Sök:

Sökresultat:

1876 Uppsatser om Image compression - Sida 18 av 126

Musikens påverkan på varumärket i TV-reklam

The purpose of this thesis was to examine the relationship between brands and music in TV-commercials. We investigated why companies use music in TV-commercials to affect their brands and how music affects the brand?s image. We also investigated how companies choose music genres for their TV- commercials. A case study based on interviews was conducted with four informants from SAAB, Lowe Brindfors, Riviera and Catt & Co.

Organisatorisk förändring och omladdning av varumärke

Abstract Uppsatsen behandlar ämnena organiatorisk förändring samt varumärkesladding. Även identitet, profil och image diskuteras. I arbetet har vi använt oss av Lindex som fallföretag. Omladdning av ett varumärke blir aktuellt när märkets brand equity stagnerat eller när företag önskar förändra de värden som är kopplade till varumärket. Detta tillsammans med en organisatorisk förändring har varit aktuellt i vårt fallföretag Lindex.

Holistisk hållbarhet eller grön ompaketering? : Om förutsättningar för holistiskt hållbar ekoturism i Trancoso, Bahia, Brasilien

Body esteem is the affective aspect of body image, which is shaped by social experience. Compared with men, women have a more negative body image, which is more frequently correlated with depression and dysfunctional thoughts, especially in the case of eating disorders. The purpose of the present study was to examine gender differences in body esteem and its subcategories, and to find out whether there exists a stronger link between negative body esteem and higher levels of dysfunctional thoughts in women. The relationship between body esteem, dysfunctional thoughts and mental illness was examined. Participants were 73 college students doing social sciences and sports training educations.

"Vi förstår reaktionerna" : En textanalytisk studie av Parken Zoo:s kriskommunikation i pressmeddelanden och på Facebook

Syftet med den här uppsatsen är att undersöka hur Parken Zoo försökte rädda sin image och påverkabilden av krisen parken befann sig i under hösten 2012. Uppsatsen har även som avsikt att undersökahur kriskommunikationen utvecklas under krisförloppet och hur den skiljer sig mellan två texttyper,samt belysa vilka språkliga resurser som används för att realisera strategierna inom image repair theory,som i denna uppsats benämns som Benoits teori om imagereparation. Materialet består av trepressmeddelanden och tre uttalanden publicerade på Facebook från Parken Zoo. Dessa har analyseratsutifrån Benoits (1997) teori om imagereparation samt systemisk-funktionell textanalys. Resultatetindikerar att Parken Zoo har försökt rädda sin image genom att ifrågasätta uppgifterna som framkommit,framhäva goda egenskaper och värderingar samt redogöra för åtgärder som vidtagits och ska vidtas.Jämförelsen av kriskommunikationen i pressmeddelandena och Facebook-uttalandena tyder på attkommunikationen på Facebook kännetecknas av en mer personlig och närhetsskapande strategi medankommunikationen i pressmeddelandena är mer auktoritär.

Tennis i sus och grus- En studie om faktorer som påverkar företags val av Catella Swedsih Open som sponsringsobjekt

Catella Swedish Open grundades 1948 och firar i år 60 års jubileum. Sedan slutet av 1990-talet har en ökning av sponsorer och sponsorintäkter växt i takt med den massmediala uppmärksamheten. De faktorer som påverkar ett företags val av sponsringobjekt i detta specifika fall är användningen av eventet som relationsvård till sponsringsföretagens kunder. Image överföring är även det en påverkande faktor. I uppsatsen har även Catella Swedish Open konkurrensfördelar analyserats. .

Energikartläggning av en livsmedelsindustri : samt förslag på energieffektiviserande åtgärder

This thesis concerns an energy audit of a food industry. The company's business consists of boiling and peeling shrimps, and producing mayonnaise-based salads. This type of work involves energy-intensive processes, such as steam generation, compression of air and refrigeration of large spaces. These needs are supplied with electricity. Furthermore, the industry is a major consumer of district heating, particularly for heating the supply air in the ventilation system.

En bild säger mer än tusen ord? En analys av språket i bilden och dess betydelse vid skapandet av ett kvinnligt subjekt i verk av Sejla Kameric, Barbara Kruger och Jenny Holzer.

How does language work within the context of art and image? In what way can text contribute to the reception of an art work?In this essay I examine the role of language and how it, in selected works from the artists Sejla Kameric, Barbara Kruger and Jenny Holzer, becomes part of the deconstruction and exposure of social structures and issues of gender. My aim is to examine whether this deconstruction of rules and structures helps to bring about a forming of a female subject in oppsition to the more common female object..

En bildstudie i hur Stureplan.se används som reklamkanal

Syftet med undersökningen var att se hur Stureplangruppen genom att använda gamla och skapa nya myter behöll en högklassig image samtidigt som gruppen expanderade verksamheten utanför de mest exklusiva adresserna runt Stureplan. Frågeställningarna jag ville besvara var således hur Stureplansgruppens varumärke såg ut, vilka metoder Stureplansgruppen använde för att stärka sitt varumärke med hjälp av bilder på Stureplan.se, hur uppfattades varumärket utifrån olika inställningar till bildernas budskap samt hur varumärket skulle kunna förbättras?  Teorierna jag använde var PR, Reklam och varumärkesteorier då jag ansåg att dessa var bra teorier för att se hur Stureplansgruppen själv resonerade kring sitt imageskapande.  Metoderna bestod av semiotisk bildanalys enligt Barthes modell. Jag ansåg att det var en relevant teori för att hitta de dolda meningarna, myterna, i bilderna jag analyserade.

