Sök:

Sökresultat:

955 Uppsatser om Effektivisera kundmöte - Sida 25 av 64

FriskvÄrdssatsning : en förebyggande hÀlsoinvestering

Inom alla verksamheter och organisationer finns det idag nÄgon form av informationssystem. För att effektivisera, förÀndra och stödja verksamheten har allt fler företag valt att anskaffa ett standardsystem som hjÀlpmedel. TyvÀrr innebÀr detta Àven att ett antal problem kan uppstÄ. Ett av de mest kritiska problemen som bör försöka undvikas Àr utebliven anvÀndaracceptans. Syftet med detta arbete var att undersöka vilka insatser som bör vidtas i arbetet med att anskaffa ett standardsystem, för att förbÀttra anvÀndaracceptansen.

Relationen mellan patient och sjuksköterska : en nödvÀndighet i vÄrdandet

Inom alla verksamheter och organisationer finns det idag nÄgon form av informationssystem. För att effektivisera, förÀndra och stödja verksamheten har allt fler företag valt att anskaffa ett standardsystem som hjÀlpmedel. TyvÀrr innebÀr detta Àven att ett antal problem kan uppstÄ. Ett av de mest kritiska problemen som bör försöka undvikas Àr utebliven anvÀndaracceptans. Syftet med detta arbete var att undersöka vilka insatser som bör vidtas i arbetet med att anskaffa ett standardsystem, för att förbÀttra anvÀndaracceptansen.

PÄverkar kön och socioekonomisk status hur man upplever och hanterar rÀdsla?

Inom alla verksamheter och organisationer finns det idag nÄgon form av informationssystem. För att effektivisera, förÀndra och stödja verksamheten har allt fler företag valt att anskaffa ett standardsystem som hjÀlpmedel. TyvÀrr innebÀr detta Àven att ett antal problem kan uppstÄ. Ett av de mest kritiska problemen som bör försöka undvikas Àr utebliven anvÀndaracceptans. Syftet med detta arbete var att undersöka vilka insatser som bör vidtas i arbetet med att anskaffa ett standardsystem, för att förbÀttra anvÀndaracceptansen.

Sponsring : en fallstudie frÄn ett företagsperspektiv

Inom alla verksamheter och organisationer finns det idag nÄgon form av informationssystem. För att effektivisera, förÀndra och stödja verksamheten har allt fler företag valt att anskaffa ett standardsystem som hjÀlpmedel. TyvÀrr innebÀr detta Àven att ett antal problem kan uppstÄ. Ett av de mest kritiska problemen som bör försöka undvikas Àr utebliven anvÀndaracceptans. Syftet med detta arbete var att undersöka vilka insatser som bör vidtas i arbetet med att anskaffa ett standardsystem, för att förbÀttra anvÀndaracceptansen.

KommentarfÀltets betydelse och pÄverkan i ett affÀrssystem i en inköpsprocess

Uppsatsen beskriver hur man arbetar med kommentarfÀlt som informationsbÀrare och kollaborativplattform i ett stort företag med en global samverkan kring inköp och transport. I studien behandlasfyra frÄgor; Hur arbetar man med och i kommentarfÀltet, vilken betydelse och vikt har data ikommentarfÀltet för inköpsprocessen, lagras och ÄteranvÀnds data till de övriga systemen för attfölja upp hÀndelser skrivna i kommentarfÀlten, ÄteranvÀnds besluten som tas och informationen somskapas i kommentarfÀlten/systemet för att stödja andra beslut.Studien har genomförts genom en kvalitativstudie med en fallstudie av dokumentation samt intervjumed uppföljning av verksamhetens CIO samt litteraturstudier i Àmnet. Resultatet visade attarbetsmetoden var ett sÀtt för medarbetare och externa aktörer att uppdatera och dela informationrörande ett objekt för produktion och inköp pÄ ett samlat stÀlle. Informationen som samlas ikommentarfÀlten Àr mycket viktig för verksamheten, flertalet medarbetare och externa aktörer medsystemtillgÄng uppdaterar sig med information och andra via kommentarfÀlten. FörmÄgan attÄterföra information frÄn kommentarfÀlten till systemen Àr nÄgot begrÀnsad och medför ett ökatarbetsmoment.

