Sök:

Sökresultat:

1820 Uppsatser om Image - Sida 4 av 122

Karriärcentrums profil och image : En kvalitativ studie om hur Karriärcentrum kan stärka sin profil och identitet för att öka deltagandet på sina föreläsningar.

Syfte:  Syftet a?r att underso?ka diskrepansen mellan Karria?rcentrums och studenternas uppfattningar av Karria?rcentrums verksamhet. Detta fo?r att kunna sta?rka sin Image, identitet och profil fo?r att o?ka deltagandet pa? fo?rela?sningarna.  Metod och empiri: Studien baseras pa? en kvalitativ underso?kning i form av enskild intervju samt fokusgruppsintervju. De som studerats a?r Karria?rcentrum och studenter.

Ungdomars syn på islam : En undersökning vid fem gymnasieskolor i Kalmar och Jönköping

With this essay I have tried to give an Image of some Swedish teenagers opinions about Islam. I have also done research on how the Swedish school depicts Islam and how the media in Sweden and other western countries describe Islam and Muslims. I have come to the conclusion that the media do not give a positive Image of Muslims and their religion. One the contrary, Muslims are talked about in relation to negative subjects. This is an Image that seems to have influenced how young people in Sweden look at Muslims.I have handed out a questionnaire at schools in Kalmar and Jönköping, Sweden.

Placebranding : Ompositionering av Växjö

Syftet med denna uppsats är att analysera en enkät som Expansiva Växjö genomfört för att få en bild av Växjös Image och undersöka hur nära denna ligger den önskade profilen. Därefter jämförs den strategi som valts för platsvarumärket Växjö med teorier om place branding och i vilken grad dessa tillämpas. Utifrån vår analys av Växjös Image och strategi, samt med hjälp varumärkesteori, undersöks också om skapandet av varumärket har potential att bli framgångsrikt eller ej..

Hur påverkas allmännyttiga företags varumärken? : - utifrån "image heritage" och "image-in-use"

Syfte: Syftet med va?r studie a?r att fo?rsta? hur allma?nnyttiga bostadsbolag arbetar med sitt varuma?rke. I och med att den nya lagstiftningen har lett till o?kad konkurrens pa? bostadshyresmarknaden de senaste a?ren kra?vs ett sto?rre engagemang hos fo?retagen. Hur arbetar de med ?Image-in-use? och ?Image heritage? fo?r att sta?rka varuma?rket? Genom studien vill vi o?ka kunskapen om hur fo?retag kommunicerar ut den nya bilden, efter a?ndrade ekonomiska fo?rutsa?ttningar, sa? att den a?r framtra?dande och inte pa?verkas allt fo?r mycket av den traditionella bilden.Metod: Fo?r att genomfo?ra studien har vi samlat information fra?n artiklar och litteratur samt genomfo?rt intervjuer med ansta?llda pa? tre kommunala bostadsbolag och delat ut enka?ter till bolagens hyresga?ster.Slutsats: Fo?retag beho?ver arbeta aktivt med ?Image-in-use? som a?r starkt pa?verkad av ?Image heritage? fo?r att fo?ra?ndra bilden av sig sja?lva i kundernas medvetande.

Vad säger bilden?: En utvärdering av återvinningseffektiviteten i ImBrowse

The aim of this master thesis is to evaluate the performance of the content-based Image retrieval system ImBrowse from a semantic point of view. Evaluation of retrieval performance is a problem in content-based Image retrieval (CBIR). There are many different methods for measuring the performance of content-based Image retrieval systems, but no common way for performing the evaluation. The main focus is on Image retrieval regarding the extraction of the visual features in the Image, from three semantic levels. The thesis tries to elucidate the semantic gap, which is the problem when the systems extraction of the visual features from the Image and the user?s interpretation of that same information do not correspond.

Pojkkrisen : En studie om pojkkrisens existens utifrån pojkars egna erfarenheter

The Picture book - text and Image in interaction. A study of Tove Jansson's picturebook: The Book About Moomin, Mymble and Little MyThis study examines Tove Jansson's picture book The Book About Moomin, Mymbleand Little My, to show relationships between text and Image in the narration of thestory. This is done through an analysis based on Ulla Rhedins dissertation The picturebook - towards a theory where the conclusion is that the picture book as book mediumcan be divided in three different picture concepts. The various concepts are; the epicpicture book, the expanding text as well as the genuine picture book. This study hasperformed a text and Image analysis showing that the Image colors, the differentspreads, landscape scenes and characters' placement, et cetera play a role in placingthe picture book in its concept.Tove Jansson used more than text and Image to work out the story of theMoomintroll, Mymble and Little My, there are holes in the picture book that have animportant role, which the analysis will show.

Bilden av Svenska kyrkan : ? Unga människors image av organisationen i jämförelse med organisationens profil

AbstractTitle: The picture of the Swedish church - Young peoples Image of the organization in comparison with the organizations profile (Bilden av Svenska kyrkan ? Unga människors Image av organisationen i jämförelse med organisationens profil)Number of pages: 55 (57 including enclosures)Author: Ebba GöranzonTutor: Göran SvenssonCourse: Media and Communication Studies CPeriod: Fall 2006University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala UniversityAim: The aim of this essay is to study the external communication of the Swedish Church, and how they want young people (16-18 years old) to perceive them. Further I would like to compare that information with how young people actually perceive the Swedish church. Do the both pictures agree?Method/Material: Together with literature studies, a qualitive method has been used and four focus group interviews with a total of 16 informants have been conducted.

