
Sökresultat:
580 Uppsatser om Genre - Sida 5 av 39
Genre ? Matris : sant eller falskt?
Syftet med den här studien är att undersöka om det går att kombinera Genrepedagogik och bedömningsmatriser och vilka för- och nackdelar det kan innebära för dels pedagogen, dels eleverna. Uppsatsen innehåller en sammanfattning av aktuell forskning på området. I studien presenteras en beskrivning av arbetet med cirkelmodellen kring den argumenterande Genren parallellt med införandet av en bedömningsmatris i en grupp vuxenstuderande. Dessutom genomfördes en enkät med elevgruppen för att ta reda på deras åsikter om arbetet. Resultatet av den presenteras i studien. Undersökningens resultat visar att bedömningsmatriser och Genrepedagogik är en gynnsam kombination, framförallt för pedagogen.
Gestaltung ist auch Information : En studie kring layoutens betydelse med Aftonbladet i fokus
In this thesis I'm trying to examine the meaning potential of visual elements and layout in a Swedish newspaper front page and the same newspaper's website's start page, drawing on theories about multimodality and social semiotics developed mainly by Theo van Leeuwen and Gunther Kress. The study is focusing on Swedish newspaper Aftonbladet and the website aftonbladet.se and compares these three different days. In this thesis I also try to examine what the newspaper communicate about its identity through the different visual components. My conclusion is that visual elements and layout have a great importance regarding what a newspaper communicate about how the news articles should be read, but what can be said about a company's identity mostly depend on the Genre the newspaper belongs to and how well the reader knows that particular Genre..
Carl Jonas Love Almqvist SONGES Projektarbete på 2000-talet
Anna Larsson Frid (2006) Carl Jonas Love Almqvist SONGES Projektarbete på 2000-talet (Carl Jonas Love Almqvist SONGES a school project in the 21th century). Skolutveckling och ledarskap, Lärarutbildningen, Malmö högskola i samarbete med Musikerlinjens pedagogiska kompletteringskurs, Musikhögskolan i Malmö. Syftet med mitt examensarbete är att jag ska få inblick i hur gymnasieeleverna upplever arbetsprocessen i projektarbetet inom en ovanlig Genre: Almqvists Songes (med den svenska översättningen Drömmar). Eleverna ska få pröva sina förmågor och lära sig att bäst utnyttja sina resurser. För att uppnå mitt syfte har jag intervjuat fem gymnasieelever som medverkar i projektet.
Filmmusikens betydelse : En receptionsstudie om hur musik i film bidrar till förståelse
This essay is about film music and how people react in a study where the music and picture comes from two different Genres that both has unique conventions, of how the ?standard? music ought to be composed. The purpose of this essay is mainly to try and get an understanding of film music?s importance in the movies dramatic structure, and how people react when the conventions of music is broken and two Genres are combined into one.The questions that are to be answered in this essay are: *how could music as a tool change the character of a film? *How does the participants, of this inquire, experience the film depending on what music they hear? *And what is it that the participants think that the music brings to the movies narration?The method of this survey is based on a number of participants that have responded on questions of how they experienced the movie, both with music and without. This study has shown that when music and picture, which comes from different Genres, interact with each other it tends to create comical features and a sense of that the music has an advantage in terms of the Genre that people feel that the film has..
Riskminimering i föräldrasamverkan
The way we socialize today is radically different from how it was only twenty years ago. Since the arrival of the Internet more and more of what we know about the lives of our friends comes from text-based social networks, or blogs. This means that we all, more or less, have become authors of our own life stories and that the reality we live in have become fictionalized. In this paper I explore what effects this postmodern process of dissolving boundaries has had on the autobiographical Genre, where the line between fiction and reality is traditionally stressed. By analysing Carina Rydberg?s (b.
Gringo - en språklig förnyare men hur? : En genre- och stilanalys av ett nytt samhällsmagasin över kulturgränser
The essay is an effort to examine and define three examples of liminal dance performances through an aesthetic, hermeneutic and semiotic analysis. The examples are three dance or liminal performances, made by three different choreographers and performed at ?Moderna Dansteatern? and ?Dansens Hus? in Stockholm during September and October 2005. In the effort to determine the liminal and cross-over in the performances, the analysis focus on aspects such as: the character of the work, choreography, the use of scenery, stage light, requisites, conception of place and interior room, the use of costume and mask, the use of different media as text, pictures, film, and music or not using any these, and the interaction with the audience. The analysis depends on a historical background and the use of literature in the subject.
Ämnesindexering av spelfilm
The aim of this thesis is to examine possibilities concerning subject access to fiction film, i.e. appropriate ways to describe fiction film for subject retrieval. Problems regarding subject indexing in general, and subject indexing of fiction film in particular, are identified, as well as the uniqueness of fiction film and film Genres. Four types of subject aspects are discussed: form and Genre, fictitious characters, setting, and general topics. Several guidelines, form- and Genre lists, and subject headings lists are examined and treated as potential indexing tools.
Varför bestiga berg?
