Sök:

Sökresultat:

1736 Uppsatser om Digital marknadsföring - Sida 55 av 116

Matematiksagor i förskolan : Ett arbetsmaterial för förskollärare

Förstärkt verklighet ger användare möjlighet att ta del av mer information via digital väg än vad deras sinnen ensamma kan erbjuda. I detta arbete undersöks om förstärkt verklighet applicerad på liknande sätt som handledning i spel kan effektivisera en monteringsprocess. I detta syfte har en huvudmonterad och videobaserad utrustning för förstärkt verklighet utvecklats och jämförts mot pappersinstruktioner i användartester för att undersöka om effektiviseringar kan göras. De två aspekter av effektivitet som har undersökts är tidsåtgång och mängd fel. Ur ett tidsperspektiv har effektiviseringar inte kunnat påvisas men sett till mängden fel har en effektivisering kunnat påvisas.

Skumma typer & trevliga personer : en bilderbok

Kandidatarbetets huvudsakliga mål är att producera en bilderbok för alla åldrar, Skumma Typer & Trevliga Personer. En bilderbok är interaktiv till sin karaktär och den här boken har också ett tilltal på flera nivåer. Bokens bilder innehåller tydliga allusioner, främst riktade till den vuxne läsaren. Medieteknik är, i det här sammanhanget, att först skissa analogt, föra över skisserna digitalt, bearbeta i datorn och därefter skriva ut bilderna. Via ljusbord har bilderna sedan tecknats igen på akvarellpapper och sedan målats med akvarellfärg för att uppnå nyanser som kan vara svåra att nå digitalt.

IT-stöd för Balanserade styrkort : ? en studie av Försvarsmaktens behov

New forms of Information and Communication Technologies (ICTs) have become more influential in development contexts. The concept of ?The Digital Divide? points at a large division between rich and poor countries regarding access to ICTs. Critics say that the debate concerning this topic for far too long has focused mainly on the technology itself rather than social factors which impact social inclusion and development. Scholars agree that ICTs holds a tremendous potential, but how is this implemented in development contexts and how can it be used with more sensitivity towards local preconditions and social aspects?This paper aims to examine how ICTs are being used in the context of development within an India based organisation for women called SEWA (Self Employed Women?s Association).

Förstå musikens tecken : Multimodala, semiotiska resurser i musikteori

This study is made in order to see how music teachers pedagogic design their teaching from a semiotic design theoretical perspective. A survey was done in a study to see how the music college students experienced their music theory teaching. This was followed by an observation of two different music theory teachers teaching music theory and with subsequent interviews. One teacher taught music theory at a swedish non-compulsory School of Arts, Kulturskola, and the other music teacher taught at an independent adult education college. The study's questionnaire, observation and interview revealed patterns of teaching, probably largely due to the teaching tradition.

Organiserad vetenskaplig elektronisk [publicering] vid universitet och högskolor i Sverige

Institutional repositories are now being created to manage, preserve, and maintain the digital assets and intellectual output of a university. The incentives to change the process of scholarly communication have also begun serving as a strong motivator. There are problems to consider and questions to be solved when dealing with electronic publishing and the implementation of institutional repositories. At present time no summary exists regarding the activities of scholarly electronic publishing at Swedish universities and university colleges.This Master's thesis aims to describe the current situation regarding electronic publishing and the development of institutional repositories at Swedish universities and university colleges. To investigate the situation, a questionnaire was sent out to 38 academic libraries since they are normally responsible for the electronic publishing within institutions of higher education.

Den glömda marknadsföringen : En kvalitativ studie om hur hotell marknadsför och arbetar med hållbarhet

SAMMANFATTNINGTITEL: Den glömda marknadsföringenKURS: Företagsekonomi III ? ExamensarbeteFÖRFATTARE: Erika Nilsson och Mikaela VideforsHANDLEDARE: Miralem HelmefalkEXAMINATOR: Leif V RyttingNYCKELORD: Marknadsföring, grön marknadsföring, CSR, miljö, hållbarhet, digital marknadsföring, hotell.SYFTE & FORSKNINGSFRÅGA: Studiens syfte är att undersöka hur hotell i Kalmarregionen arbetar med hållbarhet och hur det förmedlas genom deras marknadsföring. Samt att klargöra bakomliggande skäl till varför hotell arbetar med hållbarhet och hur detta gynnar dem. Uppsatsens forskningsfråga är följande: Vad präglar hotells engagemang i hållbarhetsfrågor och hur förmedlas det genom deras marknadsföring?METOD: Studien utgår från en kvalitativ metod med en induktiv ansats som till en viss del även präglas av deduktiva inslag.

Lojalitet i resebranschen : En studie om hur svenska researrangörer arbetar med att skapa lojalitet och starka relationer på Internet

Dagens researrango?rer mo?ts sta?ndigt av en ha?rd konkurrens pa? resemarknaden. Homogena varor och likartad marknadsfo?ring go?r det inte la?ttare da? konsumenterna blir alltmer fokuserade pa? priser. Internets uppkomst har inneburit ma?nga mo?jligheter fo?r researrango?rerna att erbjuda sina kunder en mer la?ttillga?nglig service, men har ocksa? o?kat konkurrensen ytterligare.

