
Sökresultat:
456 Uppsatser om Executive searchföretag - Sida 20 av 31
Testning av SharePoint : En studie om vilka faktorer som pa?verkar hur testning planeras och genomfo?rs i SharePoint-projekt samt vilka problem det kan finnas
Denna studie ger en inblick i hur fo?retag och utvecklare planerar och genomfo?r testning i SharePoint idag och hur dessa uppfattas; om det finns problematik med detta eller inte. Ma?nga faktorer spelar in pa? hur testning planeras in i projekt och dessa har underso?kts och diskuterats. Vidare prioriteras ocksa? testningen av utvecklarna sja?lva na?r det finns planerad testningstid och vilka faktorer som spelar in pa? detta kommer studien att behandla.
CSR och Samhället : En analys av ett företags CSR-arbete i förhållande till samhällets krav
Syftet med uppsatsen a?r att beskriva hur fo?rha?llandet ser ut mellan ett fo?retag och dess affa?rsrelationer utifra?n fallfo?retagets perspektiv. En kartla?ggning go?rs av fo?retagets affa?rsrelationer, fyra kunder och en kontraktstillverkare, ur ett na?tverksperspektiv. Den empiriska delen av uppsatsen grundar sig i semistrukturerade intervjuer med fem ansta?llda ur fallfo?retaget som har betydande kundkontakt.Det ma?rks tydliga fo?rdelar, utifra?n fallfo?retagets perspektiv, att inga? i affa?rsrelationer.
Effektiv administration i WordPress : En studie med fokus pa? anva?ndbarhet och hur detta kan optimeras i ett administrationsgra?nssnitt
Det stora informationsflo?det pa? webben inneba?r att organisationer och fo?retag beho?ver kunna na? ut med konkurrenskraftig information till sin ma?lgrupp pa? ett effektivt sa?tt. Inneha?llshanteringssystem som till exempel WordPress a?r ett hja?lpmedel fo?r detta men det inneba?r a?ven att administration kan komma att hanteras av oerfarna anva?ndare. Det ha?r arbetet behandlar hur det ga?r att anpassa administrationsgra?nssnittet i WordPress fo?r att fo?rba?ttra dess anva?ndbarhet.
Globala virtuella team : Hur påverkas de av kulturella skillnader?
Den ha?r studien a?mnar ge sto?rre fo?rsta?else fo?r den roll skillnader i nationell kultur spelar i globala virtuella team, ett arbetssa?tt som i allt sto?rre utstra?ckning anva?nds av globala fo?retag. Studien identifierar fyra byggstenar som ligger till grund fo?r teamets prestation; fo?rtroende, ledning, relationer och samarbete samt kommunikation. Utifra?n dessa teman ges en litteraturgenomga?ng som mynnar ut i en kvalitativ intervjustudie utfo?rd i ett globalt virtuellt team pa? IT-fo?retaget Tieto.
Extern eller Intern motivation - Vad motiverar PwC:s revisorsassistenter?
Motivation a?r viktigt i alla organisationen och i alla yrkesroller. En bransch med mycket differentierade yrkesgrupper a?r revisionsbranschen och det kan vara problematiskt att motivera alla olika yrkesgrupper med ett och samma incitamentsystem. Da? motivation enligt tidigare forskning anses fo?ra?ndras o?ver tid a?r det viktigt fo?r fo?retagsledningen i ett fo?retag att kontinuerligt arbeta med incitamentsystemens utformning (Adair, 2006, s.95).
Svenska neuropsykologers utredningsarbete :  En kartläggning av praktik och instrumentanvändning
 Studien syftar till att kartlägga svenska neuropsykologers utredningsarbete med avseende på instrumentanvändning och generell utredningspraktik. Då den är den första i sitt slag i Sverige kan den fungera som ett viktigt underlag för diskussioner som rör utbildningsplanering och nationella riktlinjer. Med utgångspunkt i tidigare amerikansk forskning på området (Butler et al., 1991; Camara et al., 2000; Rabin et al., 2005; Sweet et al., 2000) gjordes ett enkätutskick till samtliga medlemmar i Sveriges Neuropsykologers Förenings medlemsregister. Av de 708 personer som kontaktades erhölls 435 svar, vilket gav en svarsfrekvens på 61 procent. Av dessa uppfyllde 321 svar studiens inklusionskriterier.
Varumärket till er tjänst : Varuma?rkets roll i den va?rdeskapande processen utifra?n ett tja?nstelogiskt perspektiv
Enligt det tja?nstelogiska synsa?ttet blir upplevelsen kring ett ko?p allt viktigare. Samtidigt a?r varuma?rket en viktig resurs i marknadsfo?ringsteori idag. Det saknas dock ett tydligt resonemang fo?r hur varuma?rket passar in i interaktionen mellan fo?retag och konsument.
Employer branding som internt verktyg och styrmedel
Uppsatsen underso?ker hur attraktiva arbetsgivare integrerar sina ansta?llda fo?r att bygga en plattform da?r humankapitalet vill stanna kvar och utvecklas. Denna process sker via talent management da?r employer branding anva?nds som verktyg fo?r att fo?rsta?rka organisationens fo?retagskultur.Studien a?r utfo?rd hos en av Sveriges mest popula?ra arbetsgivare hos ekonomi och juridikstudenter, och ger en beskrivande fo?rklarning hur ett framga?ngsrikt fo?retag effektivt implementerar employer branding.Fallstudien har fokuserat pa? kvalitativa intervjuer med ho?gt uppsatt ansta?llda inom organisationen. Uto?ver intervjuerna hos Fallfo?retaget har en intervju genomfo?rts med en kunnig person inom employer branding som har yttrat sina a?sikter och tankar kring a?mnet och hur employer branding kan anva?ndas som verktyg och effektivt styrmedel.
