Sök:

Sökresultat:

2066 Uppsatser om Imageöverföring - Sida 59 av 138

KRAV pÄ maten

Syftet med den hÀr studien Àr att undersöka vad KRAV vill kommunicera med sitt varumÀrke och hur mottagarna upplever budskapet. Vi har anvÀnt oss utav kvalitativ metod för att samla in primÀrdata. Intervjuer har utförts med en informatör pÄ organisationen KRAV, samt personer pÄ utvalda KRAV-anslutna restauranger och storhushÄll i SkÄne. SekundÀrdata har inhÀmtats i form utav böcker och vetenskapliga artiklar, samt Internet. Vi har kommit fram till att det finns en överensstÀmmelse, mellan organisationen KRAV och KRAV-anslutna restauranger och storhushÄll, i synsÀtt, vÀrderingar, samt uppfattningar kring vad varumÀrket KRAV kommunicerar..

"Resan till London" : SprÄk, struktur och kvalitet i fyra narrativa elevtexter i Ärskurs 6

The aim of the study was to investigate how four pupils in sixth grade use language when writing narrative texts, examined in relation to the typical structure and linguistic features of a narrative text. Another aim was to explore the similarities and differences between texts which received an A or B grade and texts with a D or E grade. The pupils? texts are analysed from a systemic-functional perspective on language and on the basis of the typical structure and language of a narrative text, with the focus on expressions of time, processes, descriptions and nominal groups (cf. Johansson & Sandell Ring 2012).

Transportfo?rpackningar och marknadsfo?ring av frukt och gro?nt inom dagligvaruhandeln : en pilotstudie i Sverige och Tyskland

The logistic business Svenska Retursystem AB was founded by the Swedish retail sector in the year 2000, and their introduction of a grey plastic crate to the supply chain for perishable goods changed the situation for the swedish horticultural sector. The new system revealed several challenges to be tackled by all actors, from the small family firm to the bigger organisations. Whereas the initiative comes from the customer himself, from the horticultural sector ?s point of view, a refusal of the new packing is a hard decision to take. It is however interesting that a comparison between the two systems, shows in favour of the corrugated board boxes, not only concerning environmental aspects but also for economical and ergonomical reasons.

"Tears are not a Momans Only Weapon" : En historiebruksanalys av HBOs tv-serie Game of Thrones

The middle ages is a time in our history that is often used as a frame when portraying fantasy on tv. HBOs immensely popular series Game of Thrones could easily be counted as one of these. But to what extent does the creators of the series approach the history of our world while creating their own? The aim of this essay is to analyse a number of characters from the tv- series out of gender- and their place in the social structure and then compare the findings with the image of the middle ages that is given in academic research. By analysing the two released seasons of Game of Thrones the study has shown that there are many similarities between the fictional world and the actual world but that it also differs through choices made by the creators of the series. .

AnvÀndarna och företagen : En studie i anva?ndarnas insta?llning till fo?retag pa? Instagram

Utvecklingen av smarta telefoner och sociala medier har gjort det enklare för mÀnniskor att kommunicera med varandra. Detta Àr nÄgot som företag inte varit sena med att ta till förfogande. DÄ det idag anses som en sjÀlvklarhet att företag befinner sig pÄ sociala medier har intresset vÀxt för hur mobilmarknadsföring gÄr till. Samtidigt Àr det intressant att se hur anvÀndarna av applikationen stÀller sig till detta fenomen.Syftet med denna uppsats var att ta reda pÄ vad anvÀndare tycker om företag som anvÀnder sig av Instagram i marknadsföringssyfte. Det som undersöktes var anvÀndarnas beteenden, vanor och Äsikter kring företags anvÀndning av applikationen.Undersökningen utfördes med hjÀlp av kvantitativ metod för att samla in data kring anvÀndarna, en enkÀt skickades ut via Facebook riktad till mÀnniskor i Äldern 15 till 30 Är.

Företagsidentitet : En frÄga om du Àr eller vill vara?