Roadmate re:design : Design- och utvecklingsprocessen vid redesign av en digital tjänst

This report describes the initial work intended for updating the car sharing service Roadmate. Roadmate is one of the services received by the car rental company Hertz First Rent a Car. The goal was to present the client with design- and structure proposals for a car sharing service that includes high usability and at the same time remains aesthetically pleasing.The work is based on an initial study with data collection, mapping the target user group and its needs. Subsequent structural and design proposals for Roadmates company carpooling service are based on the facts surrounding the target group's needs. The result are well developed and tested design sketches with accompanying visual identity and sitemaps that can be the basis for the further work on the development of the service..

Att skapa grunden tillkassasystemsapplikationer för Android : Undersökande arbete samtimplementation

This paper was made together withTechPay AB, by their request.The dissertation has been divided into two separate parts; one of which is fully theoretical, with the focus on the security requirements of a digital cash register, and how to meet these requirements.The second part covers the implementation of anAndroid-oriented Java-library,created with help from the security requirements found in the first part. The purpose of this library is to make it easier to develop a cash register that uses payment terminals from TechPay.This paper also covers different communication protocols, encryption techniques and recommendations from authorities, banks and Android. This paper also contains a small review of how users are validated in applications on the current market that handles money transactions..

BARNS BEHOV I CENTRUM ? EFTER IMPLEMENTERINGEN : - En kvalitativ studie om barns delaktighet, barns bästa och BBIC som arbetsredskap utifrån fem socialsekreterares perspektiv

Barns Behov I Centrum (BBIC) är ett utredningsverktyg inom social- tjänsten som har haft stor framfart i Sverige de senaste åren. Det finns tre viktiga områden som verkar inom BBIC vilka är "barnets behov", "föräld- rarnas förmåga" samt "familj och miljö". Syftet med detta arbete var att undersöka hur fem socialsekreterare upplevde att dessa områden blev tillgodosedda, hur BBIC fungerat som arbetsmetod samt att undersöka vilka dessa socialsekreterare anser haft mest nytta av BBIC. En kvalitativ forskningsmetod med en fenomenologisk ansats har använts för att komma fram till resultatet. För att ta reda på vad dessa socialsekreterare ansåg genomfördes intervjuer och resultatet av studien visade att det fanns många likheter mellan de intervjuade socialsekreterarnas åsikter och att många av deras uppfattningar var i linje med den tidigare forsk- ningen.

Verktyg för mätning av tjänstekvalitet på bredbandsnät

Operators and Internet service providers invest in broadband to be able to deliver new services that require higher data transmission rate. A way to make this possible is to use ADSL, Asymmetric Digital Subscriber Line, as the access technology. To be able to handle this technology, the service providers should do a pre-qualification. Methods and tools are needed to analyze the local copper lines and decide if these qualify for ADSL with respect to service availability and possible bandwidth through the lines. This report brings up some methods for pre-qualification of ADSL, the important quality parameters and how to gather them from the available services today.

Designing the Militarization 2.0 research tool

Research is a time-consuming endeavor which requires appropriate tools to manage often vast amounts of information. Militarization 2.0 is a research project aiming to explore Militarization in social media. The aim of this project is to design a user interface for supporting researchers in projects involving large amounts of data in qualitative studies. The project will follow the design process of the first version of the Militarization 2.0 research database interface. The design process involves user studies, interviews and design and testing of paper and digital prototypes.

Ljudlandskap i kulturmiljöer

This bachelor thesis aims to draw attention to sound in the heritage sector in Sweden. In particular, to thesoundscapes that can be identified in our cultural heritage environments. Sounds in an environment, here calledsoundscapes, affect our perception of the environment and how we remember it.To find out how the heritage sector uses and would be able to use sounds, I have firstly studied if audio recording iscomparable with the visual photographic image. I then present examples of sound documentation concerning theconservation of built environment. In addition, I have interviewed five key informants who all have a centralresponsibility for five cultural heritage environments.

Flaggskeppsbutiker som marknadsföringsstrategi. : -En undersökning ur ett kundperspektiv.

The purpose of this study was to examine customer attitudes towards flagship stores and how they perceive them. To ascertain this, and obtain answers to the research questions covering the study's main issues, we decided to turn to the customers who recently visited a flagship store.Our background theory is based upon literature from previous research done on the subject in the form of scientific articles and books. We present the theoretical concept that explains how flagship stores are used as a marketing tool and what impact they have on the new market. These will be helpful in answering our questions when we evaluate our results.!A theoretical framework, consisting of three value dimensions, was used as a support throughout the implementation of the study. These three values; hedonic, practical and social, should give us a better idea of what customers experience and what they value when they visit the flagship stores.!The method used in our investigation is of quantitative form, so that it can be feasible on a large crowd to thus contribute to a quantitative result.

Matematik för spelutveckling

Matematiska kunskaper är en central del inom digital spelutveckling. Metoderna hur man lär ut matematik och dess innehåll har dock inte utvecklats i samma takt som hur lär ut hur man utvecklar spel. Jag vill med den här uppsatsen och mitt kandidatarbete utveckla ett unikt kursupplägg av tillämpad matematik for spelutveckling i 2-D. Detta upplägg baseras på analys av tidigare erfarenheter av matematikstudier och samtal med övriga kursansvariga. Den be?ntliga kurslitteraturen som används på tekniska högskolor är väldigt avancerad i sin forklaring av teori.

<- Föregående sida 55 Nästa sida ->