Sök:

Sökresultat:

7174 Uppsatser om Emotion management - Sida 5 av 479

Resultatmanipulering: En studie av förekomsten av resultatmanipulering i svenska företag

The aim of this thesis is to examine the existence and prevalence of earnings management in Swedish companies. Theoretical frameworks often suggest that there are strong incentives to practice earnings management. The research area of earnings management has, to date, mainly focused on detecting earnings management. However, to our knowledge, no such studies have been conducted on Swedish companies. This thesis provides evidence of the existence and prevalence of earnings management in Swedish companies.

Emotioner och emotionella uttryck i Sverige och Grekland

The purpose is to explore and describe norms and values concerning emotions and emotional expression inSweden and Greece from an emotionsociological perspective. Do emotional regimes on a national level existand if they do, how do they differ? To answer this question qualitative interviews have been conducted withnine Greek/Swedes, men and women of different ages, who have lived in both countries and who speak bothlanguages. A quantitative survey study, employing a survey previously used in a Swedish study about emotions,has also been undertaken. Previous studies have shown that emotional regimes do differ historically and acrosscultures, but no study so far has focused on the differences between examples of North European and SouthEuropean cultures.The theoretical framework consists mainly of Hochschild´s theories about feeling/display rules and emotionwork, but the analysis also draws on Collin´s theory of interaction ritual chains and on Sociology of Emotionsmore broadly.The results suggest that different national regimes can be distinguished primarily in terms of display rules andin the skills of emotional alternations.

Competence Management-system på Tetra Pak

Uppsatsen är baserad på en fallstudie gjord på Tetra Pak. Syftet med fallstudien var att utforma en lista med faktorer att som bör beaktas för att ett införande av ett Competence Management-system ska bli framgångsrikt. Tillvägagångssättet i fallstudien har varit en dokumentstudie och ett antal intervjuer. Använda teorier är hämtade från områdena Change Management, Knowledge Management, Competence Management och Human Resource Management. Undersökning resulterade i ett antal intressanta faktorer som bör beaktas.

Möjligheter och besvikelser : Språklärares diskurser om IKT och skärmtexter i arbetet

We have chosen to focus on the meaning of long-term income support dependency regarding health, goal setting and motivation for the recipient of economical aid. We have chosen to use semi structurized interviews to achieve our goal of reaching the clients experience of long-term income support dependency. The study consists of interviews of six clients whose answers have been analyzed through appliance of Kielhofner´s Model of human occupation, Scheff´s Shame in self and society.   Our results show regarding, 1) the factor health that long-term income support dependency may elevate the risk of illness and less experienced options of possibilities to act. 2) regarding the factor goal setting, that goals may be inefficiently used during social work with long-term income support dependent clients and may result in a disorganized relationship between client and social worker in the sense of making the parties pull in opposite direction. 3) regarding the factor motivation, that long-term income support dependency and the living with the emotion of shame elevates the risk of maintaining a negative image of oneself that limits the willpower to assimilate new knowledge and/or skills.

Crisis management - om krisstrategier och deras förekomst i livsmedelsbranschen

Syftet med uppsatsen är att undersöka frekvensen av krisstrategier inom livsmedelsbranschen och hur pass sofistikerade dessa strategier är. Vidare vill vi se närmare på en del av de moment som crisis management-teorierna behandlar. Förekomsten av krisstrategier är stor, men endast ett fåtal av företagens strategier uppfyller våra kriterier för att anses såsom mycket sofistikerade. Företagen anser själva att det är viktigt med crisis management, medan de i verkligheten inte i lika hög utsträckning har de element som författarna till den crisis management-teori, vi använt oss utav, menar ska finnas med. Företag som varit i en kris har mer sofistikerade krisstrategier än de som inte har upplevt en kris under de senaste 20 åren..

Informations- och kunskapsflöde i byggbranschen : En studie av informations- och kunskapsflöde till och från produktionsledare

This report that is written in cooperation with Peab Sverige AB, studies the information and knowledge management from the production support to the production management. The conclusion of this report is that to have a good and functional information and knowledge management it is necessary that the company has a good way of regain and handling experiences from its projects. The way to do this is to develop the managing system on the production management?s terms. It is also critical to find an easy way for the production management to use the system..

Managing IT Costs with ABC - An empirical study av Toyota Industries IT Supply Europe

The purpose of this essay is to apply Activity Based Costing on a Service and Support function in order to identify and allocate costs for providing support for IT deliverables..

