
Sökresultat:
783 Uppsatser om Facebook - Sida 25 av 53
Goodwill och dess påverkan på lönsamhet
ProblemområdeAnvändningen av digitala sociala nätverk har under de senaste åren ökat och Facebook är det nätverk med flest anhängare över hela världen. Statistik tyder på att användningen av sociala medier och Internet är en väsentlig komponent i den svenska befolkningens vardag, speciellt bland den yngre generationen. Millenniegenerationens användning av sociala medier kan betraktas som en förutsägelse över hur framtida generationers konsumentbeteende kommer att se ut och är därmed av stor relevans för marknadsförare för att hålla sig uppdaterade kring denna generation. Företagens största utmaning idag är att skapa en god kundrelation via de sociala medierna. För att bättre förstå konsumenters beteenden behövs vidare forskning i ämnet, vilket har mynnat ut i studiens problemformulering:? Hur uppfattas CRM-aktiviteter via Facebook av den svenska millenniegenerationen? Teoretisk ansatsDen teoretiska ansatsen har delats in i fyra delar; relationsmarknadsföring och CRM, sociala medier, marknadsföring via sociala medier och Facebook samt millenniegenerationen och segmentering.
Bibliotekarier och användare i sociala medier: en diskursanalys
The aim of this Master?s thesis is to examine how librarians talk about users in social media. Using a method of discourse analysis based on Ernesto Laclau?s and Chantal Mouffe?s theoretical concepts it seeks to answer the following questions: How do librarians describe and comment on users in social media? In which contexts do librarians talk about users in social media? Which ideas of the relationship between the librarians and the users do the user discourses present?The study focuses on a Facebook page called ?Arga Bibliotekstanten? (The Angry Library Lady) and all its posts and comments during the period of January to June 2013. This is an ?open? page available for anyone to follow; at the time of the study it had approximately 1800 ?followers? and 4000 ?friends?, both librarians and users.The results show that librarians talk about the users in a variety of ways, but mainly concerning money, behavior and task.
En sund livsstil med sociala medier : En studie om sociala mediers roll i individers motivation till att anamma och uppra?ttha?lla en sund livsstil
Motivation is a key factor in sustaining a healthy and active lifestyle, and technology has afforded us new methods for attaining information concerning exercise and health. This paper aims to examine how social media can motivate individuals to obtain and maintain an active and healthy lifestyle, as well as identify which particular social media channels are preferred for this purpose. Both quantitative and qualitative methods were used as data collection in this research. The results of this report show that images and text shared on social media, as well as the communication therein, can function as motivation for individuals to commence and maintain a regular physical activity and health regimen. Additionally, an individual?s sharing of their own training and health routine is enough to motivate the person in question to sustain their training and health procedure.
Användningen av sociala medier i den svenska trädgårdsbranschen
Sociala medier används allt oftare som en plattform för små företag för att nå ut till sina nuvarande och önskade kunder. Samtidigt blir det allt lättare för konsumenterna att nå de sociala medierna vart man än är, vilket gör det lättare för företagen att snabbare nå ut till sina kunder. Användandet av sociala medier ökar för varje dag som går. Genom att sociala medier för det mesta är kostnadsfritt är detta ett perfekt forum för mindre företag, som inte har så stor budget, att lätt marknadsföra sig. Genom denna studie ska man se vad företagen har för uppfattning om de största riskerna, kostnaderna och möjligheterna som finns med sociala medier och då främst Facebook, samt även se varför vissa men inte andra använder sig av sociala medier.
Sociala medier betecknar aktiviteter som kombinerar teknologi, social interaktion och användaregenererat innehåll, till exempel chatfunktioner, bloggar och diskussionsforum.
Android - Onlinespelutveckling
I dagens samhälle har telefonerna gått ifrån att bara vara ett kommunikationsmedel till så mycket mer. Idag finns miljontals applikationer till telefonerna som gör dom mer lik en nöjesenhet än en telefon. Syftet med projektet har varit att med hjälp av förundersökningar skapa en mobilapplikation till operativsystemet Android. I applikationen är syftet att lägga vikt på användarvänlig design, snabb och effektiv funktionalitet. Målet med projektet är att få kunskap hur syftet ska kunna uppnås.
?Man behöver inte folks nummer längre? : En studie om hur studenter använder meddelandekommunikation via smartphones
How do young adult students communicate through their smartphones today? Which applications and features do they choose? What motivates their choices for the various possible situations? In this paper we investigate which communication channels young adult students in Sweden use for private message communication in their smartphones, in what way they use the channels and why they choose specific channels for different types of communication. In Sweden today, there are numerous of different ways of communicate through smartphones. We have interviewed ten Swedish young adult students regarding their use. The results speaks for that SMS has proven to still be used very frequently, even though it has existed for many years and that there are plenty of other ways to communicate through private messages today.
Att bädda för förändring.
Syfte: Studiens syfte var att undersöka om det finns ett överdrivet Facebook användande bland barn och ungdomar mellan 6 och 16 år och vilka effekter ett överdrivet internetanvändande får utifrån ett hälsoperspektiv. I den teoretiska delen ville jag undersöka vad ett så kallat Facebook beroende innebär och vilka slutsatser jag kunde göra mot min empiriska del. Den empiriska delen skulle utröna om det fanns skillnader mellan pojkar och flickor i vilken utsträckning man använder Facebook men också om det finns skillnader bland yngre eller äldre barn och ungdomar. Den teoretiska delen var tänkt att ge en bild av beroende av internet och sociala medier, och vilken påverkan ett ökat internetanvändande får på hälsan. Hypotesen är att allt fler barn och ungdomar använder internet och sociala nätverk i större utsträckning idag än för ett par år sedan, och att tiden tas ifrån fysiska aktiviteter och sömn.
