Sök:

Sökresultat:

2051 Uppsatser om Imageöverföring - Sida 21 av 137

Bli mer för fler : Hur ett varumÀrke kan utvidgas utan att förlora sin image

Examensarbete i företagsekonomi, 15 hp, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet i VÀxjö, Marknadsföring, 2FE07E, VT2010Författare: Jenny Andersson, Emma Johansson, Therése MalmqvistHandledare: Sarah PhilipsonFöretagets kontaktperson: Christer OlssonTitel: Mer för fler ? Hur ett varumÀrke kan utvidgas utan att förlora sin imageBakgrund: Under senare Är har varumÀrkesutvidgning blivit en vanlig strategi för att lansera nya produkter och nÄ nya mÄlgrupper. Norrgavel Àr ett svenskt möbelföretag som stÄr inför utmaningen att göra just detta för att kunna bli mer för fler. Trots att de vill nÄ en ny mÄlgrupp Àr de mÄna om att de kÀrnvÀrden som varumÀrket bygger pÄ inte ska frÄngÄs och att kundernas uppfattning om varumÀrket, dess corporate image, inte ska förloras.Syfte: Uppsatsens syfte Àr att identifiera hur ett varumÀrke med en tydlig corporate identity kan utvidgas utan att förlora sin image. AvgrÀnsningar: Uppsatsen Àr avgrÀnsad till varumÀrken med en tydlig corporate identity.

En ny metod för intraoral röntgenundersökning pÄ hÀst :

A method for equine intra oral radiology has been tested. In the study, both a digital system with an intraoral sensor connected to a laptop and a system utilizing image plates and digital developing was tested, initially on cadaver sculls and finally on sedated horses. The digital sensor was not considered viable for this purpose, while the system with image plates and digital developing worked very well. Two different techniques, i.e. parallel and bisectris, are suggested for the best visualization of different parts of the teeth. Intra carious injections of Mixobar oesophaghus contrast fluid was found useful when evaluating the extent of carious lesions. Compared to extra oral radiology, the new method had several advantages and can be used both in clinic and field practices..

Hur kan PDOL vidareutvecklas?: En studie kring PDOL's image och experiencescape

Syftet med uppsatsen Àr att studera festivalen PiteÄ Dansar och Ler (PDOL) utifrÄn dess image och experiencescape samt att lÀgga fram förbÀttringsförslag för PDOL utifrÄn dessa begrepp. Ordet experiencescape beskriver omrÄdet inom vilket en vara eller tjÀnst produceras och konsumeras. MÄnga av festivalerna i Sverige genomgick en kris under Ären 2009-2010 och redovisade stora förlustsiffror, men det var Àven vissa festivaler som lyckades skapa vinst. VÄrt studieobjekt PDOL var en av de festivaler som redovisade förlustsiffror i miljonklassen dessa Är och hotades med nedlÀggning. PDOL valde att inför 2011 fortsÀtta med festivalen efter en omorganisering.

Förslaget i fokus : om att skapa kommunikativa bilder

Th is thesis is about how to create communicative images. It is mainly for landscape architects. With communicative images, I mean images created with the purpose to communicate a proposal or idea in a direct way to. By only looking at the image, the viewer should get an idea of what the proposal entails. A communicative image should also create an interest in the proposal.

Företagens arbete med CSR i butik, en bidragande faktor till kundlojalitet? : En empirisk studie av modebranschen i Sverige

Syfte: Sambandet mellan CSR och kundlojalitet Àr otydligt och kan inte faststÀllas. Syftet med denna studie Àr att beskriva och hypotetiskt testa hur konsumenter uppfattar företagens arbete med CSR i butik och om det pÄverkar och ökar konsumenternas lojalitet. Metod: I studien har en kvantitativ metod anvÀnts dÀr enkÀter delats ut till respondenter för att testa hypoteser relaterat till hur företagens arbete med CSR inverkar pÄ deras kundlojalitet. Insamlat material har analyserats med hjÀlp av korrelationsanalys enligt principen Spearman?s rho i det statistiska datorprogrammet SPSS. UtifrÄn teoretiskt deducerade hypoteser som testats genom analys av korrelationskoefficienter och signifikansnivÄ har hypoteserna frÄn teorin accepterats eller förkastats. Resultat & slutsats: Studien har visat att ett gott rykte och en stark image gÀllande företagens arbete med CSR, pÄverkar konsumenternas köpbeslut positivt.

