
Sökresultat:
2060 Uppsatser om Imageöverföring - Sida 18 av 138
Samarbete & Image pÄ Internet
Vid utvecklandet av en webbsida krĂ€vs spetskompetens i kunskaper relaterade till Internet. Företag tvingas dĂ€rför i mĂ„nga fall att inhĂ€mta denna spetskompetens frĂ„n externa webbyrĂ„er vid utvecklandet av sina webbsidor.I och med detta hamnar ett stort ansvar för denna kommunikationskanals marknadsföring hos webbyrĂ„erna. WebbyrĂ„erna fĂ„r rollen som kommunikatörer av företagens image.För att imagen via webbsidan ska förmedlas pĂ„ rĂ€tt sĂ€tt blir det viktigt att webbyrĂ„erna fĂ„r tillgĂ„ng till information angĂ„ende företagets mĂ„lgrupp och marknadsföringsstrategier.DĂ€rav blir kommunikation och samarbete mellan webbyrĂ„n och företag viktiga faktorer för webbsidans förmĂ„ga att leverera en korrekt utformad imageförmedling.Vi har med hjĂ€lp av olika kommunikations- och planeringsfilosofiteorier tagit fram en teoretisk referensram som legat till grund för vĂ„r analys och utvĂ€rdering av sambandet mellan samarbete och webbsidans förmĂ„ga att förmedla image.VĂ„rt arbete som bygger pĂ„ intervjuer och ett frĂ„geformulĂ€r visade att det fanns ett samband mellan webbsidors förmĂ„ga att förmedla företagets imageegenskaper och det samarbete ur vilket webbsidan utvecklats.De slutsatser vi kom fram till var att samarbetet vid utvecklandet av en webbsida bör innehĂ„lla faktorer som Ă€r förknippade med Normanns processtyrningsfilosofier.Dessa faktorer Ă€r:Ămsesidig involveringGod kommunikationHĂ€nsyn till kundens kundDubbelriktat lĂ€randePlanering Ă€r ett inlĂ€rningsförlopp.
Hur uppfattas företaget? : En studie av annonseringens effekter pÄ företagens image
Syftet med studien var att öka kunskapen kring hur företag genom annonsens uppbyggnad kan pÄverka sin image. En kvalitativ studie har genomförts genom insamling av primÀrdata. Annonser frÄn tre företag valdes ut, varpÄ semistrukturerade intervjuer genomfördes med sÄvÀl företrÀdare för företagen som sexton respondenter. Studien visar att konsumenters tidigare kunskap och erfarenheter pÄverkar deras utvÀrdering av annonser. Annonser som uppfattas som mainstream kan bÄde vara nÄgot positivt och negativt.
Stockholm - The Capital of Scandinavia : Uppbyggnaden av en stads varumÀrke
Syftet med denna uppsats Àr att undersöka hur ett varumÀrke pÄverkar en stad och dess image. Avsikten med studien Àr att granska hur varumÀrket Stockholm - The Capital of Scandinavia har bemötts av utlÀndska turister och om varumÀrket Àr sÄ pass exklusivt att det kommer att bestÄ Àven i framtiden.En lockande och attraktiv image Àr en stor betydande faktor för en destination som försöker marknadsföra sig gentemot turister. En image kan exempelvis skapas genom ett varumÀrke, vilket presenterar och definierar en destination pÄ ett sÀtt som Àr lockande för potentiella besökare. Stockholms nya varumÀrke riktar sig bÄde mot utlÀndska turister och företag i Stockholmregionens nÀringsliv. Vi har dessutom undersökt hur varumÀrket marknadsförs och om privatpersoner bosatta i Stockholm pÄ nÄgot vis kan hjÀlpa till att stÀrka varumÀrket.Fallstudien handlar om Stockholm Visitors Board, Stockholm Business Region och deras varumÀrke Stockholm ? The Capital of Scandinavia.
