Sök:

Android - Onlinespelutveckling


I dagens samhälle har telefonerna gått ifrån att bara vara ett kommunikationsmedel till så mycket mer. Idag finns miljontals applikationer till telefonerna som gör dom mer lik en nöjesenhet än en telefon. Syftet med projektet har varit att med hjälp av förundersökningar skapa en mobilapplikation till operativsystemet Android. I applikationen är syftet att lägga vikt på användarvänlig design, snabb och effektiv funktionalitet. Målet med projektet är att få kunskap hur syftet ska kunna uppnås. Förundersökningenhar som uppgift att ge svar på hur en applikation blir populär och framgångsrik. Applikationen som har skapats i projektet är en kasinoapplikation som kommer innehålla speciella funktioner baserat på svaren från förundersökningen. Utöverapplikationen har en server skapats som klienten ska kommunicera med vid inloggning och vid lagring av information. I projektet har utvecklingsmetoden Extremprogrammering använts och applikationen har utvecklats i miljön Eclipse med hjälp av verktygen Android SDK och Facebook SDK. För att enklare kunna skriva programkod ritades skisser på applikationen och UML-diagram för de mest komplicerade funktionerna. De mål som sattes upp för projektet har uppfyllts och de problem som fanns innan projektet har lösts. Det finns stora säkerhetsrisker just nu som kommer att behövas fixas i framtiden. Det finns även andra förbättringar att göra i framtiden, t.ex. snyggare design och fler funktioner och spel i applikationen.

Författare

Patrik Sedin

Lärosäte och institution

Mittuniversitetet/Avdelningen för informations- och kommunikationssystem

Nivå:

"Kandidatuppsats". Självständigt arbete (examensarbete ) om minst 15 högskolepoäng utfört för att erhålla kandidatexamen.

Läs mer..