Sökresultat:
2032 Uppsatser om Destination image - Sida 62 av 136
Känsla kontra information i fotokommunikation
Photography has a big role in information sharing today. Especially in the hotel industry where it is the closest thing a customer can get to the product that is being sold. This study intends to find out how you can make use of rhetorical models and techniques of photography to enhance the communication skills of photos of hotel rooms. The main focus was to understand the difference between informative and emotional photographs and what consumers themselves focus on when choosing a hotel, and also how to use the collected information to create a larger buying interest through hotel photography. Using previous research work and quantitative data collection method, we have concluded that the informational and emotional photography methods have obvious differences but also many similarities, and are most effective used together and that the hotel consumer is more aware of the images influence then we assumed..
Livet som ett varumärke : En studie kring det personliga varumärket och synen på att vara sin egen marknadsförare
This study deals with branding at an individual level and aims to explore what a personal brand means, what benefits that?s obtained by actively working with a personal brand, as well as the strategies and methods used in the development of it. It has also meant a restriction in choice of interviewees made to informants who are familiar with and active in the personal branding process in their daily life. The essay is based on a qualitative research approach; six people working in various occupations were interviewed by a desire to generate information from different perspectives. The result shows that a personal brand is all about credibility, authenticity, and the image you present to others.
Kategorisering av IT-yrken samt hur väl KTH:s IT-utbildning matchar näringslivets efterfrågan
This report discusses how well the competences the master program in Information Technology, given by the Royal Institute of Technology, meet the demands from the business life. It is made qualitative and about 20 companies have taken part to get the results. The study has been made to see how well the three first years and the entire five year master, with different aiming, meets the demands. The results shows that the master program needs to be remodeled to meet the demands in the more ?softer competencies?, which for example is people management and an understanding about economical, juridical and cultural aspects.
Dutch Disease and Tourism - The Case of Thailand
Tourism is often being viewed as one of the worlds largest sectors and a great contribution to growth and development. There is a large motivation amongst developing countries to promote themselves as a tourist destination, since they expect the tourism to generate economic growth. The government of Thailand has been promoting tourism since 1960, and the number of foreign visitors has increased from 100 000 back then to 13.5 million in 2006. The purpose of this paper was to investigate weather the increasing tourism industry in Thailand has pulled resources away from other sectors of the economy towards the tourism sector, and in that way harming Thailand?s international competitiveness and causing deindustrialization.
Marknadskommunikation : hur använder butiker inom hemelektronikbranschen sig utav läge, sortiment, pris och kommunikationskanaler i sin marknadskommunikation?
Under de senaste åren har branschen hemelektronik ökat påtagligt och vi konsumenter har mer pengar att spendera på kvalitativa märkesprodukter. Eftersom fler och fler butiker uppstår och även trycket från internethandlarna ökar måste butiker idag använda sig av andra knep än vad de tidigare gjort för att nå ut till kunderna. Det kan vara svårt att nå ut till det kundsegment butiken tänkt sig och för att uppnå sina mål måste butiken vara klar över hur den vill framstå och vilken image den vill åt. Det blir allt mer vanligt att butiker använder sig utav nya kommunikationsknep för att få kunderna uppmärksamma och bli trogna kunder.Vår uppsats bygger på att vi gjort tre besök i butiker och dessa är Bang Olufsen, Televisionen och Onoff. Under dessa besök gjordes en intervju med butikscheferna där vi diskuterade butikernas syn på pris, kommunikation, service och sortiment.
Musik som påverkansmedel: en fallstudie om musikens roll i
event marketing
Syftet med denna uppsats var att undersöka musikens roll och betydelse inom event marketing. Idag är event marketing ett vedertaget och accepterat marknadsföringsverktyg och en effektiv väg att nå konsumenter. För att föstå hur hur företag inom denna sektor använder sig av musik för att påverka människor och hur strategiska val rörande musiken utförs gjordes en fallstudie på tre olika företag inom event marketing industrin. Studien visade att musik är en betydelsefull beståndsdel inom event marketing för sin förmåga att påverka och skapa stämmninglägen samt att valet av genre och artist har en stor inverkan på evenemangets image och att eftertänksamhet måste ingå vid dessa val..
Positionering av ekologiska certifieringsmärken - Konsten att skapa ett säljande budskap
Uppsatsens syfte är att undersöka KRAV-märkets positionering samt att uppnå en ökad teoretisk förståelse kring positionering av certifieringsmärken generellt. Samtidigt utvärderar uppsatsen hur pass väl den konventionella varumärkesteorin, rörande begreppet positionering, passar för ett certifieringsmärke av KRAV:s slag. Resultat: KRAV-märket har övervägande positionerats kring en rad miljöanknutna budskap vilket medfört att märket har en otydlig och mindre attraktionskraftig image. Ett förslag på ett nytt och tydligt budskap som förmedlar mervärde till en bredare målgrupp presenteras och varumärkesteorins applicerbarhet på ekologiska certifieringsmärken bekräftas..