Entreprenöriella nÀtverk : om entreprenörer i organiserade nÀtverk

Inom alla verksamheter och organisationer finns det idag nÄgon form av informationssystem. För att effektivisera, förÀndra och stödja verksamheten har allt fler företag valt att anskaffa ett standardsystem som hjÀlpmedel. TyvÀrr innebÀr detta Àven att ett antal problem kan uppstÄ. Ett av de mest kritiska problemen som bör försöka undvikas Àr utebliven anvÀndaracceptans. Syftet med detta arbete var att undersöka vilka insatser som bör vidtas i arbetet med att anskaffa ett standardsystem, för att förbÀttra anvÀndaracceptansen.

Integration av informationssystem: hur och varför ett behov uppstÄr

De flesta organisationer anvÀnder idag informationssystem i sin verksamhet. Ofta har man flera olika system för att lösa olika problem och för att stödja olika funktioner i en organisation. NÀr en organisation har tvÄ eller flera informationssystem som Àr fristÄende frÄn varandra riskerar man att hamna i en situation dÀr ett behov att koppla ihop dessa uppstÄr. Anledningar till detta kan till exempel vara att man vill göra informationen tillgÀnglig eller effektivisera verksamheten. Fallstudien har undersökt vilka orsaker till, och motiv för, integration som individer i en organisation anser ligga bakom ett upplevt integrationsbehov.

Personalens förhÄllningssÀtt i avseende pÄ empati gentemot ungdomar pÄ behandlingshemsinstitutioner

Inom alla verksamheter och organisationer finns det idag nÄgon form av informationssystem. För att effektivisera, förÀndra och stödja verksamheten har allt fler företag valt att anskaffa ett standardsystem som hjÀlpmedel. TyvÀrr innebÀr detta Àven att ett antal problem kan uppstÄ. Ett av de mest kritiska problemen som bör försöka undvikas Àr utebliven anvÀndaracceptans. Syftet med detta arbete var att undersöka vilka insatser som bör vidtas i arbetet med att anskaffa ett standardsystem, för att förbÀttra anvÀndaracceptansen.

Broilerkyckling : Fiberrikt foder effektiviserar kycklingproduktionen

MÀnniskan har tÀmjt och fött upp fÄglar i 4000 Är för att kunna Àta deras kött. Idag förtÀrs broilerkyckling i hela vÀrlden och den har blivit ett lÀttillgÀngligt livsmedel. Konsumtionen av kyckling ökar och broilerkycklingens kött blir ett allt mer populÀrare matval. Forskare och producenter försöker upprÀtthÄlla den uppÄtgÄende trenden och har dÀrigenom utvecklat fodret, till exempel fiberrikt foder, för att kunna öka produktionen.Syftet med denna uppsats Àr att undersöka om fiberrikt foder för broilerkyckling kan effektivisera dess tillvÀxt och dÀrmed öka produktionen sÄ att efterfrÄgan kan tillgodoses.För att undersöka hur fiberrikt foder pÄverkar broilerkycklingens tillvÀxt har en litteraturstudie gjorts. Denna studie visar att det har pÄgÄtt forskning inom detta Àmne sedan 1950-talet.

Parametrisering av cirkulationsplats typ D

Projektering i byggbranschen Àr tids- och resurskrÀvande och ofta stÀlls projektörer inför uppgiften att utforma samma lösning i flera olika projekt. Det Àr vanligt att kopiera och anpassa ritningsunderlaget mellan olika projekt om lösningarna Àr likartade. Idag har mÄnga byggföretag utvecklat egna standarder för ett mer produktorienterat och modulariserat byggande, speciellt inom bostadsbyggandet. MÄnga forskare anser att ett produktfokuserade arbetssÀtt kan effektivisera byggandet.För att undersöka om det Àr möjligt att ocksÄ standardisera lösningar för infrastrukturprojekt genomfördes en fallstudie med syfte att utveckla en konfigurator som skall kunna producera specifikationer för utformning av cirkulationsplatser.Genom den enkÀtundersökning som genomfördes kunde slutsatser dras om vilka typer av cirkulationsplatser som var de vanligaste att projekteras vid Tyréns. I VÀgor och Gators utformning, som ges ut av Trafikverket pÄ uppdrag av Sveriges kommuner och landsting, undersöktes parametrarna som bestÀmmer utformningen av cirkulationsplatser.

