Sök:

Sökresultat:

955 Uppsatser om Effektivisera kundmöte - Sida 24 av 64

Alkoholreklam : en studie om marknadsföringskanaler, lagar och moraliskt ansvar

Inom alla verksamheter och organisationer finns det idag nÄgon form av informationssystem. För att effektivisera, förÀndra och stödja verksamheten har allt fler företag valt att anskaffa ett standardsystem som hjÀlpmedel. TyvÀrr innebÀr detta Àven att ett antal problem kan uppstÄ. Ett av de mest kritiska problemen som bör försöka undvikas Àr utebliven anvÀndaracceptans. Syftet med detta arbete var att undersöka vilka insatser som bör vidtas i arbetet med att anskaffa ett standardsystem, för att förbÀttra anvÀndaracceptansen.

Empowerment som metod för personer med Asperger syndrom

Inom alla verksamheter och organisationer finns det idag nÄgon form av informationssystem. För att effektivisera, förÀndra och stödja verksamheten har allt fler företag valt att anskaffa ett standardsystem som hjÀlpmedel. TyvÀrr innebÀr detta Àven att ett antal problem kan uppstÄ. Ett av de mest kritiska problemen som bör försöka undvikas Àr utebliven anvÀndaracceptans. Syftet med detta arbete var att undersöka vilka insatser som bör vidtas i arbetet med att anskaffa ett standardsystem, för att förbÀttra anvÀndaracceptansen.

Eskalering av AMP

Charterflygbolaget TUIfly Nordic har haft problem med att utnyttja intervallerna pÄ ett antal planerade underhÄllsÄtgÀrder för deras Boeing 737-flotta fullt ut pÄ grund av begrÀnsningar i trafikprogrammet samt övriga praktiska begrÀnsningar. De har Àven under en lÀngre tid misstÀnkt att mÄnga intervaller för Äterkommande underhÄll borde kunna eskaleras nÄgot för att möjliggöra en omlÀggning av trafikprogrammet och dÀrmed effektivisera anvÀndningen av underhÄllsintervallen. Genomförs underhÄll pÄ flygplanen oftare Àn de behöver blir detta ocksÄ en onödig resursförbrukare och kostnad för bolaget.Detta examensarbete har haft till uppgift att genomföra en granskning av de anmÀrkningar TUIfly Nordic haft pÄ sin 737-flotta och gallra ut de anmÀrkningar som haft eller kunde ha haft nÄgon relevans för nÄgon av de underhÄllsuppgifter vars intervall TUIfly Nordic vill eskalera. Med denna information som underlag har sedan en bedömning gjorts om huruvida varje identifierad underhÄllsÄtgÀrd Àr lÀmplig att utföra en eskalering pÄ eller inte. Detta examensarbete har visat att en majoritet av de underhÄllsuppgifter som valdes ut för ÀndamÄlet anses vara möjliga att utföra den önskade eskaleringen pÄ.

Utveckling och förnyelse av vuxenutbildningen : en kommuns framgÄngsfaktorer

Inom alla verksamheter och organisationer finns det idag nÄgon form av informationssystem. För att effektivisera, förÀndra och stödja verksamheten har allt fler företag valt att anskaffa ett standardsystem som hjÀlpmedel. TyvÀrr innebÀr detta Àven att ett antal problem kan uppstÄ. Ett av de mest kritiska problemen som bör försöka undvikas Àr utebliven anvÀndaracceptans. Syftet med detta arbete var att undersöka vilka insatser som bör vidtas i arbetet med att anskaffa ett standardsystem, för att förbÀttra anvÀndaracceptansen.

FÄngad i en dröm om den tid som flytt : medarbetaren i den snabba förÀndringens era

Inom alla verksamheter och organisationer finns det idag nÄgon form av informationssystem. För att effektivisera, förÀndra och stödja verksamheten har allt fler företag valt att anskaffa ett standardsystem som hjÀlpmedel. TyvÀrr innebÀr detta Àven att ett antal problem kan uppstÄ. Ett av de mest kritiska problemen som bör försöka undvikas Àr utebliven anvÀndaracceptans. Syftet med detta arbete var att undersöka vilka insatser som bör vidtas i arbetet med att anskaffa ett standardsystem, för att förbÀttra anvÀndaracceptansen.

