
Sökresultat:
1827 Uppsatser om Image - Sida 64 av 122
Iberoamerika - ett samarbete : En kvalitativ studie
In order to be a good teacher according to preferences from outside the school area, there are many different voices to listen to. The different roles that are assigned for teachers are colliding with the latest research from the pedagogical institutions and therefore the role as a teacher of today is in a complex state of mind. Somewhere, between the traditional role of teaching and the moderating ideal Image, reality is revealed in the ambivalent role of the teacher of today. In this pedagogical essay on advanced level we are focusing on obstacles that are hindering the moderating teacher?s role, to be fully developed in the classroom.
Varumärket ur ett strategiskt perspektiv - en fallstudie av varumärket Felix
Syftet med denna uppsats är att analysera Procordia Food AB:s övergripande strategiprocess för att se hur rationella de är i sitt tänkande när det formulerar strategier för varumärket Felix. Vi ämnar även beskriva och analysera hur varumärket Felix, som omfattar ett stort produktsortiment, byggs upp för att identifiera styrkor och svagheter och eventuella problem. Vi har för avsikt, att om möjligt, efter att ha identifierat problemen, komma med förslag till lösning. Uppsatsen är en kvalitativ fallstudie. Vi har använt oss av olika källor, såsom intervjuer, artiklar, vetenskaplig litteratur etc.
Produktplagiering-ur ett annat perspektiv
Detta arbete Fokuserar på att belysa och öka förståelsen kring fördelarna för värdföretag utsatta för olaga kopierings- och plagieringsverksamhet. Globaliseringen tillsammans med den hastiga teknologiska utvecklingen har skapat möjligheter för utomstående företag att basera sin produktion och försäljning på kopiering av andras innovationer, varumärken och produkter. Eftersom plagiering och produktkopiering har på senaste år intensifierats i både tillverkning och handel, räcker inte de gällande rättsreglarna till för motarbetning av problemet. Tidigare undersökningar och teorier har mestadels inriktat sig på de negativa aspekterna produktkopiering bringar samt hur man bekämpar dessa. Därför försöker denna studie inta ett annat perspektiv och belysa positiva aspekter av produktplagiering för värdföretag.
Du är vad du inreder - En kvantitativ studie om inredning i bostadsannonsers påverkan på köpintresse
The Swedish real estate market has experienced an intense increase of demand during the last ten years. Thus, people regularly visit real estate websites, as well as home improvement and interior design have become extremely popular. However, the Swedish real estate agencies still have not developed a theoretical framework on how to most effectively market the properties. The main purpose of this study was to investigate how interior in apartment advertising affects the buyer's interest in the apartment, and furthermore to start building a framework for how to effectively use interior as a marketing tool. The study connects theory regarding social identity, advertising effectiveness and product personality in order to investigate consumer behaviour in the real estate market.
Datorsystem för kvalitetskontroll och temperaturövervakning med värmekamerateknik
The work was carried out on Termisk Systemteknisk?s office in Linköping. The aim was to create a computer system with infrared camera technology for quality control and temperature monitoring of manufacturing processes in industry. The system should be configurable such that it can be used on several different issues, including those where the real-time analysis of camera Images is required.The developed system is based on an existing framework, Panola, to deal with measurement results and Images in a database. The framework is built for the system continually check for new data , and the task was to create a foundation upon which to build systems that use the framework, but fully or partially utilize direct calls .
Stora Starka Män- Behandling och missbruk av anabola androgena steroider
Denna kvalitativa studie handlar om några behandlares upplevelser och erfarenheter kring vilka personer som hamnar i missbruk av anabola androgena steroider(AAS). Den belyser även vilken behanding som finns för problematiken. För att erhålla empiri används semistrukturerade intervjuer på fyra personer som arbetar med behandling av AAS. Resultatet visar att man kan kategorisera AAS-användare i tre olika grupper. När klienter kommer till behandling är det viktigt att man ser till helhetsbilden och att man ser varje individ för sig.
Varumärket Stockholm : En studie om imageutveckling
During my practical training I have seen what after-school offers children. Large groups of children and little staff, often results in that the children had to play freely until they go home. Few activities are offered to the children and the staff is busy looking after the children and ensures that they are not fighting.The purpose of this study is to find out how children feel about their leisure activities and if they think they are being offered a meaningful leisure. The main research questions were:How do children experience their leisure-time?Do after-school offers children a meaningful leisure and is it the children's interests and needs that govern the activities and the environment?How do the number of children in the leisure group affect the leisure time?The methods to collect data in the study are observations and interviews.
Metod för dosoptimering av digitalt detektorsystem i klinisk drift
The county of Dalarna is at present carrying through a process of digitalization where traditional x-ray film is being replaced with digital detectors. Earlier used methods for dose optimization turned out not being sufficient. This report presents a method to harmonize dose levels between x- ray sites equipped with Fujifilm imaging plate systems. An exposure index, S, related to the dose level of the examination is computed to every x-ray Image. S turned out to be inversely proportional to the detector dose used at the examination.
