Sök:

Sökresultat:

2032 Uppsatser om Destination image - Sida 61 av 136

KRAV på maten

Syftet med den här studien är att undersöka vad KRAV vill kommunicera med sitt varumärke och hur mottagarna upplever budskapet. Vi har använt oss utav kvalitativ metod för att samla in primärdata. Intervjuer har utförts med en informatör på organisationen KRAV, samt personer på utvalda KRAV-anslutna restauranger och storhushåll i Skåne. Sekundärdata har inhämtats i form utav böcker och vetenskapliga artiklar, samt Internet. Vi har kommit fram till att det finns en överensstämmelse, mellan organisationen KRAV och KRAV-anslutna restauranger och storhushåll, i synsätt, värderingar, samt uppfattningar kring vad varumärket KRAV kommunicerar..

Ett destinationsbolags betydelse : En fallstudie av Destination South Lapland

Problematiken med alkoholkonsumtionen och berusningsmönstret hos svenska skolungdomar är ständigt i medias övervakning. Syftet med denna rapport har varit att undersöka betydelsen av föräldrars inställning till alkohol och vilken inverkan den har på ungdomars alkoholkonsumtion samt berusningsmönster. Detta är viktigt för kunna att arbeta preventivt mot missbruk och alkoholproblem hos ungdomar.Många tidigare studier visar på att vänner och familj är det som har störst påverkan på ungdomars alkoholkonsumtion. Detta gör att de teoretiska utgångspunkterna som använts i studien behandlar dessa fenomen; den kulturella ansatsen, identitetskapandet samt teorin om social inlärning som sker inom familjen. På grund av avgränsning så fokuserar denna studie endast på hur föräldrarna påverkar alkoholkonsumtionen.Studiens frågeställningar har besvarats genom en statistisk analys av Stockholmsenkäten (från 2008).

"Tears are not a Momans Only Weapon" : En historiebruksanalys av HBOs tv-serie Game of Thrones

The middle ages is a time in our history that is often used as a frame when portraying fantasy on tv. HBOs immensely popular series Game of Thrones could easily be counted as one of these. But to what extent does the creators of the series approach the history of our world while creating their own? The aim of this essay is to analyse a number of characters from the tv- series out of gender- and their place in the social structure and then compare the findings with the image of the middle ages that is given in academic research. By analysing the two released seasons of Game of Thrones the study has shown that there are many similarities between the fictional world and the actual world but that it also differs through choices made by the creators of the series. .

Företagsidentitet : En fråga om du är eller vill vara?

Utbudet på produkter och tjänster ökar ständigt och det blir då svårare för konsumenten att särskilja dem utifrån dess egenskaper. Nu är det företaget bakom som spelar en allt större roll och det är företagsnamnet som garanterar att produkten eller tjänsten innehar vissa egenskaper och kvaliteter. För att bli det företag som kunden väljer framför ett annat krävs en god image och ett gott anseende. Detta är något som inte kommer av sig själv utan grunden till att lyckas nå ut till kunden är en stark och tydlig identitet.Corporate identity eller företagsidentitet, som vi valt att översätta begreppet till, är ett komplext område med många olika definitioner och synsätt. Syftet med vår uppsats var att reda ut begreppet och skaffa oss en bredare bild av vad företagsidentitet innebär.

Hur kommunicerar Ellos sitt CSR-arbete till konsumenterna och hur påverkar det deras varumärkesimage?

CSR, Corporate social responsibility, är ett begrepp som syftar till att företag ska ta sitt sociala ansvar. Det finns ett flertal olika definitioner av begreppet men gemensamt handlar det om att företagen ska att ta ansvar för den påverkan på samhälle och miljö den egna produktionen bidrar med. Det kan handla om allt från minskade utsläpp och bättre leveranssätt till förbud mot barnarbete och rättvisa löner. Som företag handlar det om att kartlägga alla risker i sin produktionskedja och upprätta en policy att jobba efter. Företagen väljer själva hur man vill jobba med CSR och vad man vill förmedla till sin omgivning.