Tredjepartslogistik i Smälteryd En fallstudie med förslag till förbättringar
Examensarbetet är en fallstudie med förslag till förändringar åt uppdragsgivaren som ägnar sig åt tredjepartslogistik. Uppdragsgivaren är Kriminalvårdsanstalten Smälteryd i Sätila som ligger i Marks kommun. Anstalten utför logistiska aktiviteter mellan Monzon AB och dess kunder. Monzon AB är i sin tur ett företag som säljer - och till viss del hyr ut - byggnadsställningar, väderskydd och säkerhetsprodukter till företag runt om i Europa. I dagsläget finns ett antal logistiska problem på Smälterydsanstalten vilka i detta arbete identifieras och analyseras.
Some people get it. Others are assholes. Kontradiskurs, subversiv potential, hegemonisk makt och performativ marginalitet utifrån tre nivåer av skräpkultur.
Sustainability work is something that is emphasized more and more. Corporate Social Responsibility, CSR, is discussed and the question of how much responsibility companies should really take is frequently in the news. Companies tend to ask themselves how much responsibility they should take. CSR is a common concept of companies environmental and social work and a concept we tend to see here and there in our modern society. CSR includes companies? social responsibilities, both in terms of carbon footprint, working conditions, social responsibility and more.
Binär matchning av bilder med hjälp av vektorer från deneuklidiska avståndstransformen
This thesis shows the result from investigations of methods that use distance vectors when matching pictures. The distance vectors are available in a distance map made by the Euclidean Distance Transform. The investigated methods use the two characteristic features of the distance vector when matching pictures, length and direction. The length of the vector is used to calculate a value of how good a match is and the direction of the vector is used to predict a transformation to get a better match. The results shows that the number of calculation steps that are used during a search can be reduced compared to matching methods that only uses the distance during the matching..
Kartläggning av sömnvanor hos ungdomar mellan 11-13 år
Mitt syfte med studien är att övergripande presentera hur företagsbloggar kan användas som kommunikations- och marknadsföringskanal för att skapa goda relationer med sina kunder. Jag kommer även att redogöra för andra aspekter som jag tror är viktiga för att nå framgång och förtroende i användningen av företagsbloggar. Nedan följer mina frågeställningar för studien; ? Hur kan förtagsbloggar användas som kommunikations- och marknadsföringskanal samt hur kan den fungera som relationsskapare?? Hur kan man som bloggare skapa en förtroendegivande image?? Hur kan företagsbloggen fungera som Word of Mouth kanal?? Vilka aspekter är viktiga att tänka på för att nå framgång med sin företagsblogg?De teoretiska utgångspunkterna för min studie består av; ?företagsbloggar som kommunikations- och marknadsföringskanal?, ?strategisk kommunikation och retorik?, ?relationsmarknadsföring? samt ?Word of Mouth och Buzz Marketing?. Jag valde att utföra min studie med en explorativ ansats då jag ville ta reda på hur företagsbloggar kan användas som kommunikations- och marknadsföringskanal i praktiken.
Tumult i Texas - ett undersökande arbete om bildspråk och berättande
Thick skin in Texas - an investigation on storytelling and pictorial language. I took my starting point in a story about the cowboy Jaquin, who goes to the Tivoli, where he gets caught up in a dramatic adventure. I extracted three scenes from this story, and I experimented with whether it was possible to make the separate scenes tell their own story, in three separate drawings. Without depending on the frame story or on any kind of text. In this project I partly wanted to explore the possibilities of the drawing.
Visuell kommunikation inom en butikskedja
Denna uppsats avser att söka, jämföra och analysera hur två butiker inom samma butikskedja, genom sin visuella kommunikation, kan ge kunden olika erfarenheter. Vi valde att begränsa ämnet till endast undersöka tre faktorer: skyltar, placering av varumärken och butikslayout. Vi bestämde oss för att jämföra två av Design Onlys butiker i Göteborg, som ligger i Nordstan och på Fredsgatan där vi uppfattar skillnader i den visuella kommunikationen Genom att med utsikt över hela kedjan från ägarnas visioner för hur butikskommunikatörer fungerar och slutligen hur kunderna uppfattar visuell kommunikation i butikerna, har vi kunnat dra slutsatser om hur väl företagets identitet matchar dess image..
Fotografers och föräldrars attityder kring skönhetsretuschering i skolfotografier : En semistrukturerad intervjustudie
Through semi-structured interviews with 8 school photographers and 10 parents,this study attempted to clarify what photographers and parents of children(aged 1?5) in preschool think of photography business in the current situationprovides retouching children?s school photographs and what they considers tobe acceptable. The result shows that companies do not offer photo retouchingfrequent, but performs this service at the direct request of the customer. Themajority of parents agreed that dirt and food was accepted to be removed fromthe photograph, and that this does not affect the child's self image. The photographersbelieve that one should be very careful when it comes to children andretouching, and that the debate is important..
En "jålande" turistort - en studie om hur föreställningar kring regional identitet påverkar ett turismätverk
Regional identitet är ett begrepp som ofta nyttjas då man talar om regioner som sociala och politiska rum. Det är dock svårt att definiera vad identiteten egentligen består av och hur den påverkar människans handlingar. Den regionala identiteten kan exempelvis ta sitt uttryck i lokalbefolkningens inställning och attityd gentemot turism. Detta har i viss utsträckning betydelse för resmålets framgång samt för relationerna mellan de lokala aktörerna. Föreställningarna kring regional identitet präglar således turismen och destinationens turistföretagare.