Sök:

Sökresultat:

1186 Uppsatser om Formativ examination - Sida 13 av 80

Förhandling av kärnvapennedrustningsfördrag : En jämförande studie av CTBT och FMCT

AbstractThis essay discusses the negotiation of the Comprehensive Test Ban Treaty (CTBT) and the process that led up to a signed agreement. The CTBT forbids all nuclear weapon test explosions and all other types of nuclear explosions. The purpose of the study was to distinguish the critical steps of the negotiations that resulted in the success of the CTBT. Based on these insights, my intention was to identify relevant events and actors in the process around the Fissile Material Cut-off Treaty (FMCT), which has been on the nuclear disarmament agenda for over a decade. Furthermore, my ambition was that the examination of the CTBT negotiation would give me some clarity in what the next step would be to get the FMCT back on track.

Handledning och formativ bedömning av elever på SFI

SammanfattningLäsförståelse är en komplex process där flera olika komponenter samverkar. Tidigare studier bland grundskoleelever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar visar att trots snabb och korrekt läsning har en del av dessa elever svårigheter med förståelsen av innehållet i sammanhängande texter. Syftet med denna studie är att ur ett lärarperspektiv få reda på vilken typ av skönlitteratur som gymnasieelever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar väljer och hur lärare arbetar med dessa elevers läsförståelse samt vilka svårigheter lärare möter i elevernas litteraturläsning. Metoden som används i undersökningen är kvalitativa intervjuer. Dessa intervjuer genomförs på två gymnasieskolor med fem lärare som på olika sätt möter elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, främst elever med Asperger syndrom.Intervjuerna visar att elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar oftast väljer litteratur som har med deras intresseområde att göra, vilket också framkommer i forskningslitteraturen i denna studie. De intervjuade lärarna framhåller också att elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, som de möter i undervisningssammanhang med litteraturläsning, har svårigheter att förstå sammanhanget i en text. Undersökningen visar att en framgångsrik arbetsmodell med elevernas läsförståelse bygger på att eleverna får läsa kortare stycken med efterföljande frågor och genomgång av textens budskap.

Få pli på dina barn : En undersökning av tankar om tillrättavisningar av barn i föräldrahandböcker

This is an examination that investigates how parental guidebooks advise parents on how to solve conflicts between them and their children. The main purpose of this essay is to examine what these parental guidebooks say about rebuke. The following four questions will help to answer the main investigation. These questions are:What do different parental guidebooks write about rebuke?What do parental guidebooks consider to be the goal of rebuke?Which are the consequences of rebuke according to the parental guidebooks?Are there any clear patterns and connections that can be shown?To find an answer to these four questions, I have used eight parental guidebooks.

Rektor, pedagogers och elevers inställning till internet i fritidshemmet : En enkätundersökning om rektor, pedagogers och elevers inställning till internet i fritidshemmet

The purpose of this examination is to get a view of the attitude towards internet-use within after school centers. By comparing the views of pupils with the teacher?s point of view, one can notice differences that may be due to a lack of knowledge or communication. The questions are: What view does the principal, the staff, and the pupils have on internet-use in after school centers? Does their view differ? If so, how? To be able to respond to these questions, the pupils and the staff have been handed surveys and the principal has been interviewed.

Feedback, bearbetning och formativ bedömning i skrivprocessen - Elever i årskurs 6 skriver faktatexter

Detta examensarbete undersöker hur lärare och elever använder sig av formativ bedömning i skrivprocessen för att bearbeta och förbättra elevtexter. Utgångspunkten för detta arbete har varit att ta reda på hur elever tar till sig den formativa bedömningen i den fortsatta skrivprocessen och på vilka grunder lärare gör sina val av kommentarer i den formativa bedömningen. I undersökningen har jag följt fem elever i årskurs 6 och deras lärare under fem dagar för att främst se hur de arbetar i skrivprocessens sista fas där bearbetningen av texten sker. Jag har observerat lärarens och elevernas arbete i skrivprocessen samt intervjuat läraren och de fem eleverna. Elevtexterna använder jag som konkret exempel på vilka kommentarer läraren ger till eleverna och vilket fokus hon lägger i sin bedömning samt hur eleverna bearbetar sina texter utifrån kommentarerna.

Oenigheter på arbetsplatsen : En studie om konflikter och konflikthantering bland vuxna i förskolans verksamhet

AbstractThis essay discusses the negotiation of the Comprehensive Test Ban Treaty (CTBT) and the process that led up to a signed agreement. The CTBT forbids all nuclear weapon test explosions and all other types of nuclear explosions. The purpose of the study was to distinguish the critical steps of the negotiations that resulted in the success of the CTBT. Based on these insights, my intention was to identify relevant events and actors in the process around the Fissile Material Cut-off Treaty (FMCT), which has been on the nuclear disarmament agenda for over a decade. Furthermore, my ambition was that the examination of the CTBT negotiation would give me some clarity in what the next step would be to get the FMCT back on track.

Min man har fått stroke,men jag då. En litteraturstudie om närståendes erfarenheter och behov

The purpose of this examination paper was to investigate relatives to stroke patients, their experiences and needs..

