Sök:

Sökresultat:

391 Uppsatser om Funktionality and Usability in web - Sida 21 av 27

Centrerad användarhjälp? : en fallstudie vid Kriminalvårdsverket

Denna fallstudie avser att undersöka vilka behov användarna vid Kriminalvårdsverket har av att få de hjälpfunktioner som finns i verksamhetens applikationer samlade till en och samma plats. Definitioner om hur applikationer skall vara utformade för att uppnå god användbarhet förklaras, för att senare länkas ihop med det resultat som inkommit genom en utförd enkätundersökning av användarna i verksamheten. Resultatet av enkätundersökningen tillsammans med egna och andras teorier diskuteras i slutet av uppsatsen. Det visar sig att det centrala problem som finns i verksamheten inte är direkt knutet till att man samlar användarhjälpen på en och samma plats, utan verksamheten lider av stora organisatoriska problem såsom bristande utbildning i de olika programmiljöerna, skiftande kompetens och ovilja hos användarna att utnyttja de olika applikationerna som finns i verksamheten. I uppsatsen föreslås en rad konkreta punkter att tänka på, innan arbetet med att samla användarhjälp på en och samma plats kan påbörjas.

Öppna integrationsplattformar

In today?s computerized society more and more companies choose to utilize new applications that can ease the way of handling the information. For many of us is imperative that the process as efficient as possible if one takes in consideration the size of savings that this new application can bring.The developer of the evaluated system is SYSteam AB Huskvarna and they are the ones that gave us this assignment. The application that we evaluate is SCM (Secure Connection Manager). It is already used today by big companies such as Telia and Ericsson to search for errors in telephone servers placed all over the country.

Utvecklingsprocessen av ett företags produktionssystem : En kvalitativ intervjustudie om hur ett medelstort företag beaktar användarcentrerad systemdesign i utvecklingsprocessen av ett nytt produktionssystem

I denna studie har författaren undersökt hur ett medelstort företag gick tillväga vid framtagan-det av ett produktionssystem och jämfört processen med de teorier och riktlinjer som finns för användarcentrerad systemdesign.Studien har genomförts baserat på litteraturstudier och semistrukturerade intervjuer.Intervjuobjekten har utsetts tillsammans med handledaren, tillika linjechef för utvecklings-gruppen, på företaget för att redovisa olika perspektiv på utvecklingsarbetet.I resultatavsnittet presenteras utvecklingsprocessen med en modell av flödet tillsammans med en beskrivande text. Genom interna instruktioner för utveckling av datoriserade system anslu-ter företaget bl.a. till olika teorier inom användarcentrerad systemdesign. I det studerade ut-vecklingsprojektet var olika användare inledningsvis med informellt och allteftersom systemet växte så fick de vara med och göra acceptanstester och utvärderingar innan nya uppdateringar skulle släppas.Slutsatsen av studien är att flera inslag av användarcentrerad systemdesign applicerats i ut-vecklingsarbetet i företaget vilket sammantaget gör att användarnas synpunkter tagits tillvara. Dock följer företaget inte någon speciell metod inom området vilket sannolikt skulle förbättra utvecklingsprocessen i framtida projekt..

Revidering av rockdatabas

Svenskt Rockarkiv is an organization located in Hultsfred, Sweden. Its goal is to collect and document the history of Swedish rock music. The archive contains several types of documentation, such as audio recordings, photographs, posters, video recordings and books representing Swedish rock music history. In order to store information about the audio recordings in the archive, Svenskt Rockarkiv uses a SQL Server 2000 database and a client application written in Microsoft.NET C# and Windows Forms. The purpose of this degree project is to audit the database and windows client, since the organization has needs of new functionality.

En manualapplikation : Utvecklingen av en mobilapplikation

iProspect is a global digital marketing agency and work primarily with search marketing. They were the first search engine marketing agency in the world when the company started up 1996 in Boston, Massachusetts, and the first in Sweden to offer services in search marketing after establishing themselves on the Swedish market the following year. iProspect can be found in the södermalm office in south central Stockholm. They are a comprehensive agency within search and offer everything from search engine optimization and sponsored links to advertising on social media. They?re goal is to lead developments in search marketing and to keep ahead of competition.

Referensarbete 2.0 ? Tjänsten Boka en bibliotekarie på svenska folkbibliotek

This master thesis concerns the subject of a reference service named Book-a-librarian. The service makes it possible for the library-user to indulge in a subject with the help of a librarian after having made an appointment in advance. The main purpose of this thesis is to study the function of it. The methods used are a mix of literature and empirical studies to be able to comprehend and explain the practical nature of the service as well as placing the service in a theoretical framework. The empirical study is performed by a questionnaire, where librarians working with the service are asked to participate.

Mobiltelefonens grafiska gränssnitt : och dess betydelse för pensionärer

The Mobile phone has contributed to massive changes in the way that human beings communicate with each other and is a part of society?s globalization. Opinions differ in the area of user interface where some feel that mobile phones exclude users such as senior citizens or users with an intellectual or a physical disability.Universal Design ??design for all?, is a vision that intends to bring about settings, products and services that suits as many people as possible irrespective of an individual?s needs and prospects. The criteria for ?design for all? are among other things flexibility, user friendliness, comprehensibility and a high tolerance for mistakes.The purpose of this essay was to investigate the mobile phones graphic user-interface from the theory of a universal design.

