
Sökresultat:
2060 Uppsatser om Imageöverföring - Sida 60 av 138
Kategorisering av IT-yrken samt hur vÀl KTH:s IT-utbildning matchar nÀringslivets efterfrÄgan
This report discusses how well the competences the master program in Information Technology, given by the Royal Institute of Technology, meet the demands from the business life. It is made qualitative and about 20 companies have taken part to get the results. The study has been made to see how well the three first years and the entire five year master, with different aiming, meets the demands. The results shows that the master program needs to be remodeled to meet the demands in the more ?softer competencies?, which for example is people management and an understanding about economical, juridical and cultural aspects.
Marknadskommunikation : hur anvÀnder butiker inom hemelektronikbranschen sig utav lÀge, sortiment, pris och kommunikationskanaler i sin marknadskommunikation?
Under de senaste Ären har branschen hemelektronik ökat pÄtagligt och vi konsumenter har mer pengar att spendera pÄ kvalitativa mÀrkesprodukter. Eftersom fler och fler butiker uppstÄr och Àven trycket frÄn internethandlarna ökar mÄste butiker idag anvÀnda sig av andra knep Àn vad de tidigare gjort för att nÄ ut till kunderna. Det kan vara svÄrt att nÄ ut till det kundsegment butiken tÀnkt sig och för att uppnÄ sina mÄl mÄste butiken vara klar över hur den vill framstÄ och vilken image den vill Ät. Det blir allt mer vanligt att butiker anvÀnder sig utav nya kommunikationsknep för att fÄ kunderna uppmÀrksamma och bli trogna kunder.VÄr uppsats bygger pÄ att vi gjort tre besök i butiker och dessa Àr Bang Olufsen, Televisionen och Onoff. Under dessa besök gjordes en intervju med butikscheferna dÀr vi diskuterade butikernas syn pÄ pris, kommunikation, service och sortiment.
Musik som pÄverkansmedel: en fallstudie om musikens roll i
event marketing
Syftet med denna uppsats var att undersöka musikens roll och betydelse inom event marketing. Idag Àr event marketing ett vedertaget och accepterat marknadsföringsverktyg och en effektiv vÀg att nÄ konsumenter. För att föstÄ hur hur företag inom denna sektor anvÀnder sig av musik för att pÄverka mÀnniskor och hur strategiska val rörande musiken utförs gjordes en fallstudie pÄ tre olika företag inom event marketing industrin. Studien visade att musik Àr en betydelsefull bestÄndsdel inom event marketing för sin förmÄga att pÄverka och skapa stÀmmninglÀgen samt att valet av genre och artist har en stor inverkan pÄ evenemangets image och att eftertÀnksamhet mÄste ingÄ vid dessa val..
Positionering av ekologiska certifieringsmÀrken - Konsten att skapa ett sÀljande budskap
Uppsatsens syfte Àr att undersöka KRAV-mÀrkets positionering samt att uppnÄ en ökad teoretisk förstÄelse kring positionering av certifieringsmÀrken generellt. Samtidigt utvÀrderar uppsatsen hur pass vÀl den konventionella varumÀrkesteorin, rörande begreppet positionering, passar för ett certifieringsmÀrke av KRAV:s slag. Resultat: KRAV-mÀrket har övervÀgande positionerats kring en rad miljöanknutna budskap vilket medfört att mÀrket har en otydlig och mindre attraktionskraftig image. Ett förslag pÄ ett nytt och tydligt budskap som förmedlar mervÀrde till en bredare mÄlgrupp presenteras och varumÀrkesteorins applicerbarhet pÄ ekologiska certifieringsmÀrken bekrÀftas..
Tredjepartslogistik i SmÀlteryd En fallstudie med förslag till förbÀttringar
Examensarbetet Àr en fallstudie med förslag till förÀndringar Ät uppdragsgivaren som Àgnar sig Ät tredjepartslogistik. Uppdragsgivaren Àr KriminalvÄrdsanstalten SmÀlteryd i SÀtila som ligger i Marks kommun. Anstalten utför logistiska aktiviteter mellan Monzon AB och dess kunder. Monzon AB Àr i sin tur ett företag som sÀljer - och till viss del hyr ut - byggnadsstÀllningar, vÀderskydd och sÀkerhetsprodukter till företag runt om i Europa. I dagslÀget finns ett antal logistiska problem pÄ SmÀlterydsanstalten vilka i detta arbete identifieras och analyseras.
Glowtest Fixture
The project, Glowtest Fixture, has been carried out to and in collaboration with MSA SordinLtd. MSA Sordin Ltd produces and sells ear protector and is at present a supplier on theworld market. Glowtest Fixture is a product for glow testing off detailed components in oneear protector. MSA Sordin Ltd sends today away your products for testing what is anexpensive aspect in their development. The project's aim is to take forward a test equipmentthat copes with those high nonplussed requirements and wishes that are required for anapproved physical execution.Glowtest Fixture is a physical equipment that comes used stem glow physical off all detailedcomponents in one ear protector.
SkattetillÀgget och rÀttssÀkerheten : Har Europadomstolens dom i mÄlet Janosevic mot Sverige 2002 lett till förbÀttrad rÀttssÀkerhet pÄ skatteomrÄdet?
In 1972 the regulations on tax surcharge were introduced. In the new system the sur-charge are imposed by the Tax Authority (skatteverket) and not the Court. Since 1995 the European Convention on Human Rights constitute law in Sweden, which means that Sweden is forced to guarantee its citizens the human rights in the Convention. Article 6 in the Convention states that everyone, in the determination of his civil rights and obligations or of any criminal charge against him, is entitled to a fair hea-ring within reasonable time. The Article also expresses the right for anyone charged with a criminal offence to be presumed innocent until proved guilty according to law (the presumtion of innocence).