NÄgra enstaka raubÀr pÄ ladingen : En uppsats om attityder till den gotlÀndska dialekten

Denna uppsats handlar om bruket av och attityden till dialekten gotlÀndska. De 58 informanterna Àr elever som gÄr i första ring pÄ Richard Steffengymnasiet i Visby och de har deltagit i undersökningen genom att de har svarat pÄ en enkÀt. Uppsatsen utgÄr frÀmst frÄn FUMS-rapporten ?Vi har inte lust att prata nÄn jÀkla rikssvenska!? frÄn 1981. I jÀmförelse med den visar resultatet att dagens gotlÀndska ungdomar pÄ det hela taget inte har samma kunskap om och Àr lika stolta över sin dialekt..

FASTIGHETSMÄKLAREN - En oumbĂ€rlig mellanhand?

Syftet med denna kandidatuppsats har varit att, genom en studie av interaktionen mellan mÀklare och dess kunder samt interaktionen mÀklare emellan, försöka svara pÄ hur fastighetsmÀklaren agerar i sitt dagliga arbete. Metoden som anvÀnts har varit en kvalitativ studie vilken genomförts genom en deltagande observation. MÀklarna pÄ en fastighetsbyrÄ har studerats utifrÄn ett dramaturgiskt och ett markandsföringsperspektiv. MÀklarens arbete med att skapa legitimitet för tjÀnsten och en god image illustreras i form av termerna roller, kundrelationer, kundnöjdhet och word-of-mouth. Uppsatsen utmynnar i en diskussion dÀr mÀklarens pÄstÄdda oumbÀrlighet som mellanhand vid fastighetsaffÀrer ifrÄgasÀtts..

Kompetens ? SjÀlvbild ? Inkludering : En studie av nÄgra elever i behov av sÀrskilt stöd och deras upplevelser av sin studietid i en sÀrskild undervisningsgrupp.

AbstractStudy: Degree project in teacher education, Advanced level, 15 pUniversity of SkövdeTitle: Competence ? Self image ? InclusionA study of a couple of students in need for extra education and theirexperiences of their studies at school in a special class.Number ofPages: 43Author: Britt HellqvistTutor: Gunvi BrobergDate: 01-2008Keywords: special class, extra education, competence, self image, inclusionStudents who have difficulties in school or in the social contact are the main subject of this thesis. The students that I have interviewed attend the upper high school in a special class, separated from the major school. My purpose has been to investigate how such students experience their studies at school, with emphasis on competence and the feeling of participation. Moreover, the self image of these students was investigated.

Är imagen av ABB en spegelbild av företagets identitet? : En jĂ€mförande studie om en kunds varumĂ€rkesimage och ABB:s identitet  

För att skapa och upprÀtthÄlla ett starkt varumÀrke Àr det viktigt att strÀva efter en sÄ stor överensstÀmmelse som möjligt mellan dess identitet och image. Det betyder samtidigt att det Àr viktigt att regelbundet undersöka likheter och skillnader mellan dem. Denna magisteruppsats syftar till att utreda överensstÀmmelsen mellan kundernas image av varumÀrket ABB och företagets identitet. PÄ sÄ sÀtt har vi analyserat likheter och skillnader mellan hur ABB beskriver sig sjÀlva och hur kunderna i undersökningen uppfattar dem. För att sÀtta in lÀsaren i undersökningsomrÄdet har vi anvÀnt teorier kring vad som utmÀrker ett starkt varumÀrke samt varumÀrkesbyggande för business to business marknader.

Ett kommunikationssystem för fiberoptisk överföring av bilddata förvÀrvad av en miniatyriserad undervattensfarkost

This report describes the development and implementation of a system for transmitting digital information at high speeds from a miniaturized submersible developed by the Ångström Space Technology Centre at Uppsala University. For instance, the vehicle shall transmit image data ? even stream live video - through an optical fibre to a monitor in a ground station. Hence, the system shall be used both to convert the image data to make it transmittable, and to recreate it at the receiver.The work includes a pre-study of the programming language and the technology used. A concept for the solution is presented together with main components later broken down into internal functions.

