Sök:

Sökresultat:

414 Uppsatser om Graphic Designer - Sida 8 av 28

Ljus Utomhus : För var mans trädgård

Jag skall i mitt projekt först och främst få erfarenhet av hur det är att samarbeta som designer med ett företag och även få ut en produkt som är klar att använda och som skall kunna säljas i butiker runt om i landet. Den skall följa företagets riktlinjer, vara energisnål och vara funktionell men samtidigt tilltalande..

Att formge en receptbok - är könsneutral design möjlig? / Designing a recipe book - is gender-neutral design possible?

The aim has been to investigate and describe how gender-neutral design, concerning typefaces and colours, can be created. Based on my results I?ve designed a cover for a recipe-book to make it appealing to both women and men. I have been doing my research based on questions such as; Does feminine and masculine design, concerning typefaces and colours exist? And if so what characterizes it? Does gender-neutral design, concerning typefaces and colours exist? And if so what characterizes it? Is it possible to design a cover for a recipe-book in a gender-neutral way, concerning typefaces and colours? The first part of my research consists of a literature study based on keywords such as gender, graphic design, gender theory, typeface, androgynous, visual communication, colour, shape, feminine, masculine, and book design.

Det sociala ansvaret i skapandet av skönhetsidealen

Kandidatarbetet undersöker och diskuterar frågeställningen "Vilket socialt ansvar har jag som grafisk formgivare i skapandet av skönhetsidealen?". Kandidatarbetet fokuserar på att skapa en diskussion kring ämnet skönhetsideal, hur dessa påverkar unga kvinnor samt vilka möjligheter det finns för att bryta samhällsnormer och göra en förändring, en större skillnad. Utifrån mitt forskringsresultatet kring skönhetshistorian och dess utveckling under åren, har jag skapat en produktion i form av modeillustrationer. Jag tycker inte att samhället inser hur kraftfullt påverkade vi har blivit av media och modebranschen under de senaste åren. Även de som inte är intresserade av mode och skönhet. Vi som jobbar inom medie- och reklambranschen är den tredje statsmakten.

Det sociala ansvaret i skapandet av skönhetsidealen

Kandidatarbetet undersöker och diskuterar frågeställningen "Vilket socialt ansvar har jag som grafisk formgivare i skapandet av skönhetsidealen?". Kandidatarbetet fokuserar på att skapa en diskussion kring ämnet skönhetsideal, hur dessa påverkar unga kvinnor samt vilka möjligheter det finns för att bryta samhällsnormer och göra en förändring, en större skillnad. Utifrån mitt forskringsresultatet kring skönhetshistorian och dess utveckling under åren, har jag skapat en produktion i form av modeillustrationer. Jag tycker inte att samhället inser hur kraftfullt påverkade vi har blivit av media och modebranschen under de senaste åren.

Ön - Ett undersökande arbete i Clas Engströms författarskap, om en ö på en ö och dess betydelse för ett samhälles utveckling

The following report describes an exploratory work about Furillen,an island that belongs to the area Rute, in northern Gotland. Theproject is a result of a selection of texts taken from the author ClasEngström - my grandfather. He wrote, among other things, about theinhabitants of Rute and their experience and ways of dealing with thedevelopment of their society. Through the use of graphic design I havetried to update the content of some of these texts.Much have changed since my grandfather wrote about Rute, whichgave me further reason to update the topic.In addition to the research, I looked at graphic design?s importancefor interpreting the literary content.

Att lägga märke till ett varumärke

The project aims to explore how strong brands are built and what they consist of. I will focus on the subject fashion magazine, ambassadors and the different parts that a magazine consists of. Based on the information from research and literature I?m re-designing the Swedish fashion magazine Solo..

Design och utveckling av IT-verktyg : ger ringar på vattnet i en organisation

This Bachelor Thesis in the area of Computer Science and Work Science describes the process of design and development of an IT-tool between the municipality of Ron-neby and TietoEnator a development and consultancy firm, the Gothenburg office. The thesis focuses mainly on the cooperation between the consultant designer and the local municipal. Through cooperation, the organisation is incorporated into the tool and the tool is incorporated into the organisation. Concepts that are central in this thesis are design, cooperation and tailoring. A question raised is, if distance work and extensive cooperation might be a good way of working in the process of design and development, when the organisation is being incorporated into the tool.

Ett nytt hjälpmedel för läkemedelstillförsel till hästögon

Medicinering vid sjukdomstillstånd i det främre segmentet av ögat hos häst är ofta tidskrävande och komplicerat för djurägaren. Syftet med studien var att undersöka om ett nytt tekniskt hjälpmedel, en spiral som kallas OphthaCoil, fungerar för långtidsmedicinering hos häst. Två olika designer på spiraler utvärderades. Efter en ögonundersökning placerades en spiral i nedre konjunktivalsäcken och hästen observerades till dess spiralen trillade ur. Resultaten visar att ingen av de använda designerna låg kvar tillräckligt länge för att kunna användas för en längre tids behandling.

