
Sökresultat:
1618 Uppsatser om Customer Equity - Sida 2 av 108
Hur värdefullt är ett varumärke? : En studie om hur konsumentbaserad brand equity mäts
AbstraktSyfte:Studiens syfte är att beskriva hur ett mätinstrument för att mätakonsumentbaserad brand equity ska utformas.Forskningsfråga:Vilka mätpunkter ska inkluderas vid mätning av konsumentbaserad brand equity?Metod:Då studien ämnar testa mätinstrumentet som skapats ur den befintliga litteraturen föllvalet på att genomföra en kvantitativ undersökning eftersom författarna avsågundersöka hur en stor mängd konsumenter uppfattar varumärken. För att samla in databad författarna 130 stycken respondenter delta i en enkätunderökning. Datananalyserades sedan i en faktoranalys.Slutsats:Efter genomförd faktoranalys kunde författarna behålla 9 stycken mätpunkter från detursprungliga 16 stycken mätpunkter. Utefter de nya mätpunkterna utformades ett nyttmätinstrument.
Private equity-företag - centrala investeringskriterier vid buyout-investeringar
De senaste fem åren har buyout-segmentet på den svenska private equity-marknaden vuxit kraftigt i omfattning. Buyout-investeringarna har ökat från 6 555 mkr år 2001 till 37 171 mkr 2006. Då pengar investeras i ett portföljbolag följer ett stort ansvar att dessa investeras så att en god avkastning uppnås som kompenserar den risk investerarna tar. Därför måste buyout-företagen i förväg noggrant analysera investeringsobjekten för att göra välgrundade kapitalplaceringar.Syftet är att beskriva vilka investeringskriterier private equity-företag tittar på inför en eventuell buyout-investering och att redogöra för vilka av dessa kriterier som är de mest centrala. Vidare är syftet att klargöra vilket avkastningskrav private equity-företagen har på sina buyout-investeringar.
Kundlojalitet i tjänsteföretag
Since companies have realised the importance of customer loyalty and since the service sector has gained higher significance in recent years, we found it interesting to study what leads to customer loyalty in service companies. The theories we have chosen to consider are customer loyalty, service quality, service guarantees, affinity marketing, loyalty programmes and customer clubs, the customer in focus and other factors that influences customer loyalty. To find out how service companies are working with cus- tomer loyalty, we have conducted a case study within three service companies. Our findings are that customer loyalty has a significant importance for the companies we studied. Quality and personnel were the factors we found had the greatest impact in service companies concerning customer loyalty.
Brand Brazil : En studie om brand equity på en emerging market
Title: Brand Brazil ? A study on brand equity in an emerging market Authors: Anders Andersson & Jonathan Karlsson Subject: Bachelor thesis in marketing, 15 credits Keywords: Brand equity, Emerging markets, Brand awareness, Brand associations, Perceived quality, Brand loyalty Purpose: The purpose of this thesis is to gain deeper understanding of how a company operating on an emerging market can work with brand equity, and what benefits it provides to the brand owner. Theoretical framework: The chapter begins with a description of brand equity to be further decomposed to its four dimensions; brand awareness, brand associations, perceived quality, brand loyalty Methodology: A qualitative research method with a deductive approach is conducted, where interviews with Brand/Marketing coordinators for the Brazilian subsidiaries of Volkswagen, Toyota and General Motors, are performed. Empirical framework: The chapter presents performed interviews that are supposed to describe our case studies? work and benefits from brand equity. Conclusion: This study shows that companies operating on an emerging market are working actively with brand equity, often in accordance with theory. The companies also experience positive effects from increased brand equity..
Exit Runt Hörnet! -Private Equity-fonders inverkan på Portföljbolagens Strategiska inriktning och Corporate Governance-arbete
Undersökningens syfte är att analysera hur portföljbolags Strategiska inriktning och CorporateGovernance-arbete påverkas av ett skifte till Private Equity-ägande. Uppsatsens empiriska material består av intervjuer med anställda i två stora, forskningsintensiva bolag som avnoterats från Stockholmsbörsen genom Private Equity. I undersökningen identifieras hållpunkter för portföljbolagets Strategi och Corporate Governance-arbete, vilka alla på något sätt påverkats av övergången till Private Equity. Det kan konstateras en märkbar förskjutning i portföljbolagets strategiska inriktning till följd av Private Equity-bolagets tydliga ägarstrategi.Vidare medför ägarskiftet förändringar i styrelse och ledning, samtidigt som avståndet mellan ägare-styrelse-ledning reduceras avsevärt..
Det är ingen rocket science : En varumärkesundersökning av Metro i Karlstad
Purpose: The purpose of this study is to do a brand survey of Metro in Karlstad. The study will originate from the terms ?brand identity? and ?brand associations?, where the brand identity is the organization?s desired view of the brand, and the brand associations define the associations held by the consumers.Issues: What is Metro?s brand identity? What are the brand associsations of Metro in Karlstad? How well do the brand identity and the brand associations correspond?Theoretical framework: The study is done from the perspective of media and communication studies, where the theoretical terms are defined from literature regarding brands.Method: The study is carried out using a qualitative document analysis, interviews, and a quantitative survey. The document analysis was made on Metro?s own documents regarding values and target audience.