Starka organisationsvarumärken - en jämförande studie av varumärkesidentitet som framgångsfaktor
Syfte: Att undersöka identitetsuppbyggnaden hos framgångsrika, globala organisationsvarumärken och hur denna identitet kommuniceras till kunderna. Metod: Uppsatsen är skriven på uppdrag av Gambro. Vi har valt att göra en kvalitativ, jämförande studie av sju fallföretag verksamma inom hälsovårdsbranschen, alla med framgångsrika, globala organisationsvarumärken. Den teoretiska ramen utgörs av en syntes mellan konsument- och organisationsvarumärkesteori. Slutsatser: (1) Identifikation av fem identitetskomponenter och tre kommunikationskomponenter ingående i globala organisationsvarumärken.
Varumärkeskapitalsbyggande inom livsmedelsbranschen - En studie ur ett företagsperspektiv
I takt med att kvaliteten på EMV stiger, samt att allt fler lågprisaktörer etablerar sig på den svenska livsmedelsmarknaden, hårdnar konkurrensen. För att stå sig i denna hårdnande konkurrens krävs det att man skapar ett starkt varumärkeskapital. Någon modell för hur man skapar varumärkeskapital inom livsmedelsbranschen finns dock inte idag och framför allt inte relaterat till den svenska marknaden. Uppsatsens syfte har därför varit att genom en kombinerat explorativ och beskrivande undersökning utveckla befintliga modeller med en mer detaljerad begreppsbild över hur svenska företag inom livsmedelsbranschen skapar varumärkeskapital. Det har visat sig att man framför allt satsar på att förmedla produkternas funktionella egenskaper snarare än att skapa en Image.
Kundrelationer och kundlönsamhet: En fallstudie av ett modeföretag
This thesis studies the customer relationships and customer accounting methods used by a Swedish fashion company. The aim is to test the empirical applicability of the relationship based framework developed by Lind and Strömsten and to explain potential differences between empirical observations and theory. The framework is based on the categorization of four customer relationship groups and the appropriate customer accounting methods to be used for each relationship. The fashion company, that recently assessed the profitability of its customer base in an aim to implement a new customer strategy, is the object of the qualitative case study. The case study reveals that all customer relationships are to be found at Whyred, except the connective customer relationship.
Charter : Om varumärkets betydelse för konsumenten
Uppsatsen syfte är att söka klargöra hur stor betydelse charterbolagens varumärken har för konsumenten vid valet av charterbolag. Jag har använt mig av teorier rörande varumärkets betydelse ur ett konsumentperspektiv, konsumentbeteende samt marknadskommunikation som sedan applicerats på empirin. Empirin består av sju kvalitativa intervjuer varav tre varit personliga intervjuer och de resterande fyra har varit telefonintervjuer. Slutsatsen är att varumärket inte är av överordnad betydelse för mina respondenter vid valet av charterbolag. Respondenternas varumärkeskännedom om de största aktörerna är, med vissa undantag, god.
Kan strålar av ljus tyda det förflutna? : Användning av Reflectance Transformation Imaging (RTI) för att tyda runinskrifter på Pireus-lejonet
This paper deals with testing the method Reflectance Transformation Imaging (RTI) on the copy of the Piraeus-lion in Historic Museum in Stockholm. The purpose is to find out if it is possible to gather more information about the runic inscriptions. RTI is a method that records the surface normal of individual pixels in a digital photograph by analyzing the impact of light coming from different angles of entrance. RTI produces sort of a 3D-Image of the object. There will be an overview of earlier interpretations of the runic scripts written on the lion as well as an overview of Varangians in the southeast.
Evaluation of a cloud-based image analysis and image display system for medical images
En ökad textilkonsumtion har lett fram till en problematik kring miljöpåverkan på grund av den ökade mängden använda textilier som ska hanteras efter produkternas död. För att ta till vara på de dyrbara resurser som har använts för att skapa textila produkter, har intresset för återvinning av textila fibrer ökat. Forskningen inom återvinning av bomullsfibrer har däremot inte kommit tillräckligt långt för att produktion av återvunna fibrer av hög kvalité ska kunna göras storskalig. Detta speciellt eftersom problem med exempelvis blandfibrer och separerbarhet försvårar arbetet. Det finns förändringar som kan göras av modeföretag i produktutvecklingsfasen redan idag, vilka kan underlätta återvinningsprocessen och syftar till att skapa ett slutet system i framtiden.
Östersjöledningen : En studie i åsikter och människors trygghetsupplevelse belyst av media
The Nord Stream natural gas pipeline has been a controversial project. The debate was primarily escalated by Poland's strong negative reaction to the project in the spring of 2006 over safety and security and then alternated back and forth in Europe until the approval by the nations most concerned in the Baltic region during the autumn of 2009.In the case study an approach is used that primarily maps out the media Image of the various viewpoints that deal with the pipeline and how these viewpoints position themselves, primarily through political and environmental dimensions. Simultaneously there?s an attempt to map out the spatial spread of the media Image views as to the proximity and distance to the pipeline in Sweden, Poland and Germany. A key question is whether distance or proximity to a large facility can affect people's attitudes.A parallel focus of the study is to explore the role of the Nord Stream natural gas pipeline in the cross-border hinterland region of Szczecin-?winouj?cie.