
Sökresultat:
495 Uppsatser om Dold viral marknadsföring - Sida 17 av 33
Att anvÀnda randelementprogrammet WAMIT för analys av vÄgskydd till smÄbÄtshamnar.
Vi fattade intresse för det hÀr Àmnet för nÄgot Är sedan. Vi hade valt att jobba med barn och rÀdsla som ett tema pÄ en praktikperiod. DÀr sÄg vi att det fanns mycket rÀdsla bland barnen. Vi upplevde att det fanns ett behov av att prata och berÀtta för nÄgon om olika rÀdslor. Anledningen till att vi började jobba med detta omrÄde Àr bl.a.
KlarsprÄk och pathos i myndighetstexter : En studie om att frÀmja lÀsbarhet och lÀsvÀrde i Arbetsförmedlingens informationsmaterial
I mitt arbete har jag studerat klarsprÄk och retorik i myndighetstexter och avgrÀnsat studien till informationsbroschyren VÀlkommen till Arbetsförmedlingen som arbetssökande fÄr med sig vid inskrivning hos Arbetsförmedlingen. Det Àr ett informationsmaterial som alla arbetssökande fÄr, oavsett vilken Älder eller vilka behov och förutsÀttningar de har. Syftet med min studie Àr dÀrför att frÀmja lÀsbarhet och lÀsvÀrde i Arbetsförmedlingens informationsmaterial till mÄlgruppen arbetssökande ungdomar mellan 19-25 Är. I min studie har jag anvÀnt mig av tre metoder, en textanalys, en semistrukturerad fokusgrupp och en dold observation. Syftet med detta var att se hur kontexten pÄverkar Arbetsförmedlingens informationsmaterial och hur lÀsbar den Àr för mÄlgruppen, att undersöka hur arbetssökande ungdomar resonerar om deras behov och yrkesframtidsdrömmar samt hur de förhÄller sig till informationsmaterialet.
LÀrande om idrottsevenemang vid ideellt arbete : - om överföring och utveckling av kunskaper mellan förÀldrar i ett föreningssammanhang
Idrotten engagerar och bero?r ma?nniskor. La?gg da?rtill att ideellt arbete sysselsa?tter ma?nga fo?ra?ldrar. Detta a?r bakgrunden till uppsatsen.
Barn och rÀdsla
Vi fattade intresse för det hÀr Àmnet för nÄgot Är sedan. Vi hade valt att jobba med barn och rÀdsla som ett tema pÄ en praktikperiod. DÀr sÄg vi att det fanns mycket rÀdsla bland barnen. Vi upplevde att det fanns ett behov av att prata och berÀtta för nÄgon om olika rÀdslor. Anledningen till att vi började jobba med detta omrÄde Àr bl.a.
?Det Àr sÄ det ska vara!? : - en studie av nÄgra lÀrares syn pÄ och genomförande av individualisering i matematikundervisningen
Syftet med denna studie Ă€r att studera nĂ„gra utvalda lĂ€rares syn pĂ„ individualiseÂring i matematikundervisningen för Ă„rskurs 4-6. Denna studie belyser och analyserar hur lĂ€rarna i studien ser pĂ„ individualisering och vilka möjligheter och begrĂ€nsningar de upplever, vad lĂ€rare grundar sin individualiÂsering pĂ„ och hur de sedan planerar och anpassar den i sin matematikunderÂvisning. Med hjĂ€lp av en urvalsenkĂ€t, dĂ€r lĂ€rare svarade kortfattat pĂ„ ett fĂ„tal frĂ„gor angĂ„ende deras individualisering i matematikundervisning, valdes lĂ€rare ut till sex olika kvalitativa intervjuer. De kvalitativa intervjuerna genomfördes för att fĂ„ en djupare förstĂ„else för lĂ€rares syn, förhĂ„llningssĂ€tt, mĂ„lsĂ€ttningar och planeringar med individualisering. De intervjuade lĂ€rarna har alla en god medvetenhet om individualisering och genomför den framförallt genom olika arbetsmoment och arbetsmaterial i sin undervisning.
Jag Àr inte rasist, men... : Om den strukturella vardagsrasismen mot afrikaner i Sverige
Denna uppsats Àmnar undersöka om och hur den strukturella vardagsrasismen upplevs av afrikaner i Sverige. Stor fokus ligger pÄ att undersöka diskriminering i Sverige vilket leder till att orsaken till diskriminering, rasism, inte fÄr det utrymme som den behöver. Detta har dock sina nackdelar dÄ man riskerar att genom detta inte erkÀnna förekomsten av den rasism som finns i vÄrt samhÀlle i dagens Sverige. Genom en kvalitativ studie med djupintervjuer har jag i denna uppsats lyft fram upplevelsen av den strukturella vardagsrasismen. Den teoretiska bakgrunden för detta har varit social konstruktivism samt en "vi och de andra" uppdelning som lÀgger grunden för kategorisering och stigmatisering av de andra som sedan kan leda till rasistiska Äsikter.
