Sökresultat:
1876 Uppsatser om Image compression - Sida 19 av 126
Förslaget i fokus : om att skapa kommunikativa bilder
Th is thesis is about how to create communicative images. It
is mainly for landscape architects. With communicative
images, I mean images created with the purpose to
communicate a proposal or idea in a direct way to. By only
looking at the image, the viewer should get an idea of what
the proposal entails. A communicative image should also
create an interest in the proposal.
Företagens arbete med CSR i butik, en bidragande faktor till kundlojalitet? : En empirisk studie av modebranschen i Sverige
Syfte: Sambandet mellan CSR och kundlojalitet är otydligt och kan inte fastställas. Syftet med denna studie är att beskriva och hypotetiskt testa hur konsumenter uppfattar företagens arbete med CSR i butik och om det påverkar och ökar konsumenternas lojalitet. Metod: I studien har en kvantitativ metod använts där enkäter delats ut till respondenter för att testa hypoteser relaterat till hur företagens arbete med CSR inverkar på deras kundlojalitet. Insamlat material har analyserats med hjälp av korrelationsanalys enligt principen Spearman?s rho i det statistiska datorprogrammet SPSS. Utifrån teoretiskt deducerade hypoteser som testats genom analys av korrelationskoefficienter och signifikansnivå har hypoteserna från teorin accepterats eller förkastats. Resultat & slutsats: Studien har visat att ett gott rykte och en stark image gällande företagens arbete med CSR, påverkar konsumenternas köpbeslut positivt.
FASTIGHETSMÄKLAREN - En oumbärlig mellanhand?
Syftet med denna kandidatuppsats har varit att, genom en studie av interaktionen mellan mäklare och dess kunder samt interaktionen mäklare emellan, försöka svara på hur fastighetsmäklaren agerar i sitt dagliga arbete. Metoden som använts har varit en kvalitativ studie vilken genomförts genom en deltagande observation. Mäklarna på en fastighetsbyrå har studerats utifrån ett dramaturgiskt och ett markandsföringsperspektiv. Mäklarens arbete med att skapa legitimitet för tjänsten och en god image illustreras i form av termerna roller, kundrelationer, kundnöjdhet och word-of-mouth. Uppsatsen utmynnar i en diskussion där mäklarens påstådda oumbärlighet som mellanhand vid fastighetsaffärer ifrågasätts..
Kompetens ? Självbild ? Inkludering : En studie av några elever i behov av särskilt stöd och deras upplevelser av sin studietid i en särskild undervisningsgrupp.
AbstractStudy: Degree project in teacher education, Advanced level, 15 pUniversity of SkövdeTitle: Competence ? Self image ? InclusionA study of a couple of students in need for extra education and theirexperiences of their studies at school in a special class.Number ofPages: 43Author: Britt HellqvistTutor: Gunvi BrobergDate: 01-2008Keywords: special class, extra education, competence, self image, inclusionStudents who have difficulties in school or in the social contact are the main subject of this thesis. The students that I have interviewed attend the upper high school in a special class, separated from the major school. My purpose has been to investigate how such students experience their studies at school, with emphasis on competence and the feeling of participation. Moreover, the self image of these students was investigated.
Digital videoregistrering
This Bachelor thesis examines the possibility of replacing an outdated, analog video recording system to a digital counterpart. It is key that the video and audio signals remain synchronized, generator locked and time stamped. It is up to nine different video sources and a number of audio sources to be recorded and treated in such a manner which enables synchronized playback. The different video sources do not always follow a universal standard, and differ from format as well as resolution. This thesis aims to compare a number of state of the art commercial of the shelf solutions with proprietary hardware.
Är imagen av ABB en spegelbild av företagets identitet? : En jämförande studie om en kunds varumärkesimage och ABB:s identitet
För att skapa och upprätthålla ett starkt varumärke är det viktigt att sträva efter en så stor överensstämmelse som möjligt mellan dess identitet och image. Det betyder samtidigt att det är viktigt att regelbundet undersöka likheter och skillnader mellan dem. Denna magisteruppsats syftar till att utreda överensstämmelsen mellan kundernas image av varumärket ABB och företagets identitet. På så sätt har vi analyserat likheter och skillnader mellan hur ABB beskriver sig själva och hur kunderna i undersökningen uppfattar dem. För att sätta in läsaren i undersökningsområdet har vi använt teorier kring vad som utmärker ett starkt varumärke samt varumärkesbyggande för business to business marknader.
Ett kommunikationssystem för fiberoptisk överföring av bilddata förvärvad av en miniatyriserad undervattensfarkost
This report describes the development and implementation of a system for transmitting digital information at high speeds from a miniaturized submersible developed by the Ångström Space Technology Centre at Uppsala University. For instance, the vehicle shall transmit image data ? even stream live video - through an optical fibre to a monitor in a ground station. Hence, the system shall be used both to convert the image data to make it transmittable, and to recreate it at the receiver.The work includes a pre-study of the programming language and the technology used. A concept for the solution is presented together with main components later broken down into internal functions.
