Sök:

Sökresultat:

177 Uppsatser om Designers - Sida 2 av 12

Dagsljusdesign för en god visuell miljö

During our education to become lighting Designers at Jönköping University, the artificial lighting has been in focus. Therefore we wanted to learn more about daylight. We chose to do this from a visual approach in open plan offices. Since daylight is part of the architects´ responsibility to master, we wanted to examine what architects think of when they plan daylight environments in open plan offices and how this is expressed in the buildings with focus on the visual factors.Our questions at issue are:What knowledge do architects have concerning daylight planning, and how do they use this knowledge in their practice?How well do the chosen daylight environments meet the end-users need of a good visual environment? The study consists of three case studies, carried out in the same way.

Produktutvecklingsprocessen : En djupstudie i hur ekonomer, designers och designchef samarbetar i en produktutvecklingsprocess.

Competition in the market of interior design during the last several years has drastically increased. The consumers of today are very conscious about what the market can offer and therefore they have high demands on the products. It is not only the function of the product that matters but also the design that makes a difference. Companies are becoming more aware of this and as a result they have to find a way to set themselves apart in order to attract customers. This realization has led Designers and economists to cooperate in a different way than before.

Kritiska framgångsfaktorer inom Enterprise Application Integration - en IS-designers syn

Systemintegration är ett omfattande ämne som innehåller en uppsjö av begrepp och teorier, Enterprise Application Integration (EAI) är den avgränsning som genomförts inom detta område och fokuserar på en mer praktisk synvinkel av systemintegration. Vidare har det även avgränsats till en Designers syn på EAI. Med dessa avgränsningar har en induktiv studie genomförts av tre framstående organisationer som är verksamma inom systemintegration. Genom att genomföra intervjuer med personer som dagligen arbetar med EAI identifierades 17 faktorer. Dessa faktorer analyserades och jämfördes med befintlig teori inom området för ERP och EAI.

il Nuovo ? Språngbrädan för oetablerade designers inom modeindustrin

Vi går Butikschefsprogrammet med inriktning mot mode och textil och har valt att utarbetaen affärsidé. Uppsatsens ämne är till viss del redan givet i och med vår utbildning,där arbetet ska ha en inriktning mot detaljhandeln.Idag befinner sig modeDesigners på en tuff marknad, där konkurrensen är hård och detkan vara svårt att etablera sig på den svenska modemarknaden. Oetablerade Designersefterfrågar därför en tjänst som hjälper dem med arbetet som tillkommer runt designprocessen.Marknadsföring och försäljning av deras alster anser de vara en av de svårastebitarna att själva kunna hantera.il NuovoiiiKlädkedjorna dominerar modemarknaden, men trenden går mot ett allt mer personligtmode, vilket gör att vi anser att det finns en lucka på marknaden. Därför syftar uppsatstill att undersöka om det finns en potential att starta upp en butik i Göteborg, som säljeroetablerade Designers alster som bidrar till originalitet och mångfald inom modeindustrin.Den affärsidé vi har utformat grundar sig därför på att vi som ett detaljistföretagska tillhandahålla design från oetablerade Designers och förmedla den till konsument. Vivill på det sättet ta vara på all den talang som finns hos Sveriges modedesignsskolor.

Att vardagsanknyta matematikundervisning

In this paper we describe the issues of credibility in web applications and internet communities. We bring up examples of how other Designers have solved credibility-problems. Further we discuss the features we have created for our community, Stickling, to make any visitor to perceive it as credible..

Innehåll av värde

In this paper we describe the issues of credibility in web applications and internet communities. We bring up examples of how other Designers have solved credibility-problems. Further we discuss the features we have created for our community, Stickling, to make any visitor to perceive it as credible..

Ourstyle

Modemarknaden idag är både global och komplex med många uppfattningar om var värdet iprodukten ligger. Produkten och företagets image är kraftfulla medel för att differentiera sigpå marknaden. Då ett företag väljer att expandera till en ny marknad är det generellt ett sätt attskapa nya marknadsmöjligheter och för att öka sin försäljning. Innan etablering på nymarknad är det viktig att identifiera sin målgrupp. På den konkurrenskraftiga internationellamarknaden ligger makten inte längre hos leverantören, utan hos kunden.Distributionskanalvalet spelar en stor roll i avseende att nå företagets tänkta målgrupp.