Flickors mobbning. Ett sökande efter flickors mobbning som inte syns men ÀndÄ finns.
Denna uppsats behandlar problematiken kring flickors mobbning vilken mÄnga gÄnger Àr mycket svÄr att upptÀcka. Det redogörs inte för hur man skall ÄtgÀrda och förebygga mobbning, koncentrationen ligger istÀllet pÄ hur man skall upptÀcka den mÄnga gÄnger dolda psykiska mobbningen bland flickor. I litteraturgenomgÄngen finns sammanfattat vad FN:s barnkonvention stÄr för och vad den har för betydelse gentemot Sveriges lagar och förordningar betrÀffande barn. Vidare nÀmns flera olika forskares definitioner om vad mobbning Àr samt vad som kÀnnetecknar plÄgare och offer. I resultatet redovisas en enkÀtundersökning gjord i Är 5 samt sex stycken djupintervjuer med flickor ur samma klass betrÀffande flickors mobbning.
"Kungen eller drottningen över kafferummet..." : - En explorativ studie av JIBS organisationskultur
En organisationskultur Àr unik i sig och varierar mellan organisationer och Àr sjÀlva kÀrnan i organisationen. DÄ fÄ tidigare studier har gjorts om akademiska organisationskulturer inom högskolevÀrlden blev detta ett intresse och ligger till grund för studien. Undersökningsobjektet Àr Jönköpings International Business School, JIBS, och dess organisationskultur.Syftet med uppsatsen Àr att beskriva och öka förstÄelse för en del av JIBS organisationskultur. Vilka vÀrderingar har de anstÀllda om organisationskulturen och hur kommuniceras den, hur socialiseras de nya studenterna in i organisationskulturen av personal och ledning, och vad kommunicerar de artefakter som finns pÄ JIBS, Àr de frÄgestÀllningar som har anvÀnts. DÄ detta var relativt outforskat Àr studien explorativ och Àr avsedd att ge en försmak av en del av JIBS organisationskultur.
African swine fever in Uganda : attitudes and possible interventions to limit the spread of the disease
The objective of this study was to investigate the attitude towards African swine fever (ASF) primarily among smallholder pig farmers but also among other actors along the pork value chain in Gulu district, Uganda. More specifically, the study aimed to investigate the specific
challenges facing both farmers and other members of the pork value chain using participatory epidemiology (PE).
ASF is a feared viral disease of pigs associated with high mortality, which is endemic in many parts of Africa. The recent history of Gulu district in Northern Uganda can be described as turbulent and the human population has suffered during decades of war and civil unrest. Pig
keeping is considered a potential opportunity for business as well as a way of providing more animal protein in the diet. However, this is threatened by ASF as farmers can lose entire herds due to the disease.
This study can confirm some previously known factors and risk activities such as the free range system of pigs and movement of pigs and pork during ongoing outbreaks, which make disease control difficult.
Att effektivt marknadsföra Junebuds spel MilMo med sociala medier : Marknadsföring av ett gratis socialt massivt multiplayer online spel för barn och ungdomar
Det hÀr examensarbetet utfördes frÄn februari till mitten av april, vÄren 2010 pÄ företaget Junebud. Jag arbetade efter hypotesen att en stark nÀrvaro pÄ sociala medier har en positiv effekt pÄ aktiviteten pÄ spelets hemsida samt för att fÄ nya spelare att hitta till spelet. Spelet som marknadsfördes heter MilMo och Àr ett socialt massivt multiplayer spel för barn och ungdomar, som Àr gratis att spela. Om spelaren vill fÄ tillgÄng till extra material kan han/hon betala en mindre summa pengar men nÄgot köptvÄng föreligger ej för att endast spela. För att genomföra marknadsföringen pÄ de sociala medierna valdes fyra stycken nÀtverk pÄ Internet ut; Facebook, Deviantart, MySpace och Youtube.
