Sök:

Sökresultat:

3185 Uppsatser om Digital marketing - Sida 5 av 213

Internet : som kompletterande kommunikationskanal till Event Marketing

The aim of this essay is to examine how the Internet functions as a communication channel to Event Marketing. We have investigated what makes the Internet unique as a communication channel for events and how Internet has been used for event marketing. We have mapped fundamental theories within marketing, media, communications and human-computer interaction, which together describe event marketing. We have carried out case studies on two event-marketing projects where the Internet has played a major role. The first project was XCT which is a project developed by the company Eventum AB.

Digitala bibliotek - framtidsvision eller morgondagens verklighet?

In the wake of the electronic revolution digital library has become one of the central themes concerning libraries. The present study takes up the question whether digital library can function in the same way as the conventional library. The question can obviously be posed from different perspectives, e.g. technological-, the user-, or the organizational perspective. The study investigates if (and how) digital library can have the same functions as the traditional library.

Lönar det sig att arrangera tävlingar för bästa uppsats och affärsidé?

Purpose: The purpose with this paper is to get a deeper understanding for prizes and awards as a marketing tool and phenomena. Further we want companies/organizations that use this should be able to make better decisions concerning marketing towards students. Maybe they will get better results on the basis of our investigations. Method: We used the qualitative method when we did the interview that was also non-standardized. The survey was quantitative, and the case study comprises both qualitative and quantitative method. Conclusion: Companies/organizations that arrange this type of competitions have to look over their marketing of the competition.

Digital Humaniora Pedagogik : Digitalisering av text och konsekvenser för lärande

Den här studien undersöker hur förutsättningar för lärande förändras genom digital humanities.Utgångspunkt för lärande hämtas ur designteoretiskt multimodalt perspektiv. Teoretiskutgångspunkt för att uppnå förståelse inom digital humanities är hermeneutisk teori. Studien hargenomförts med den öppna metoden litteraturanalys och analyserar antologin DigitalHumanities Pedagogy: Principles, Practices, Politics. Studien belyser digital humanities utifrånolika kunskapsskapande aktiviteter inom lärande och hur lärande kan främjas genom digitalaverktyg och inlärningsmiljöer. Studien belyser exempel på hur digital humanities ställer nyakrav på undervisning och den lärande samt att digitala öppna universitet med fri tillgång tillmaterial och undervisning, förändrar förutsättningarna för institutioner..

Digital kommunikation i förskolan : En kvalitativ fallstudie om hur digitala medier kan anvä?ndas fö?r kommunikation mellan hem och fö?rskola

This study aims to research how digital media can be used for communication and information management between teachers at preschools and children?s homes. To get an understanding of this we have investigated which channels are being used and for what purposes. The interest has also been to explore preschool teachers and caregivers? attitudes towards digital communication in preschools.A qualitative case study of comparative nature has been conducted, where two preschools were selected because of their use and non-use of digital media for communication with caregivers.

Musik som påverkansmedel: en fallstudie om musikens roll i
event marketing

Syftet med denna uppsats var att undersöka musikens roll och betydelse inom event marketing. Idag är event marketing ett vedertaget och accepterat marknadsföringsverktyg och en effektiv väg att nå konsumenter. För att föstå hur hur företag inom denna sektor använder sig av musik för att påverka människor och hur strategiska val rörande musiken utförs gjordes en fallstudie på tre olika företag inom event marketing industrin. Studien visade att musik är en betydelsefull beståndsdel inom event marketing för sin förmåga att påverka och skapa stämmninglägen samt att valet av genre och artist har en stor inverkan på evenemangets image och att eftertänksamhet måste ingå vid dessa val..

Barns sociala samspel vid användning av digitalteknik i förskolan

The use of digital technology in preschool has been a question aboutif it will be used. By the new curriculum for preschool, it now is a question about how it will be used. My experience shows that many pedagogues are still afraid that the children will miss the interaction whit other children when they are using digital technology.The aim of the study is to see if it is social for the children to use digital technology in preschool.This study is made by inquiry, qualitative interviews and observations.My result shows that children are social active with each other while using digital technology. Turn taking and time determines who will play and what the conditions are. The thesis concludes that children perform social interaction when using digital technology.

En manualapplikation : Utvecklingen av en mobilapplikation

iProspect is a global Digital marketing agency and work primarily with search marketing. They were the first search engine marketing agency in the world when the company started up 1996 in Boston, Massachusetts, and the first in Sweden to offer services in search marketing after establishing themselves on the Swedish market the following year. iProspect can be found in the södermalm office in south central Stockholm. They are a comprehensive agency within search and offer everything from search engine optimization and sponsored links to advertising on social media. They?re goal is to lead developments in search marketing and to keep ahead of competition.