Sammanställning av riktlinjer för utformning och användbarhetstest av interaktiva webbsidor. En studie av användbarheten på Folksams webbplats

På Folksam utförs vid starten av detta examensarbete ingen samordnad användbarhetstest vid design av företagets webbplats och dess applikationer. Arbetet med att utforma egna testanvisningar för användbarhetstest har precis tagit sin början och en grupp av anställda som ska ta på sig detta arbete har just bildats. Testanvisningarna utformas utifrån information som inhämtats under kurser, seminarier samt de anställdas egna erfarenheter. Syftet med det examensarbetet som denna rapport beskriver har varit att utforma en utvärderingsmodell som skall användas som mall vid användbarhetstest under utvecklingsarbete av Folksams webbplats. Den utvärderingsmodell som tagits fram under arbetet är en slags sammanställning av de riktlinjer som finns för utformning av interaktiva webbsidor som möter användarens krav på användbarhet.

Utveckling av Flashapplikation - "Avatarskapare"

This report describes the development of an application in collaboration with Designingenjörerna AB. The company has worked for a long time with a community platform and they required an application where users can create their own unique profile representations, called Avatar Creator. An Avatar Creator is computer based application, which makes it possible to create a virtual character. The problem area behind this is that, large websites require a lot of administrative work when people upload profile pictures on different community pages. They can contain abusive material or pictures of other people rather than those who created the profile.The questions in this report are, how can an Avatar Creator help user to get a unique profile of himself? What are the advantages and disadvantages of an Avatar Creator? How to create a user-friendly application?To understand how an Avatar Creator works and get ideas to create an application, exiting Avatar Creators were reviewed on the Web.Collaborative work with Designingenjörerna AB was done to pin down the requirements for the Avatar creator application.

Informationssystem för service av truckar och städmaskiner

This paper describes the evolutionary development of an information system for a small company. The company performs overhaul of forklifts and cleaning machines. The company has already an information system that handles the reports from these overhauls but it needs a supplementary tool that assist the chief planner to plan forthcoming overhauls.It should be able to display coming overhauls in a timetable and eventually print them, either to a PDF file or to a document. The timetables this function produces will help the chief planner and the assemblers to get a good overview of their day-to-day work.The tool needs to be intelligent in that way that it takes into consideration were in the country different assignments will be performed. So that time consuming travels over great distances can be avoided.

Användbarhetsaspekter för tillämpningsprogram: en fallstudie om användarupplevelser av IP-telefoni med softphone

Att ha tillämpningsprogram som användarna upplever som ?användbara? är en av de grundläggande förutsättningarna för företag som vill skapa produktivitet, konkurrenskraft och överlevnad på sin marknad. Användbarhetsaspekterna är det som faktiskt avgör om program kommer att vara produktiva eller inte. Användbarhetsbrister kan vara av varierande karaktär men kan alla vara källor till stress hos användaren. Syftet med denna rapport är att ur användarens perspektiv bedöma användbarheten för tillämpningsprogram.

Får vi se ? datakvalité. Effektivisering av supportprocessen hos Tunga Maskiner AB

Inadequate data quality has a negative effect for organizations, however utilization of modern technology and data analysis may shape new values for organizations. Our research has found that the quality of information in field reports for error reporting varies significantly. In many cases, the information in the field reports are deficient in such way that the field report need additional information from the sender, thus risking prolonging lead times in the error reporting process. More efficient use of information has become possible with today?s technology.

Funktionella krav på metadata: En undersökning av Dublin Cores överensstämmelse med FRBR

The purpose of this master thesis is to examine how Dublin Core corresponds to the findings in the IFLA report Functional requirements for bibliographic records FRBR, and what consequences this correspondence has on the usability of Dublin Core as a bibliographic standard. While the study describes the conceptual model of FRBR and the entities work, expression, manifestation and item, its main focus is the mapping of attributes and relationships to the user tasks defined, namely to find, identify, select and obtain entities. The study makes a comparison between data that FRBR rates as highly important for any user task, and the elements defined in DCMI Metadata Terms. The outcome of the comparison is then analyzed as to how it affects Dublin Core's possibilities to assist in the different user tasks, and common problems are discussed. The results show that problems in expressing attributes and relationships through Dublin Core elements concern all of the four user tasks.

Researching navigation menus for Android 4.4

I denna studie ja?mfo?rs tva? olika navigationsmenyer i kontexten av en nyhetsapplikation. Vi utvecklar sja?lva tva? olika prototyper da?r vi implementerar tva? olika navigationsmenyer, som sedan anva?nds fo?r att utfo?ra anva?ndartester da?r vi ma?ter hur effektivt en anva?ndare kan utfo?ra ett antal specifika uppgifter. En fo?rstudie genomfo?rs da?r redan existerande nyhetsapplikationer studeras.

Informationsarkitektur ur ett användbarhetsperspektiv : En fallstudie hos Länstrafiken

Förmedling av information inom en organisation är en viktig del för att det dagliga arbetet ska fungera. Rätt person ska få rätt information på rätt sätt. Vår undersökning syftar till att visa hur en informationsarkitektur som utformas utifrån användarnas behov kan förbättra en verksamhets informationsförmedling. Genom en fallstudie på Länstrafiken i Örebro undersöktes vad för information dess användare vill ha och hur de vill ha den. Frågorna som undersökningen ämnar besvara är: -          På vilket sätt kan ett användbarhetsperspektiv leda till en förbättrad informationsarkitektur?-          Hur optimeras informationsförmedlingen med en användarcentrerad informationsarkitektur? En användarcentrerad informationsarkitektur utformas utifrån användarnas behov.

<- Föregående sida 21 Nästa sida ->