VarumÀrkesidentitet och image ? En studie om Lindex och Prada
Competition is keen in the fashion industry of today. Homogenous products and prices aredriving competition and most firms are struggling hard to attract customers. Brands havebecome one of the most important assets for success and are often critical for the choices of theconsumers. A strong brand is often considered as a substantial value in the eyes of the consumerand gives the individual firm a competitive advantage in the marketplace. To build a strongbrand it takes that the brand identity not is in conflict with the brand image of a firm or a product.Sometimes one of these conflicts exit and sometimes the firms are not even aware of it.In this thesis we study how two firms, Lindex and Prada, perceive their own image and then wecompare how the images of the firms are perceived by the customers.
NÀr kameran inte rÀcker till
Image editing software offers unlimited possibilities to alter an image. Provided that digitalinnovation is not altogether positive, it is important to develop knowledge of its negative sides. Thispaper examines the use of digital image processing from a critical IS perspective. Throughqualitative interviews with professional retouchers, the study provides a picture of their ethicalrelation to the software they use for retouching images in advertising. Though, it turns out that thecustomers who order the retouching holds responsibility for what is altered.
Postkolonialistisk bildanalys av Hem- och konsumentkunskapsböcker
The Swedish education system reflects the multicultural society in Sweden, therefore there is a need of school textbooks that pupils can identify themselves with to create meaning and value in their learning. According to the Swedish Education Administrations (Skolverkets) report (2006) and Selander (2003, s. 198) the school textbooks are the main source of education in class. There has been an implicit message in the older textbooks that is associated with the belief that non-Europeans are "seen" as victims, and that Europeans are privileged with a "good life".Many school texbooks has been analyzed from different points of perspectives, however, analysis from a postcolonial perspective on home economics books has practically been nonexistent.Analysis in this study are focused on how non-western people are been portrayed in six different textbooks in the subject to conclude if the colonial discourse is still maintained and reproduced in the school. To answer the question of formulation an image analysis is made of the six, previiously mentioned, textbooks.
Ljudlandskap i kulturmiljöer
This bachelor thesis aims to draw attention to sound in the heritage sector in Sweden. In particular, to thesoundscapes that can be identified in our cultural heritage environments. Sounds in an environment, here calledsoundscapes, affect our perception of the environment and how we remember it.To find out how the heritage sector uses and would be able to use sounds, I have firstly studied if audio recording iscomparable with the visual photographic image. I then present examples of sound documentation concerning theconservation of built environment. In addition, I have interviewed five key informants who all have a centralresponsibility for five cultural heritage environments.
VarumÀrkesidentitet för traineeprogram Academy
VarumÀrkesidentitet för traineeprogram AcademyI denna studie redogörs för hur ett varumÀrke Àr direkt kopplad till sina vÀrdegrunder. Rapporten besvarar hur vÀrdegrunder i en organisation skapas av företagets personal i form av ord som kopplas till företagets varumÀrke. Metodiken i denna studie har pendlat mellan intervjuer och workshopar. Studiens resultat visar att företagets personal och praktikanter kom tillsammans till tre ord som processats till Academys vÀrdegrunder. Dessa ord Àr: gemenskap, utveckling och skaparglÀdje..
VarumÀrkets image inom secondhand och vÀlgörenhet : En fallstudie av ErikshjÀlpen
Uppsatsens syfte Àr att analysera och klargÄra kundens bild av varumÀrket ErikshjÀlpen, klargöra organisations identitet och hur man inom organisationen vill att varumÀrket ska uppfattas pÄ marknaden. En ambition Àr att analysera butiken som en marknadsföringskanal. Empirimaterialet har samlats in genom personliga intervjuer med respondenter som har direkt koppling till ErikshjÀlpen samt fokusgruppsintervjuer bland kunderna i fyra butiker. De slutsatser jag har kommit fram till har baserats pÄ de tendenser som visat sig tydligt i min analys. DÄ jag inte haft för avsikt att generalisera Àr detta ett sÀtt att lyfta fram Äterkommande pÄstÄende frÄn respondenterna.
