Sök:

Sökresultat:

2060 Uppsatser om Imageöverföring - Sida 59 av 138

Företagsidentitet : En frÄga om du Àr eller vill vara?

Utbudet pÄ produkter och tjÀnster ökar stÀndigt och det blir dÄ svÄrare för konsumenten att sÀrskilja dem utifrÄn dess egenskaper. Nu Àr det företaget bakom som spelar en allt större roll och det Àr företagsnamnet som garanterar att produkten eller tjÀnsten innehar vissa egenskaper och kvaliteter. För att bli det företag som kunden vÀljer framför ett annat krÀvs en god image och ett gott anseende. Detta Àr nÄgot som inte kommer av sig sjÀlv utan grunden till att lyckas nÄ ut till kunden Àr en stark och tydlig identitet.Corporate identity eller företagsidentitet, som vi valt att översÀtta begreppet till, Àr ett komplext omrÄde med mÄnga olika definitioner och synsÀtt. Syftet med vÄr uppsats var att reda ut begreppet och skaffa oss en bredare bild av vad företagsidentitet innebÀr.

Hur kommunicerar Ellos sitt CSR-arbete till konsumenterna och hur pÄverkar det deras varumÀrkesimage?

CSR, Corporate social responsibility, Àr ett begrepp som syftar till att företag ska ta sitt sociala ansvar. Det finns ett flertal olika definitioner av begreppet men gemensamt handlar det om att företagen ska att ta ansvar för den pÄverkan pÄ samhÀlle och miljö den egna produktionen bidrar med. Det kan handla om allt frÄn minskade utslÀpp och bÀttre leveranssÀtt till förbud mot barnarbete och rÀttvisa löner. Som företag handlar det om att kartlÀgga alla risker i sin produktionskedja och upprÀtta en policy att jobba efter. Företagen vÀljer sjÀlva hur man vill jobba med CSR och vad man vill förmedla till sin omgivning.

Konstruktion av truckmonterad hjulhanterare

GBD-Storage Systems is a company that provides the industries with products for efficient storage.The company produces pallet racks and accessories like cassettes and extending units. The companyhas also supplied tire racks for a number of tire companies. The company's CEO Gunnar Berglund hasfor some time had an idea to improve the working situation of the workers on tire firms by allowingthe wheels to be handled by a counterbalance truck. The current situation poses numerous heavy liftswhen the tires are handled and therefore is hurting the workers.This thesis has been aiming at helping the GBD-Storage Systems by developing a concept of howan accessory to counterbalanced trucks can be designed to cope with the wheels. This concept willthen be produced as prototype by the company.

VarumÀrket vid OPS : - hur tvÄ identiteter kan skapa en enad image

HÀlsa och idrott Àr idag mer eller mindre en del av alla svenskars vardag vilket sÀtter pressaktörer pÄ marknaden. Ett brett utbud och bra service förvÀntas oavsett vilken anlÀggning sombesöks vilket stÀller mycket höga krav pÄ bÄde anlÀggningar och aktörer. I mÄnga fall saknarkommuner resurser för att prioritera frÄgan och en lösning pÄ problemet kan vara offentligprivatsamverkan (OPS) dÀr en kommun ingÄr en samverkan med en privat aktör. DÄ det vidstudiens början saknades forskning kring hur identiteter kan samsas inom ett varumÀrkeÀmnar denna studie att undersöka hur tvÄ parter som ingÄtt OPS kan kommunicera sinidentitet pÄ ett enhetligt vis för att skapa ett enat uttryck.DÄ studien syftar till att undersöka tvÄ parter som ska rymmas inom ett varumÀrkeundersöktes teorier kring vad som ligger till grund för en stark identitet och image och hurobalans mellan flera identiteter kan upptÀckas och ÄtgÀrdas. DÄ en kvalitativ studie med enblandad metod av fallstudie och tvÀrsnittsstudie utfördes har datainsamling skett genomkvalitativa intervjuer, en kvalitativ enkÀt samt genom att studera upphandlingsdokument.Studieobjektet Arena Grosvad valdes för fallstudien eftersom det ansÄgs vara ett lÀmpligtstudieobjekt dÄ det Àr en idrottsanlÀggning som Àgs av en kommun men drivs av en privataktör genom OPS.

