Sök:

Sökresultat:

3185 Uppsatser om Digital marketing - Sida 58 av 213


Spelvärlden som informativt grafiskt gränssnitt : En studie om hur spelvärldens visuella uttryck hjälper ovana spelare att förstå mål och regler

The diegetic game world places high demands on how it is designed. It is common that game developers wants to create a deeper player immersion and some developers believe to achieve this by integrating HUD elements into the game world. To find out how digital games can rely on the design of the game world, we performed user studies on beginners who have very limited experience of playing digital games. By observing the beginners, we could discern the visual aspects in the diegesis that helps players understand the game rules and objectives because the beginners won`t make their choices based on previous gaming experiences. If players encounter a variety of difficulties to understand the rules of a game, then it will less likely be a successful game.

Frihet under ansvar eller sann och opåverkad kunskap ? Trovärdighet hos källor och hur den bedöms av två användargrupper.

This essay is investigating what type of sources we trust, depending on how the information in these sources is created and provided. To exemplify, the sources Wikipedia and Nationalencyklopedin (the Swedish National Encyclopedia) were used, each one representing different approaches. The first is a representation of the collective intelligence, where anyone can contribute with their knowledge to the public ? freedom under responsibility. The latter represents peer-reviewed knowledge, desirable enough to have people paying for it? true and unaffected.Based on theories of source criticism, collective intelligence, expertise and the different generations of digital natives and digital immigrants, two focus groups were conducted and analysed.

www.sponsringpåhemsidan.nu : En studie om hur företag kommunicerar sin sponsring på den egna hemsidan

There are countless methods for companies to use as marketing tools and one method that has become more and more popular is sponsoring. Reasons for companies to use sponsoring as a marketing tool is to be exposed and associated in connection with the sponsored item. Companies also use sponsorship to create relationships with the company's target audience. The use of Internet and Internet marketing has also increased during the last years and this paper examines the combination of these two areas, sponsorship and Internet marketing. A survey that examines the websites owned by companies who also are sponsors, answers the following problem:How do companies communicate their sponsorship on their own homepages?The purpose of this study is to describe how companies use their homepage to communicate their sponsorship.

The fit of all-ceramic crowns produced using different digital impression systems

Syfte: Att jämföra marginell och intern passform på kronor framställda genom fyra olika digitala avtryckssystem med kronor framställda genom konventionell avtrycksteknik, som kontrollgrupp. Metod: Femtio helkeramiska kronor framställdes från 50 standardiserade provkroppar, som delades in i fem grupper, där varje grupp representerade ett avtryckssystem. Varje krona cementerades på sin respektive provkropp och sektionerades till fyra segment. Den marginella och interna passformen mättes i 8 fördefinierade punkter. Totalt 1567 mätningar utfördes, analyserades och jämfördes. Resultat: (1) Gällande marginell spalt kunde inga signifikanta skillnader hittas då kontrollgruppen jämfördes med vart och ett av de digitala systemen. (2) Lava? hade mindre marginala spalter än CEREC® och iTero®, (3) CEREC och Lava hade mindre spalter i chamfern jämfört med iTero och kontroll, (4) E4D® visade mindre spalter än CEREC i mätpunkter 4-8 och CEREC visade en mindre spalt i mätpunkt 2, (5) Lava visade mindre spalter än CEREC i mätpunkter 1, 3 och 5-8.


Varseblivning av objekt i digital grafik : påverkan vid förändring av textur.

Syftet med detta arbete är att undersöka hur förändring av material påverkar varseblivningen av objekt när formen lämnas oförändrad. Detta kan vara av intresse då spel med realistisk grafisk stil blir mer och mer högupplöst vilket samtidigt ställer högre krav på de grafiska utvecklarna att framställa verklighetstrogna material.Jag har utfört en kvalitativ undersökning med personintervjuer av sex personer. Dessa sex personer har fått se tre objekt där de fått definiera objektets syfte. Intervjupersonerna fick sedan se objekten med olika material där mina frågor haft som mål att få respondenten att motivera uppfattat material samt det uppfattade materialets egenskaper. De intervjuades motiveringar om objekt och material har jag sedan tolkat utifrån litteratur om psykologi, främst om kategorisering som George Lakoffs bok "Women, Fire, and Dangerous Things" (1990) beskriver.Min undersökning har visat att uppfattningen av textur kan förändra ett objekts syfte och funktion.

Nätverkens betydelse för turistdestinationen : en studie av gotländska turistrelaterade nätverk

The tourism industry is growing and with its growth competition between destinations rises. In competition, cooperation and collaboration between tourism operators seem beneficial when creating an attractive and dynamic tourist destination.The purpose of this study is to describe and discuss the significance and influence of tourist related networks at a tourist destination, and therefore this study aims to examine the question: What significance do the tourist related networks have at a tourist destination?This study focuses on seven networks on Gotland that are tourism related, and the representatives of the networks were interviewed in order to get their view on the network and its significance to the destination. The study shows that networks have an important role in creating a unified tourist product of the destination, and in reaching out to the potential visitors through joint destination marketing. The study also shows that the tourism related networks helps to improve the reception of the tourist at a destination and to secure the quality of the tourist destination and its tourist products..