Varumärket vid OPS : - hur två identiteter kan skapa en enad image

Hälsa och idrott är idag mer eller mindre en del av alla svenskars vardag vilket sätter pressaktörer på marknaden. Ett brett utbud och bra service förväntas oavsett vilken anläggning sombesöks vilket ställer mycket höga krav på både anläggningar och aktörer. I många fall saknarkommuner resurser för att prioritera frågan och en lösning på problemet kan vara offentligprivatsamverkan (OPS) där en kommun ingår en samverkan med en privat aktör. Då det vidstudiens början saknades forskning kring hur identiteter kan samsas inom ett varumärkeämnar denna studie att undersöka hur två parter som ingått OPS kan kommunicera sinidentitet på ett enhetligt vis för att skapa ett enat uttryck.Då studien syftar till att undersöka två parter som ska rymmas inom ett varumärkeundersöktes teorier kring vad som ligger till grund för en stark identitet och image och hurobalans mellan flera identiteter kan upptäckas och åtgärdas. Då en kvalitativ studie med enblandad metod av fallstudie och tvärsnittsstudie utfördes har datainsamling skett genomkvalitativa intervjuer, en kvalitativ enkät samt genom att studera upphandlingsdokument.Studieobjektet Arena Grosvad valdes för fallstudien eftersom det ansågs vara ett lämpligtstudieobjekt då det är en idrottsanläggning som ägs av en kommun men drivs av en privataktör genom OPS.

Vem är kvinnan på kvinnodagen? - en kvalitativ analys av Gomorron Sverige på internationella kvinnodagen

In this study we examine how the image of women, through framing and stereotyping in interviews, is constructed in the Swedish television morning show Gomorron Sverige on International Women?s Day. Our study is based on qualitative method, using the ECA (Ethnographic Content Analysis) model.Our main theoretical assumptions are that media contributes to constructing the images of reality we see in our heads, and that the images of women mediated through television are stereotypes which are displayed in the presenter?s questions and in the respondent?s answers. By defining the problems related to International Women?s Day, showing causal connections, making moral judgments and presenting solutions, television contributes to the viewer?s perception of what is important, why it is important, what is wrong and how to make it right.Based on our theoretical assumptions we have divided our study into three analytical themes:1.

McDonald's - Ett komplicerat förhållande mellan vinst och etik i en alltmer kritisk värld

Förhållandet mellan vinst och etik kan för företag vara komplicerat. Organisationer kräver vinst för överlevnad, men många forskare är idag ense om att följandet av etiska riktlinjer, som behandlar miljö, hälso och samhällsåtaganden, eller ett såkallat CSR-arbete, även är av stor vikt för att klara dagens konkurrens. Samhället och dess konsumenter blir i sin tur, alltmer medveten om företags ansvarslöshet, och väljer följaktligen att stödja de som följer samhällets normer om rätt och fel. McDonald?s som under årens lopp utsått stor samhällskritik angående dess etiska överskridelser med bland annat hälsofarlig mat, arbetar numera aktivt med CSR- arbete.

Film- och litteraturturism : - ett kvalitativt fall för Wallander

Ystad har under lång tid varit en populär turistdestination för svenska och utländska besökare. Staden med dess omnejd har genom den fina miljön och dess historiska byggnader goda förutsättningar att attrahera turister till regionen. Efter filmatiseringarna av Henning Mankells romaner om kriminalkommissarie Kurt Wallander, som utspelas i Ystad, har antalet turister ökat än mer till regionen. Förhållandet mellan böcker och filmer är en väsentlig del av den turism som uppstår efter en berättelse om en fiktiv karaktär i en existerande miljö. Vi ville följaktligen undersöka film- litteraturturism och dess påverkan på en plats.

