
Sökresultat:
734 Uppsatser om Grade inflation - Sida 2 av 49
Betyg och bedömning : i en förberedelseklass år 9
Grades and assessment are a natural part in the school's everyday existence, deliberations about equivalent assessment is discussed all the time between teachers, students, home and school. They that in front are influenced of a grade or a judgement are in first hand the students and therefore are the important for the students to know which objectives and grade criteria that apply for them to achieve at the end of years 9. The aim with this survey is to get the knowledge about how a tutor grade family?s student in a preparatory class in stopped of years 9, in Swedish as a second language. Do the students in a preparatory class's get grades or a judgement? This is interesting also in order to know to which grade criteria students in a preparatory class have to achieve in the compulsory education?s later years and to know how a tutor assesses these students on the basis of those objectives and criteria that apply.
Har Sveriges Riksbank blivit mer flexibel i sin penningpolitik?
Sedan bytet av växelkurssystem och introducerandet av inflationsmålsstyrning i slutet av 1992 respektive början av 1993 har Sveriges Riksbank bedrivit penningpolitik förankrad i ett räntestyrningssystem där låg och stabil inflation eftersträvas. Enligt makroekonomisk teori skapar ett sådant system med nödvändighet krav på kompromiss mellan å ena sidan liten variation i inflation och å andra sidan liten variation i BNP-gapet (konjunkturen). Som följd av en ökad trovärdighet för den nya penningpolitiken meddelade Riksbanken i början av 1999 officiellt att mer hänsyn ska tas till den reala ekonomin på bekostnad av något större variation i inflationen. I den här uppsatsen undersöks genom skattning av modifierade Taylorregler baserade på realtidsdata över Riksbankens prognoser på inflation och BNP-gap i vilken utsträckning penningpolitiken har blivit mer flexibel över tiden. Resultaten visar att BNP-gapets påverkan på reporäntan har varit i princip oförändrad mellan 1993 och 2005..
Hur svenska exportföretags aktiekurser påverkas av förändringar i inflation, ränta och växelkurs
Bakgrund: Denna studie kan vara av intresse för ledande beslutsfattare inom samhället och näringslivet samt andra intressenter i ämnet.Företag har hittills inte prioriterat att arbeta fram en god bedömningsgrund av hur känsliga de är för makroekonomiska förändringar. En enkel anledning är att sammankopplingen mellan ekonomi och företagsledning inte lyckats kombinerats helt i undervisningen på universitet och affärsskolor. Alltför många chefer och företagsledare förlitar sig blint på redovisningssystemen som information för att se hela sanningen (Oxelheim & Wihlborg, 2008). Den svenska marknaden är en mycket öppen marknad, där exporten utgör en tredjedel av den svenska BNP:n. Det innebär även att svenska exportföretag är känsligt för omvärldsförändringar och påverkas av makroekonomiska förändringar.
Elevers uppfattningar om betyg i idrottsundervisningen i grundskolan
Aim The purpose of this research is to study the need and the importance of marks in secondary school. The reason is to find out the students' perception of how they are motivated. Furthermore, how students experience the assessment and grading in physical education.What attitudes do students have towards the mark in the subject physical education in 6th and 9th grade, also how does SOC affect their attitudes towards marks?What kind of motivational significance do marks in physical education have in 6th and 9th grade based on their SOC?How do the students experience the assessment in grading in 6th and 9th grade based on their SOC?Method The data was collected with a quantitative approach. The sample consisted of four classes from 6th grade and five classes from 9th grade; all from two different schools in the county of Stockholm.
Elevers relation till matematik : En jämförelse mellan mellanstadielärare och högstadielärares syn på elevers relation till och lärande i matematik
ABSTRACTThe purpose of this essay is first to get a general idea about a group of working teachers thoughts of mathematics and the teaching in mathematics. I also would like to find out what they think affect pupils relationship to the subject. The surveys main purpose is to compare teachers in grade 4-6 and teachers in grade 7-9 view of what you as a teacher can do to further the learning in mathematics. I have done eight interviews. Four of them are with teachers in grade 4-6 and the other four interviews are with teachers in grade 7-9.Concerning the result of my examination it is difficult to come to a general conclusion.
??Finns det ett samband mellan graden av periodiseringar och inflationsjusterade skattade framtida rörelseresultat? : - Empirisk studie av den europeiska aktiemarknaden.
In line with Sloan (1996) but on European data (STOXX 600) we are investigating whether stock prices reflect information about future earnings contained in the accrual and cash flow components. The extent to which current earnings performance persists into the future earnings performance is shown to depend on the relative magnitudes of the cash and accrual components of current earnings. Moreover, we still find a significant positive excess return (Jensen?s alpha and size-adjusted return) by replicating Sloans (1996) hedge portfolio by taking a long position in the stock of firms reporting relatively low levels of accruals and a short position in the stock of firms reporting relatively high levels of accruals. However, we find no evidence of negative excess returns for companies with relatively high accruals, this somewhat lower the total excess returns for all the portfolios.
