
Sökresultat:
1873 Uppsatser om Digital games - Sida 37 av 125
Hur formas ett inlärningsklimat som är framgångsrikt över tid? : En observationsstudie om fotbollstränares beteenden och träningsaktiviteter
Aim and research questionsThe over-all aim of this study was to gain insight info how two male coaches of a specific soccer team behave in a practice environment with regards to educating the players.More specifically, the study sought to map the extent to which said behaviour matched two specific methods of learning; these being Teaching Games for Understanding (TgfU) and Enhanced Guided Discovery (EGD). Research questions: (1) Do the coaches employ the methods and guidelines, which are outlined in the educational plan provided by the soccer association? If so, what form does this application take in practice? (2) To what extent and in what ways do the coaches utilize feedback and questioning techniques in the education of players? (3) What similarities and differences in behaviour can be identified between the chosen soccer team?s two coaches?Method: The data for the study was collected through field observation. The subjects were two youth elite soccer coaches and observation of these coaches took place during five regular practice sessions on the soccer field. All data gathering and analysis were carried out using a modified version of the Coach Analysis and Intervention System (CAIS).
This is IT! : Lärares pedagogiska synsätt på användandet av IT-verktyg som medierande redskap i ett en-till-en klassrum
The use of laptops, interactive whiteboards and the Internet is step-by-step working it?s way into Swedish schools. The aim of this study is to investigate the attitudes of teachers towards using IT-related tools in their teaching. How are the tools given used as mediating tools, what new methods do the teachers find themselves discovering while using these, how do the teachers feel about digital teaching platforms and how do the IT-related tools affect students language progression? These are all questions that this study is meant to answer.
Bevarande av dagstidningar i Sverige en probleminventering
The main purpose of this thesis has been to identify and discuss problems connected with the preservation of newspapers in Sweden. Another purpose was to see if the preservation of newspapers has been influenced by the fact that preservation studies in general concerns printed monographs and digital materials. This qualitative study is partly based upon interviews with four librarians experienced in working with newspapers and preservation. The thesis deals with cultural heritage in general and on a more specific level with newspapers where the following questions are dealt with: Why preserve? Who preserves? How to preserve? and What is preserved? Strategies used for preserving newspapers such as paper, microfilming and digitization are described as well as legal deposit, the Swedish microfilming programme and TIDEN, a digitization project of newspapers.
Stop motion som uttryckssätt : En kvalitativ studie med fokus på de påverkande faktorerna för varför unga vuxna amatörer väljer stop motion-animation som uttryckssätt
Playfulness and curiosity in the usage of new technology and digital filmmaking has always been of great importance within these fields. There are many different media technologies that can form what the user wants to communicate in a certain context. One of these forms of expression that has increased in popularity from the early 20th century until today is the animation technique, Stop motion. Amateur filmmakers have also found an interest in using the technique. Our purpose has been to study the different aspects as to why young-adult amateur filmmakers have chosen stop motion as the way to express themselves.
3D redovisning och visualisering av detaljplaner : Ett kommunalt perspektiv
Idag, 2014, är det vanligt förekommande att med hjälp av digital 3D teknik visualisera stadsmodeller och byggandsmodeller. Utvecklingen av tekniken inom 3D går fort och har bl.a. fått konsekvensen att enskilda medborgare, företagare och organisationer ställer högre krav på tillgång till information. För en kommun är det viktigt att tillgängliggöra information framförallt inom planprocessen där presentationer av planförslag i 3D modeller kan vara till stor hjälp inför samråd. Syftet med den här uppsatsen är att undersöka förutsättningar för 3D redovisning och visualisering av detaljplaner i digital miljö i Sverige utifrån ett kommunalt perspektiv. Målsättningen är att försöka identifiera problem och möjligheter med 3D redovisning och visualisering av detaljplaner i en digital miljö.
?Sense the band, Feel the artist? : En studie om differentiering av artister online med hjälp av sensory branding
SyfteUppsatsens syfte är att genom en analys av dagens digitala marknadsföring av artister i Sverige få fram olika strategier som kan leda till differentiering online, samt få vidare förståelse om hur artister aktivt kan arbeta med strategierna online för att förstärka helhetsupplevelsen av varumärket och hur fansen upplever det digitala arbetet.MetodDenna uppsats är genomförd utifrån en kombination av kvalitativ och kvantitativ metod och har en abduktiv ansats. Vi har samlat in det empiriska materialet via kvalitativa intervjuer med utvalda personer från olika delar av musikbranschen för att få olika synvinklar. Samt gjort en enkätundersökning för att få in konsumenternas aspekt, som vi i uppsatsen benämner som fans. Dessa tillvägagångssätt har kompletterats med primär- och sekundärkällor inom branding, sensory branding och digital marknadsföring. SlutsatserVi har genom vår analys och slutdiskussion kommit fram till följande: genom att tillämpa de fyra strategier som vi har valt att kalla; branding-strategi, sensory branding-strategi, digital marknadsförings-strategi och storytelling-strategi, är artisten på god väg att utmärka sig för både fans och musikbransch. Fansen anser att man ska ha en bra story kombinerad med en röd tråd och ett helhetskoncept.
Art of Balance : In context of complexity
Game balance can be considerd complex - there are many factors that play a role in the perception of balance. This thesis examines complexity, game theory and intution in an effort to disconver more about the perception of balance. The findings are that tactical and strategical choices that are presented for a player need to be interesting, not to complex and not to obvious. The importance lies in the estimation of the result that the player does when making a choice..
