Sök:

Sökresultat:

414 Uppsatser om Graphic Designer - Sida 7 av 28

Corporate identity through graphic design

The degree project has been implemented abroad in Brisbane, Australia. A literature study has beenperformed parallel to the practical work within the subject »Corporate identity through graphicaldesign«. In this study deeper research has been made concerning the establishment and manifestationof a corporate identity and its program. The knowledge given from this study has been put into practicethrough two larger projects.The first project was carried out at De Pasquale, advertising agency in Brisbane, where a corporateidentity program was designed for a new company. The company is a fitness centre, called KnockoutFitness, which specializes in different types of boxing training sessions such as Boxing, Thai Bow andBoxercise but also Aqua aerobics.

Grafisk formgivning - Östersjöfestivalen

I denna slutreflektion beskriver vi tillvägagångssättet för att skapa en grafisk profil och webbplats för Östersjöfestivalen i Karlshamn. Målet var att skapa en profil som passade en bred målgrupp och förmedlade den känslan Östersjöfestivalen ger till besökarna. Vi presenterar hur det har varit att arbeta med en kommun som klient, hur det har varit att skapa en interaktiv webbapplikation med funktioner som sammanfogar en karta med en gästbok, samt hur det har varit att producera något som kommer synas av en stor publik. Utöver detta reflekterar vi över denna process och ger våra tankar och åsikter om projektets gång. In this final project essay we will describe the procedure for making a graphic profile and website to Östersjöfestivalen in Karlshamn. The goal was to create a profile that fitted a wide target audience and transmitted the feeling Östersjöfestivalen gives to its visitors.

Förbättringsföslag av förvaltningsmodell för processer inom Telgekoncernen

This report gives an overview of applications of the Greenroads rating system whichin turn is an environmental review system for roads. The focus of this report isapplications during the construction phase, ie on solutions which adhere to theentrepreneur's area of responsibility as opposed to the designer's. The study was undertaken in cooperation with Skanska (a global contractor andFortune 500 company) which provided a project suitable for an exemplatory study ofGreenroads. Please note that the project in particular was not specifically designedwith Greenroads in mind. Therefore and because of that the site provided anexcellent opportunity to study effects of application contra non-application. The approach of this study was to first review the system, thereafter to performinterviews with key personel at the site in different roles as to receive different viewsof selected points of application. Selected possibilities of application are cathegorizedand presented with comments and suggestions for adoption. Lastly Greenroads is briefly compared to the rating system which today is the mostwidely used by Skanska, LEED.

Mervärde som strategisk konkurrensfaktor : En uppsats om samarbetet mellan designer och konstruktör.

Globaliseringen och den ökande konkurrensen har gjort att svenska företag inte kan konkurrera med pris på mogna marknader. Mjuka värden har tagit teknikens plats som strategisk konkurrensfaktor. Teknikorienterade företag har tvingats att skapa mjuka värden i sina produkter för att konkurrera mot de utländska lågprisaktörerna.För att tekniska företag ska kunna skapa mjuka värden krävs att de har ett nära samarbete mellan konstruktören och designern. Detta samarbete är beroende av flera faktorer för att uppnå ett tillfredställande resultat.Denna studie belyser de faktorer i samarbetet mellan designer och konstruktör som är viktiga för att skapa mervärde vid produktutvecklingen på en mättad marknad. Det empiriska materialet har samlats in från tre fallföretag och deras kunder.

ICEHOTEL möter Astronomiåret i snön : Att kommunicera med hjälp av 3D-skisser i en designprocess på distans

Att föra en bra kommunikation vid designprocesser är nyckeln till ett lyckat designresultat. Vid designsituationer där designer och projektledare inte befinner sig på samma ort, utan istället cirka 60 mil ifrån varandra, så går det att påstå att kommunikationen är avgörande för utgången av projektet. I denna designprocess befinner jag, som designer, mig i Umeå medan min uppdragsgivare och projektledare är lokaliserade i Jukkasjärvi utanför Kiruna. Mitt uppdrag som designer är att i 3D skapa skisser för hur interiören ska se ut i ICEHOTELS kommande samarbete med Astronomiåret 2009. Den fråga som jag har valt att bearbeta är således hur designarbete på distans kan underlättas.Ett tält kommer att sättas upp under vintern 2008/2009 på älven nedanför ICEHOTEL i Jukkasjärvi.