Vendor due diligence : Advokatbyråns skadeståndsansvar gentemot köparen enligt tillitsprincipen
In line with Sloan (1996) but on European data (STOXX 600) we are investigating whether stock prices reflect information about future earnings contained in the accrual and cash flow components. The extent to which current earnings performance persists into the future earnings performance is shown to depend on the relative magnitudes of the cash and accrual components of current earnings. Moreover, we still find a significant positive excess return (Jensen?s alpha and size-adjusted return) by replicating Sloans (1996) hedge portfolio by taking a long position in the stock of firms reporting relatively low levels of accruals and a short position in the stock of firms reporting relatively high levels of accruals. However, we find no evidence of negative excess returns for companies with relatively high accruals, this somewhat lower the total excess returns for all the portfolios.
Förskoleklassen - den lustfyllda skolstarten? : En studie om pedagogers arbete med språk-, läs- och skrivutveckling i förskoleklass och årskurs 1
The aim of this study was to explore and describe how four teachers work with literacy in preschool and grade one, ages 6 and 7. The aim was also to explore the progression of reading and writing as well as the collaboration between teachers in preschool and grade one. The study has a qualitative approach and data was collected through observations and interviews. The findings indicate that teachers in preschool have similar activities and approach to what guides the work. Regarding teachers in grade one it shows that they both are working with reading and writing in a varied way.
"Man vill veta hur det går i skolan"
In the fall 2011 a new grading scale will be implemented in the Swedish school. A government bill suggests a change of the scale from a three- to a six-point scale. The students will also be graded from the sixth class instead of today?s eighth. From the first year of the compulsory school the pupil will get a written judgment.
Lärares betygsättning : Har elevernas uppförande en inverkan på deras betyg?
Do teachers? expectations of their pupils become a part in the judgement of which grade a pupil will receive in the end?Several of the polical parties in Sweden have recently been argueing that teachers should be able to give pupils a grade in how they behave in school. Several newspapers also have reported that pupils today have gotten lower results for the last few years and more pupils do not get approved in all subjects. Because many of the studies about pupils results focus on the pupils? skills, I deciced to focus on the teachers part in how a pupil get a better grade or not.In the study I have been looking at a small community in the south of Sweden.
Utanförskap i skolan : Pedagogers tolkningar och strategier
As in society in general, exclusion of individuals takes place in the school system. Even though schools ? according to the curriculum ? are supposed to cherish diversity, many children are left outside of the community formed during school activities. In order to gainknowledge of how schools can prevent and inhibit exclusion, this work aims to study how the problem is interpreted and managed. The study included six pedagogues: three pre-school teachers and three 1?7th grade teachers.
"Det är inte så ofta jag känner mig delaktig för jag räcker inte upp handen så ofta så det är egentligen mitt eget fel kanske" : En kvalitativ studie om sex elevers egna upplevelser och erfarenheter av dialog och delaktighet i årskurs ett
According to the curriculum Sweden?s elementary school is to educate students in subjects such as "Listening, debating and argumentation". I ask myself if this is actually something that every student is being provided with. The purpose of this study is to gain additional information about children?s participation in the classroom.
Fingerräkning : Lärarerns roll och betydelse för att ge elever en god taluppfattning
AbstractThe aim of this essay is to look into how teachers view pupils who use finger arithmeticduring mathematic classes. How do these teachers help them to move on with their learning,what information and problem-solving material do they use?I made qualitative interviews with grade two- and grade three teachers, in three schools.The interviews showed that the teachers find it difficult to adopt a suitable attitude towardsfinger arithmetic. In addition, lack of time for planning and lack of knowledge about variousexperimental methods caused further predicaments. The teachers were aware that arithmeticexperimental material was attainable at the schools, but time to learn about it and how to useit was lacking.
Regelstyrd penningpolitik i realtid
Denna uppsats behandlar problem med regelstyrd penningpolitik då hänsyn tas till osäkerhet kring kapacitetsutnyttjandet i ekonomin. Uppsatsen baseras på Taylors teorier kring ränteregler som säger att centralbanker bör sätta räntan utifrån förändringarna i BNP-gapet och inflationen. Sådana ränteregler har visat sig avspegla den historiska utvecklingen i räntan tämligen väl och har också använts som en referens vid utvärderingar för hur effektiv den förda penningpolitiken har varit genom kontrafaktiska simuleringar. Ett problem med dessa simuleringar och utvärderingar är att de oftast har använt slutgiltiga data för BNP-gap och inflation. Detta är dock inte helt rättvisande eftersom detta inte speglar den information som finns tillgänglig för beslutsfattare.
Valutaomräkning av dotterföretag i höginflationsländer
Bakgrund: En ökad internationalisering och fler dotterföretag i länder med hög inflation har inneburit att svenska företag utsätts för olika risker såsom valutarisker och köpkraftsdifferenser. En redovisad vinst i utlandet betyder inte alltid en vinst i moderbolagets valuta. I slutet av 80-talet var val av metod mer eller mindre godtyckligt och det finns olika åsikter om hur omräkningen ska gå till. Att företagen använder olika metoder försvårar jämförbarheten. I och med ett EU-beslut kommer Sverige och övriga EU-länder från 2005 tillämpa IASBs internationella redovisningsrekommendationer, vilket innebär vissa förändringar som svenska koncerner måste ta ställning till.