Sök:

Sökresultat:

316 Uppsatser om Destinations- och platsmarknadsföring - Sida 11 av 22

En studie om kunskapso?verfo?ring vid o?ppen innovation genom crowdsourcing

Organizations that want to maintain a good innovation capability can seek knowledge both within and outside its boundaries. Opening up innovation processes, through so-called open innovation, allows organizations to combine internal and external knowledge sources in order to include previously excluded perspectives to the innovation process. This study examines how knowledge is created and transferred when conducting open innovation through crowdsourcing. It is done based on Nonaka?s (1991; 1994) theory of how knowledge is created through conversion processes, where implicit knowledge can be converted into explicit knowledge and vice versa.

So?kmotoroptimering och internetmarknadsfo?ring

So?kmotoroptimering eller SEO (Search Engine Optimization), har blivit enmycket viktig del na?r det ga?ller att profilera sig online. Det som avses medso?kmotoroptimering a?r att go?ra fo?ra?ndringar pa? en webbsida sa? att denplaceras ho?gre upp bland resultaten hos so?kmotorerna, och pa? ett sa?dant sa?ttfa?r en sto?rre exponering. Na?r man fo?rso?ker go?ra fo?ra?ndringar pa? en sida sa?kan man dela in fo?ra?ndringar i ?pa?? och ?utanfo?r? webbsidan, on och off-site.Fo?ra?ndringar ?on-site? betyder dels att man go?r fo?ra?ndringar i html koden ochdels att man fo?rso?ker go?ra sidan sa? anva?ndarva?nlig som mo?jligt.

"SÄ nÀra men ÀndÄ sÄ lÄngt borta" : ? en studie om hÄllbar destinationsutveckling pÄ Sandhamn

Sustainable destination development has in recent years become an increasingly important concept for tourism destinations. A destination must take into account the environment if it wants to continue being a successful tourism destination in the future. This essay investigates what needs to be developed on theislandofSandhamnfor that the destination can be more attractive in the off season and how the players on Sandhamn integrate to develop Sandhamn in a sustainable manner. One market research and interviews with five different players were made. Through these interviews grew an understanding for how the cooperation between the municipal and the private party looks like and how the history of Sandhamn is the foundation for the islands tourism development.

Mot destinationer i vÀrldsklass: frÄn materiella till immateriella vÀrden inom destinationsutveckling och Strategi 2020: En forskningsöversikt om hur immateriella vÀrden kan göra destinationer konkurrenskraftiga

Studien berör destinationsutveckling, Strategi 2020 samt de immateriella vÀrdena inom upplevelseproduktion. Strategi 2020 Àr framtagen av Svensk Turism AB som ett underlag för destinationer att arbeta med. Bakgrunden till studien grundar sig i upplevelsesamhÀllets utveckling och upplevelseekonomin. Vi har identifierat att mÀnniskorna i upplevelsesamhÀllet idag krÀver mer Àn basbehoven och de materiella vÀrdena samtidigt som konkurrensen ökar för destinationer i och med globaliseringen och urbaniseringen. Det krÀvs dÀrmed att destinationer identifierar unika erbjudanden genom immateriella vÀrden som adderar mening till mÀnniskors liv och tillfredsstÀller deras behov.

LÀrande om idrottsevenemang vid ideellt arbete : - om överföring och utveckling av kunskaper mellan förÀldrar i ett föreningssammanhang

Idrotten engagerar och bero?r ma?nniskor. La?gg da?rtill att ideellt arbete sysselsa?tter ma?nga fo?ra?ldrar. Detta a?r bakgrunden till uppsatsen.

?Det Àr sÄ det ska vara!? : - en studie av nÄgra lÀrares syn pÄ och genomförande av individualisering i matematikundervisningen

Syftet med denna studie Àr att studera nÄgra utvalda lÀrares syn pÄ individualise­ring i matematikundervisningen för Ärskurs 4-6. Denna studie belyser och analyserar hur lÀrarna i studien ser pÄ individualisering och vilka möjligheter och begrÀnsningar de upplever, vad lÀrare grundar sin individuali­sering pÄ och hur de sedan planerar och anpassar den i sin matematikunder­visning. Med hjÀlp av en urvalsenkÀt, dÀr lÀrare svarade kortfattat pÄ ett fÄtal frÄgor angÄende deras individualisering i matematikundervisning, valdes lÀrare ut till sex olika kvalitativa intervjuer. De kvalitativa intervjuerna genomfördes för att fÄ en djupare förstÄelse för lÀrares syn, förhÄllningssÀtt, mÄlsÀttningar och planeringar med individualisering. De intervjuade lÀrarna har alla en god medvetenhet om individualisering och genomför den framförallt genom olika arbetsmoment och arbetsmaterial i sin undervisning.

Bilden av Island - den sista vildmarken

The last years trends of increasing globalisation and the decreasing importance of the nationstate has led to rising flows of travellers and information throughout the globe. This has affected the competition between destinations; they are now competing in a global market. The importance of placemarketing and representing a place identity, is today essential to attract customers from around the world. The purpose of this essay was to examine how Iceland as a place is represented through the photographs in horse tourism. The research questions asked were: How is the Icelandic landscape represented in photographs? How is people and horses represented in the landscape? And how can the horse be analysed as a part of the Icelandic landscape? The method used for research was image-analysis, a qualitative approach where horse tourism-websites and photographs on these websites were strategically selected.

