
Sökresultat:
558 Uppsatser om E-mail - Sida 21 av 38
Anbudskalkylering
I detta examensarbete behandlar jag anbudskalkylering. Jag kommer räkna på ett anbud vars förfrågningsunderlag enbart består av ett mail och en planritning.Ett anbud är en offert entreprenören skickar till beställaren. Offerten är priset på vad entreprenören har räknat att jobbet kommer kosta. Beställaren skickar ut ett förfrågningsunderlag till en eller flera entreprenörer. Förfrågningsunderlaget består oftast av olika beskrivningar, som är kopplat till AMA, AF osv, samt ritningar.Beroende på vilken entreprenadform beställaren/byggherren väljer upprättas anbuden på olika sätt.
iSvea-Föreningsnätverk : Få kunden att gå hela vägen - en kvantitativ studie om hur reklamen för en IT-tjänst ska utformas för att tilltala föreningar i Sverige
Syftet med undersökningen är att beskriva hur reklamen för ett IT-företag ska utformas så att föreningar i Sverige ska förstå och övertygas av dess innehåll.Vi har genomfört en kvantitativ undersökning bland föreningar i Sverige. En webbenkät skickades ut via mail till 1056 stycken föreningar över hela Sverige där de fick utvärdera ett reklamblad. Av de 1056 föreningarna ringde vi till 204 stycken och frågade om de kunde delta i undersökningen. Totalt deltog 259 stycken i vår undersökning. Undersökningen pågick under en vecka. Resultatet visade att majoriteten av respondenterna fick en positiv attityd kring reklambladet.
Företag på Facebook : Hur de sprider information och interagerar med sina medlemmar
Social media on the Web has become more common over the last decade and in recent years it has grown immensely. The social media with the highest amount of members is Facebook, where not only private persons are found - companies started to establish their profiles on the network in 2006. However, little is known about how these companies succeed and reach their audience with information dissemination and interact with them. The aim of this study is to contribute with information to local companies on how they can manage to maintain their activity with different approaches and strategies. This study examines how three different local companies chooses to spread information and maintain relationships with their members on Facebook.
Hur leds en organisation på distans? : En intervjustudie med ledare inom laboratoriemedicin.
I denna studie har jag undersökt hur ledarskap på distans bedrevs av ledare med chefsuppdrag inom laboratoriemedicin. Syftet med studien var att undersöka hur cheferna beskrev vad som utmärkte ledarskapet på distans, vilka egenskaper en ledare behövde för att leda en organisation på distans och hur de kommunicerade med sina medarbetare. Jag har i denna studie intervjuat åtta ledare på olika nivåer. Sex av informanterna arbetade inom två olika landsting och två arbetade åt en privat vårdgivare. Vid genomgången av intervjumaterialet framkom nio olika teman vilka var specifika egenskaper, delegering, resor, motivation och feed-back, avstämmande kommunikation, kommunikationsformer, mötesformer, medarbetarsamtal och information.
Världen vill bedragas : arkitekturtävlingar och presentationsteknik som retoriskt knep
The purpose of this essay is to analytically review and discuss architecturalcompetitions, mainly through the general views of a few selected workinglandscape architects, architects and scientists. I have studied the moral and workethicalaspects of using graphical presentations as a mean to draw attention,rather than trying to meet the set program points.My results are derived from E-mail interviews, literature studies and studies ofthe competition entry Stockholmssfären from the competition Stockholmsportenwhich was held in Sweden early 2011.The literature studies have shown that the available literature on architecturalcompetitions and research on the subject is biased towards architecture ratherthan landscape architecture. Worth mentioning is also that there is not a lot ofavailable literature, mainly due to lacking research on the subject.The informants for the interviews were selected based upon their academicmerits and/or experience of working with or doing scientific research onarchitectural competitions. The landscape architects? opinions regardingarchitectural competitions turned out to be in many ways alike ? they seemed tohave a pretty relaxed view of competing in architecture.