Utvärdering av ModFix : Byggnation av modulära fixturer integrerat i Process Simulate

Syftet med detta projekt är att utvärdera ModFix som verktyg och arbetsmetoden för att skaps fixturer med ModFix. ModFix är ett verktyg som är integrerad i Siemens simuleringsmiljön Process Simulate och används för att skapa modulära fixturer. Målsättningen med arbetsmetoden där fixturer skapas med ModFix är att ledtiden och mantimmarna för att skapa fixturer ska reduceras med 50 % i jämförelse med Volvo Cars nuvarande arbetsmetod där fixturer skapas med Catia V5.ModFix-verktyget består av tre funktioner. Dessa funktioner är; Configuration Administrator, Fixture Designer och Modular Fixture Mapping Report. Configuration Administrator är ModFix´s administrationsverktyg och används för att skapa de fixturbaser och fixturkonfigurationer som senare används för att skapa modulära fixturer med Fixture Designer.

DT-TV. Grafik till djungeltrumman.se:s webb-TV

The goal with the project was to make the graphic for Djungeltrumman.se´s upcomingwebb-TV. Djungeltrumman.se is a clubguide on the internet and as a magazine.Their target group is people in the age between 18-34 with an interest for culture and nightlife that lives in a city where Djungeltrumman.se is active. The purpose of the project was to make a graphical frame that had the feelling ofDjungeltrumman.se. The feeling should capture the interest of the target group and make them care more for Djungeltrumman.se.The graphics will contain an intro, information frames and presentations for the different parts in the program. In this project I focused on making the intro for the program.

Miljöklassificering av vägar : Praktisk tillämpning av miljöklassificeringssystemet Greenroads i produktionen

This report gives an overview of applications of the Greenroads rating system whichin turn is an environmental review system for roads. The focus of this report isapplications during the construction phase, ie on solutions which adhere to theentrepreneur's area of responsibility as opposed to the designer's. The study was undertaken in cooperation with Skanska (a global contractor andFortune 500 company) which provided a project suitable for an exemplatory study ofGreenroads. Please note that the project in particular was not specifically designedwith Greenroads in mind. Therefore and because of that the site provided anexcellent opportunity to study effects of application contra non-application. The approach of this study was to first review the system, thereafter to performinterviews with key personel at the site in different roles as to receive different viewsof selected points of application. Selected possibilities of application are cathegorizedand presented with comments and suggestions for adoption. Lastly Greenroads is briefly compared to the rating system which today is the mostwidely used by Skanska, LEED.

Ta täten i loppet om innovation: Fostran av intraprenörskap i stora organisationer - En studie av Volvos New River Valley-fabrik

This report gives an overview of applications of the Greenroads rating system whichin turn is an environmental review system for roads. The focus of this report isapplications during the construction phase, ie on solutions which adhere to theentrepreneur's area of responsibility as opposed to the designer's. The study was undertaken in cooperation with Skanska (a global contractor andFortune 500 company) which provided a project suitable for an exemplatory study ofGreenroads. Please note that the project in particular was not specifically designedwith Greenroads in mind. Therefore and because of that the site provided anexcellent opportunity to study effects of application contra non-application. The approach of this study was to first review the system, thereafter to performinterviews with key personel at the site in different roles as to receive different viewsof selected points of application. Selected possibilities of application are cathegorizedand presented with comments and suggestions for adoption. Lastly Greenroads is briefly compared to the rating system which today is the mostwidely used by Skanska, LEED.