Vem Àr kvinnan pÄ kvinnodagen? - en kvalitativ analys av Gomorron Sverige pÄ internationella kvinnodagen

In this study we examine how the image of women, through framing and stereotyping in interviews, is constructed in the Swedish television morning show Gomorron Sverige on International Women?s Day. Our study is based on qualitative method, using the ECA (Ethnographic Content Analysis) model.Our main theoretical assumptions are that media contributes to constructing the images of reality we see in our heads, and that the images of women mediated through television are stereotypes which are displayed in the presenter?s questions and in the respondent?s answers. By defining the problems related to International Women?s Day, showing causal connections, making moral judgments and presenting solutions, television contributes to the viewer?s perception of what is important, why it is important, what is wrong and how to make it right.Based on our theoretical assumptions we have divided our study into three analytical themes:1.

"Det finns en ram, men inom ramen Àr det ganska fritt" : En kvalitativ studie om genrepedagogik

The purpose with my essay was to investigate how genre pedagogy works in a practical manor? I wanted to reach a deeper understanding for the genre pedagogy and to find out if it fits all students. To investigate this issue I have asked following questions:What is genre pedagogy?How do teachers work with different genres in the genre pedagogy?For whom is the genre pedagogy?Is the critic right that FrĂžydis Hertzberg is proposing about the genre pedagogy formalism? I have been using qualitative methods, to gather my empirical data. I have been using two unstructured interviews and one unsystematically observation, in a third grade class in a school south of Stockholm, with 30% second language students.

McDonald's - Ett komplicerat förhÄllande mellan vinst och etik i en alltmer kritisk vÀrld

FörhÄllandet mellan vinst och etik kan för företag vara komplicerat. Organisationer krÀver vinst för överlevnad, men mÄnga forskare Àr idag ense om att följandet av etiska riktlinjer, som behandlar miljö, hÀlso och samhÀllsÄtaganden, eller ett sÄkallat CSR-arbete, Àven Àr av stor vikt för att klara dagens konkurrens. SamhÀllet och dess konsumenter blir i sin tur, alltmer medveten om företags ansvarslöshet, och vÀljer följaktligen att stödja de som följer samhÀllets normer om rÀtt och fel. McDonald?s som under Ärens lopp utsÄtt stor samhÀllskritik angÄende dess etiska överskridelser med bland annat hÀlsofarlig mat, arbetar numera aktivt med CSR- arbete.

Motivation och lÀsförstÄelse : En studie av korrelationen mellan motivationen till att lÀsa och lÀsförstÄelsen hos elever i tredje ring pÄ gymnasiet

This essay, called Motivation and reading comprehension, is a study of the correlation between the motivation to read and the reading comprehension of Swedish students in their final year of school before university level, meaning that they are eighteen or nineteen years old, sometimes more.The relation between the identity of the individual and the learning process has been a matter of scientific interest for some time, and this essay works in that tradition by investigating the connection between how pupils regard reading and how well developed their ability to decode text is.The reading comprehension is measured through a test that consists of a text from the Swedish epic by Vilhelm Moberg, Invandrarna, where the reader at certain intervals throughout the text is asked to mark the correct word from a choice of three. This test has been used and evaluated extensively by Per Fröjd, who has found that the results are reliable and useful.To measure the motivation to read I?ve constructed a survey to be answered before taking the reading test. It focuses on three different parts of reading motivation that are noted as the most important ones by Ivar BrÄten. These are the feeling of joy and interest for reading, the goal to acquire knowledge of a specific subject, and the expectations that you have on yourself as a reader.Results show a weak or non-existent correlation between the two factors for the whole of the subjects, but once those who have a first language other than Swedish are removed the correlation becomes significant.

Flit, fylleri och förbundsstatspotential : En undersökning av den nyzeelÀndska Sverigebilden i samband med skandinaviska emigranters ankomst till Wellington Är 1871

This Bachelor?s thesis elucidates the subject of Swedish migration to New Zealand in 1871. Drawing on the work of Anthony Grigg, who has assessed the public opinions regarding the arrival of Scandinavians in 1871-1876, this study aims to highlight the image of Sweden and Swedes conveyed in New Zealand at this time. Through a hermeneutic engagement with newspapers of the day, it is concluded that Swedes in general were being portrayed as industrious, thrifty and well suited for the forestry labour expected of them. It is also shown, however, that Swedes and Sweden to a limited extent were being associated with notorious drinking habits and inferior intellectual abilities.

Employer branding : En studie av ?The Employer Brand Mix?

