Sök:

Sökresultat:

1827 Uppsatser om Image - Sida 24 av 122

The screening for novel proteasome inhibitors as a treatment of cancer using IncuCyte FLR and fluorometric microculture cytotoxicity assay.

The problem of finding targeted medicine is a central problem in chemotherapy. From this point of view the ubiquitin-proteasome system is a highly promising object in the pharmaceutical approach. Proteasome plays a critical role in cellular protein degradation, cell cycle and apoptosis regulation.Proteasome inhibitors are substances blocking the actions of proteasome. Cancer cells are more sensitive to inhibition of the ubiquitin-proteasome system than normal cells. Therefore proteasome inhibitors have the potential to be successfully used in the cancer treatment.The study aimed to test various substances to identify possible proteasome inhibitors with the IncuCyteTM FLR Image system and fluorometric microculture cytotoxicity assay.

Destinationsutveckling Säffle : En väg in i framtiden

Syftet med denna undersökning är att få en förståelse kring hur unga kvinnliga studenter använder sig av det sociala mediet Instagram. Studien ämnar svara på vilka funktioner Instagram fyller för unga kvinnliga studenter samt vilken betydelse detta sociala medium har i deras vardagliga liv.FRÅGESTÄLLNING: Syftet har specificerats i följande frågeställning: - Hur används Instagram av unga kvinnliga studenter?METOD OCH MATERIAL: Kvalitativa individuella intervjuer med fyra kvinnliga studenter i 23-års ålder.HUVUDRESULTAT : Studien visar på att en viktig funktion med Instagram är att interagera med andra människor och vara deltagande i den sociala gemenskapen på forumet. Det  ramkom även att tre av fyra kvinnliga studenter ser på forumet som ett verktyg för att kunna bygga ett personligt varumärke och att det är ett enkelt sätt att hålla sina nära och kära uppdaterade kring sitt vardagsliv.   .

Ett land som inget annat : Bilden av Sydafrika före, under och efter en utbytestermin i Stellenbosch

The mental constructions of other places are based on impressions from everything that surrounds us in our everyday life, e.g. pictures, videos, texts and narratives. The tourism industry is especially influential when it comes to creating the Image of before ?unknown places?. Furthermore, it has a tendency to embellish and idealize people and places located in what is commonly known as the Third World.

Svensk Hembygd eller Hemsk Svenskbygd : En studie av stereotyper bland svenskar som emigrerade till Amerika

The survey aims to investigate and analyze how the Image of Sweden and "Swedish character? is produced in the correspondence between Swedish immigrants and family at home, compared to how the Image of America and the U.S. is produced. The starting point is the concept of identity, which is shaped by the social group a person belongs, which can lead to stereotypes are formed. How does the Emigrant describe his new life in letters home to Sweden? What comparisons are made? What memories are passed from the time at home? How does the picture changes over time? How does the stereotypes change over time? The material used are remnants and secondary sources in the form of correspondence between emigrants and their relatives back home.

Revision : - framtidens tråkiga drömyrke?

Revision är ett yrke som präglats av sin trista Image och revisionsbyråerna har haft svårt att attrahera nyutexaminerade studenter. Denna bild gäller inte längre då många studenter utbildar sig till revisorer och redovisningsinriktningen är ett populärt val. Syftet med denna uppsats är att ta reda på vad ekonomistudenter anser om yrket revision samt hur de stora revisionsbyråerna kommunicerar med studenterna. Detta har vi tagit reda på med en enkätundersökning gjord bland studenter på ekonomlinjen, Stockholms Universitet, samt med intervjuer av respondenter från revisionsbyråer och Svenska Revisionsakademin. Flera faktorer har i kombination med varandra påverkat yrkets Image.