Gilla, dela och kommentera - användarnas inställning till tävlingar på Facebook

This essay is how companies are using Facebook to appear. The two companies in this study, Fritz Olsson AB Kalix and Promentum AB shows how Like, share and comment-contest communicates via Facebook. The purpose of this essay is to examine how Facebook users attitude and perception is to Like, share and comment- contest.The thesis was conducted in two parts, first a qualitative interview with the two companies that stand as examples in the paper and a quantitative online survey. The online survey was sent out to the 256 Media and Communication students at Umea? University, who read or has read the program from 2010 to 2016, via Facebook.

Hur varumärkeskapital kan byggas via apotek - En fallstudie av Ferrosans varumärkeskommunikationsstrategi

Purpose: The aim of this study is to test four different hypotheses from the aspect of the title of this paper. H 1 Consumers trust the pharmacy employees? advice and suggestions for their purchase decisions more than the brand awareness they have received through the companies marketing communication H 2 Consumers are enough affected of a company?s marketing communication to choose their brand even if the pharmacy employees recommend other brands. H 3 Building brand equity through pharmacies can only be successful if the company has built up a trust for their brand among the pharmacy employees. H 4 Without building brand equity the marketing communication strategy for Ferrosan cannot increase their brand value and create loyalty. Methodology: The research method that was chosen is a detective argumentation that starts from theories and explain different parameters regarding the subject I am concentration on. It is a case study where the companies branding strategy towards pharmacies in Sweden is analyzed bys a mix of semi-structured interviews, documentation analysis and a quantitative research . Theoretical framework: The theoretical model that has been prepared gives me the possibility to analyze different parameters regarding branding that are important when building a brand in an new market.

Det digitala skolbiblioteket. En möjlighet för utveckling av såväl verksamhet som yrkesroll?

The aim of this paper is to study if implementation of a school library management system called FreeLib has created favourable conditions for the school librarians to cooperate with other professions and become a more forward working place. I have studied relevant literature about school libraries, organisation, digital libraries and documents that regulate school and library activities today as well in the past. In order to fulfil my purpose I have done a qualitative survey with six school librarians from Swedish primary schools with pupils at the age of 6 -16 years old. To identify strengths, weaknesses, threats and opportunities I found in the material I used a method called SWOT analysis. According to this study the use of the digital FreeLib system has developed a better teamwork between school librarians at different schools.

Förskollärar(ens) identitet : En studie kring hur förskollärar(ens) roll formuleras och definieras i en förskoleverksamhet i förändring

In this thesis recruiter?s attitudes and usage of social media within the media business has been examined. The purpose was to find out whether a certain type of behavior in social media could or could not lead to a future employment. How much weight is put on the virtual identity and what does recruiters look for when the look someone up on the internet. Personal interviews with recruiters were done in six different media companies in Stockholm to find out how they used social media when searching and employing new employers.

En studie om hur några musikpedagoger utformar sin musikundervisning för att tillgodose och möta elevers och barns kulturella bakgrunder.

In this thesis recruiter?s attitudes and usage of social media within the media business has been examined. The purpose was to find out whether a certain type of behavior in social media could or could not lead to a future employment. How much weight is put on the virtual identity and what does recruiters look for when the look someone up on the internet. Personal interviews with recruiters were done in six different media companies in Stockholm to find out how they used social media when searching and employing new employers.

Vidareutveckling av Bokia.se : en interaktiv mötesplats på Bokia.se

Hälsingelivs är en idéel organisation som hjälper lokala producenter i hälsingland att fortbilda sig inom områden, som berör deras verksamhet och erbjuder tjänster för att utveckla nya produkter.De har idag en egen hemsida som behandlar nyheter inom organisationen och intressanta artiklar för producenter i området.Vår uppgift är att skapa en digital plattform för Hälsingelivs, att använda i sin utbildning, som erbjuder såväl kontakt mellan producenterna. Samt möjlighet till att hitta och ta in digitalt lagrade media i form av filmer och text.Rapporten går igenom tankeprocessen, planeringen och utförandet samt teoretiska och praktiska lösningar att arbeta i HTML, PHP programmering, SQL, CSS samt JavaScript för att skapa en digital mötesplats som innehåller forum, användarfunktioner, uppladdning av media, profildesign, sökfunktioner mm. Den ger även en överblick i att jobba med Google API för sökfunktion samt phpbb3-anpassning av en redan fungerande login/registreringsfunktion på den egna sidan. Rapporten går även igenom teoretiska problem gällande anpassningen till öppen källkod och implementering av externa system..

Digitala medier i ämnet samhällskunskap

I denna studie har jag använt mig av de ämnesdidaktiska principerna som en teoretisk modell för att möjliggöra förståelsen för hur lärare i ämnet samhällskunskap använder sig av digitala medier i sin undervisning. Det empiriska materialet i studien kommer ifrån sex intervjuade lärare som arbetar på tre olika högstadieskolor. Två av de intervjuade lärarna i studien arbetar även som IKT inspiratörer. Två av skolorna i studien som de intervjuade lärarna arbetar på bedrivs av kommunal regi medan en är en friskola. Resultatet som jag har kommit fram till i studien visar att lärarna använder olika former av digital media i sin undervisning.

<- Föregående sida 58 Nästa sida ->