Kommunikation mellan offentlig och privat sektor : En studie mellan Mariestads kommun och dess företag
Syftet med detta examensarbete är att förbättra kommunikationen mellan Mariestads kommun och företagen i kommunen, för att därigenom förbättra näringslivsklimatet i Mariestads kommun. För att uppnå syftet är det två delproblem som har undersökts. Vilka kanaler används när kommunen kommunicerar med företagen och hur fungerar kommunikationen mellan kommunen och företagen. En intervju har genomförts som blev en del av grunden till den enkät som skickades ut till 211 aktiebolag i Mariestads kommun. I undersökningen delades företagen in i olika grupper beroende på storlek av företag.Resultatet visade att de kommunikationskanaler som användes mellan kommunen och företagen var lokaltidningen, brev, informationsmöten, telefon, mail, kommunens hemsida och personliga besökDet visade sig att kommunikationen mellan Mariestads kommun och företagen har stor betydelse för näringslivsklimatet.
e-CRM : En fallstudie av bokbranschens e-företag
SyfteVi vill med uppsatsen öka förståelsen för fenomenet e-CRM ur ett företagsperspektiv. Med detta vill vi beskriva hur den nätbaserade handeln, utifrån ett relationsperspektiv, fungerar och hur företag medvetet jobbar med att bygga lojala förhållanden med de egna kunderna.Vi har därtill arbetat efter tre forskningsfrågor som är sammanhängande med syftet:Vilka möjligheter till e-CRM har e-bokhandeln ur ett relationsperspektiv?Hur skapar nätbaserade företag kundrelationer utan den fysiska aspekten?Hur ser kundkommunikationen ut hos nätbaserade företag?MetodI uppsatsen har vi valt att göra en studie av kvalitativ karaktär bestående av fem intervjuer. Vi utgår ifrån en fallstudie som är grundad på bokbranschen då det idag finns många bokföretag som är renodlat nätbaserade. De genomförda intervjuerna är byggda på fyra personliga intervjuer och en E-mail intervju med personer som besitter god kunskap inom ämnesområdet samt arbetar inom bokhandelsbranschen.SlutsatserGenom vår analys har vi gjort en urskiljning av hur företag inom e-bokhandeln använder sig av e-CRM och hur de utan fysiska aspekter kommunicerar med kunden.
En studie om förutsättningarna att certifiera sig enligt ISO 14001 är desamma för stora och små företag
As the environmental awarenesshas increasedin recent decadessohas the society?s demand forenvironmentalresponsible companies(Ammenberg, 2004).One way for companies to take responsibility and work with environmental issues is to implement anenvironmental management system(EMS). EMSserves as a tool for companies to systematically work with environmental issues and develop the company's environmental efforts. ISO 14001 is theEMSaccording to whichthat the majority of companies today choose to get certified(Brorson & Almgren, 2007). The introduction and operation of the ISO 14001 requires significant financial and human resources and it can therefore be questioned whether the environmental managementsystem is adaptable forall companysizes.The purpose of this studyis to examine whether EMScan provide environmental and economic benefits for companies of all sizes and ifthe conditions to get certifiedaccordingto ISO 14001 is the same for large and smallcompanies.A literature study was made to collect information on company'simplementation of ISO 14001.
E-kommunikation på arbetsplatsen : Medarbetares upplevelser av chefens e-postkommunikation
Snabb, teknisk utveckling har förändrat kommunikationen på arbetsplatsen. Den virtuella kontexten har bidragit med digitala kommunikationssätt, där e-posten är den populäraste. Fördelarna är stora. E-posten sparar tid och är kostnadseffektiv. Enligt tidig forskning har organisationers prestationer i stor utsträckning berott på kommunikationen och relationen mellan chefer och medarbetare.
Får jag be om största möjliga tystnad : en uppsatsom företagshemligheter ur arbetstagarens perspektiv
SyfteVi vill med uppsatsen öka förståelsen för fenomenet e-CRM ur ett företagsperspektiv. Med detta vill vi beskriva hur den nätbaserade handeln, utifrån ett relationsperspektiv, fungerar och hur företag medvetet jobbar med att bygga lojala förhållanden med de egna kunderna.Vi har därtill arbetat efter tre forskningsfrågor som är sammanhängande med syftet:Vilka möjligheter till e-CRM har e-bokhandeln ur ett relationsperspektiv?Hur skapar nätbaserade företag kundrelationer utan den fysiska aspekten?Hur ser kundkommunikationen ut hos nätbaserade företag?MetodI uppsatsen har vi valt att göra en studie av kvalitativ karaktär bestående av fem intervjuer. Vi utgår ifrån en fallstudie som är grundad på bokbranschen då det idag finns många bokföretag som är renodlat nätbaserade. De genomförda intervjuerna är byggda på fyra personliga intervjuer och en E-mail intervju med personer som besitter god kunskap inom ämnesområdet samt arbetar inom bokhandelsbranschen.SlutsatserGenom vår analys har vi gjort en urskiljning av hur företag inom e-bokhandeln använder sig av e-CRM och hur de utan fysiska aspekter kommunicerar med kunden.