Socialpedagogen - en balanskonstnÀr? : den socialpedagogiska yrkesrollen i omsorgsverksamhet om personer med intellektuella funktionshinder

Inom alla verksamheter och organisationer finns det idag nÄgon form av informationssystem. För att effektivisera, förÀndra och stödja verksamheten har allt fler företag valt att anskaffa ett standardsystem som hjÀlpmedel. TyvÀrr innebÀr detta Àven att ett antal problem kan uppstÄ. Ett av de mest kritiska problemen som bör försöka undvikas Àr utebliven anvÀndaracceptans. Syftet med detta arbete var att undersöka vilka insatser som bör vidtas i arbetet med att anskaffa ett standardsystem, för att förbÀttra anvÀndaracceptansen.

IKEAs inköp i Kina ? lÄngsiktiga affÀrsrelationer för att uppnÄ effektivitet

Rent generellt gÀller att en stor förstÄelse för Kinas affÀrskultur Àr av stor vikt för att ett svenskt företag ska kunna lyckas skapa en framgÄngsrik affÀrsrelation med kinesiska leverantörer. Men om kapitalet inte finns Àr det nÀst intill likgiltigt huruvida förstÄelsen för affÀrskulturen finns, dÄ kapitalet Àr en av de viktigaste prioriteterna. Studiens resultat visar att IKEA genom att sikta pÄ lÄngsiktiga relationer kan följa sina leverantörers arbete och pÄ lÀngre sikt effektivisera produktionen. IKEA vill Àven genom relationerna skapa starka band till sina leverantörer. Vi har genom studien kommit fram till nÄgra specifika nyckelbegrepp som vi anser Àr av stor vikt för att kunna uppnÄ lyckade affÀrsrelationer vilka Àr: medvetenhet om Kinas kultur samt lagar, tÄlamod, kunskap inom sitt omrÄde, dubbelkontroller av överenskommelser och avtal, vara tillmötesgÄende angÄende aktiviteter utanför arbetet samt att ej göra handlingar som leder till att en kines tappar ansikte.

Motivation : en studie i hur bonussystem pÄverkar motivationen hos anstÀllda

Inom alla verksamheter och organisationer finns det idag nÄgon form av informationssystem. För att effektivisera, förÀndra och stödja verksamheten har allt fler företag valt att anskaffa ett standardsystem som hjÀlpmedel. TyvÀrr innebÀr detta Àven att ett antal problem kan uppstÄ. Ett av de mest kritiska problemen som bör försöka undvikas Àr utebliven anvÀndaracceptans. Syftet med detta arbete var att undersöka vilka insatser som bör vidtas i arbetet med att anskaffa ett standardsystem, för att förbÀttra anvÀndaracceptansen.

En inblick i hur skolsköterskor och skolkuratorer upptÀcker, handskas med och förebygger Àtstörningar

Inom alla verksamheter och organisationer finns det idag nÄgon form av informationssystem. För att effektivisera, förÀndra och stödja verksamheten har allt fler företag valt att anskaffa ett standardsystem som hjÀlpmedel. TyvÀrr innebÀr detta Àven att ett antal problem kan uppstÄ. Ett av de mest kritiska problemen som bör försöka undvikas Àr utebliven anvÀndaracceptans. Syftet med detta arbete var att undersöka vilka insatser som bör vidtas i arbetet med att anskaffa ett standardsystem, för att förbÀttra anvÀndaracceptansen.

Integration i Sverige : utopi eller verklighet?

Inom alla verksamheter och organisationer finns det idag nÄgon form av informationssystem. För att effektivisera, förÀndra och stödja verksamheten har allt fler företag valt att anskaffa ett standardsystem som hjÀlpmedel. TyvÀrr innebÀr detta Àven att ett antal problem kan uppstÄ. Ett av de mest kritiska problemen som bör försöka undvikas Àr utebliven anvÀndaracceptans. Syftet med detta arbete var att undersöka vilka insatser som bör vidtas i arbetet med att anskaffa ett standardsystem, för att förbÀttra anvÀndaracceptansen.

