Sök:

Karriärcentrums profil och image

En kvalitativ studie om hur Karriärcentrum kan stärka sin profil och identitet för att öka deltagandet på sina föreläsningar.


Syfte:  Syftet a?r att underso?ka diskrepansen mellan Karria?rcentrums och studenternas uppfattningar av Karria?rcentrums verksamhet. Detta fo?r att kunna sta?rka sin image, identitet och profil fo?r att o?ka deltagandet pa? fo?rela?sningarna.  Metod och empiri: Studien baseras pa? en kvalitativ underso?kning i form av enskild intervju samt fokusgruppsintervju. De som studerats a?r Karria?rcentrum och studenter. Genom att underso?ka om det finns en diskrepans mellan dem kan arbetet med profilering och image bli mer effektivt. Huvudresultat: Det finns en diskrepans mellan Karria?rcentrums image och profil. Den fra?msta anledningen till detta a?r en bristfa?llig kommunikation mot studenterna . De har inte fa?tt den information som kra?vs fo?r att go?ra dem intresserade av att ga?. Det la?ga intresset beror dessutom pa? prokrastinering da? de anser att verksamheten inte tillfo?r na?got fo?r stunden utan a?r na?got som kan utnyttjas i slutet av studietiden.  

Författare

Susanna Forsting

Lärosäte och institution

Högskolan i Halmstad/Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

Nivå:

"Kandidatuppsats". Självständigt arbete (examensarbete ) om minst 15 högskolepoäng utfört för att erhålla kandidatexamen.

Läs mer..