Digital kompetensportfolio för designkompetens : - Hur kan en digital kompetensportfolio sto?dja utveckling och      synliggo?rande av designkompetens

Digitala kompetensportföljer ökar i popularitet och deras användningsområde har under de senaste åren ökat. En digital kompetensportfölj kan demonstrera en individs framsteg, prestationer och hjälpa till att visa upp hur väl en student behärskar den kompetensen som krävs inom ett visst yrkesområde. Forskning pekar på att designkompetens och designförmåga är någonting som är svårt att fånga samt förmedla då en stor del av en designers designprocess genomförs inne i huvudet på designern. Jag har genom en kvalitativ studie, intervjuat olika roller gällande deras tankar om hur designkompetens kan utvecklas och synliggöras. Studien resulterade i riktlinjer hur en digital kompetensportfolio kan stödja utveckling och synliggörande av designkompetens..

Intern marknadsföring: en fallstudie av Malmia hotell AB

Internal marketing is according to the theories especially important in the service industry. The purpose of this thesis was to study how service companies work with internal marketing and especially motivation. Our case study, based on interviews conducted on Malmia hotel in Skellefteå, showed that internal marketing plays a vital part in the companie´s success, and that internal marketing is an ongoing process at Malmia hotel. Our study also showed that Malmia hotel works with internal marketing according to the recommendations of the theories..

Rösta på mig! : En studie om marknadsföring inom svensk politik

The purpose of this study is to investigate and analyze the marketing in Swedish politics. To clarify and compare the Swedish politics to traditional and commercial marketing strategies is not always simple but at the same time we must understand that the practical work political institutes practice, fuse with many theories and marketing is one such theory. To understand this, I chose to investigate which marketing areas and how within service management, brands, segmentation, positioning/image and marketing channels, affect the politics in Sweden? This study is based on qualitative method in which I had five interviews with politicians. The conclusions can be found in the chapter five..

Att attrahera potentiella studenter: en fallstudie om svenska universitets och högskolors marknadskommunikation

The purpose of this study is to create a deeper understanding of how Swedish universities work with their marketing communication aimed at potential domestic students. The study focuses on how universities design and select channels for the marketing communication. A case study was conducted where four respondents from two Swedish universities were interviewed in order to generate empirical data. The results show that key factors for marketing communication are uniformity, honesty and trustworthiness. The results suggest that marketing communication should focus on the student?s experiences of university life and being a student, rather than marketing the university?s core service: education.

Smart consumer. En studie om påverkan av den digitala kommunikationen på konsumentbeteendet

Dagens dynamiska situation på marknaden sätter spår på den befintliga marknadsfilosofin med fokus på kommunikationen mellan företaget och konsumenten. Den moderna teknologin och Internet har utvecklats och blivit mer tillgängliga, vilket har bidragit till att den moderna konsumenten tillbringar en stor del av sin tid på Internet. De digitala nätverken och kommu-nikationen inom dem förändrar konsumentbeteenden och attityder, främjar konsumenters självständighet samt ger kontroll över köpbesluten. De här trenderna påverkar dagens detalj-handel, där konkurrensen och kampen om kundernas lojalitet ökar. Konventionella marknads-föringsstrategier föråldras snabbt under dagens förlopp och kräver mer kreativitet och enga-gemang av företaget.

Grön marknadsföring : En guide till grön framgång

The purpose of this thesis is to analyze green marketing and green brand building from a managerial perspective, with the intention to create an implementation guide for companies in the Swedish consumer market.  The essay is based on a qualitative approach with a mixture of inductive and deductive elements. We have interviewed five people with close links to green marketing. We have during the study identified a number of touch points to be particularly important in the process of incorporating green marketing. These findings are presented in full in chapter five. We have found that the framework of green marketing is established during the company?s choice of green strategy.

Utvärdering av event marketing

Event marketing är en marknadsföringsform som har växt ordentligt under senare delen av 90-talet och det börjar bli ett naturligt inslag i företagens marknadskommunikation. Trots denna tillväxt har event marketing under en längre tid sammankopplats med brist på utvärderingsmetoder. En avsaknad av utvärderingsmetoder leder till svårigheter att avgöra vilka effekter en event marketing-satsning resulterar i, hur genomförandet kan förbättras samt huruvida event marketing är en lämplig form av marknadsföring i en given situation. En ökad förståelse för dessa eventuella utvärderingsproblem skapar även förutsättningar för utvecklandet av utvärderingsmetoder och därmed möjlighet att besvara liknande frågeställningar. Denna uppsats undersöker vad som skiljer event marketing från annan marknadsföring i en utvärderingssituation, vilka problem dessa skillnader kan medföra samt hur eventuella utvärderingsproblem kan hanteras.

<- Föregående sida 5 Nästa sida ->