Dold marknadsförings effektivitet i sociala media
In this paper the authors examine three questions: 1) Is stealth marketing messages posing as status updates on Facebook a more effective way of advertising than traditional web banners? 2) What impact has learning about stealth marketing practices in social media on consumer attitude and post purchase behaviour? And finally 3) Will different generations respond differently to these questions?Our findings show that stealth marketing in social media is not more effective than traditional web banners. Furthermore, the result indicates that when consumers find out about stealth marketing practices it will have a negative impact on future purchase intensions and brand image. Most consumers will also have strong feelings of being deceived, which could instigate harmful post purchase behaviour such as negative word-of-mouth and possibly, based on some earlier cases, boycotts.The result of our research shows that the brand perceptions and future purchase intentions of Generation Y, persons between 18 and 30 years of age, are affected in a less negative way than the brand perceptions and future purchase intentions of older generations when finding out about stealth marketing practices in social media. However Generation Y:s reaction is still negative and they do consider traditional web banners to be more credible than status updates on Facebook.
VÀrdet och förtroendet av social feedback : För- och nackdelar vid köp av anhÀngare online
Denna studie behandlar företags köp av social feedback inom sociala medier. Vi har sett att flera aktörer vÀljer att köpa tjÀnster som ger sken av att de har ett stort antal anhÀngare. Det Àr Àven möjligt att köpa uppmÀrksamhet i hopp om att fÄ synas framför miljontals anvÀndare och vi har undersökt om de gör rÀtt i att göra sÄ. Vi har med hjÀlp av tvÄ exempel dÀr en lyckad viral spridning genomförts och en enkÀtundersökning, granskat vad den allmÀnna Äsikten Àr kring höga antalet anhÀngare. Spelar det nÄgon roll för deras intresse kring företagen eller deras produkter? PÄ sÄ sÀtt kan vi se huruvida de aktörer som köper Likes och Followers gör rÀtt eller fel.
Bildskapande ? En kvalitativ observationsstudie om hur förskolebarn anvÀnder det fria bildskapandet som ett forum till att skapa social samhörighet
BAKGRUND:I Vygotskijs pedagogiska teorier Àr det betydelsen av kulturen och den sociala interaktion som Àr viktigt för barns utveckling. Forskare har kommit fram till att socialt deltagande Àr viktigt för barn, dÄ de utvecklar en egen identitet. Barnen kan med hjÀlp av bildskapandet inspirera och pÄverka varandra samt skapa olika kamratgrupper. I dessa grupper finns det en dold lÀngtan till att bara fÄ vara med, men Àven kÀnna trygghet och en gemenskap.SYFTE:VÄrt syfte Àr att undersöka hur förskolebarn i Äldern ett till fem anvÀnder det fria bildskapandet som ett forum för att skapa social samhörighet.METOD:Vi anvÀnder oss av den kvalitativa forskningsmetoden med observationer som forskningsredskap. VÄra observationer skedde pÄ tvÄ olika förskolor dÀr barnen var i Äldrarna tvÄ till sex.
Epidemiology of viruses in the livestock in Tanzania : a minor field study with focus on Peste des Petits Ruminants virus
Peste des Petits Ruminants (PPR) is a disease of major socioeconomic impact. It is an acute and highly contagious viral disease of small ruminants caused by the agent Peste des Petits Ruminants Virus (PPRV), a Morbillivirus closely related to Rinderpest virus (RPV) which was declared eradicated from the world in 2011. PPR has a high morbidity and mortality rate and is characterised by high fever, nasal and ocular discharge, pneumonia, necrosis and ulceration of the mucous membranes and inflammation of the gastrointestinal tract causing severe diarrhoea. The role of wildlife in the epidemiology of the disease is still unclear. The disease is currently affecting sheep and goat in 70 countries worldwide and this year (2014) FAO has announced a program to eradicate the virus by 2030.
In Tanzania, the disease was first reported in 2008 and has since then spread to different parts of the country.
"Vissa barn har status och andra inte?" : ? En kvalitativ studie om status och rangordning i skolan
Uppsatsen syftar att undersöka skolhÀlsopersonalens uppfattning av barns grupperingar och statusordningar, hur skolan och skolhÀlsopersonalen hanterar utanförskap och mobbing samt hur de arbetar med skolans vÀrdegrund. Kvalitativa intervjuer genomfördes med anstÀllda i skolhÀlsovÄrden. Resultatet visar att skolhÀlsopersonalen har god insyn i barns statusordningar samt att statusarbetet Àr komplext. TvÄ typer av popularitet framkom, den negativa populariteten karaktÀriseras av en tuff attityd och ett manipulativt beteende. Den positiva populariteten karaktÀriseras av hjÀlpsamhet och vÀnlighet.