The Value of Relationships in a Chinese-Western Business-to-Business Context: An Investigation on Relationship Bonds, Adaptation, Trust and Commitment
The purpose of this study is to improve the understanding of the dynamics behind Chinese-Western buyer-supplier relationships. The study takes on a partially inductive approach by commencing with exploratory in-depth interviews. The main body of the study consists of a cross-sectional survey. Data has been collected through an on-line questionnaire. The theoretical review consists of industrial relationships with specific accounts on the role of adaptation, trust and commitment; a stream of literature in cross-cultural relationships deriving from Hofstede?s culturalist legacy with specific reference to Chinese-Western relationships, including studies on relationship bonding, and the role of guanxi.
Regel eller princip, K2 eller K3? ? Det är frågan
Den svenska redovisningsregleringen går nu mot en fo?ra?ndring i och med det nya K-projektet som tra?dde i kraft den 1 januari 2014. Hela 97 % av de svenska sma?- och medelstora bolagen ma?ste va?lja mellan det regelbaserade K2 och det principbaserade K3 och detta kommer att pa?verka ba?de fo?retagare, redovisningskonsulter och revisorer. Syftet med denna studie är att undersöka hur redovisningskonsulter och revisorer förhåller sig till ett regel- och principbaserat redovisningsverk.
Belöningssystem - påverkar företagsspecifika egenskaper utformningen?
Belöningar till företagsledare har i massmedia varit ett debatterat ämne, de senaste 10 åren har det skett en ökning av tillämpningen av rörliga ersättningar. Belöningssystem används som en mekanism i företagsstyrning för att ägarna skall motivera de anställda att agera i enlighet med ägarnas intressen. Ett belöningssystem kan ha flera funktioner, en är att fungera som incitament med syftet att få en individ att agera framåt. Belöningssystem kan även användas i motivationssyfte för att uppnå att en individ skall förvärva ett av principalen önskvärt beteende. Vårt syfte med uppsatsen har varit att studera komposition av belöningssystem i aktiebolag i Sverige och se på hur specifika faktorer påverkar utformningen av belöningssystem.
Värdefull eller värdelös? - Kulturhistorisk värdering och färjestationen i Helsingborg
This essay in historical archaeology deals with cultural-historical values of buildings and inthis case the old train- and ferrystation in Helsingborg. The building has from the day of itsopening in 1898 been exposed to threats of demolition since its original purpose was as atemporary building with intension of being replaced within a couple of years. After havingseen two World Wars, eventhough Sweden never participated, and the ferrytraffic with its upsand downs the station was an important part of Helsingborg. All the ferrytraffic over the straitto Denmark was handeled by the old train- and ferrystation untill 1955, when a competativeferrycompany was built close to the old station. After a hundred years of service the oldstation was closed down when a new station was built i Helsingborg in 1991 with theintension of gathering all travelers in one building.
Mindfulness i klassrummet : Kontrollerad studie av förändring i exekutiva funktioner efter Mindfulness i en mellanstadieklass
AbstractIdag är det ca 30 % av befolkningen som upplever någon form av psykisk ohälsa, mångasöker vård via primärvården där de hänvisas till Hälsocentraler som erbjuder KBT behandlingför psykisk ohälsa. De flesta söker för diagnoser som depression och ångesttillstånd. Eftersomdet kan vara långa köer för individuell terapi erbjuds KBT behandling i grupp som ettalternativ till enskild terapi.Denna studie är en utvärdering av en KBT behandling i grupp inom Primärvården vid enHälsocentral i norra Sverige. Sex deltagare har intervjuats efter avslutad gruppbehandling.Materialet i studien har genomgått en kvalitativ innehållsanalys. Teman som framkom istudien är psykologisk flexibilitet, perspektivtagande, smågruppsprocesser,beteendeförändringar och tilltro till den egna förmågan.Resultatet visar på att samtliga deltagare är positiva till den behandling i gruppform som deerbjudits.
Goodwillnedskrivning i samband med byte av VD i svenska b?rsnoterade f?retag
Nedskrivningsprocessen av goodwill inneh?ller ofta flera subjektiva v?rderingar som
f?retagsledningen beslutar om. Tidigare studier vittnar om v?lk?nda fenomen som
resultatmanipulation och big bath accounting, dessa f?rekommer i andra delar av v?rlden, n?r det
kommer till goodwillnedskrivningar. Studien syftar d?rf?r till att unders?ka sambandet mellan
byte av VD och goodwillnedskrivningar i Sverige.
Varumärken och dess relation till snowboardkulturen
The purpose of this study has been to analyze the relationship between commercial brands and a subculture, with a focus on a number of elements of success. These elements could be in the nature of sale stats as well as that of influence within the subculture. All of this within the context of the snowboard culture. In accossiation to this we have formulated a question of study:What marks brands which gains influence within a subculture in addittion to becoming an important factor in the self-expression process of the cultural members?In this study, we have practised a qualitative method based on six (6) independant interviews with participants, active within the snowboard culture as well as one outside marketing executive and one ethnological reseracher.