Sök:

Sökresultat:

1753 Uppsatser om First-line managers - Sida 12 av 117

Förvaltning på distans : Hur optimeras förvaltningen av en fastighet på distans?

The purpose of this thesis was to investigate how the distance between real estate manager and the managed item influenced the real estate management process. The overall real estate management within Lantmännen Fastigheter AB was investigated to give suggestions on how to improve the quality of the real estate management within the company. To do this, questionnaires, interviews and observations was performed within the Lantmännen Fastigheter AB organization. Real estate managers answered questions about their role as real estate manager, maintenance planning, decision processes, leasing and strategies within the company.The analysis of the questionnaires, interviews and observations showed that the real estate managers wants to rearrange their spent working hours around on working tasks to spend more time on the tasks that brings income and spend less time on tasks that are unsatisfying and unnecessary. The analysis also shows in which areas the real estate managers want more support and education and that they mostly work with unplanned maintenance.

Den reflekterande ledarrollen i sociala organisationer

Abstract Author: Annika Sjögren ArvidsonTitle: The reflective leadership role in social service organizations Supervisor: Anders GiertzAssessor: Jan Petersson  I have studied the leadership role of unit managers in social service organizations and their relationship to the concept of reflective approach. I started from a curiosity about how and if unit managers within social services use the concept reflective approach in their leadership role, and how their organizations look upon this and what the consequences are. If in the long term, this affects the individual receiving assistance. All the interviewed persons come from different places, services and organizations. The study is qualitative, with a number of interviews conducted with unit managers.

En komparation i ledarskap mellan ett tjänsteintensivt och ett kunskapsintensivt företag, H&M versus Alfa Laval

Det går att kartlägga små skillnader som finns i ledarskapsutövandet mellan en chef i ett tjänsteintensivt- och kunskapsintensivt företag, men samtidigt tenderar ledarskapet att gå mot en och samma utveckling, det vill säga, ett coachande ledarskap. Skillnaderna i första linjens chefskap i de två olika organisationerna, anser vi bero mer på företagsstrukturerna än att de är verksamma i skilda branscher. It is possible to survey small differences in how to practice leadership between a service intensive and a knowledge intensive company. The leadership tends on the other hand to go towards the same development, towards a coaching leadership. We do believe that the differences in the first line managers, in the two separate companies, depend more on the business structures than that they are active in different branches of trade..

Coaching på distans ? En studie om hur coaching kan genomföras mot SPA-Managers som arbetar i olika delar av världen

Syftet med studien var att visa hur SPA-managers upplever coaching på distans. Fokus ligger på att se hur bra coaching kan leda till en bättre fungerande organisation. Studiens informanter bestod av fem personer, fyra SPA-managers som befinner sig i olika delar av världen och en coachande konsult som befinner sig i Sverige. Resultatet visar att distanscoaching fungerar bra och upplevs som mycket positivt. Det största problemet med distanscoaching är dock just distansen, då konsult och klient tillsammans skapat en bra och ömsesidig relation, som bidrar till att de vill kunna träffas oftare.

Energimodell över processerna i byggnad UD, Volvo Lastvagnar

På uppdrag av Volvo Lastvagnar har detta examensarbete genomförts under våren 2013 för att undersöka potentialer av energibesparande åtgärder i måleriet. Syftet med uppdraget var att utveckla en energimodell över måleriet i byggnad UD, där användaren kan testa olika driftparametrar för att se måleriets potentiella besparingar ur en ekonomisk och energimässig synvinkel. Energimodellen byggdes i Microsoft Excel och arbetet innefattar tydliga redogörelser över de energikrävande processerna, samt över de data som ligger till grund för modellens beräkningar. Data över 2012 års driftsituation har använts som grunddata i modellen och analyser av dessa tyder på att stora energibesparande åtgärder är möjliga.De lastbilshytter som lackeras i Line 3 är de i särklass dyraste, då Line 3 i dagsläget används väldigt ineffektivt. Av den maximala kapaciteten på 12,9 hytter per timme, använder Line 3 endast mellan 8 % och 15 %. Modelleringar visar att en reduktion av drifttiden på Line 3 från ca 95 timmar per vecka till 40 timmar per vecka skulle medföra en minskad driftkostnad på en dryg miljon kronor per år.

Medarbetarsamtalssystemet - forum för delaktighet, kommunikation och lärande?

The purpose of this study is to describe how the employee appraisal is perceived by managers, employees and representatives from human resources departments. The empirical material con-sists of 15 interviews: respondents were two representatives of the human resources departments, four unit managers and nine employees who work at a state institution or municipal management. In the study, I adopt a sociocultural perspective, with the communicative relational perspective. The latter is a special education perspective in which the interpenetration of participation, com-munication and learning emphasized.The result shows that the majority of employees would like to see that the talks will be held more frequently than once a year. One of the managers has in cooperation with his co-workers devel-oped a model based on that each year, in addition to salary talks, have an individual conversation, a conversation with each group and individual follow-up talks.

Det sitter i väggarna : En fallstudie om organisationskultur på hotell

AbstractThe purpose of this essay is to examine the organizational culture at a specific hotel. To do this we have chosen to use interviews with both managers and employees. We have also done some minor observations and also studied written documents. The questions are as follow:? How is the organizational culture seen by managers and employees?? In which way is the organizational culture described in documents?? What differences and similarities are visible when comparing the opinions of employees and managers and the description in documents?It is mainly Edgar H.