Mobiltelefonens grafiska gränssnitt : och dess betydelse för pensionärer

The Mobile phone has contributed to massive changes in the way that human beings communicate with each other and is a part of society?s globalization. Opinions differ in the area of user interface where some feel that mobile phones exclude users such as senior citizens or users with an intellectual or a physical disability.Universal Design ??design for all?, is a vision that intends to bring about settings, products and services that suits as many people as possible irrespective of an individual?s needs and prospects. The criteria for ?design for all? are among other things flexibility, user friendliness, comprehensibility and a high tolerance for mistakes.The purpose of this essay was to investigate the mobile phones graphic user-interface from the theory of a universal design.

Produktion av marknadsförings- och korrespondensmaterial för DUCIS

The report describes the production of graphic correspondence and marketing material for DUCIS(Dalarna University Centre for Irish Studies).A logotype symbol is created on the basis of an element from the Celtic art, and a graphic material thatharmonies with this ideal of style is built around the symbol. A unique visiting card, correspondence cardand letterhead is produced to strengthen the identity of DUCIS outwards.The work proceeds with an international education folder which is an important element in the marketingwork for the MA-education which starts in the autumn of 2003. Two posters, one for the opening ofDUCIS in may 2003 and one for a conference in 2004, are produced. Finally, a redesign of the book coverfor NIS, Nordic Irish Studies, is carried out.The report describes the working process consisting of meetings, practical work and other elementswithin the process. The conclusion is that the work has been quite successful and that this, to a largeextent, depended on an engaged and supporting commissioner.

Temperaturzoner för lagring av värmeenergi i cirkulärt borrhålsfält

The thermal response of a borehole field is often described by non?dimensional response factors called gfunctions.The g?function was firstly generated as a numerical solution based on SBM (Superposition BoreholeModel). An analytical approach, the FLS (Finite Line Source), is also accepted for generating the g?function. In thiswork the potential to numerically produce g?functions is studied for circular borehole fields using the commercialsoftware COMSOL.

Karaktärsskapandets karaktär : En undersökning om karaktärsskapandets betydelse i MMORPGs

Denna uppsats undersöker vad spelare vill uppleva i sitt karaktärsskapande iolika spel. Syftet med arbetet har varit att få bättre förståelse för vad enanvändare vill ha ut av sin karaktär och sitt karaktärskapande.Frågeställningen i arbetet löd: ?Vad är för en designer viktigast att tänka pånär man designar en karaktärsskapande del i ett spel?? Förhoppningen varatt få en djupare förståelse för karaktärsskapandets karaktär för att bättrekunna designa den karaktärsskapande delen i ett spel. Undersökningengenomfördes med en kvalitativ metod för att belysa frågorna djupare. Förstskapades en kvalitativ intervju, och efter intervjuerna skapades tre nyafrågor som lades ut på två internetforum med inriktning mot MMORPGs.De spelare som verkade vara mest intresserade av karaktärsskapande ochprocessen kring karaktärsskapandet, var de spelare som ibland ägnade sig åtrollspelande.

"Derför att männen icke äro nog män" : Maskulinitetskonstruktioner i Stella Kleves Berta Funcke

Ett undersökande av min identitet som grafisk designer, genom det praktiska arbetet med att ta fram en grafisk identitet..

Design och utveckling av IT-verktyg - ger ringar på vattnet i en organisation

This Bachelor Thesis in the area of Computer Science and Work Science describes the process of design and development of an IT-tool between the municipality of Ron-neby and TietoEnator a development and consultancy firm, the Gothenburg office. The thesis focuses mainly on the cooperation between the consultant designer and the local municipal. Through cooperation, the organisation is incorporated into the tool and the tool is incorporated into the organisation. Concepts that are central in this thesis are design, cooperation and tailoring. A question raised is, if distance work and extensive cooperation might be a good way of working in the process of design and development, when the organisation is being incorporated into the tool. Advan-tages and disadvantages of this way of working are discussed. Our studies show that distance work is a good complement for personal meet-ings between designer and co-developer.

Förnuft och känsla : En studie av kokböckers visuella kommunikation under det tidiga 90-talet och sena 00-talet

The interest for food and cooking has probably never engaged the people of Sweden as much as it does today. Especially cookbooks are selling better than ever which has been a quite constant trend since the mid 90's. This study explores the connection between visual communication in Swedish cookbooks and the post-modern values which have influenced the market climate and the visual culture. I have used a theoretical framework as reference consisting of theories of semiotics, visual rhetoric, marketing communications and postmodernism. I have been studying six cookbooks, three from the late 00's and three from the early 90's, from the two separate angles of their graphic design and photographic material.

<- Föregående sida 8 Nästa sida ->