Profilering i offentliga sektorn : En studie i varför statliga förvaltningsmyndigheter bedriver profileringsarbeten

Title: Branding the public sectorAuthor: Rasmus Bergmark and David BackmanTutor: Magnus FredrikssonPurpose: The purpose of this thesis was to examine branding in the public sector. The frame extends to government agencies and authorities in the Swedish public sphere, and aims to identify ulterior motives for their work with branding.Method/Material: The material used in this thesis consists 102 graphic manuals for government agencies in the Swedish public sector. The examination was based on an inductive survey where we extracted prominent motives among the graphic manuals.Main results: The main results of this survey shows which ulterior motives are more prominent than others, why they are more prominent and correlations between different motives.Number of pages: 53Course: Media and Communications studies CUniversity: Division of Media and Communication, Department of Information sience, Uppsala universityPeriod: Fall 2013Keywords: Corporate branding, public sector, motives, market communication.

Karaktärsutveckling med referensanalyser

Med denna uppsats ämnar jag att designa fiktiva stammars utseende genom att basera deras utseende på existerande stammars visuella attribut och kulturer, genom en analys. Verket består av en serie bilder som innehåller karaktärsdesigner till det fiktiva spelet ?Feral?. Texten inleds med idén bakom verket och tankar om hur olika människor relaterar till kläder. Efter det så tas syftet och de mål som har definierats upp.

Hur ett företag kan uppmärksammas genom en grafisk profil och en gerillamarknadsföring

The purpose of this thesis was to create a visual identity to the café Trädgårdscafét. This was to increase the awareness of the cafe among the population of Borlänge. To make the company's visual identity visible, we also organized a guerrilla marketing. The outcome of the guerrilla marketing were then measured by calculating the number of guests during a certain period of time and also through a survey conducted in Borlänge.Graphic material, such as a graphic identity, business cards, feel good-cards, store signs, standing information folders to place on the tables and pavement board was created. Flyers and posters were also created for the guerrilla marketing.

Grafisk profil Citytryck

Sammanfattning Mitt arbete handlar om datorn som hjälpmedel i matematikundervisningen på Malmös gymnasieskolor. Syftet med detta arbete var att kartlägga tillgången till och använd-ningen av datorn som hjälpmedel i matematikundervisningen på Malmös gymnasiesko-lor. Utgångspunkt för detta arbete var att större tillgång till datorerna leder till större användning. För att uppnå syftet har jag formulerat några frågeställningar om i hur stor utsträckning datorer används i matematikundervisningen och vilka datorprogram mate-matiklärarna använder på dessa skolor. Jag har även undersökt om det finns några framtida planer för förändring av tillgångar till och användning av datorer i undervisningen.

Fräsch och strukturerad med attityd : Ett examensprojekt om tidningslayout

AbstractPresentation of the problem: The goal with this graduation project is to produce a new visual concept for the student newspaper Campus, this will be expressed in the form of page templates. The page templates will have a visual concept that appears through graphical elements. The client's wishes were that the student newspaper should be audience appropriate, attractive, inviting, reliable, modern and functional to work with.Theory: In order to implement the wishes and in a good way produce a consistent visual concept, we took a starting point in theory of graphic design. This theory has taken many of its principles from aesthetic theory, and therefore have we also used aesthetics to provide a deeper theoretical aspect. The principles we used in graphic design is; how to create a unity in the layout by using basic elements such as text, images, and white space.

Mobiltelefonens grafiska användargränssnitt : - och dess betydelse för pensionärer

The Mobile phone has contributed to massive changes in the way that human beings communicate with each other and is a technology that is a part of society?s globalization. Opinions differ in the area of user interface where some feel that mobile phones exclude users such as senior citizens or users with an intellectual or a physical disability.Universal Design ??design for all?, is a vision that intends to bring about settings, products and services that suits as many people as possible irrespective of an individual?s needs and prospects. The criteria for ?design for all? are among other things flexibility, user friendliness, comprehensibility and a high tolerance for mistakes.The purpose of this essay is to investigate the mobile phones graphic user-interface from the theory of a universal design.

<- Föregående sida 7 Nästa sida ->