Design av multimedia för allmänna kunskapsinstitutioner

Denna uppsats behandlar hur multimedia för lärande designas och används på allmänna kunskapsinstitutioner som museum och Science Centers i Sverige. Syftet med studien var att kartlägga Designers förhållningssätt till designprocessen samt till aspekter som lärande, upplevelse och multimedia när en multimedial applikation utformas. Ytterligare syften var att identifiera problem och avslutningsvis utforma och presentera riktlinjer för design av multimedia för allmänna kunskapsinstitutioner. Studien, som antog en kvalitativ ansats, initierades med inledande intervjuer med en extern designer och två utställningsDesigners. Dessa intervjuer vägledde sedan frågeställningarnas utformning till de sex huvudintervjuerna, som hade en semistrukturerad prägel.

Implementering av Vägledande samspel i förskola och grundskola

In this paper we describe the issues of credibility in web applications and internet communities. We bring up examples of how other Designers have solved credibility-problems. Further we discuss the features we have created for our community, Stickling, to make any visitor to perceive it as credible..

Ekologiska val i en e-handelskontext : En mental modell över användares köpbeteende

Att köpa ekologiskt är ingen ny företeelse, men i takt med att både e-handel och efterfrågan på ekologiska varor konstant ökar så behövs det stöd för Designers för att kunna möta dessa utmaningar. För att kunna designa e-handelswebbsidor med ekologiska valmöjligheter krävs förståelse för användaren och dess behov. Genomatt kartlägga målinriktade beteenden går det att påvisa när en användare är mottaglig för ett ekologiskt val på en e-handelswebbsida. En mental modell byggs utifrån användares målinriktade beteende och denna kan användas som stöd av Designers för att förstå när en användare är mer mottaglig för ekologiska val på en e-handelswebbsida. Denna studie resulterar i en identifiering och kartläggning över när en användare är mer öppen för ekologiska val..

Varde ljus : kyrkogården : en meditativ park i nytt ljus

The master thesis deals with three completely different areas: the place, the light and the design, which all are parts of the subject landscape architecture. The Place in this paper is the graveyard, the Light is the artificial and the Design is an illumination. The common denominator is the graveyard at Galärvarvet in Stockholm, Galärvarvskyrkogården, where the three parts meet in a clear and outspoken need of new lighting. The problem formulation is: Is it possible for a graveyard to be looked upon and used as a park? How do the administrators and the Designers reason in this matter and what are the consequences for example the illumination at a graveyard? This is being investigated and discussed in general and thereafter the thesis is specifically focussed on the needs and solutions for the graveyard at Galärvarvet. The thesis, which is mainly based on facts from litterature, location studies and interviews, contains of pure parts of fact, discussion parts, different types of analyses, reflections of the author, illustrations and photos from the graveyard at Galärvarvet and also a lighting proposal for the graveyard and its close environment. The purpose of this work is to show the connection between the usage of the graveyard and its illumination. All to simplify for the administrators, planners and Designers. Hopefully this thesis will be of use in the deciscion making process for future lighting projects for the graveyard administration in Stockholm as a basis for their discussion and decision process for future lighting projects..

Logotypiskt : En studie om hur digitaliseringen harförändrat logotypers utseende

In this study we are seeking to discover the norms in the design of logotypes and how they havechanged over time. To achieve this we have chosen to analyze the logotypes of twenty companies withthe largest expenditure on advertising in Sweden. We mapped chosen design attributes within the logoto discover the similarities and then we selected the five oldest brands to analyze how their logos havechanged over time. The design changes in the logotypes over time is can be related to the changingattitudes of the general public and the Designers ambitions to draw on convention to create iconic designthat will spark brand-recognition. However many changes can?t be directly explained through changesin convention.

Samverkan mellan totalentreprenör och projektör i stora byggprojekt

As a result of the so called ?Million Program? between the years 1965 ? 1975 the design-build contract had its breakthrough in Sweden. Since then, the contract form has become increasingly common and now holds a strong position on the Swedish market. In design-build contracts it?s usual that the design and production time is overlapping.

Individen - kreativitet och kontext

Companies and organizations need to take care of their employees? creative ability. This report gives some examples of work situations that support or prevent creativity. The purpose with this report is to investigate the link between people at work and creativity.It was necessary to delimitate the area and decide which sources to be investigated and presented in the report. The main topic is on sources of creativity, but as more organizations seem to introduce efficiency thinking according to Börnfelt (2009), the interaction between efficiency and creativity is also presented.In this report theory is compared to industrial Designers? opinions on creativity.

Omslag till böcker och DVD-filmer : en jämförande studie av visuell kommunikation i omslagen till Män som hatar kvinnor och Niceville

This thesis is about covers of books and DVD movies. I have tried to find out if the visual communication of the covers differs between the book and movie with the same story. Do they appeal to different target groups? I have also been trying to find out what Designers can do to increase the visibility of covers among others. Are there certain rules to follow for making a cover visible?To reach a conclusion I have been studying components in advertising pictures, since covers work as a kind of advertiser for the product.

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->