this and how themonitoring affects their learning.The progressive perspective on learning with the content spirit of the concepts responsibility,participation and experience, as well as research in this field provides the background for the study.The most important features of the data were presented in relation to these three concepts and thecommon themes found between them.The study reveales that the monitoring of the individual plans of development can never be taken forgranted due to the absence of national guidelines on this matter. Either the intention of this absence isto hand over to a professional profession, such as teachers, to decide themselves how the work shouldbe designed, or they are not capable of doing this based on their education and the other conditionsgiven in their work. The conclusion is therefore that it is up to each school and each teacher to decideon how to work with this matter..
Personlighet + Utseende = Instrumentval? : Finns det en föreställning om hur en person som spelar ett visst instrument ser ut och vilken personlighet denna person har?
I mitt examensarbete har jag valt att undersöka de tankar som finns kring vem som spelar vilket instrument. Vilka ord, som har med utseende respektive personlighet att göra, förknippar studerande vid en svensk musikhögskola samt en svensk folkhögskola med de utvalda instrumentalisterna; -klassisk tubaist, fiolspelande folkmusiker, klassisk tvärflöjtist, afrosångaren, afrotrummisen, klassisk pianist? Vilket kön, vilket utseende och vilken personlighet tänker de sig att respektive instrumentalist har? Genom en enkätundersökning har jag försökt ta reda på detta. Jag delade ut enkäter till studerande vid en svensk musikhögskola samt till musikstuderande vid en svensk folkhögskola. Av 201 utdelade enkäter fick jag in 49 svar.
Översättare eller särskiljare? -elevers syn på att ha elevassistent i grundskolan
In all times school has defined and categorized pupils from a hypothetical normality. The National Agency for Education is today critical to how the municipalities provide for the necessity of special support for pupils with difficulties in school.Pupil`s assistants has been a growing profession in school during the last decade and their importance for the pupils is relatively unexplored. The aim of this study is to find out how the pupils think about having pupil`s assistant during the obligatory school on the basis of the ideas of power, knowledge, involvment and understanding. The study is based on qualitative interviews, consisting of half-structured questions, with eight pupils that have or have had pupil`s assistant during their time in senior compulsory school. The result notifies that the pupils feel powerless in school, they have no opportunity to affect and they do not think they are someone that could make any change.
Språkutvecklande arbetssätt : i det mångspråkiga klassrummet
The purpose of this study was to see how the teacher works with children´s language and what working methods they use to develop language, as well as knowledge, among the children in a multilingual school.The main questions for the essay:? What reasons the interviewed teachers about language development?? What approach do the interviewed teachers describe that they use in their multi-lingual children?s group?In order to collect empirical data to my study I chose to use a qualitative method, which consisted of interviews with four teachers in a multilingual class. The study is based on a socio-cultural perspective where social interaction, blocking, communication and language use is the main tool for children's learning and development.The results of my study revealed that teachers realize that when they involve teamwork in class it enhances the activity among the children. In particular when the bilingual children use the language actively in different contexts where they communicate and discuss with each other in the teaching subject. When the children use language in different contexts it also enables them to develop linguistically and in terms of knowledge.
Possible selves i utvecklingssamtal
SammanfattningDenna undersökning behandlade en del av kommunikationen mellan ledare ochmedarbetare, avseende utvecklingssamtal på arbetsplatser. Syftet med undersökningenvar att försöka uppmärksamma en av de faktorer som kan ha en inverka på utfallet av ettutvecklingssamtal, denna faktor var possible selves. Tidigare forskning visade på attutvecklingssamtalet spelade en viktig roll i våra arbetsliv och privatliv. Den tidigareforskningen om possible selves uppmärksammade att detta begrepp är komplext ochanvändbart i många olika livssituationer. Vi valde att angripa detta ämne genom enkvalitativ metod där vi använde ett kvalitativt instrument, Possible Selves StatementTest.
Om konsten att möta elever i läs- och skrivsvårigheter : En retrospektiv fallstudie
The development of five individual pupils? writing abilities, as reported by six of their teachers, is analysed. The thoughts and reflexions inspired by the everyday interaction between the teacher and the pupil suffering from some kind of reading and writing disability are presented. The purpose is to capture what was unique and characteristic in the measures that triggered a positive response in the pupils. Some of the questions answered in this study are: How does the phenomenon of reading and writing disabilities manifest itself in the classroom, and what are the consequences for the individual pupil of the various pedagogical measures available?One conclusion that may be drawn from this study is that there is no cut-and dried method for working with pupils suffering from reading and writing disabilities.