Image repair-theory vid livsmedelskris : Textanalys av Findus kriskommunikation kring hästköttsskandalen

This study intends to use a text analysis and analyze Findus crisis communication, on their website, about the horse meat scandal in February and March 2013. The main focus is to examine if Findus crisis communication can be connected to Beniot?s Image repair strategies and the rhetorical appeal forms, in five press releases and four blog posts, and also if they are different depending on the media format. The results show that Findus usually used three of the five Image repair strategies and the three appeal forms (ethos, pathos and logos) interacted and therefore became Findus crisis communication consistent in all material. The results also show that Findus had a clear position because they conveyed a consistent message..

Tas Nordkorea någonsin på allvar? : En studie av Nordkoreabilden i två svenska tidningar

North Korea has been on people?s minds lately. This essay is a study of what Image Swedish press gave of North Korea starting in 1948 and ending in 2011. The study looks at two of the largest newspapers in Sweden, Aftonbladet and Dagens Nyheter.  During the 1950´s the Image given was that North Korea was part of the communists, a puppet state of the Soviet Union.

Vektorkvantisering för kodning och brusreducering

This thesis explores the possibilities of avoiding the issues generally associated with compression of noisy Imagery, through the usage of vector quantization. By utilizing the learning aspects of vector quantization, Image processing operations such as noise reduction could be implemented in a straightforward way. Several techniques are presented and evaluated. A direct comparison shows that for noisy Imagery, vector quantization, in spite of it's simplicity, has clear advantages over MPEG-4 encoding..

En studie om destinationsimage : Exemplet Hong Kong

Syfte: Uppsatsens syfte är delvis att undersöka hur de valda aktörerna, det vill säga researrangörer och resetidningar, framställer en Image av en destination. Delvis att beskriva och analysera marknadsföringen av exemplet Hong Kong som turistdestination i svenska resetidningar och hos svenska researrangörer samt undersöka svenskars uppfattade Image av destinationen Hong Kong.Frågeställningar:Hur skapas en Image av en destination?Vilken Image av Hong Kong som destination förs fram i svenska resetidningar samt i researrangörers marknadsföring?Vilken uppfattad Image har svenskar av destinationen Hong Kong?Metod: I uppsatsen används en kombination av kvalitativa och kvantitativa metoder. De tillvägagångssätt som används är kvalitativa intervjuer, analys av kvalitativ data samt en kvantitativ enkätundersökning.Teori: I den teoretiska referensramen diskuteras begrepp och fenomen som platser och destinationer, destinations- och platsmarknadsföring, Imageskapande agenter och destinationsImage.Slutsats: I denna uppsats har två Imageskapande aktörer studerats, och det har visats sig att processen för hur de skapar en destinations Image ser olika ut, men den Image som de presenterar överensstämmer till stor del. Hong Kong presenteras som en storstadsmetropol av både researrangörerna och resetidningarna.

Det litterära skapandets drivkrafter och villkor

It has become increasingly common for cities and municipalities to take greater account of the place marketing, and to see the physical location as a brand. An early step in this process is to make the Image measurements of the place, in order to develop better marketing strategies. A method often used in tourism research for this type of measurements is Etchner and Ritchie's theoretical framework. The framework is initially designed to measure visitor's Image of a tourist destination.Almost all previous research in this area is based on the visitor's perspective, but Olofsson and Skredsvik have used this framework to measure a location's Image among the residents. They feel that the residents of a place can be seen as ambassadors of the place because they know the site well.

Nedskrivning av goodwill

The purpose of this study has been to examine how customers, by interacting with each other, can communicate and create the Image of a brand. We find this topic to be relevant since there are no previous studies conducted concerning the customers influence on the brand Image. Our ambition has been to describe in what ways and to what extent the customer can affect and influence the brand Image by communicating with other customers. To fulfill our purposed we have targeted three important questions which are:? In which ways can the customer affect the communicated Image of a brand?? To what extent can the customer influence the brand Image and the perceived value?? Who has control over the brand, the customer or the company?For this study we have used a qualitative approach in which we have conducted eight personal interviews with brand consultants and the editor of the magazine Dagens Media which has given us the foundation for our analysis.

Företags begränsade styrning av varumärkets image ? Åtta barriärer i kommunikationen mellan företag och konsumenter

En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken.Vi har inledningsvis i denna uppsats utrett begreppen corporate identity, corporate Image och corporate reputation för att förse läsaren med verktyg som är nödvändiga för att förstå problemet. Vi har kommit fram till att det kan råda stora skillnader mellan ett varumärkes identitet och Image. Barriärerna mellan identitet och Image är relationer, referensgrupper, sociala hinder, livsstil, kultur, symbolisk kommunikation, fördomar och ointresse. Genom citat från konsumenter har vi dragit slutsatsen att det finns barriärer som blockerar kommunikationen mellan företag och konsument. Genom empiriska undersökningar har vi bekräftat dessa och upptäckt ytterligare barriärer.

Den ideala läraren? : En studie om mångfacetterade krav på lärare

Denna uppsats undersöker hur grafisk formgivning påverkar Image. Detta görs genom att se på Dagens Nyheter som exemplum på hur man kan jobba under formgivningsprocessen för att bygga Image. Kopplingen mellan begreppet Image och det retoriska begreppet ethos diskuteras och kopplas till det retoriska begreppet doxa. En fokusgruppsundersökning har använts som metod för att hämta inspiration till analysen. De teoretiska utgångspunkter på vilken uppsatsen primärt vilar är Daniel Chandlers sammanfattning av semiotikläran, Theo van Leeuwen och Gunther Kress tankar om sociosemiotik, Mats Rosengrens beskrivning av doxa, Jens Kjeldsens redogörelse för ethos, Peggy Brønn Simcic och Øyvind Ihlens förklaringar av Image samt tankar om grafisk formgivning presenterade i boken Bild och form för informationsdesign med Rune Pettersson som redaktör.

<- Föregående sida 4 Nästa sida ->