Utbudet pÄ produkter och tjÀnster ökar stÀndigt och det blir dÄ svÄrare för konsumenten att sÀrskilja dem utifrÄn dess egenskaper. Nu Àr det företaget bakom som spelar en allt större roll och det Àr företagsnamnet som garanterar att produkten eller tjÀnsten innehar vissa egenskaper och kvaliteter. För att bli det företag som kunden vÀljer framför ett annat krÀvs en god image och ett gott anseende. Detta Àr nÄgot som inte kommer av sig sjÀlv utan grunden till att lyckas nÄ ut till kunden Àr en stark och tydlig identitet.Corporate identity eller företagsidentitet, som vi valt att översÀtta begreppet till, Àr ett komplext omrÄde med mÄnga olika definitioner och synsÀtt. Syftet med vÄr uppsats var att reda ut begreppet och skaffa oss en bredare bild av vad företagsidentitet innebÀr.

Hur kommunicerar Ellos sitt CSR-arbete till konsumenterna och hur pÄverkar det deras varumÀrkesimage?

CSR, Corporate social responsibility, Àr ett begrepp som syftar till att företag ska ta sitt sociala ansvar. Det finns ett flertal olika definitioner av begreppet men gemensamt handlar det om att företagen ska att ta ansvar för den pÄverkan pÄ samhÀlle och miljö den egna produktionen bidrar med. Det kan handla om allt frÄn minskade utslÀpp och bÀttre leveranssÀtt till förbud mot barnarbete och rÀttvisa löner. Som företag handlar det om att kartlÀgga alla risker i sin produktionskedja och upprÀtta en policy att jobba efter. Företagen vÀljer sjÀlva hur man vill jobba med CSR och vad man vill förmedla till sin omgivning.

VarumÀrket vid OPS : - hur tvÄ identiteter kan skapa en enad image

HÀlsa och idrott Àr idag mer eller mindre en del av alla svenskars vardag vilket sÀtter pressaktörer pÄ marknaden. Ett brett utbud och bra service förvÀntas oavsett vilken anlÀggning sombesöks vilket stÀller mycket höga krav pÄ bÄde anlÀggningar och aktörer. I mÄnga fall saknarkommuner resurser för att prioritera frÄgan och en lösning pÄ problemet kan vara offentligprivatsamverkan (OPS) dÀr en kommun ingÄr en samverkan med en privat aktör. DÄ det vidstudiens början saknades forskning kring hur identiteter kan samsas inom ett varumÀrkeÀmnar denna studie att undersöka hur tvÄ parter som ingÄtt OPS kan kommunicera sinidentitet pÄ ett enhetligt vis för att skapa ett enat uttryck.DÄ studien syftar till att undersöka tvÄ parter som ska rymmas inom ett varumÀrkeundersöktes teorier kring vad som ligger till grund för en stark identitet och image och hurobalans mellan flera identiteter kan upptÀckas och ÄtgÀrdas. DÄ en kvalitativ studie med enblandad metod av fallstudie och tvÀrsnittsstudie utfördes har datainsamling skett genomkvalitativa intervjuer, en kvalitativ enkÀt samt genom att studera upphandlingsdokument.Studieobjektet Arena Grosvad valdes för fallstudien eftersom det ansÄgs vara ett lÀmpligtstudieobjekt dÄ det Àr en idrottsanlÀggning som Àgs av en kommun men drivs av en privataktör genom OPS.

Vem Àr kvinnan pÄ kvinnodagen? - en kvalitativ analys av Gomorron Sverige pÄ internationella kvinnodagen

In this study we examine how the image of women, through framing and stereotyping in interviews, is constructed in the Swedish television morning show Gomorron Sverige on International Women?s Day. Our study is based on qualitative method, using the ECA (Ethnographic Content Analysis) model.Our main theoretical assumptions are that media contributes to constructing the images of reality we see in our heads, and that the images of women mediated through television are stereotypes which are displayed in the presenter?s questions and in the respondent?s answers. By defining the problems related to International Women?s Day, showing causal connections, making moral judgments and presenting solutions, television contributes to the viewer?s perception of what is important, why it is important, what is wrong and how to make it right.Based on our theoretical assumptions we have divided our study into three analytical themes:1.