This essay will focus on the people using and are involved in, and have a large interest in the horror film Genre. The purpose of this essay is to find what urge these people to continuously watch horror movies and how they believe to be acknowledge by the society in a modern sense. Our study is mainly based on two separate interviews and therefore, mainly from the users perspective. This essay is also complemented by earlier research on this topic. In context of stigma, violence debate, exclusion we found that the users truly can be found in a rare type of alternative sphere, besides the public sphere.
Kärlek, identitet och relationer i Katarina von Bredows romaner : En tematisk komparation av protagonisterna i Syskonkärlek, Som om ingenting och Som jag vill vara
The purpose of this paper has been to study and to compare three novels, written by Katarina von Bredow, Syskonkärlek (1991), Som om ingenting (1999) and Som jag vill vara (2007), with focus on the protagonists. The aim was also to map how the novels relate to the contemporary youth novel, the girl book, Chick lit and Chick lit junior. The protagonists were compared on the basis of themes, sow as relationships within the family, boyfriend and friends, as well as identity. The protagonists have in common that the relation with their family members is important. The three protagonists consider that friendship is important.
Fantastisk litteratur och inskränkta fans : Tolkning och meningskapande i Science fiction forum 1960-1980
This Master´s thesis examines the conceptual ideas of science fiction and science fiction fandom produced in the Swedish fanzine Science Fiction Forum (1960-) between the years 1960 and 1980. Science Fiction Forum was and still is a fanzine published by Skandinavisk Förening för Science Fiction (Scandinavian Science Fiction Club). Both the club and the fanzine are a part of the phenomenon called fandom.A fandom is a collective of people called fans who form a community by sharing a special interest in a special object. The fanzine is one of the many material products produced by fans within a certain fandom. Science Fiction Forum and Skandinavisk Förening för Science Fiction were founded in 1959 and are a part of swedish science fiction fandom, where the object of fandom is literary science fiction..The primary focus of this thesis is the meta discussion on science fiction and science fiction fandom in Science Fiction Forum.
Grönare konsumtion : Hur konsumerar deltagare i MiljöVarDag projektet idag?
The way we socialize today is radically different from how it was only twenty years ago. Since the arrival of the Internet more and more of what we know about the lives of our friends comes from text-based social networks, or blogs. This means that we all, more or less, have become authors of our own life stories and that the reality we live in have become fictionalized. In this paper I explore what effects this postmodern process of dissolving boundaries has had on the autobiographical Genre, where the line between fiction and reality is traditionally stressed. By analysing Carina Rydberg?s (b.
Vad ska vi spela? En studie om betydelsen av genrebredd i musikundervisning
Title: What shall we play? -A study of the importance of Genre spread in music education. The aim of this study is to examine music teachers' and music students' reflections on the importance of Genre spread in music education. The study covers music education in municipal primary schools and municipal music schools/schools of arts and music. I have used both quantitative and qualitative methods in my study.
Gitarrövning inom olika genrer : En studie av skillnader på övningssynen mellan klassisk och afroamerikansk tradition
I detta arbete har jag undersökt om det finns några skillnader på gitarrövning inom olika Genrer. Jag har försökt hitta en bild av inställningen till övning och tagit reda på om, och i så fall varför det uppstått skillnader mellan klassisk och afroamerikansk tradition. För att få svar på mina frågor har jag intervjuat sex gitarrlärare, tre inom varje Genre, som undervisar på olika nivåer. Svaren har varierat en del men jag har fått fram en generaliserad bild med en del skillnader, men också med stora likheter. Attitydskillnader hos de olika Genrerna finns inte enligt mina informanter, utan har istället uppstått mycket på grund av media.
Hur främjas läslust?
Syftet med detta examensarbete har varit att ta reda på vilka metoder några lärare använder för att främja elevernas läslust, vilka Genrer lärarna anser att eleverna bör läsa och vad eleverna faktiskt läser. Jag ville också ta reda på om lärarnas bild av elevernas läsvanor stämde. Jag har intervjuat tre lärare i årskurserna fyra respektive fem samt via enkäter kartlagt deras 52 elevers läsvanor. Resultatet visade att lärarna använde en mängd olika strategier för att främja läslusten, även om de fokuserade på att hitta rätt bok till varje elev. Precis som lärarna förutsåg var elevernas läsvanor väldigt skiftande, både när man ser på mängden de läser och vilken Genre de läser respektive tycker bäst om.
Att vara mållös men målmedveten : Elevers uppfattningar av textskapande i narrativ och beskrivande genre
Elevers möte med skolan innebär ett möte med ett brett innehåll som innefattar en uppsjö av olika sätt att använda språk. Denna variation i språkande har inte alltid visat sig vara tydligt uttalat för eleven. En hel del forskning har riktats mot undersökning av de texter elever möter och de språkliga praktiker som kringligger texterna. När det däremot kommer till elevens uppfattningar av texter har forskningen visat sig vara begränsad; detta gäller i synnerhet skrivande i olika Genrer. Syftet med uppsatsen är således att öka förståelse inom området.I studien intervjuades 12 elever i årskurs 5 om deras uppfattningar av skrivande.