Elevers uppfattning av feedback i estetiska ämnen

Syftet med denna uppsats är att undersöka elevers uppfattning av feedback i estetiska bildämnen. Undersökningen motiveras av att feedback från forskningshåll ses som en av de avgörande faktorerna för lärandet. Med stöd av Hattie och Timperleys (2007) modell för feedback så analyseras elevernas uttalanden om feedback. Elevernas redogörelser undersöks och jämförs också utifrån annan forskning om feedback, då även undersökningar som gjorts ur ett elevperspektiv. Denna forskning är presenterad i en forskningsöversikt om feedback.

Patienters upplevelse i samband med MR-undersökning.

Magnetic resonance imaging (MRI) is a safe and painless diagnostic method. The patient may become concerned, suffer from anxiety and experience the examination as unpleasant. Detailed information and a good treatment can reduce anxiety and distress for the patient. The purpose of this study was to illuminate the patient?s experiences in connection to MRI, and to describe the patients needs for information and treatment.

Religionsundervisning i kommunal skola respektive friskola

AbstractThe purpose of this paper is to examine how the religious education is implemented in junior and grammar school. As a base for my examination I used two private schools and two municipal schools. My main goal was to get a better view of the content of the education, the treatment of the students and the conditions for the students to get a greater understanding and respect for others? religious beliefs and opinions through education. To reach this goal I did interviews and field studies which means that the paper has a qualitative approach.The examination showed clearly that the private schools spend a lot more education time on their respective religions while the municipal schools have a more comprehensive education.

Älgens barkgnag på granstammar : omfattning med avseende på geografisk utbredning, skadad volym och ekonomiska konsekvenser

In three areas in the province of Småland studies has been done to investigate how big damage the moose may do to P. abies. An inquiry examination and two different types of surveys were done to find out how big area, which volume and which financial consequences the moose debarking has had on the forest. When the volume was calculated the rot spreading was included. The area that was damaged was stipulated with the answers from the inquiry examination. 59 % of the asked forest owners answered the inquiry.

Hur hjälper vi barn och ungdomar med dyslexi/läs- och skrivsvårigheter? - En undersökning av insatser från skola och bibliotek

This paper examines how teachers and librarians are helping children and young people withdyslexia/reading and writing difficulties. The examination has taken place in a small municipalityin Skaraborg County. Seven teachers in the municipal schools and the chief librarian inthe municipal library have been interviewed as well as an advising county librarian.In the municipal schools the pupils have access to literature in easy language and computerswith programs training reading, writing and spelling. In some schools there are textbooks ontape too. In the municipal library and in the county library disabled readers can loan literatureon tape and literature in easy language.The conclusion of the examination is that children and young people with dyslexia/readingand writing difficulties need all sorts of aids in reading and writing.

Dynamic obstructions of the equine upper respiratory tract

Dysfunction of the upper respiratory tract is a common cause of impaired performance and intolerance to exercise in racehorses and include several upper airway obstructions. The ones termed dynamic obstructions are primarily seen during physical exertion and affected horses often appear to be normal during endoscope examination at rest. The correlation between diagnoses made at rest respectively exercise is low, suggesting that an examination at rest alone is likely to be insufficient. The upper respiratory tract is exposed to great differences in pressure throughout the respiratory cycle; variations that are further altered during strenuous exercise and affect the rigidity of upper airway structures. In presence of great fluctuations in pressure, stability is achieved through coordinated and synchronous neuromuscular mechanisms. Due to nerve damage or anatomical abnormalities, these functions may be disrupted and further cause a dynamic collapse of the upper respiratory tract when pressure changes become too severe. The etiology behind the neuromuscular dysfunction is not yet fully understood.

Formativ NO-undervisning. En studie om NO-undervisning i skolår F-5

SyfteEn utgångspunkt för hela uppsatsen är att lära mig mer om formativ utvärdering (kontinuerlig framåtsträvande utvärdering/reflektion) som undervisningsmetod. Min avsikt blev därför att studera om det fanns några kopplingar till lärares bakgrund/ arbetsförutsättningar (lärarens engagemang för ämnesinnehållet, planeringsrutiner inkl. utvärdering, år i yrket, utbildning) till hur de upplever och genomför sin undervisning? Vad är läraren själv nöjd med i sin undervisning? Frågor jag ställde mig var: Hur undervisar lärare i NO? Hur utvärderar lärare sin NO-undervisning? Finns det Mina förhoppningar är även att min studie kan leda till ett utvecklingsarbete för NO-undervisningen i stadsdelen där jag arbetar. MetodJag genomförde en så kallad ostrukturerad enkätstudie, d.v.s.

Bedömning i matematik: vilken betydelse bedömningen har för
eleverna i deras lärande

Bedömning av elevers kunskaper och lärande utgör en väsentlig del i läraryrket. Syftet med föreliggande studie är att undersöka huruvida lärarens bedömning har betydelse i elevernas lärandeprocess. Jag har studerat en klass i skolår 9 med dess undervisande lärare inom ämnet matematik. Observationer har genomförts för att få en bild av undervisningen, med bedömningen i fokus. Intervjuer har utförts med elever för att få en bild av deras uppfattningar kring bedömningen.

<- Föregående sida 13 Nästa sida ->