Upplevelser av konferensdeltagande - fysiskt på plats och on-line

Sammanfattning Syftet med examensarbetet är att undersöka skillnaderna mellan en fysisk och en on-line konferens för att se om de kompletterar varandra eller kan ersätta varandra. Uppsatsen är baserad på The Conference ? en mediakonferens av Media Evolution i Malmö. För att uppnå syftet ställdes en huvudfråga och två underfrågor: Är det fysiska mötet på The Conference och on-line mötet på internet kompletterande eller ersätter de varandra?? Underfrågorna är: Vad vill arrangören att deltagaren ska få ut av The Conference på plats ? i förhållande till en konferens on-line? Hur används sociala medier för att knyta ihop on-line och fysiska möten för The Conference? Det teoretiska ramverket för uppsatsen består av teorier och artiklar om interaktion fysiskt och on-line.

Chefers upplevelser av eget och framtida ledarskap

The aim was to examinehow managers, based on similar education and policy background, perceive their leadership today, and how it according to them, maybe developed in the future. The sample consisted of younger and older managers within the same organization, with diverse experience in managementand leadership roles. Data were collected by two focus groups interviews and analyzed bya thematic analysis. The results indicated that managers, regardless of age and experience, have similar views on their management role and are in general positive regardingtheir leadership, despite stressand time pressure related issues. They have also suggested similar changes for future management and leadership roles.

Vilka chefsegenskaper kan relateras till hälsofrämjande ledarskap? : en enkätstudie bland chefer på sjukhus

Nilsson, P. (2005). Which manager qualities can be related to a health promotive leadership? A questionnaire study among managers at hospitals. (41 p.)AbstractPeople?s working life and individual health can be seen as strongly related to each other because people spend the most of their adult lives at their places of work.

Enhetschefers handlingsutrymme : Att uppfylla önskningar i särskilda boenden

The aim of the study was to understand limitations and possibilities to the discretion of managers in order to fulfill wishes of users. The study is based on six interviews, three with managers and three with staff in common homes for mentally disabled people. The study took place in a municipality in Sweden in the spring of 2010. We used an interview guide with specific themes and questions. The theoretical framework was based on organizational theories as well as theories about management and discretion.

Vi gör vad vi vill men det är inte mycket vi kan göra : Om hur organisatoriska faktorer påverkar mellanchefers möjlighet att arbeta med hållbar utveckling

The group of elderly people in Sweden will increase significantly in the future and science point out that the future elderly people will not accept today?s standards and offers of assistance in today?s public elderly care. Therefore public elderly care stands before a significant challenge in terms of development that has to be sustainable. New research also points out that middle managers can be a great strategic resource, and a founder of success, in the challenge of sustainable development. The aim of the report was to increase the knowledge about what middle managers in public elderly care think sustainable development has to embrace, when it comes to quality and personnel administration, in order to meet the needs of the future elderly people.

Line?extensions; A longitudinal study concerning effects on brand equity

Thesis purposeThe study aims to examine the effects vertical and horizontal line extensions might have on the total parent brand equity in terms of strength and its baseline product regarding of market share, loyalty and penetration under an elapsed period of time. The study aims to investigate a number of actual conducted line extensions effect on the above mentioned aspects of Kellers (1993) definition of brand strength as a part of the total brand equity. MethodologyThe effect of a number of line extensions of the parent brands and the baseline products is being examined in terms of market share, loyalty rate, cannibalization and market penetration. The thesis is focused on the correlations between these different parameters during a certain elapsed time ratio in order to test our theoretically routed hypothesizes in a deductive manner. Occasional correlations are derived from an indexation of data collected from the Gfk database.

?Knacka innan du öppnar? : En kvalitativ studie om integritet och handlingsutrymme i särskilt boende ur ett personalperspektiv

The purpose of this study is to, based on qualitative interviews with managers and group interviews with care providers, understand their interpretation of integrity and also their scope for action to satisfy disable people?s integrity at sheltered housing for adults. The questions of this study are: How do the managers and the care providers interpret the concept of integrity? Which scope for action do they have to satisfy the integrity of disabled people? Method: Individual ? and group interviews have been used as methods to gather empirical data. Theory: The theories of scope for action and integrity as a theoretical conception have been used to analyze the empirical material.

Catch And Run "On LINE" : grovmotoriskt test

SammanfattningSyfte och frågeställningarPeabody Developmental Motor Scale 2 (PDMS-2) är ett motoriskt test för barn upp till sex års ålder. Syftet med denna studie var att undersöka genomförbarheten hos Catch And Run On LINE (On Line), ett nytt grovmotoriskt test för förskolebarn, samt att utvärdera överensstämmelsen (concurrent validity) mellan On Line och den grovmotoriska delen av PDMS-2. Frågeställningarna som ställdes var hur den totala poängen överensstämmer mellan On Line och PDMS-2 och hur lång tid det tog att sammanställa resultatet av de två olika grovmotoriska bedömningarna.MetodOn Line utformades som en kortare variant av PDMS-2. Alla barn (n=26) som remitterades till sjukgymnastiken på Sachsska barn- och ungdomssjukhuset för en grovmotorisk bedömning och som besökte författaren där under 4 månader erbjöds delta i studien om de hade börjat gå, men inte hade fyllt 6 år. Barnet bedömdes vid ett tillfälle.

<- Föregående sida 12 Nästa sida ->