En organisations employer brand image riktad mot redan anställd personal : En kvalitativ studie om en organisations satsningar för att påverka sin employer brand image utifrån sociala och ekonomiska utbyten på arbetsplatsen

Syftet med denna studie är att utifrån intervjupersonernas perspektiv undersöka vilken betydelse sociala och ekonomiska utbyten har för en organisations möjlighet att attrahera redan anställd personal. Detta eftersom mycket tidigare forskning kring ämnet är av kvantitativ art och inriktad på att attrahera potentiella rekryter snarare än redan anställd personal. Denna studie jämför även likheter och skillnader mellan chefer och personal. För att undersöka hur en organisation kan attrahera redan anställd personal tas avstamp i hur tidigare forskning redogör för hur fenomenet employer brand Image används. Den teoretiska utgångspunkten för studien är att individer i sociala interaktioner gör utbyten där något ges och fås.

Att styra och ställa med den interna kommunikationen, är det någon mening? : ? En studie på Försäkringskassan

Syftet med den här studien är att undersöka hur medarbetare förhåller sig till de mallar och styrdokument som ska användas för den interna kommunikationen och hur de i sin tur uppfattar att det påverkar organisationens Image..

Tweens' uppfattade värde av ett varumärke : - en studie av konsumenter 10-14 år och hur de relaterar sig till ett varumärke

Background:The value a consumer connect with a certain brand and its design differ from person to person. This value ought to be investigated. Why does people buy expensive things when there are cheaper alternatives? Is it brand equity and/or the perception of a brand?s value that make a difference? People strive to show themselves and to perform through products, which makes it interesting to see to the perceived value of design.Tweens is a group of consumers that are easily influenced to consume products by their surrounding. To choose clothes, shoes and other products after what your surrounding?s demand, is a way of adapting yourself to society.

Identitetens och imagens betydelse för varumärket : En studie av IKEA Uppsala

Syftet med uppsatsen är att undersöka hur väl IKEA Uppsalas identitet stämmer överens med företagets Image i tre led:Skillnaden mellan hur varumärket uppfattas mellan ledningen ochanställdaSkillnaden mellan hur varumärket uppfattas mellan anställda ochkunderSkillnaden mellan hur varumärket uppfattas mellan ledning och kunderEtt varumärke skapas genom interaktionen mellan dessa tre grupper. Hur starkt varumärke företaget lyckas skapa beror på om grupperna har samma uppfattning av varumärket och hur väl relationerna mellan dem fungerar.För att uppfylla syftet har dels en intervju genomförts för att ta reda på ledningens uppfattning av varumärket och dels två enkätundersökningar, för att ta reda på kunders respektive de anställdas uppfattning av varumärket. Resultatet av den empiriska undersökningen visade att alla tre grupperna har en liknande uppfattning om vad varumärket IKEA står för, vilket tyder på att IKEA har ett starkt varumärke. Förbättringar kan dock göras i varumärkeskommunikationen för att öka medvetenheten av varumärkets värderingar och förbättra relationerna mellan de tre grupperna..

Gränsen mot omgivningen : hur formas stadens kanter?

The edge or the fringe of the city is often the first part of the city we encounter, and our perception of it will probably color the Image we make in our minds of the city as a whole. Even though the fringe of the city is important to the Image of the cityscape it has not very often been the direct object of attention either in planning, building or even in the heads of the masters, when big ideas were formed. More often than not the fringe seems like something that just happened over time due to separate landowners, businesses or actions of other financially strong operators. The aim of this essay is to try to describe the history of the city edge in Sweden, from the very first town in the 10th century until today?s expanding mosaic of different ideas and styles as well as to bring some clarity and order into some of the different ideas and ideals in the planning of the edge in different eras and to review how the edge has been shaped and used.

gooh! Marketing Mix och Brand image : En fallstudie om hur brand image och marketing mix modellens faktorer påverkar konsumenters köpbeteende.