Detaljplanering : planbestÀmmelsers anvÀndning i praktiken

Organisationer och personer runt om i vÀrlden blir alltmer beroende av olika former av IT-stöd. För att effektivisera arbetet skaffa sig organisationen nya system eller försöker förbÀttra det redan befintligt systemet. En anvÀndare kan reagera pÄ olika sÀtt vid införandet av ett nytt system beroende pÄ olika faktorer hos systemet eller personen. Jag studerade ett komplett Care-system som anvÀnds inom Àldreomsorgen. Ett Care-system kan bestÄ av en webbapplikation inklusive digitala och mobila verktyg.

Revisionsstandard i Sverige : ur revisorns perspektiv

Inom alla verksamheter och organisationer finns det idag nÄgon form av informationssystem. För att effektivisera, förÀndra och stödja verksamheten har allt fler företag valt att anskaffa ett standardsystem som hjÀlpmedel. TyvÀrr innebÀr detta Àven att ett antal problem kan uppstÄ. Ett av de mest kritiska problemen som bör försöka undvikas Àr utebliven anvÀndaracceptans. Syftet med detta arbete var att undersöka vilka insatser som bör vidtas i arbetet med att anskaffa ett standardsystem, för att förbÀttra anvÀndaracceptansen.

Huvudmannaskap för allmÀn plats : en studie av ansvarsfördelning med fokus pÄ delat huvudmannaskap

Organisationer och personer runt om i vÀrlden blir alltmer beroende av olika former av IT-stöd. För att effektivisera arbetet skaffa sig organisationen nya system eller försöker förbÀttra det redan befintligt systemet. En anvÀndare kan reagera pÄ olika sÀtt vid införandet av ett nytt system beroende pÄ olika faktorer hos systemet eller personen. Jag studerade ett komplett Care-system som anvÀnds inom Àldreomsorgen. Ett Care-system kan bestÄ av en webbapplikation inklusive digitala och mobila verktyg.

AffÀrsnyttan i e-tjÀnster

E-tjÀnster har enligt litteraturen ett flertal olika definitioner och i denna rapport ses e-tjÀnster som teknikfrÀmjande och utifrÄn detta uppkommer tvÄ perspektiv att se pÄ e-tjÀnster: som en informationstjÀnst och som en sjÀlvbetjÀningstjÀnst AffÀrsnyttorna med e-tjÀnster kan t.ex. vara att effektivisera administrativa processer eller att skapa utökade tjÀnster för kunder. Trots de möjligheter som e-tjÀnster medför upplever inte alla organisationer affÀrsnytta med e-tjÀnster. Detta tyder pÄ att det saknas kunskap om hur arbetet med affÀrsnyttan i e-tjÀnster kan bedrivas.Detta arbete fokuserar pÄ affÀrsnyttan med e-tjÀnster. Syftet Àr att skapa riktlinjer för hur organisationer kan arbete med affÀrsnyttan frÄn e-tjÀnster.

Big Data - Stort intresse, nya möjligheter

Dagens informationssamhÀlle har bidragit till att mÀnniskor, maskiner och företag genererar och lagrar stora mÀngder data. Hanteringen och bearbetningen av de stora datamÀngderna har fÄtt samlingsnamnet Big Data.De stora datamÀngderna ökar bland annat möjligheterna att bedriva kunskapsbaserad verksamhetsutveckling. Med traditionella metoder för insamling och analys av data har kunskapsbaserad verksamhetsutveckling tillÀmpats genom att skicka ut resurskrÀvande marknadsundersökningar och kartlÀggningar, ofta genomförda av specialiserade undersökningsföretag. Efterhand som analyser av samhÀllets befintliga datamÀngder blir allt vÀrdefullare,har undersökningsföretagen dÀrmed en stor utvecklingsmöjlighet att vaska guld ifrÄn samhÀllets enorma datamÀngder. Studien Àr genomförd som en explorativ fallstudie som undersöker hur svenska undersökningsföretag arbetar med Big Data och identifierar nÄgra av de utmaningar de stÄr inför tillÀmpningen av Big Data analyser i verksamheten. Resultatet visar att de deltagande undersökningsföretagen anvÀnder Big Data som verktyg för att effektivisera befintliga processer och i viss mÄn komplettera traditionella undersökningar.

<- FöregÄende sida 24 NÀsta sida ->