Sök:

Sökresultat:

18402 Uppsatser om Customer information - Sida 55 av 1227

The Potential of B2B Lovemarks: A Managerial Perspective on Strong B2B Brands

Kevin Roberts has extended the comprehension of strong consumer brands to a higher level where loyalty beyond reason is established. He calls this new status Lovemarks. As the concept of Lovemark has only been applied in B2C markets, this thesis is directed to find out the applicability of Lovemarks in B2B context. In order to fulfill the research purpose, three main questions are answered based on a cross-sectional research approach: What role do intangible factors play in B2B branding? Is the idea of B2C Lovemarks transferable to B2B context? How should a B2B Lovemark be characterized? The results of the qualitative interviews indicate insights of high investment and involvement, integrated brand communication, balance between function versus emotion, brand?s trustworthy personality, customer partnership, and finally, the potential establishment of B2B Lovemarks.

Varumärket i kommunen. Ett uttryck för differentiering eller identifikation?

Titel:Skicka vidare ? ungdomars val av kommunikationskanaler för att få information omfritidsaktiviteterFörfattare:Johanna FasthUppdragsgivare:Göteborgs stad Centrum, enheten FritidKurs:Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskapVid institutionen för journalistik, medier och kommunikationTermin:Vårterminen 2011Handledare:Annika BergströmSidantal:39 sidor, 15 824 ordSyfte:Att undersöka vilka kommunikationskanaler ungdomar använder sig av och efterfrågar för attfå information om fritidsaktiviteter i Göteborgs centrum.Metod och material:Kvalitativa gruppintervjuer i form av fokusgrupper med totalt nio ungdomar i årskurs 9.Huvudresultat:Resultatet visar att ungdomarna främst får information om fritidsaktiviteter genom kompisar, dels via sociala sajter, t.ex. Facebook och dels via personliga möten. Undersökningen visar även att ungdomarna tycker att information genom det personliga mötet är lättare att ta till sig än information som fås via affischer och flyers. Ungdomarna anser att sms-utskick är en bra informationskanal för att få information om fritidsaktiviteter..

Kundlojalitet : En ja?mfo?rande studie mellan ett offline- och onlinefo?retag i deras arbete med att skapa lojala kunder

Utifra?n relationsmarknadsfo?ringsperspektivet har va?rdandet av relationen till kunder uppma?rksammats inom marknaden fo?r detaljhandel. Inom detta omra?de a?r lojalitetsskapandet en viktig del och forskning visar tydligt pa? att fo?retag som a?r verksamma offline respektive online arbetar med detta.Studiens syfte a?r att med hja?lp av ja?mfo?relse och analys beskriva offline- och onlinefo?retags arbete med lojalitetsskapande och da?rmed bidra till o?kad kunskap inom omra?det. Detta leder till underso?kningens fra?gesta?llning, vad finns det fo?r skillnader mellan hur svenska online- och offlinefo?retag inom detaljhandeln arbetar fo?r att fa? lojala kunder?Fo?r att ta reda pa? det har vi genomfo?rt sju intervjuer med totalt sex ansta?llda pa? tva? olika fo?retag som dagligen arbetar med relationsmarknadsfo?ring.

Informationshantering i en kundorderstyrd försörjningskedja: En fallstudie hos Siemens Industrial Turbomachinery AB

I företag som bygger komplexa produkter mot kundorder läggs ofta en större del av tillverkningen ut på underleverantörer för att företaget ska vara flexibelt och snabbt svara på marknadsförändringar. Företag i dessa kundorderstyrda försörjningskedjor låter då underleverantörer konstruera komponenterna efter underleverantörens egen expertis genom att endast ge riktlinjer för hur komponenterna ska se ut vid inköp av komponenter och system. Detta leder till att komponentinformation som tidigare varit det köpande företagets istället hamnar hos underleverantören. Studien bygger på intervjuer genomförda med personer i hela flödet, från konstruktionsstadiet till överlämning till kund. Även felrapporter samt annan sekundär data har använts för att verifiera intervjuinformationen.

Kommunikationens utformning i prospekt

Previous research analyzing information and communication effects regarding high-involvement purchases has so far concerned communication length and the use of salient attributes. Studies investigating the effects of communication on a word-level is however limited. For a high-involvement purchase like an apartment the need for information is vital in the customers purchase decision. The main purpose of this study is to investigate whether the communication in the prospectus varies based on sales success. The study connects research in information search, high-involvement purchases, communication length and information vividness.

Kan rekryterare undvika att påverkas av arbetssökandes utseende?: En experimentell studie

The first information recruiters have access to, when recruiting a new co-worker is the applicant´s CV. It may even happen that the applicants are sending a photo with the CV, which can lead to the possibility that the appearance of the applicant will affect the assessment. Previous research shows that individuals who are regarded as beautiful get a better assessment than those who are considered to be ugly or mediocre looking, but if this can be prevented through awareness, the problem can easily be counteracted. The purpose of this thesis is to, through an experimental study, investigate whether recruiters can avoid being affected by the applicant?s appearance in the assessment of their CV if they receive information about the stereotypical thinking that is tied to a person's appearance.