Till följd av en ständigt ökad konkurrens blir det allt svårare att som ny aktör att ta sig in på olika marknader. Vad som däremot kan underlätta etableringsprocessen för nya företag och varumärken är att associeras och förknippas med redan etablerade och välkända varumärken. Företaget gooh! är ett nytt måltidskoncept som funnits i drygt två år och är ett samarbete mellan Lantmännen och Operakällaren. Det intressanta här är att företaget gooh! har två kända varumärken som medverkar och står bakom konceptet.I den här uppsatsen kommer vi att undersöka hur Marketing mix modellens faktorer påverkar en konsuments första köp av en gooh! produkt, med syfte att se om någon av dessa faktorer är mer viktig än någon annan samt att se hur dessa samverkar med varandra. Vi vill också i denna uppsats se hur konsumentens första köp påverkas av att två starka varumärken står bakom konceptet gooh!.Undersökningen baseras på en kvantitativ undersökning där vi slumpmässigt frågat 50 konsumenter som alla handlat i en och samma gooh! butik.Resultaten vi kommit fram till i denna undersökning tyder på att den valda ?platsen? av butik, dvs.

Functional Foods ? från nisch till massmarknad?

Vi kom fram till att de svenska konsumenterna är mycket intresserade av functional foods och har en positiv inställning till produktgruppen men att bakgrunden till deras intresse skiljer sig åt. De livstilsorienterade konsumentgrupperna är primärt intresserade av produkternas emotionella egenskaper som smak, evig ungdom, bättre Image, smalare midja och är mindre intresserade av produkternas kemiska sammansättning. Det produktorienterade konsumentgrupperna är däremot mer intresserade av varför produkterna är nyttiga och ser inte functional foods som ett redskap för att förbättra sin personliga Image utan man är angelägen om kroppens fysiologiska välbefinnande. Det finns således avgränsade segment på den svenska marknaden som både är intresserade av functional foods men av olika anledningar. Sammantaget skapar detta en möjlighet för producenterna att differentiera sina positionerin mot olika kundgrupper.

Digitala kläder? : En studie om traditionella klädföretags it-strategier 

This paper focuses on traditional clothing enterprise IT strategies. The purpose was to investigate the correlation between traditional clothing companies IT strategies and their brand. In a market where the competition is high it has become more important that the company targets a customer segment. To reach their targeted customers the company builds their brand with different corporate strategies. This segmentation is necessary because of the high exposure to competition, and a well-established brand could be a prerequisite for profitability.  In today?s market, IT has a major impact on the clothing business.

Att studera varumärken utifrån profil,image och identitet : En komparativ fallstudie av Tallink Silja AB och Viking Line AB

För att särskilja sig från konkurrenterna på marknaden behöver företag idag ett unikt koncept som gör att konsumenterna uppfattar företagets produkter och tjänster som pålitliga och tillfredsställande. Varumärken har fått en allt större betydelse i konsumenternas val av ett företags produkter och tjänster. Detta beror troligtvis på att konsumenter handlar allt mer emotionellt snarare än rationellt, vilket grundar sig i att de vill självförverkliga sig själva. Ett varumärkes styrka och dess värde för ett företag kan mätas på ett flertal sätt. I detta arbete utgår vi från en teoretisk modell som beaktar tre begrepp (profil, Image och identitet) vilka i sin helhet bör överensstämma för att ett varumärke ska kunna klassificeras som starkt.I denna uppsats har vi undersökt och jämfört kryssningsföretagen Tallink Silja ABs och Viking Line ABs varumärken genom att studera huruvida företagens profil, Image och identitet överensstämmer.

Avatarens många skepnader : En digital representation för bättre självkänsla

Avatarer är vanligt förekommande i datorspel och används för nöjes skull men avatarer används även i seriösa spel. Rapporten undersöker hur en persons självkänsla och body Image kan stärkas med hjälp av en avatar och vilka egenskaper avataren behöver ha. Undersökningen genomförs som en litteraturstudie. Slutsatsen är att det troligen går att skapa en avatar för detta ändamål, men att det är många aspekter att ta hänsyn till och att det inte är helt självklart vilka val som behöver göras. Viktigt verkar dock att användaren själv får välja sin avatar, att till exempel typen av klädsel påverkar liksom avatarens längd.

<- Föregående sida 24 Nästa sida ->