Europeiska mötesdestinationer : En jÀmförelsestudie om professionella möten & mötesindustrin i Stockholm, Warszawa & Rom

The meeting industry is a growing industry around the world, and the technological development in recent decades is one of the contributing factors to the increased travel opportunities and meeting industry's expansion. It can be assumed that the technology could replace some of the personal meetings, but humans have always had a need to meet in physical locations in work related purposes, therefore there is no evidence that personal meetings will disappear. Technological development should be seen as complementary rather than a substitute to the existing professional meetings. Public and private sectors within countries has drawn attention to meeting industry's potential, as favored destinations in terms of economic administration, image creation, expansion and acquisition of further market share in the global market. Meeting industry is complex precisely because there are so many different actors and stakeholders that integrate.

Ryssen Kommer : Synen pÄ det ryska hotet i svensk landsortspress, frÄn 1858 - 1898.

With this essay, I want to examine the image of Russians in the Swedish rural press during the second half of the 19th century, how rusophobia appeared in Swedish rural press and how the image of Russians changed during this time. To find this out, I set these questions:  ? How was Russians and Russia portrayed in the Swedish rural press? ? Did the view of Russians change during this time?The essay is written so that I have interpreted my empirical material to do a discourse analysis in which I analyse different articles that have been written about Russia and Russians in a stereotypical way. The source material used in the thesis comes from 41 news articles; the bulk of the source material comes from newspapers that were published during the late 19th century.Rural press reporting on Russia and Russians were in the second half of the 19th century mostly negative. Of the 41 articles that were examined it was found that about half were negative, less than one-sixth were positive, while about a third were neutral.The reason that many of the articles were negative has to do with Sweden's shared history with Russia, with many wars and territorial losses.


Kriminalideologier i svensk politik.

Authors: Patrik JĂ€verbo & Jon LindheTitle: Greener on the other sideLevel: Bachelor of JournalismLocation: University of GothenburgLanguage: SwedishIn later years the strict laws and policies surrounding cannabis use have been questioned around the world by several influential leaders, among them US president Barack Obama and former UN secretary general Kofi Annan. It has been argued that the ?War on Drugs? has done more harm than good and in some American states and a number of European countries the drug have been legalized or decriminalized. Everybody does not agree however, that legalization is the best course of action and in Sweden the emotions have sometimes run high in the discussions taking place in television shows and newspapers.The purpose of this study is to examine the image media portrays of cannabis; based on the theory that mass media is an important influence on the individual and the way in which he or she views the world. To put the result into a context the Swedish media image will be compared with the one in Denmark and Norway.

Den enes död, den andres bröd : En fallstudie i Fonus kriskommunikation

Denna studie undersöker hur begravningsbyrÄn Fonus valde att bemöta en kritisk artikel, publicerad i Aftonbladet, med ett pressmeddelande som lades upp pÄ den egna hemsidan. Uppsatsen undersöker först vilka retoriska verktyg som har anvÀnts i skapandet av detta meddelande, och sett frÄn Benoits teori om Image Repair, vilka strategier som anvÀnts och hur anvÀndningen av dessa har sett ut.DÀrefter söker studien att praktiskt undersöka detta budskap genom att lÄta en utvald grupp respondenter ta del av materialet samtidigt som de i personliga intervjuer fÄr svara pÄ frÄgor om det de lÀst. HÀr utsÀtts respondenterna först för negativa pÄstÄenden riktade mot Fonus för att fÀrga deras Äsikt om företaget innan de fÄr ta del av pressmeddelandet. Syftet Àr att undersöka om Fonus textbaserade kriskommunikation kan pÄverka respondenterna och deras attityd mot företaget i en positiv riktning.Undersökningens slutsats Àr att ett budskap som utformats med en vÀl balanserad retorik och ett vÀl avvÀgt bruk av Benoits strategier, utgör ett fruktbart sÀtt att pÄverka mottagaren i den önskade riktningen..

<- FöregÄende sida 21 NÀsta sida ->