En fri marknad för fritidshus? : Lokala effekter av regleringar inom fritidshusmarknaden ? En studie om boplikt för fritidshus med exempel frÄn Ven och Bornholm

The purpose of this study is to highlight the second home sector in Sweden and Denmark, in a comparative study of regulations for the second home market, and residence requirement. Two attractive second home island destinations is being compared in Ven, Landskrona and Gudhjem, Bornholm. The study addresses issues such as the local effects of a regulation of the second home market get at a local level, and the effects generated by deregulation, as well as local people's opinions about second home regulation in a popular second home area in southern Sweden. This has been examined using a mix between qualitative method and quantitative methods, and the study is based on six semi-structured interviews from informants from Ven, Bornholm, and Gudhjem which has been analyzed throughout a thematic analysis. In addition to the interviews, diagrams from the Central Bureau of Statistics of Sweden and Statistics Denmark, and various real estate websites, and a field observation from Ven and Gudhjem will be presented.The result shows that show that the discussion on residence requirement has been going on for a long time in Sweden and Ven, but the local organizations found more disadvantages than advantages and are now looking in to other solutions, while other locals believes that there are more advantages with a residence requirement. In Denmark it?s revealed that there is recently started discussion between municipal decision-makers and local organizations about the regulations, and if it should be abolished or not.

DÀrför onlinevideo : En engagerande historia

The financial crisis in 2008, effected companies around the globe and forced them to change their operational strategies, in order to survive. Companies with international links needed to consider external effects and due to that adapt their strategies on a global level. Demands for goods and service were decreasing and companies could only manage the cost during a recession to not face bankruptcy. Organisations need to reconsider their optimal strategy as this will determine their future outcome when managing a crisis as the one in 2008. British Airways - Air Cargo is a global company with an international network which serves about 80 countries, with about 200 destinations.

Kunskap - En kritisk resurs : Om förhÄllandet mellan kunskapsmakt och kunskapsöverföring

Syftet med denna kandidatuppsats Àr att undersöka vilka förutsÀttningar som finns för kunskapsöverföring i ett specifikt kunskapsintensivt företag. I en organisation vars lönsamhet Àr beroende av att kunskap överförs, finns det hinder som beror pÄ individens egenintressen att utöva makt inom organisationen? En analysmodell, som utarbetats efter den teoretiska referensramen, anvÀnds för att avgöra hur kunskapsmakten pÄverkar överföringen av kunskap genom att studera förutsÀttningar för kunskapsöverföring. Ur modellen kan eventuella hinder för överföringen analyseras och dÀrigenom kan resonemang föras kring om det finns en ovilja eller oförmÄga att dela med sig av kunskap. En kvalitativ studie har utförts genom intervjuer med utvalda representanter frÄn ett kunskapsintensivt företag.

Apoteket AB:s ethos 2002 och 2011 : En komparativ studie av sex texter

2009 genomgick den svenska apoteksmarknaden en stor förÀndring. Marknaden Àndrades frÄn statligt monopol till konkurrerande marknad. Den hÀr uppsatsen undersöker hur det statligt Àgda Apoteket AB förÀndrade sitt ethos nÀr de tvingades att anpassa sig till de nya förutsÀttningar som omregleringen innebar.Denna uppsats undersöker hur ethos uttrycks i sex olika texter, tre frÄn 2002, innan omregleringen, och tre frÄn 2011. Analyserna görs i par, dÄ analysmetoden Àr delvis jÀmförande. Jag kommer att titta pÄ teman, röster, ordklasser och dygder.

Europeiska mötesdestinationer : En jÀmförelsestudie om professionella möten & mötesindustrin i Stockholm, Warszawa & Rom

The meeting industry is a growing industry around the world, and the technological development in recent decades is one of the contributing factors to the increased travel opportunities and meeting industry's expansion. It can be assumed that the technology could replace some of the personal meetings, but humans have always had a need to meet in physical locations in work related purposes, therefore there is no evidence that personal meetings will disappear. Technological development should be seen as complementary rather than a substitute to the existing professional meetings. Public and private sectors within countries has drawn attention to meeting industry's potential, as favored destinations in terms of economic administration, image creation, expansion and acquisition of further market share in the global market. Meeting industry is complex precisely because there are so many different actors and stakeholders that integrate.

Musikfestivaler som turistiskt dragplÄster : en fallstudie pÄ Sweden Rock Festival

Lately, more and more music festivals have emerged in Sweden. People?s desire and need to visit these events only seems to increase. Cultural tourism and music tourism has developed into a significant and important part of the experience industry and it employs more and more people within the tourism industry. The purpose of this paper is to investigate which effects this can have on the local community.

Triathleters anva?ndning av kosttillskott : - En kvantitativ studie om manliga respektive kvinnliga triathleters anva?ndning av kosttillskott

Den fo?rsta triathlonta?vlingen arrangerades i Kalifornien a?r 1974 da?r 46 deltagare var med och ta?vlade. Intresset fo?r triathlon har sedan dess o?kat stadigt och allt fler triathleter tar sig an utmaningen att bema?stra de tre olika momenten simning, cykling och lo?pning i fo?ljd, utan vila. Fo?rutom att medverka i de pa?frestande ta?vlingarna a?gnar majoriteten av triathleterna flera timmar varje vecka a?t att tra?na.

Inloggning : Lösenordskryptering och Brute force attack

This report is the result of a sub-project of a larger project to create a platform formathematical education. The sub-project focuses on authentication with associ-ated security, where security is emphasized. The project environment is Java EE 6where GlassFish 4.0 acts as the server. The project has been divided into threeparts; password encryption, Java EE authentication and brute force attack. Thepassword encryption part focuses on examining different hash functions executionspeed, the result shows that none of the examined hash algorithms is suitable fordirect use.

<- FöregÄende sida 11 NÀsta sida ->