BinÀr matchning av bilder med hjÀlp av vektorer frÄn deneuklidiska avstÄndstransformen
This thesis shows the result from investigations of methods that use distance vectors when matching pictures. The distance vectors are available in a distance map made by the Euclidean Distance Transform. The investigated methods use the two characteristic features of the distance vector when matching pictures, length and direction. The length of the vector is used to calculate a value of how good a match is and the direction of the vector is used to predict a transformation to get a better match. The results shows that the number of calculation steps that are used during a search can be reduced compared to matching methods that only uses the distance during the matching..
Multi-Channel Network, Àr framtidens TV hÀr?
Multi-Channel Network (MCN) a?r mediefo?retag som jobbar pa? plattformen Youtube. Deras affa?rside? ga?r ut pa? att para ihop Youtubeprofiler med fo?retag som vill annonsera pa? Youtube. I nula?get finns det tva? MCN fo?retag i Sverige, Splay och United Screens.
KartlÀggning av sömnvanor hos ungdomar mellan 11-13 Är
Mitt syfte med studien Àr att övergripande presentera hur företagsbloggar kan anvÀndas som kommunikations- och marknadsföringskanal för att skapa goda relationer med sina kunder. Jag kommer Àven att redogöra för andra aspekter som jag tror Àr viktiga för att nÄ framgÄng och förtroende i anvÀndningen av företagsbloggar. Nedan följer mina frÄgestÀllningar för studien; ?   Hur kan förtagsbloggar anvÀndas som kommunikations- och marknadsföringskanal samt hur kan den fungera som relationsskapare??   Hur kan man som bloggare skapa en förtroendegivande image??   Hur kan företagsbloggen fungera som Word of Mouth kanal??   Vilka aspekter Àr viktiga att tÀnka pÄ för att nÄ framgÄng med sin företagsblogg?De teoretiska utgÄngspunkterna för min studie bestÄr av; ?företagsbloggar som kommunikations- och marknadsföringskanal?, ?strategisk kommunikation och retorik?, ?relationsmarknadsföring? samt ?Word of Mouth och Buzz Marketing?. Jag valde att utföra min studie med en explorativ ansats dÄ jag ville ta reda pÄ hur företagsbloggar kan anvÀndas som kommunikations- och marknadsföringskanal i praktiken.
Tumult i Texas - ett undersökande arbete om bildsprÄk och berÀttande
Thick skin in Texas - an investigation on storytelling and pictorial language. I took my starting point in a story about the cowboy Jaquin, who goes to the Tivoli, where he gets caught up in a dramatic adventure. I extracted three scenes from this story, and I experimented with whether it was possible to make the separate scenes tell their own story, in three separate drawings. Without depending on the frame story or on any kind of text. In this project I partly wanted to explore the possibilities of the drawing.
Visuell kommunikation inom en butikskedja
Denna uppsats avser att söka, jÀmföra och analysera hur tvÄ butiker inom samma butikskedja, genom sin visuella kommunikation, kan ge kunden olika erfarenheter. Vi valde att begrÀnsa Àmnet till endast undersöka tre faktorer: skyltar, placering av varumÀrken och butikslayout. Vi bestÀmde oss för att jÀmföra tvÄ av Design Onlys butiker i Göteborg, som ligger i Nordstan och pÄ Fredsgatan dÀr vi uppfattar skillnader i den visuella kommunikationen Genom att med utsikt över hela kedjan frÄn Àgarnas visioner för hur butikskommunikatörer fungerar och slutligen hur kunderna uppfattar visuell kommunikation i butikerna, har vi kunnat dra slutsatser om hur vÀl företagets identitet matchar dess image..
Kommunikation inom en organisation angĂ„ende det interna miljöarbetet ur ett ansvars- och medarbetarperspektiv : En fallstudie av HSB Ăstergötland
Kommunikation a?r en viktig funktion i en organisation vilken bero?r hela verksamheten och anva?nds fo?r att sprida information samt kunskap. En organisations kommunikation kan vara antingen intern eller extern beroende pa? mot vem som informationen riktar sig mot. Intern kommunikation inom organisationer kan inneba?ra informationso?verfo?ring mellan olika niva?er och avdelningar och att kommunikation a?r en av de viktigaste faktorerna fo?r en fungerande organisation finns att hitta inom flera vetenskapliga discipliner.Syftet med uppsatsen a?r att genom en fallstudie studera den interna miljo?kommunikationen pa? HSB O?stergo?tland.
Fotografers och förÀldrars attityder kring skönhetsretuschering i skolfotografier : En semistrukturerad intervjustudie
Through semi-structured interviews with 8 school photographers and 10 parents,this study attempted to clarify what photographers and parents of children(aged 1?5) in preschool think of photography business in the current situationprovides retouching children?s school photographs and what they considers tobe acceptable. The result shows that companies do not offer photo retouchingfrequent, but performs this service at the direct request of the customer. Themajority of parents agreed that dirt and food was accepted to be removed fromthe photograph, and that this does not affect the child's self image. The photographersbelieve that one should be very careful when it comes to children andretouching, and that the debate is important..
Dynamiken mellan sÀndare och mottagare- en studie av Acne Jeans, Filippa K och konsumenten i Stockholm och Göteborg
The consumer today is affected by a considerably larger number of world surrounding factors than she used to be, borders between different cultures and other consumer differences are being erased to a growing extent. The consumer can easily get its inspiration from many different directions which become clear in the common life. We eat sushi for lunch, we?re driving German cars and we?re having dinner with international business partners. The community also exposes the consumer for a more intense noise from offers, impact and marketing.