Sök:

Sökresultat:

148 Uppsatser om Instagram - Sida 1 av 10

Det personliga varumärket. En studie om studenters identitetsskapande på Instagram.

Syftet med studien är att studera det sociala mediet Instagram och hur Instagram utgör ett identitetsskapande verktyg för självrepresentation hos studenter från medie- och kommunikationsvetenskapliga programmet (MKV) samt statsvetenskapliga programmet (SVEP) på Högskolan i Halmstad. .

Identitetspresentation på Instagram : En studie i användares upplevelser och attityder till sin identitetspresentation på Instagram

In recent years, the internet has exploded of images. Not at least in the popular photo-sharing network Instagram as one of the fastest growing social network for the moment. Millions of people around the world share pictures and expose themself for friends and family. We were therefore interested in which experiences and attitudes users have towards their identities in relation to their self-image and self-presentation on Instagram. Furthermore, whether they in general have a primary interest in using Instagram as a tool to experiment with images to present their identity on Instagram, in which way they approach their Instagram follower?s expectations on how they present themselves on Instagram and if they are aware of any strategies in their self-presentation on Instagram.The result of this study is the fact that our respondents thinks that they do not intend to have a primary interest in experimenting with images on Instagram to present their identitiy, it is rather something that comes naturally in how they present themselves on Instagram.

Att följa eller att följas : En kvalitativ studie om Instagrams funktioner för trettonåriga tjejer

I denna studie visar det sig att en viktig funktion med Instagram är att socialt interagera med andra människor. Deltagarna ser Instagram som en digital värld och att man besitter två olika jag, ett i ?verkligheten? och ett på Instagram. Det visar sig att jaget pa? Instagram tar sig större friheter och vågar uttrycka sig mer fritt än i ?verkligheten?.

Marknadsföring på Instagram : Det digitala skyltfönstret

In this study we are focusing on Instagram and marketing. We want to know how Web 2.0 and social media creates a new place for companies to market themselves and mostly how they are using the social network Instagram. The amount of swedes using Instagram is 28% and that is the double of what it was a year ago. This creates a whole new place for companies to market themselves and most importantly; it?s free.Our question at issue is In what way is fashion and interior design companies using marketing and Web 2.0 on Instagram and how does it reach individuals? To get an answer we contacted eight different companies and asked if they would like to answer some questions.

Konstruktionen av hälsa på Instagram : En studie av unga människors uppfattning av hälsa genom bild och text

Unga människor är idag väl insatta användare av olika former av sociala medier - det är ofta en självklar del i deras vardag. Det sociala mediet Instagram har blivit oerhört populärt bland såväl barn som vuxna och används dagligen via mobilen för att förmedla ögonblicksbilder till omvärlden. I den här studien kommer Instagram - utifrån begrepp som hälsa, träning och konsumtion - analyseras med hjälp av teorier om makt och genus. Hälsomedvetenheten bland unga har genom spridningen på Instagram och i vårt blomstrande konsumtionssamhälle antagit en stor del av det mediala utrymmet. Studien syftar till att, med hjälp av diskursanalys, se vad hälsa innebär för unga på Instagram, samt vad det är som uttrycks i ett större samhällsperspektiv..

Hashtag #förskola : en studie om användandet av sociala medier för föräldrasamverkan inom förskolan

The purpose with this examination is to interpret and analyze interviews with a few chosen teachers and parents to find out what they think about using Instagram in preschool. My purpose of my study is also to see how preschools can improve parental interaction by using social media in their daily occupation.My questions for this study are: How can you use social media in preschool and what is the purpose with this? What does a few teachers thinking about using Instagram in preschool? What does a few parents thinking about using Instagram in preschool? Could it be any problems with the using of Instagram in preschool? What kind of material is published on a few chosen preschools Instagram account? To get answers to my questions, I have made qualitative interviews with three teachers and three parents. As a complement to my interviews, I have made an observation and description what preschools publish on their Instagram account. I have featured some research about parental interaction and the meaning of that.

Hur används sociala medier inom politiken idag? : En kvalitativ studie som jämför Twitter och Instagram, och hur dessa används inom politiken

This paper aimed to investigate how Swedish politicians use social media Twitter and Instagram and if there was evidence to discern of personal branding and identity creation. Main method used was the observation of four politicians? shared content on Twitter and Instagram. In order to strengthen the results of the study, interviews were also made on the same politicians, of which two responded. The study showed, among other results that Twitter is used more for political aspects and Instagram to show personality and lifestyle.

Instagram, det nya galleriet : En undersökning av konstbetraktande i sociala medier, med utgångspunkt i Jesper Walderstens Instagramkonto

In my paper I adress the question of what happens in the relationship between the beholder, the artwork and the artist when they meet in the era of Web 2.0. The new smartphone based medium that I write about is Instagram. The artist i write about is the Swedish illustrator Jesper Waldersten. My purpose with this paper was to explore how the the beholder, pictures and artist relate to one another i relation to Instagram and how the interface of the smartphone and the app affect the beholder in these relationships. I also seek out to understand the difference between how Instagrams interface affect the beholder in comparison to the interface of the artists web page and his book.