Digitala fotogrammetriska arbetsstationer för skoglig flygbildstolkning :
SCA Skog has taken the initiative to this Master?s thesis. Today SCA Skog has a great need to update their informtion on young forest stands across large areas. Traditional field inventory methods for updating stand databases are expensive and time consuming. However, the inventory could be made more efficient if stand boundaries and stand characteristics are derived from aerial photographs.
Kakträd och krokofanter : en sinnesstimulerande skolgård på Värmdö Särskola
My final essay is a design proposal for a schoolyard that pertains to the senses. The proposal consists of an illustration plan and this paper. The design proposal takes start in sense stimulation to create a varied environment. The title leads to the concept ?surprisingly predictable?.
Simulated Annealing : implementering mot integrerade analoga kretsar
Today electronics becomes more and more complex and to keep low costs and power consumption, both digital and analog parts are implemented on the same chip. The degree of automization for the digital parts have increased fast and is high, but for the analog parts this has not come through. This have created a big gap between the degrees of automization for the two parts and makes the analog parts the bottleneck in electronics develop. Research is ongoing at Electronics systems group at Linköping University target the increase of design automization for analog circuits. An optimizationbased approach for device sizing is developed and for this a good optimization method is needed which can find good solutions and meet the specification parameters.
Att erbjuda nyheter på surfplattor i framtiden : En marknadsanalys av nyhetstidningars digitala närvaro i surfplattor
Denna studie av den digitala marknaden för svensk dagspress är ett examensarbete utfört åt kvällstidningen Expressen. Undersökningen syftar till att utreda den strukturella marknadssituationen för svensk dagspress och dess förutsättningar rörande framtida närvaro i surfplattan. Via intervjuer med branschexperter söks tolkningar om läsartrender och behov i surfplattan, paketeringsstrategi och behovet av personifierade nyhetsflöden. Undersökningen och dess tolkningar understöds av en inledande litteraturstudie vilken behandlar den svenska dagstidningsmarknaden, dess digitala transformation och tekniska förutsättningar gällande surfplattan och rapporterade konsumenttrender.Studien visar bl.a. att den svenska dagstidningsmarknaden är utsatt för en hög intern konkurrens vilket ställer höga omställningskrav på bolagen i en digital era.
Utvärdering av höjdosäkerheten i digitala höjdmodeller framställda fotogrammetriskt med UAS
Digitala ytmodeller (Digital Surface Model ? DSM) används ofta i geodetiskt sammanhang. DSM har länge skapats bland annat med hjälp av fotogrammetri där flygbilder har tagits med traditionella flygningar. Intresset tilltar nu för att framställa DSM med hjälp av obemannade flygfarkoster, så kallade UAS (Unmanned Aircraft System). Den största fördelen med UAS är att det går snabbt och enkelt att få den lilla flygfarkosten upp i luften för att ta flygbilder och framställa DSM kostnadseffektivt.Syftet med detta examensarbete var att undersöka vilken höjdosäkerhet som kan uppnås i DSM som framställts genom fotogrammetri med UAS.
Att skapa en digital samling: En kvalitativ studie kring de socialpolitiska faktorerna som rör KB:s val att inte använda DIGSAM i sin digitala verksamhet
This thesis purpose is to investigate the sociopolitical factors and causes that led to why KB chose not to use the criteria and guidelines for their digitization activities are described in DIGSAM. To do this I focused on three research questions;- What factors (internal / external) led to the decision not to use the criteria guidelines for digitization, which is described in the policy document DIGSAM and what arguments and opinions formed the basis for the decision.- What is the Library's digitization activities, the factors, criteria and guidelines governing activity in the current situation? - Will KB's choice not to use DIGSAM as a whole in their digitization activities affect national library's role as a beacon for the Swedish libraries digital work? In what way and why? In order to answer these questions I interviewed three of KB:s librarians who had extensive knowledge of digitization and DIGSAM. I chose to also use a pilotstudy that was conducted at KB in the of spring 2010. The idea was to use this material as a basis to build on.As a theoretical framework, I chose to use a socio-political theory of Ingrid Mason.
N?r struktur m?ter service: En kvantitativ studie om upplevd effektivitet inom kundservice
This quantitative study explores how employee perceived efficiency within customer service is affected by standardized routines, digital tools, and motivational factors. The study is based on survey data collected from 42 employees across five customer service departments in a larger organization. The theoretical foundation integrates Weber?s bureaucracy theory, the Technology Acceptance Model (TAM), and the Job Characteristics Model (JCM), allowing for a multidimensional analysis to capture the employees' experiences of efficiency.
Findings reveal a statistically significant positive relationship between perceived efficiency and both standardized routines and perceived digital tool usefulness and ease of use. Furthermore, the study identifies that skill variety and task significance are positively correlated with experienced meaningfulness, which indicates a potential mediating relationship between these motivational aspects and perceived efficiency.
Vetenskaplig publicering i förändring ? En fallstudie av en svensk högskolas implementering av ett öppet digitalt arkiv
Since the beginning of the 21st century the Open Access-movement, which advocates free online distribution of scholarly information, has gained momentum. Authors can provide Open Access to their work in two main ways: by depositing a copy of their research output in an e-print archive and by publishing in Open Access journals. During the past few years, universities and other research institutions throughout the world have established institutional repositories to manage, preserve and provide access to the intellectual output of the university/research institution. The purpose of this master?s thesis is to describe the implementation of an institutional repository at the Swedish University College of Borås.