Europeiska mötesdestinationer : En jämförelsestudie om professionella möten & mötesindustrin i Stockholm, Warszawa & Rom
The meeting industry is a growing industry around the world, and the technological development in recent decades is one of the contributing factors to the increased travel opportunities and meeting industry's expansion. It can be assumed that the technology could replace some of the personal meetings, but humans have always had a need to meet in physical locations in work related purposes, therefore there is no evidence that personal meetings will disappear. Technological development should be seen as complementary rather than a substitute to the existing professional meetings. Public and private sectors within countries has drawn attention to meeting industry's potential, as favored destinations in terms of economic administration, image creation, expansion and acquisition of further market share in the global market. Meeting industry is complex precisely because there are so many different actors and stakeholders that integrate.
Ryssen Kommer : Synen på det ryska hotet i svensk landsortspress, från 1858 - 1898.
With this essay, I want to examine the image of Russians in the Swedish rural press during the second half of the 19th century, how rusophobia appeared in Swedish rural press and how the image of Russians changed during this time. To find this out, I set these questions: ? How was Russians and Russia portrayed in the Swedish rural press? ? Did the view of Russians change during this time?The essay is written so that I have interpreted my empirical material to do a discourse analysis in which I analyse different articles that have been written about Russia and Russians in a stereotypical way. The source material used in the thesis comes from 41 news articles; the bulk of the source material comes from newspapers that were published during the late 19th century.Rural press reporting on Russia and Russians were in the second half of the 19th century mostly negative. Of the 41 articles that were examined it was found that about half were negative, less than one-sixth were positive, while about a third were neutral.The reason that many of the articles were negative has to do with Sweden's shared history with Russia, with many wars and territorial losses.
Blogg i förskolan : Hur förskollärare anser att en blogg kan användas för att dokumentera veksamheten och främja föräldrasamverkan
This Bachelor thesis examines the possibility of replacing an outdated, analog video recording system to a digital counterpart. It is key that the video and audio signals remain synchronized, generator locked and time stamped. It is up to nine different video sources and a number of audio sources to be recorded and treated in such a manner which enables synchronized playback. The different video sources do not always follow a universal standard, and differ from format as well as resolution. This thesis aims to compare a number of state of the art commercial of the shelf solutions with proprietary hardware.
Kriminalideologier i svensk politik.
Authors: Patrik Jäverbo & Jon LindheTitle: Greener on the other sideLevel: Bachelor of JournalismLocation: University of GothenburgLanguage: SwedishIn later years the strict laws and policies surrounding cannabis use have been questioned around the world by several influential leaders, among them US president Barack Obama and former UN secretary general Kofi Annan. It has been argued that the ?War on Drugs? has done more harm than good and in some American states and a number of European countries the drug have been legalized or decriminalized. Everybody does not agree however, that legalization is the best course of action and in Sweden the emotions have sometimes run high in the discussions taking place in television shows and newspapers.The purpose of this study is to examine the image media portrays of cannabis; based on the theory that mass media is an important influence on the individual and the way in which he or she views the world. To put the result into a context the Swedish media image will be compared with the one in Denmark and Norway.
Den enes död, den andres bröd : En fallstudie i Fonus kriskommunikation
Denna studie undersöker hur begravningsbyrån Fonus valde att bemöta en kritisk artikel, publicerad i Aftonbladet, med ett pressmeddelande som lades upp på den egna hemsidan. Uppsatsen undersöker först vilka retoriska verktyg som har använts i skapandet av detta meddelande, och sett från Benoits teori om Image Repair, vilka strategier som använts och hur användningen av dessa har sett ut.Därefter söker studien att praktiskt undersöka detta budskap genom att låta en utvald grupp respondenter ta del av materialet samtidigt som de i personliga intervjuer får svara på frågor om det de läst. Här utsätts respondenterna först för negativa påståenden riktade mot Fonus för att färga deras åsikt om företaget innan de får ta del av pressmeddelandet. Syftet är att undersöka om Fonus textbaserade kriskommunikation kan påverka respondenterna och deras attityd mot företaget i en positiv riktning.Undersökningens slutsats är att ett budskap som utformats med en väl balanserad retorik och ett väl avvägt bruk av Benoits strategier, utgör ett fruktbart sätt att påverka mottagaren i den önskade riktningen..
Ett företag i det socialt oacceptabla
Den svenska MMA marknaden är idag under hård kritik. Många människor menar att det endast är kriminella som håller på med kamsport och att de tävlingar som arrangeras är ren brutalitet. Trots det här så har vi idag väldigt stora aktörer på den svenska marknaden som inte bara klarar sig utan även växer. Men organisationerna har fortfarande den allmänna opinionen emot sig. Företagen försöker att framstå som så sportsliga och godartade som möjligt och de menar att MMA inte är våld utan en idrott.
Kirunafestivalen: En omvärldsanalys- och upplevelseproduktionsbaserad konceptutveckling
Festivalnäringen är en stor turismverksamhet i Sverige, som lockar tusentals besökare till städer runt om i Sverige varje år. Men för att kunna sticka ut i den ständigt växande branschen, krävs det en image och något unikt som lockar besökare. Kirunafestivalen ville ha hjälp att stärka sin position för att kunna sticka ut på Sveriges festivalmarknad. Därför har vi genom teorier från upplevelseproduktion samt en omvärldsanalys tagit fram ett koncept för att stärka Kirunafestivalens position och image. Till uppsatsen valde vi att arbeta positivistiskt med en deduktiv ansats.