Det digitala jaget : En kvalitativ studie av hur forumet Instagram anva?nds av unga kvinnliga studenter.

Syftet med denna undersökning är att få en förståelse kring hur unga kvinnliga studenter använder sig av det sociala mediet Instagram. Studien ämnar svara på vilka funktioner Instagram fyller för unga kvinnliga studenter samt vilken betydelse detta sociala medium har i deras vardagliga liv.FRÅGESTÄLLNING: Syftet har specificerats i följande frågeställning: - Hur används Instagram av unga kvinnliga studenter?METOD OCH MATERIAL: Kvalitativa individuella intervjuer med fyra kvinnliga studenter i 23-års ålder.HUVUDRESULTAT : Studien visar på att en viktig funktion med Instagram är att interagera med andra människor och vara deltagande i den sociala gemenskapen på forumet. Det  ramkom även att tre av fyra kvinnliga studenter ser på forumet som ett verktyg för att kunna bygga ett personligt varumärke och att det är ett enkelt sätt att hålla sina nära och kära uppdaterade kring sitt vardagsliv.   .

Yogainstruktör 2.0 : En analys av marknadsföringsstrategier i ett medium

This paper is about our collective fascination for the social medium Instagram, and our lively discussions about why certain images may be more so-called "Liked" than others and why some individuals becomes more successfull on Instagram than others. Thanks to our own daily use of Instagram, the idea was born to study and look at how some individuals build their brand through this social medium. With social media new ways to construct and communicate images have appeared. Artists, celebrities and companies use media as a channel for communication and marketing. In our study, we focus on the use of Instagram for marketing purposes by Rachel Brathen, one of the worlds most well-known yogainstructors.

Manliga respektive kvinnliga artister på Instagram : En bildsemiotisk analys av Nause samt Rebecca & Fiona

Denna kandidatuppsats avhandlar hur manliga respektive kvinnliga artistgrupper bygger upp sina varumärken på det sociala mediet Instagram. Vi har tittat närmare på hur två artistgrupper kommunicerar genom de bilder som har postats på deras Instagram-konto. De två artistgrupper vi har undersökt är svenska Nause samt Rebecca & Fiona. Uppsatsen undersöker om och hur traditionella könsroller reproduceras i nya medier samt hur man som artist kan bygga upp sitt varumärke genom Instagram.   Teoretisk utgångspunkt som används för undersökningen är marknadskommunikation och varumärkesteori.

Lev det perfekta livet, på Instagram : En intervjustudie om unga kvinnors självpresentation och identitetsskapande på Instagram

Instagram lanserades i oktober 2010 och är en applikation där du med hjälp avkamerafunktionen på din mobiltelefon eller din surfplatta kan dela med dig av bilder.Instagram tillåter sina användare att ta en bild, redigera den, för att sedan dela med sigav bilden till sina följare. Syftet med denna studie är att ur ett socialpsykologisktperspektiv få förståelse för och kunskap om hur Instagram med dess format kan varaen del av identitetsskapande processer samt fungera som ett verktyg försjälvpresentation. Det empiriska materialet består av tio kvalitativa intervjuer medkvinnor i åldrarna 20-25 som är aktiva Instagram-användare. Det teoretiska ramverketbygger på Meads teorier om jaget, Asplunds teori om social responsivitet, Giddensteori om självet som ett reflexivt projekt samt begrepp från Goffmans dramaturgiskaperspektiv. Resultat från studien visar att Instagram kan tolkas som en plattform därjaget och identiteten kan konstrueras.

Marknadsföring via Instagram

Rapport syftar till att undersöka hur Instagram kan användas i marknadsföringssyfte för startup-bolag. Rapporten är en aktionsforskning eftersom den skrivs i samarbete med författarnas eget företag, Made in Majorna. Som startup-bolag har vi en begränsad budget till marknadsföring och vår största marknadsföringskanal är Instagram. Problemet som uppstått är att antalet nya följare och likes har stagnerat och vi vill undersöka ifall det finns en strategi som genererar ett större engagemang. En marknadsföringsmodell för Instagram har byggts upp utifrån den teoretiska referensramen och denna modell testas under två testperioder.

Självkänsla och bekräftelse på sociala medier : En kvantitativ enkätundersökning om självkänsla, bekräftelse på Instagram och skillnaden mellan män och kvinnor

This study aimed to investigate whether there was a correlation between an individual?s selfesteem and search for confirmation on social media. The study also sought to answer whether there were differences in self-esteem and search for confirmation from a gender perspective. In this study social media was defined as Instagram. The choice was founded on the basis that Instagram in the current situation is one of the world's largest social media that allows users to share their everydaylife in pictures, which are commented and ?liked? by other users.

Att dela med sig av sin vardag : En studie om fotoapplikationen Instagram

Photography has long been of importance for humans in aspects of community, sharing and documenting. It has previously only existed in analogue format and with larger cameras. We have presently reached a new generation of cameras and photography. The new smaller compact cameras that are provided with most cellular phones take digital images of varying quality and accounts for a large part of photography. With the emergence of social media, photography and social interaction combined came photo applications with different features.

1 Nästa sida ->