FörutsÀttningar för goda relationer inom IT-projekt - Riktlinjer för att lyckas

Verksamheter anvÀnder sig idag mer och mer utav informationssystem för att effektivisera arbetsflödet. Det ter sig inte sÄ konstigt med tanke pÄ att IT har en betydande roll i dagens samhÀlle. För att följa med i utveckling och efterfrÄgan Àr det idag nödvÀndigt att större verksamheter anvÀnder sig utav nÄgon form av IT stöd. Eftersom IT hela tiden utvecklas rÀcker det sÄledes inte att införa ett informationssystem dÄ det kommer nya och effektivare alternativ. Informationssystemen ska stödja verksamhetsmÄlen vilka blir annorlunda som en följd av att verksamheten förÀndras över tid.

Att synliggöra de osynliga anhöriga : om anhöriga till psykiskt sjuka

Inom alla verksamheter och organisationer finns det idag nÄgon form av informationssystem. För att effektivisera, förÀndra och stödja verksamheten har allt fler företag valt att anskaffa ett standardsystem som hjÀlpmedel. TyvÀrr innebÀr detta Àven att ett antal problem kan uppstÄ. Ett av de mest kritiska problemen som bör försöka undvikas Àr utebliven anvÀndaracceptans. Syftet med detta arbete var att undersöka vilka insatser som bör vidtas i arbetet med att anskaffa ett standardsystem, för att förbÀttra anvÀndaracceptansen.

De talar till oss : ungdomsarbetares syn pÄ mötet med ungdomar och ungdomskultur

Inom alla verksamheter och organisationer finns det idag nÄgon form av informationssystem. För att effektivisera, förÀndra och stödja verksamheten har allt fler företag valt att anskaffa ett standardsystem som hjÀlpmedel. TyvÀrr innebÀr detta Àven att ett antal problem kan uppstÄ. Ett av de mest kritiska problemen som bör försöka undvikas Àr utebliven anvÀndaracceptans. Syftet med detta arbete var att undersöka vilka insatser som bör vidtas i arbetet med att anskaffa ett standardsystem, för att förbÀttra anvÀndaracceptansen.

Kombiuppdrag : en studie om hur onoterade aktiebolag och revisionsbyrÄer pÄverkas av ett förbud

Inom alla verksamheter och organisationer finns det idag nÄgon form av informationssystem. För att effektivisera, förÀndra och stödja verksamheten har allt fler företag valt att anskaffa ett standardsystem som hjÀlpmedel. TyvÀrr innebÀr detta Àven att ett antal problem kan uppstÄ. Ett av de mest kritiska problemen som bör försöka undvikas Àr utebliven anvÀndaracceptans. Syftet med detta arbete var att undersöka vilka insatser som bör vidtas i arbetet med att anskaffa ett standardsystem, för att förbÀttra anvÀndaracceptansen.

Utvecklingen av geografiska informationssystem : en studie vid TrollhÀttan stad och kommun

Organisationer och personer runt om i vÀrlden blir alltmer beroende av olika former av IT-stöd. För att effektivisera arbetet skaffa sig organisationen nya system eller försöker förbÀttra det redan befintligt systemet. En anvÀndare kan reagera pÄ olika sÀtt vid införandet av ett nytt system beroende pÄ olika faktorer hos systemet eller personen. Jag studerade ett komplett Care-system som anvÀnds inom Àldreomsorgen. Ett Care-system kan bestÄ av en webbapplikation inklusive digitala och mobila verktyg.

<- FöregÄende sida 25 NÀsta sida ->