"Nu gör vi det här, och det här, och det här, och det här" : Tre musiklärares beskrivningar av undervisningens centrala innehåll i musik- och kulturskolan
Med modern medieteknik utvecklas nya sätt att kommunicera. Bland läsare av litteratur märks det inte minst. Tendensen, som blir allt tydligare, visar att amatörkritik fyller ett slags tomrum i litteratursamhället. Alltfler skriver rakt ut i bloggsfären om sina läsupplevelser, eller letar sig först fram till internetbokhandlares webbadresser. Det förekommer även att läsare skriver direkt till författare.
Ett placeringsrecept? En kvalitativ studie om processen för varumärkesexponering i ?Hela Sverige bakar?
Titel: Ett placeringsrecept?- En kvalitativ studie om processen kring varumärkesexponering i ?Hela Sverige bakar?Författare: Elina Grothén och Julia RobertsonKurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik,medier och kommunikation, Göteborgs universitetTermin: Höstterminen 2014Handledare: Britt BörjessonSidantal: 60 sidor inklusive bilagorOrd: 17552Syfte: Vårt syfte med denna studie är att utforska och analysera hur placeringen av varumärken går till i det svenska tv-programmet ?Hela Sverige bakar?Metod: Kvalitativa samtalsintervjuerMaterial: Totalt sju intervjuer. Sex samtalsintervjuer, varav tre personliga och tre på telefon.Ytterligare en intervju besvarades via mail.
Statens och kyrkans separation : En lokal studie om Hällby församling i Södermanland
Syftet med denna studie är att få kunskap om hur sex danslärare uppfattar sitt arbete med bedömning i dans i gymnasieskolan, inom de nya ämnes-och kursplanerna från 2011. Studien avser också undersöka hur danslärarna går tillväga under feedbacksamtal i dansämnet. Mitt syfte för studien grundar sig i att jag själv har ett starkt intresse för bedömning och hur jag kan utveckla olika bedömningsmetoder. De metoder jag har använt mig av i studien är tre kvalitativa intervjuer, samt tre intervjuer via mail. Intervjupersonerna har valts på grunderna att de undervisar elever inom det estetiska programmet inriktning dans, samt att de undervisar elever enligt de nya ämnes-och kursplanerna.
Läsinlärningsprocessen : Hur arbetar pedagoger med läsinlärning?
SammandragSyftet med mitt arbete är att jämföra hur bokstavsinlärning kan se ut i en Montessori förskoleklass, Reggio Emilia-inspirerad förskoleklass samt en årskurs etta i en kommunal skola. Jag vill ta reda på om det finns tydliga likheter/skillnader mellan de olika verksamheterna och hur det påverkar barnets fortsatta läs- och skrivinlärning. Jag har utfört 15-minuters observationer i de tre olika verksamheterna för att själv vara med och uppleva miljön samt se hur olika inlärningstillfällena kan se ut. För att komplettera observationerna skickade jag även ett mail med intervjufrågor till de tre lärarna/förskollärarna som de svarade på och sedan skickade tillbaka till mig. Genom detta fick jag bland annat svar på varför de jobbar som de gör, vilket synsätt som låg till grunden för undervisningen samt hur de tror att barn lär sig bokstäver bäst. Mitt resultat visar att lärarna/förskollärarna jobbar på olika sätt med bokstavsinlärning.
Att finna kärleken @ Internet : en studie om hur kommunikationen mellan åtta par utvecklats från det första mötet online till det första mötet offline
Purpose/aim: The purpose is to get increased knowledge about how the communication had developed from the first contact online to the first meeting in real life and even after when it had turned into a real relationship. I also wanted to know why the eight women I interviewed experienced that the Internet is a good venue to meet and develop a real relationship at and if there existed any differences between those four women who were a bit older and those four women who were young.Material/method: When the purpose with this survey stood clear I decided to use interviews as the method to find out more about my subject. I decided to do eight interviews and I contacted eight women who all found their partners online that were willing to help me and answer my interview questions. I did six of the total eight interviews through MSN Messenger and the other two through the telephone.Main results: I found out that three of the older women had used E-mail and telephone and sometimes SMS communication to find out more about their soon to be partner and after that decided to meet the other person in real life. One of the older women and all four of the younger ones had used a Community and Instant Messenger to communicate with their soon to be partner, they also used the telephone and SMS to communicate with each other but Instant Messenger was the medium that dominated in their wish to communicate.