EARNINGS MANAGEMENT : Förekomsten i Svenska börsnoterade företagvid tiden av en nyemission

I denna studie undersöker vi om det förekommer earnings management i resultathöjande syfte bland svenska börsnoterade företag vid tiden av en nyemission. Studier om earnings management vid nyemissioner har gjorts förut av exempelvis av (Shivakumar, 2000). Han kommer fram till att earnings management förekommer tiden precis innan en nyemission. Vi hittar dock ingen studie utförd på svenska företag, vilket vi vill undersöka närmare. Syftet med resultatet av studien är att visa intressenter till företagen att de kan bli vilseledda när de ska investera sitt kapital när earnings management förekommer..

Kapitalstrukturens inverkan på Earnings Management i svenska börsföretag

Syftet med examensarbetet är att tillföra ny kunskap inom den svenska earnings management forskningen genom att undersöka kapitalstrukturens eventuella korrelation med earnings management. Uppsatsen har en kvantitativ metodansats, paneldata regressionsanalys används för att genomföra studien. Arbetet grundar sig i tidigare forskning på earnings management området. Vidare prövas Debt-to-Equity teorin mot den svenska marknaden. Den empiriska undersökningen utgår från 231 företag listade på den svenska börsen under tidsperioden 2003-2007 och en negativ korrelation konstateras mellan earnings management och kapitalstruktur.

Riskhantering i vägprojekt : Effekt, nytta och förbättringar

The aim with this thesis is to study the risk management in construction projects at the Swedish Road Administration, SRA. Furthermore, the aim is to find the effects of the risk management. The theorem of this thesis is that the positive effects of the risk management in construction projects create additional value to the project. These additional values are that the project itself becomes resilient and that the project goals are achieved without any significant disturbances.This thesis shows that the risk management in construction projects do not follow the guidelines set out by the SRA. This is due to a lack of education in the method and a difficult method all together.

Event Management

en small case studie av event med olika karaktär föregås av en kartläggning av begreppet event. vidare identifieras kritiska faktorer för framgång och huruvida den arbetsprocess i vilken eventen växer fram överensstämmer på de olika eventen. vilka likheter respektive skillnader kan identifieras..

Erfarenheter av psykopedagogisk intervention

I psykiatrireformens spår har ett större antal patienter med psykiatriska sjukdomar blivit mer beroende av sina anhöriga. Det ledde till att anhöriga får ta ett stort ansvar som leder till en merbelastning ?Burden of care?. Merbelastningen påverkade det känslomässiga klimatet i familjen ?Expressed emotion?.

Management - våra reflektioner och lärdomar

Uppsatsens titel: Management ? våra lärdomar och reflektioner Seminariedatum: 14 januari, 2004 Ämne/kurs: Management FEK 261, 20 poäng, magisternivå Författare: Emelie Bischoff, Staffan Cederwall, Christoffer Ekström och Daniel Lindström Handledare: Heléne Tjärnemo Företag: Sekretessbelagt Fem nyckelord: Management, lärdomar, reflektion, grupputveckling, självinsikt Syfte: Vårt syfte med denna rapport är att presentera våra lärdomar utifrån de områdena inom management, vi skaffat oss insikt i. Metod: 20 poäng projektarbete med en kvalitativ ansats. Teoretiska perspektiv: Management, grupprocess, team, ledare, chef, strateg, projektledning Empiri: Djupintervjuer med ledningsgrupp, gruppövningar, självinsikts- och personlighetstest, intervjuer med professorer och lärare vid EHL. Slutsatser: Vi svarar på vårt syfte genom att presentera våra viktigaste lärdomar utifrån oss själva, både som individer och som grupp, samt kommunikation och projekt..

Auditsystem - intressenter och medvärden

This report aims to identify and categorize suitable audit users and furthermore establish with values these users experience. The aim of the report has been fulfilled by analyzing interviews carried out with several companies using audits as a part of their risk management process. In addition to this, theories concerning management have been studied..

"Vi ska gå bra och må bra"

Working with health-management has become something most organizations would describe as essential for being legitimate today. The aim of this thesis is to investigate how this subject is handled in an existing company and how this work is percieved by the employees in the organization. Due to the fact that limited research has been conducted on this issue, we see this thesis as a potential for increasing the understanding of how health management is articulated in practice. Our results show that health management in our studied organization is far reaching in comparison with most organizations, but has room for improvement according to the Integral Theory. The consequence of differences in perceptions between management and employees could result in that health management does not become an integral part of the company and its daily operations to the potential extent..

<- Föregående sida 5 Nästa sida ->