Med elevens ögon: resan frÄn grundskola till sÀrskola
Today in Sweden the concept of the greyzone students that stands between the nine-year compulsory school and special school for mentally retarded children is recognised in different studies and reports. It is not obvious for this group of students to decide which category best can comply with their needs. Should they go in nine-year compulsory school or special school for mentally retarded children? In the last years there have been alarming rapports about how the share of students in special school increases. A study shows that the greyzone students are a group that distinctly is on the increase in the special school.
Strindbergsbilder i gymnasiets litteraturundervisning : En analys av fyra lÀromedel i svenska
The purpose of this paper is to study the image of Strindberg that is conveyed in four different textbooks for the upper secondary school. How do the teaching authors choose to portray Strindberg? Do they focus on any one particular aspect of his writing? Adjacent to this a subsidiary aim is to see if teaching authors highlight the fictional nature of Strindberg?s works or choose to encourage a biographical interpretation. The work consists of a study of four literary history textbooks in the subject of Swedish for the upper secondary school, from 2000 to 2012. In the selected material the sections focusing on Strindberg and his writings are closely read and critically analysed.
Att synliggöra det osynliga : en studie om kommunikation i upplevelseföretag
Uppsatsens titel: Att synliggöra det osynliga? en studie om kommunikation i upplevelseföretag-Seminariedatum: 2007-05-30Ămne/kurs: FEK. Kandidatuppsats, VĂ„rterminen 2007Författare: Annika Lindeberg och Hannah MoströmHandledare: Sofia IsbergNyckelord: Upplevelser, vĂ€rde, identitet, image, kommunikation, garantier.Studie objekt: 2 företag inom Turism, 2 företag inom Utbildning och2 företag inom SjĂ€lvförverkligandeSyfte: VĂ„rt frĂ€msta syfte med den hĂ€r studien Ă€r att söka en förstĂ„else för hur upplevelseföretag kommunicerar den upplevelse de sĂ€ljer till marknaden. Ett av vĂ„ra delsyften Ă€r att urskilja likheter eller skillnader mellan företagen i deras sĂ€tt att kommunicera.VĂ„rt andra delsyfte Ă€r att öka förstĂ„elsen kring vad upplevelseföretag bör tĂ€nka pĂ„ vid valet av kommunikationssĂ€tt.Metod: Kvalitativa intervjuer och en dokumentanalys av hemsidor.Teoretisk referensram: Teorier inom Ă€mnesomrĂ„dena upplevelser, vĂ€rde, identitet, image kommunikationskanaler och garantier.Slutsatser: Graden av gripbarhet eller ogripbarhet pĂ„ upplevelsen kan pĂ„verka kommunikationen. Inga branschspecifika kommunikationskanaler har urskiljts.
Bloggares inflytande pÄ varumÀrkens image
The purpose of our study is to examine the bloggers? influence on the brand?s image to see whether and if so in what way the blogging trend affects the brands. We also want to analyze how companies use bloggers in their marketing. This is a subject that has attracted our interest and that experience has not been touched in a higher extent. Our purpose has led us to the following research questions;Which relationships occur in collaborations between businesses and bloggers from a marketing perspective? In what way in terms of reciprocity can relations be described? To what extent can the credibility through blogs be affected in terms of how brands are presented in the blog? In this study we have used a qualitative method with an abductive nature to create a deeper understanding of our chosen subject.
Vintage ? ett varumÀrke?
To dress in used clothes is no longer considered as unfashionable. The acceptance of thesecond hand market has increased over the years. Vintage clothing has becomefashionable because you get the opportunity to create your own individual style. Vintagehas been given status. It has become a trend.
Gatumusikant AB : En problematisering av begreppet entreprenörskap
The purpose of this paper is to study the image of Strindberg that is conveyed in four different textbooks for the upper secondary school. How do the teaching authors choose to portray Strindberg? Do they focus on any one particular aspect of his writing? Adjacent to this a subsidiary aim is to see if teaching authors highlight the fictional nature of Strindberg?s works or choose to encourage a biographical interpretation. The work consists of a study of four literary history textbooks in the subject of Swedish for the upper secondary school, from 2000 to 2012. In the selected material the sections focusing on Strindberg and his writings are closely read and critically analysed.