INTERAKTION I EN VIRTUELL GRUPP : gapet i det normbildande ramverket
The existence of social networks on the Internet is today seen as broad, and the number of users of the network is increasing. There seems to be many reasons to which people are using the social networks. Within the network, users can for various reasons create groups with different objectives. One of the reasons is that groups are created in order to influence a company. With a perceived feeling that companies handle the problem differently, we assume the source is the uncertainty about what the groups really are.
(O)sociala medier? : En jämförande kvalitativ attitydundersökning om människors användning av sociala medier och dess inverkan på deras liv och umgänge
This essay aims to find out what impact social media have on the daily lives of Swedish people in regard to their usage and sociability. In order to find that out we have performed four group interviews with a total of 16 people from two different age categories that were later compared. To analyze the empirical data we?ve used the theories on the Network Societies by Jan Van Dijk as a help of understanding. The results show that social media have become an integrated part in the lives of our informants and that a consdierable amount of time is spent on them everyday. In the younger group Facebook was considered the most useful medium as it makes the planning of events easier and can be used as a way of keeping oneself updated on news as well as on the lives of others.
Klagomålshantering av e-handelsföretag på Facebook : ett ramverk för klagomålshantering
Svensk e-handel har de senaste åren vuxit kraftigt, vilket har lett till att andelen e-handels-företag har ökat i Sverige de senaste åren. Konsumenten har idag större valmöjlighet vid val av företag. Företagen erbjuder bra fraktvillkor, tryggare betalningsformer och mer användarvänliga hemsidor. Detta har gjort att förväntningarna hos kunden har stigit. Når inte företaget upp till kundens förväntningar och krav kan det resultera i negativa kommentarer.
Jag är inte ?någon? utan jag ?bara finns? - En fältstudie av en elevs parallella världar ?verkligheten? och ?den virtuella verkligheten?
Sparring, Lina (2010). ?Jag är inte ?någon? utan ?bara finns??, ?I?m not ?anybody? I ?just ?exist?. Skolutveckling och ledarskap, Lärarutbildningen 90 hp, Malmö högskola.
Syftet med följande arbete är att titta närmare på vilka slags bekräftande moment de sociala medierna, ?den virtuella verkligheten?, ger unga på gymnasiet och att ge exempel på bekräftande moment unga på gymnasiet får i sin skolvardag, ?verkligheten?.
Magasin i nya medier - Konkurrent eller komplement till pappersversionen?
Det papperslösa samhället har varit ett begrepp i över trettio år, men än läser vi tidskrifter och magasin i pappersform. Vi konsumerar dock dagligen allt mer information och mycket av denna är i digital form. Tidskriften är en produkt som liksom CD-skivan är möjlig att helt och hållet digitalisera. Kanske är det en anledning till att upplagorna minskar för många tidskrifter i Sverige? Denna rapport syftar till att nå en fördjupad förståelse för hur svenska tidskrifter möter den digitala utvecklingen i fyra kanaler; webbplats, Twitter, Facebook och applikation för iPad (digital utgåva).
Socialsekreterares kunskap om och anvädning av sociala medier i arbetet : En studie i en medelstor kommun i södra Sverige
AbstractThe aim off this study is to research social workers´ knowledge, use, risks and possibilities of social media in their work with clients. Because today the society is using social media networks in daily life and social media has become a tool in social work as well. How does social media and social work cooperate? And how does social media effect social workers? For example the website Facebook has grown huge and many people use it everyday. Where is the line between work and private life? To reach this knowledge in this study, qualitative interviews have been done with six social workers that work with children, youths and families.
"Man får allting gratis liksom" : En kvalitativ studie om ungas medieanva?ndning med avseende pa? samha?llsinformation
Introduction: In today?s contemporary society individuals can use multiple media- channels to find civic information. Civic information should reach all groups of society and according to previous research young people are relatively hard to reach with this type of information.Purpose: The purpose of this study is to investigate how young, highly educated individuals in Sweden are using media channels to find and take part in civic information, the expectations they have of the information and if they consider that they need to participate in public discourse.Methodology: In this qualitative study we had a hermeneutic perspective with an abductive approach. We have collected our empirical material by doing interviews with 15 respondents. The respondents are students and were chosen based on both their knowledge and their interest in media and communication since we were looking for a broad view on the subject.Conclusion: Through this study we discovered that young individuals mainly use the social-media channel Facebook to get updated on civic information.
Sociala medier som verktyg för organisatoriskt lärande och verksamhetsstyrning
Title:Social media as a tool for organizational learningAuthor:David Chaaya & Filip FischerSupervisor:Stig Sörling & Tomas KällqvistBackground:People have always used different ways of communicating. Communication hasa vital role in organizations for control when management and employees are communicatingand interacting with each other to spread individual learning. Thru this contact, individuallearning can develop into organizational learning, which will benefit the whole organization.The most modern tool of communication is social media such as Facebook, Twitter andYoutube. The potential of these social media is disputed in society, but more and moreorganizations are using these kinds of media for communication.Aim:The purpose of this study is to illustrate how social media is used to control withinorganizations and also to create understanding how significant social media are fororganizational learning.Method:The method of this study originates from the ?aktörssynsätt? and is influenced byhermeneutics.