Kvinnors kroppsuppfattning i samband med bröstcancerbehandling : En litteraturstudie

Background                      There are different types of treatments for breast cancer, and these may be of surgical and non-surgical art. These treatments produce different side effects that can cause both physical and mental harm to the woman. The breast cancer can change the women's body image and relationships to their families. The women manage their lives in different ways depending on which culture they belong to. Aim                                    The aim of the study was to elucidate women?s experience of her body and the altered body in relation to breast cancer treatment.Method                              The method used was a literature review based on scientifically articles to overview the field of breast cancer.

Porträttering av förorten Tensta

The purpose of this study was to investigate hove some suburban areas image is shown to the public in the media coverage of suburban areas, and this is why I in this paper want to look more closely at the image of Tensta in the news media and how people in Tensta perceive themselves. News media has a very important role in the creation of human worldview. It influences our own identity and affects what a person believes is the difference in us and them. In the post-colonial theory, identity creation is a central role in philosophy, us and them. Based on the above purpose, I formulated an overall main question that this essay should answer.

De nya Moderaterna : Förnyelse eller 'samma gamla visa'

 The purpose of this thesis was to explore how the ideological self-image of the biggest Swedish governmental party, Moderaterna, has developed between 1993 and 2011. The second purpose was to compare this development on a fundamental ideological level, with development on the operative ideological level. This was to be made by qualitative analysis of the party?s ideological programs and election manifestos. Hopefully this would expose a pattern of the party?s ideological development. The findings of this thesis however, suggested that while the ideology on the fundamental level had radically changed, the ideology on the operative level has been characterized by continuity.

Bli mer för fler : Hur ett varumärke kan utvidgas utan att förlora sin image

Examensarbete i företagsekonomi, 15 hp, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet i Växjö, Marknadsföring, 2FE07E, VT2010Författare: Jenny Andersson, Emma Johansson, Therése MalmqvistHandledare: Sarah PhilipsonFöretagets kontaktperson: Christer OlssonTitel: Mer för fler ? Hur ett varumärke kan utvidgas utan att förlora sin imageBakgrund: Under senare år har varumärkesutvidgning blivit en vanlig strategi för att lansera nya produkter och nå nya målgrupper. Norrgavel är ett svenskt möbelföretag som står inför utmaningen att göra just detta för att kunna bli mer för fler. Trots att de vill nå en ny målgrupp är de måna om att de kärnvärden som varumärket bygger på inte ska frångås och att kundernas uppfattning om varumärket, dess corporate image, inte ska förloras.Syfte: Uppsatsens syfte är att identifiera hur ett varumärke med en tydlig corporate identity kan utvidgas utan att förlora sin image. Avgränsningar: Uppsatsen är avgränsad till varumärken med en tydlig corporate identity.

En ny metod för intraoral röntgenundersökning på häst :

A method for equine intra oral radiology has been tested. In the study, both a digital system with an intraoral sensor connected to a laptop and a system utilizing image plates and digital developing was tested, initially on cadaver sculls and finally on sedated horses. The digital sensor was not considered viable for this purpose, while the system with image plates and digital developing worked very well. Two different techniques, i.e. parallel and bisectris, are suggested for the best visualization of different parts of the teeth. Intra carious injections of Mixobar oesophaghus contrast fluid was found useful when evaluating the extent of carious lesions. Compared to extra oral radiology, the new method had several advantages and can be used both in clinic and field practices..

Hur kan PDOL vidareutvecklas?: En studie kring PDOL's image och experiencescape

Syftet med uppsatsen är att studera festivalen Piteå Dansar och Ler (PDOL) utifrån dess image och experiencescape samt att lägga fram förbättringsförslag för PDOL utifrån dessa begrepp. Ordet experiencescape beskriver området inom vilket en vara eller tjänst produceras och konsumeras. Många av festivalerna i Sverige genomgick en kris under åren 2009-2010 och redovisade stora förlustsiffror, men det var även vissa festivaler som lyckades skapa vinst. Vårt studieobjekt PDOL var en av de festivaler som redovisade förlustsiffror i miljonklassen dessa år och hotades med nedläggning. PDOL valde att inför 2011 fortsätta med festivalen efter en omorganisering.

Kryckkäpp i avancerat kompositmaterial : Att med formgivning försöka överbygga social stigmatisering vid långtidsanvändning av kryckkäppar

Ett examensarbete som undersöker relationen mellan social stigmatisering och hjälpmedelsformgivning, med en vision om att ta fram en funktionell kryckkäpp anpassad för lågtidsanvändning där formen och det visuella uttrycket inte uppfattas som ett handikapp.Genom analys av standardkryckan från Swereco, intervjuer med sjukgymnaster, hjälpmedelsansvariga och långtidsanvändare av kryckkäppar lades en grund för formgivningsarbetet. Designprocessen ITK (Identity Tool Kit) har utgjort diskussions- och intervjuunderlag och en nära kontakt med en extern mentor som uteslutande jobbar i avancerade kompositmaterial har gett stöd åt produktion- och formgivningsprocess.Resultatet blev en avskalad, organisk och genusneutral kryckkäpp i ett avancerat kompositmaterial, Thermoplastic Composites. Materialet och tillverkningsmetoden hos ett företag som heter Fiberforge tillåter en inbyggd svikt i handtaget, vilket i sin tur förhoppningsvis kan vara ett steg i ledet att minska risken för nervskadan "ulnar nerve compression" som lätt uppstår mellan tumme och pekfinger..

<- Föregående sida 18 Nästa sida ->