Flit, fylleri och förbundsstatspotential : En undersökning av den nyzeeländska Sverigebilden i samband med skandinaviska emigranters ankomst till Wellington år 1871

This Bachelor?s thesis elucidates the subject of Swedish migration to New Zealand in 1871. Drawing on the work of Anthony Grigg, who has assessed the public opinions regarding the arrival of Scandinavians in 1871-1876, this study aims to highlight the image of Sweden and Swedes conveyed in New Zealand at this time. Through a hermeneutic engagement with newspapers of the day, it is concluded that Swedes in general were being portrayed as industrious, thrifty and well suited for the forestry labour expected of them. It is also shown, however, that Swedes and Sweden to a limited extent were being associated with notorious drinking habits and inferior intellectual abilities.

Employer branding : En studie av ?The Employer Brand Mix?

AbstractTitel:Employer Branding: En studie av ?The Employer Brand Mix?Nivå:C-uppsats i ämnet företagsekonomiFörfattare:Hannan Mohammed SeragHandledare:Jens Eklinder Frick & Jonas MolinDatum:2014Bakgrund & syfte:Allt fler företag konkurrerar med varandra för att attrahera ochbehålla rätt personal. Det resulterar i att företag börja rikta sitt fokus på sinanuvarande och potentiella medarbetare.Ur denna bakgrund har begreppet EmployerBranding trätt fram inom marknadsföring. Konceptet Employer Branding går ut på attstärka ett företags arbetsgivarvarumärke för att attrahera och behålla de mesttalangfulla medarbetarna.Barrow och Mosley (2005) har skapat modellen ?The Employer Brand Mix? för atthjälpa ett företag att bli en attraktiv arbetsgivare.

Revisorsassistentens socialiseringsprocess : En kvalitativ studie om socialisering och identifiering inom en revisionsbyrå i Örebro

Purpose: This paper aims to describe the socialization process that audit associates experience within an auditing firm that is included in the Big 4-sphere. Our purpose is also to describe which attributes that characterize the organizational identity, and how these attributes are reflected in the self-image of the associates. Furthermore, we seek to explain how the socialization process has influenced the organizational identification. This subject is of interest since the business of auditing is facing higher demands from regulators and politicians, due to the bankruptcy of HQ-bank among others during the financial crisis in the beginning of the 21st century. Earlier research claims that the socialization process of recruits, especially in the initial state of the employment, has a major impact on their future values and attitudes in their job performance.

Villa till salu! : En studie om bostadsannonsernas utveckling i tid och rum

Purpose/Aim: The purpose of this study is to examine how the advertisements of houses in the newspaper of Dagens Nyheter, have developed in layout, by text and image, during the last fifty years and to examine what part of the home is highlighted, as evident values of lifestyle.Material/Method: By examining twenty advertisements from the newspapers every decade during the period of 1958-2008, the layout and lifestyle will be described and analyzed by a quantative and qualitive (discourse) method.Main results: The advertisements has changed in many ways. The layout has drastically developed to a more personal layout of the estate agents and the trends of lifestyle have had an impact on how the agents have created the text in the advertisments to entice customers..

Musikfestivaler som turistiskt dragplåster : en fallstudie på Sweden Rock Festival

Lately, more and more music festivals have emerged in Sweden. People?s desire and need to visit these events only seems to increase. Cultural tourism and music tourism has developed into a significant and important part of the experience industry and it employs more and more people within the tourism industry. The purpose of this paper is to investigate which effects this can have on the local community.

Exklusiva varumärken - exklusivitetens krav

Alltfler människor har idag råd att unna sig något exklusivt och det finns en växande konkurrens på marknaden. Det finns därför också många böcker inom marknadsföring som talar om för företag hur de kan göra för att nå framgång med sina varumärken. Vårt syfte med denna uppsats är att titta på några av dessa teorier och att utifrån ett företagsperspektiv undersöka vilka faktorer i modern marknadsföringsstrategi som är tillämpbara på exklusiva varumärken. Frågeställningen som vi ska besvara är:Hur jobbar företag för att framställa och förstärka en exklusiv image i deras varumärken? För att besvara frågeställningen har vi gjort tre observationer i Köpenhamn.

<- Föregående sida 61 Nästa sida ->