AbstractTitel:Employer Branding: En studie av ?The Employer Brand Mix?NivÄ:C-uppsats i Àmnet företagsekonomiFörfattare:Hannan Mohammed SeragHandledare:Jens Eklinder Frick & Jonas MolinDatum:2014Bakgrund & syfte:Allt fler företag konkurrerar med varandra för att attrahera ochbehÄlla rÀtt personal. Det resulterar i att företag börja rikta sitt fokus pÄ sinanuvarande och potentiella medarbetare.Ur denna bakgrund har begreppet EmployerBranding trÀtt fram inom marknadsföring. Konceptet Employer Branding gÄr ut pÄ attstÀrka ett företags arbetsgivarvarumÀrke för att attrahera och behÄlla de mesttalangfulla medarbetarna.Barrow och Mosley (2005) har skapat modellen ?The Employer Brand Mix? för atthjÀlpa ett företag att bli en attraktiv arbetsgivare.

Revisorsassistentens socialiseringsprocess : En kvalitativ studie om socialisering och identifiering inom en revisionsbyrĂ„ i Örebro

Purpose: This paper aims to describe the socialization process that audit associates experience within an auditing firm that is included in the Big 4-sphere. Our purpose is also to describe which attributes that characterize the organizational identity, and how these attributes are reflected in the self-image of the associates. Furthermore, we seek to explain how the socialization process has influenced the organizational identification. This subject is of interest since the business of auditing is facing higher demands from regulators and politicians, due to the bankruptcy of HQ-bank among others during the financial crisis in the beginning of the 21st century. Earlier research claims that the socialization process of recruits, especially in the initial state of the employment, has a major impact on their future values and attitudes in their job performance.

Villa till salu! : En studie om bostadsannonsernas utveckling i tid och rum

Purpose/Aim: The purpose of this study is to examine how the advertisements of houses in the newspaper of Dagens Nyheter, have developed in layout, by text and image, during the last fifty years and to examine what part of the home is highlighted, as evident values of lifestyle.Material/Method: By examining twenty advertisements from the newspapers every decade during the period of 1958-2008, the layout and lifestyle will be described and analyzed by a quantative and qualitive (discourse) method.Main results: The advertisements has changed in many ways. The layout has drastically developed to a more personal layout of the estate agents and the trends of lifestyle have had an impact on how the agents have created the text in the advertisments to entice customers..

Exklusiva varumÀrken - exklusivitetens krav

Alltfler mÀnniskor har idag rÄd att unna sig nÄgot exklusivt och det finns en vÀxande konkurrens pÄ marknaden. Det finns dÀrför ocksÄ mÄnga böcker inom marknadsföring som talar om för företag hur de kan göra för att nÄ framgÄng med sina varumÀrken. VÄrt syfte med denna uppsats Àr att titta pÄ nÄgra av dessa teorier och att utifrÄn ett företagsperspektiv undersöka vilka faktorer i modern marknadsföringsstrategi som Àr tillÀmpbara pÄ exklusiva varumÀrken. FrÄgestÀllningen som vi ska besvara Àr:Hur jobbar företag för att framstÀlla och förstÀrka en exklusiv image i deras varumÀrken? För att besvara frÄgestÀllningen har vi gjort tre observationer i Köpenhamn.

KĂ€nsla kontra information i fotokommunikation

Photography has a big role in information sharing today. Especially in the hotel industry where it is the closest thing a customer can get to the product that is being sold. This study intends to find out how you can make use of rhetorical models and techniques of photography to enhance the communication skills of photos of hotel rooms. The main focus was to understand the difference between informative and emotional photographs and what consumers themselves focus on when choosing a hotel, and also how to use the collected information to create a larger buying interest through hotel photography. Using previous research work and quantitative data collection method, we have concluded that the informational and emotional photography methods have obvious differences but also many similarities, and are most effective used together and that the hotel consumer is more aware of the images influence then we assumed..

Livet som ett varumÀrke : En studie kring det personliga varumÀrket och synen pÄ att vara sin egen marknadsförare

This study deals with branding at an individual level and aims to explore what a personal brand means, what benefits that?s obtained by actively working with a personal brand, as well as the strategies and methods used in the development of it. It has also meant a restriction in choice of interviewees made to informants who are familiar with and active in the personal branding process in their daily life. The essay is based on a qualitative research approach; six people working in various occupations were interviewed by a desire to generate information from different perspectives. The result shows that a personal brand is all about credibility, authenticity, and the image you present to others.

<- FöregÄende sida 59 NÀsta sida ->