Kvinnliga bröstcancerpatienters behov av stöd och information

Bröstcancer drabbar 10 till 15 kvinnor dagligen och utgör därmed den vanligaste formen av cancer hos kvinnor. Syftet med denna litteraturstudie var att undersöka behovet av information och stöd hos kvinnor med bröstcancer. Genom att göra en litteraturstudie kan vetenskaplig kunskap från ett flertal artiklar sammanställas och komma till nytta i det kliniska arbetet. Resultatet visade att bröstcancerpatienters hade ett stort behov av information och stöd, detta behov måste dock identifieras individuellt för varje patient. Dessa patienter ansåg att information om möjligheten att bli botad, behandlingsalternativ samt recidiv var viktig.

Anhöriga till strokedrabbade : deras behov av information och stöd: en litteraturstudie

Bakgrund: Då en person drabbas av stroke blir han/hon beroende av hjälp och då känner anhöriga att de ofrivilligt får ansvaret att vårda sin familjemedlem. För de anhöriga är det oftast en ny okänd värld som öppnar sig och deras informationsbehov är stort. Syfte: Syftet med litteraturstudien var att beskriva det behov av information och stöd som anhöriga till de som drabbats av stroke har. Metod: En litteraturstudie där 17 vetenskapliga artiklar granskades och en innehållsanalys gjordes enl. Forsberg och Wengström.

Informationssökning en del i vuxenutbildningen. En studie av vuxenstuderandes informationssökning i olika studieformer

The purpose of this essay is to investigate adult students information seeking. We draw a distinction between traditional timetabled studies, flexitime studies and external studies. For many adult students flexitime studies and external studies involve a new kind of studying. The new types of studies entail that adult students must apply themselves to more information seeking. In our study we investigate how the students proceed when seeking information.

Gymnasieelevers informationskompetens : En studie i sju klasser i gymnasiets år 3

This master's thesis examines information literacy and students in secondary education. The study is framed within a sociocultural perspective of learning and the method used is questionnaires. The major question posed is how and where students seek information. Other questions are if the students critically evaluate and analyse in­formation sources and if teachers and school librarians cooperate with each other in order to help the students with their assignments.The findings indicate that most students regard information seeking as fact-finding or finding the right an­swers to the question. Only one third of students experienced information seeking as seeking and using informa­tion for understanding a topic.

Informationslogistisk modell : Hur ska tillverkande företag tillgodose informationsbehoven?

This essay answers the question: How can a manufacturing business fulfill the information demand in the processes; purchasing, production, warehousing, order and delivery?The question has been answered through different kind of studies, such as literature, documents, Internet search, interviews and observations. The essay is written from a hermeneutic point of view and by using qualitative research. The result has been validated by two different manufacturing businesses.A simple information logistic model is the result of a comparison made between theory and empery. The aim of the model is to describe how a manufacturing business can fulfill the information demand by using different methods.

Användarprofiler : kan de bidra till kvalitet i beslutsfattande?

Antalet intranät växer ständigt, samtidigt som allt fler människor känner att de inte kan ta till sig all den information som de erhåller. Intranäten innehåller en mängd användbar information som alla anställda kan ta del av. För att kunna använda intranätet effektivt krävs det att användarna sorterar bland all den information som finns på intranätet. Med hjälp av användarprofiler kan detta ske på ett enkelt sätt. Syftet med detta arbete var att behandla frågan om användarprofiler kan bidra till att bättre beslut tas genom att information overload reduceras.

Informationspark? Informationsstrukturerna hos bioteknikföretagen på Ideon

This thesis deals with information provision to the knowledge intense biotechnology businesses of Ideon Science Park in Lund, Sweden. Previous research concerning the information needs of Science Park companies has been conducted from the information provider s perspective. Instead, we apply a user perspective to find out what information needs these companies have, and how they prefer to acquire information. Central terms are: information, -needs, -acquisition, -consciousness, -strategy, small and medium sized enterprises, scientists and engineers, information (resources) management, networks, tacit knowledge, knowledge transfer and innovative milieux. The companies need scientific and business information; the latter is easily obtained within Ideon.

Knowledge management på en dagstidning

The purpose of this study was to describe how journalists do research for their articles and whether there is a need to create a knowledge bank of the material that journalists use for writing these articles. I also looked at how knowledge management could be used at a daily newspaper to add value to the information used by the journalists. The thesis is based on four interviews with journalists, a literature review and a practical project. I helped a journalist with his information seeking and later tried to organize the material. This project gave me an understanding of how varying the material that journalists use is and how difficult it would be to try to organize it in order to create an organizational knowledge resource of the material.

EN STUDIE AV AT-LÄKARES INFORMATIONSSÖKNINGSBETEENDE I OLIKA PRAKTIKER

AbstractInformation and information seeking have always been important parts of society. How behavioural patterns of information seeking manifest themselves are partly due to individual prerequisites and partly due to the practice where the seeking of information is conducted.The aim of this study is to investigate a group of newly examined physicians? experiences of information seeking behaviour in their educational practice and in their professional practice. The two practices are related to each other but still very different. This makes it interesting to study whether individuals? information seeking behaviour changes when they move from the educational practice to the professional.The theoretical framework for the current study is a socio-cultural one.

<- Föregående sida 55 Nästa sida ->