McDonald's - Ett komplicerat förhÄllande mellan vinst och etik i en alltmer kritisk vÀrld

FörhÄllandet mellan vinst och etik kan för företag vara komplicerat. Organisationer krÀver vinst för överlevnad, men mÄnga forskare Àr idag ense om att följandet av etiska riktlinjer, som behandlar miljö, hÀlso och samhÀllsÄtaganden, eller ett sÄkallat CSR-arbete, Àven Àr av stor vikt för att klara dagens konkurrens. SamhÀllet och dess konsumenter blir i sin tur, alltmer medveten om företags ansvarslöshet, och vÀljer följaktligen att stödja de som följer samhÀllets normer om rÀtt och fel. McDonald?s som under Ärens lopp utsÄtt stor samhÀllskritik angÄende dess etiska överskridelser med bland annat hÀlsofarlig mat, arbetar numera aktivt med CSR- arbete.

Konstruktion av truckmonterad hjulhanterare

GBD-Storage Systems is a company that provides the industries with products for efficient storage.The company produces pallet racks and accessories like cassettes and extending units. The companyhas also supplied tire racks for a number of tire companies. The company's CEO Gunnar Berglund hasfor some time had an idea to improve the working situation of the workers on tire firms by allowingthe wheels to be handled by a counterbalance truck. The current situation poses numerous heavy liftswhen the tires are handled and therefore is hurting the workers.This thesis has been aiming at helping the GBD-Storage Systems by developing a concept of howan accessory to counterbalanced trucks can be designed to cope with the wheels. This concept willthen be produced as prototype by the company.

ATT BEVARA INTEGRITET I SOMATISK SLUTENV?RD. En allm?n litteratur?versikt om patienters upplevelser

Bakgrund: Integritet ?r ett viktigt och relevant begrepp inom v?rden som b?de omfattas av svensk och internationell lag. Det ?r ?ven n?got som sjuksk?terskans etiska kod inneh?ller och ska respekteras i arbetet. Begreppet ?r brett och n?ra sammankopplat till autonomi och patientdelaktighet.

"Det finns en ram, men inom ramen Àr det ganska fritt" : En kvalitativ studie om genrepedagogik

The purpose with my essay was to investigate how genre pedagogy works in a practical manor? I wanted to reach a deeper understanding for the genre pedagogy and to find out if it fits all students. To investigate this issue I have asked following questions:What is genre pedagogy?How do teachers work with different genres in the genre pedagogy?For whom is the genre pedagogy?Is the critic right that FrĂžydis Hertzberg is proposing about the genre pedagogy formalism? I have been using qualitative methods, to gather my empirical data. I have been using two unstructured interviews and one unsystematically observation, in a third grade class in a school south of Stockholm, with 30% second language students.

Flit, fylleri och förbundsstatspotential : En undersökning av den nyzeelÀndska Sverigebilden i samband med skandinaviska emigranters ankomst till Wellington Är 1871

This Bachelor?s thesis elucidates the subject of Swedish migration to New Zealand in 1871. Drawing on the work of Anthony Grigg, who has assessed the public opinions regarding the arrival of Scandinavians in 1871-1876, this study aims to highlight the image of Sweden and Swedes conveyed in New Zealand at this time. Through a hermeneutic engagement with newspapers of the day, it is concluded that Swedes in general were being portrayed as industrious, thrifty and well suited for the forestry labour expected of them. It is also shown, however, that Swedes and Sweden to a limited extent were being associated with notorious drinking habits and inferior intellectual abilities.

Employer branding : En studie av ?The Employer Brand Mix?

AbstractTitel:Employer Branding: En studie av ?The Employer Brand Mix?NivÄ:C-uppsats i Àmnet företagsekonomiFörfattare:Hannan Mohammed SeragHandledare:Jens Eklinder Frick & Jonas MolinDatum:2014Bakgrund & syfte:Allt fler företag konkurrerar med varandra för att attrahera ochbehÄlla rÀtt personal. Det resulterar i att företag börja rikta sitt fokus pÄ sinanuvarande och potentiella medarbetare.Ur denna bakgrund har begreppet EmployerBranding trÀtt fram inom marknadsföring. Konceptet Employer Branding gÄr ut pÄ attstÀrka ett företags arbetsgivarvarumÀrke för att attrahera och behÄlla de mesttalangfulla medarbetarna.Barrow och Mosley (2005) har skapat modellen ?The Employer Brand Mix? för atthjÀlpa ett företag att bli en attraktiv arbetsgivare.

<- FöregÄende sida 59 NÀsta sida ->