Private Equity : En studie med fokus på värdeskapande
Uppsatsen syfte är att klargöra vilka faktorer som är av betydelse när det kommer till värdeskapande i private equity bolagens portföljbolag.
Private equity företagens styrning av sina portföljbolag.: Två fallstudier av relationen mellan private equity företag och portföljbolag.
The purpose of this thesis is to examine and analyze the characteristics of the management control system private equity firms use to manage their portfolio companies. The thesis takes a share holder value perspective, and it is assumed that the goal of the management control system is to increase the shareholder value in the portfolio company. In a qualitative study two private equity firms and two portfolio companies, one for each private equity firm, were studied in detail. In total, nine in debt interviews were completed. The results from this study suggest that the characteristics of the control system are dependent on the surrounding context; the focus on shareholder value and the specific characteristics of the private equity industry shape the characteristics of the management control system.
Uppfatta och reagera : En kvalitativ studie om IT-relaterade resursers roll i kundkännedomsprocesser och kundresponskapacitet
The structures of organizations have gone through a dramatic change over the last years; as a result customer service is no longer a small side activity but a critical part in customer relationship management. Development in information technology has created opportunities as well as challenges for organizations when it comes to providing a customer service with capacity of sensing and responding to customers' needs. Previous research shows a relationship between customer response capability and customer knowledge processeses, this study investigates and confirms this relationship. However, findings show that dedication and understanding for customers needs has a direct impact on both customer response capability and customer knowledge processeses, this result indicates that customer knowledge processes and customer relationship management are difficult to differentiate. Furthermore, this study explores IT-related resources impact on customer response capability and customer knowledge processes.
Vad påverkar en aktieanalystillförlitlighet? : En kvantitativ studie om relationen mellan tillförlitligheteni en aktieanalys och dess innehåll.
A debate in finance is whether a random investment gives the same return as carefully choose and valuing an amount of shares to invest in. Stock valuating Stock valuation is often done by fundamental valuation models, based on the company's underlying character, which tries to put a correct price on the stock. Today there are several different valuation models that can be used for this purpose. Since valuation models are only mathematical, equity research is underpinned by more subjective assessments about the company and its future.The purpose with this thesis is to describe which valuation models that are used by professional stock analysts, but also to see if the reliability on the equity research is affected by the used model to valuing the company. Furthermore, we want to see if the job that?s been done to understand the company, measured by the equity research quality, impact the reliability on the equity research.In this thesis, we have, to achieve our purpose, conducted a quantitative content analysis of 164 equity research done by professional analysts at firms listed on the Stockholm Stock Exchange. With basis in previous research, we have developed a method for determining the valuation model that is used in the equity research, the reliability on the equity research and a framework for assessing the quality of the equity research.In the theoretical framework the valuation models involved in our study are described, previous research on the reliability on the equity research and their practical use.
Toleranszon och kundtillfredsställelse i tjänsteföretag
The aim of this thesis is to describe how service companies through adjustment of the customer?s zone of tolerance can influence customer?s perception of the service during the processes of service delivery and create customer satisfaction. The method used was case study approach utilizing personal interviews, which were conducted at two service companies. The study showed that the aspects of the service that have greatest importance for the customer?s assessment of the service and customer satisfaction among others are personal treatment and that personel behave in the way that makes the customer feel itself taken good care of and unique.
Hur påverkas Acers brand equity av co-branding med Ferrari?
Den senaste tiden har en mängd samarbeten, eller så kallade co-brandings, mellan olika företags varumärken vuxit fram. Avsikten är att förstärka sitt eller sina varumärken med hjälp av ett annat varumärke som är förknippat med någonting unikt. Hur bedömer man resultatet av denna co-branding? Har det egna varumärket förstärkts eller har det försvagats? För att klargöra detta resultat måste varumärkets Brand Equity mätas. Med brand equity menas det kapital som varumärket representerar.
Brand equity har betydelse i byggbranschen : En studie om köpbeslutsprocessen, brand equity och beslutspåverkande roller
I denna studie studeras brand equity och dess påverkan på köpbeslutsprocessen. Hur påverkar brand equity köpare? Vilka steg i köpbeslutsprocessen påverkas? Genom att studera detta kan säljande företag få en ökad förståelse för hur köpare resonerar vid inköp, vilket kan användas när de ska utforma effektivare säljstrategier. Dessutom kommer beslutspåverkande roller att studeras för att resultatet ska bli mer praktiskt applicerbart då det ofta är flera individer som är inblandande när företag ska genomföra inköp.Studien har en kvalitativ ansats med semistrukturerade intervjuer som grund för att studera vilken betydelse varumärken har under köpbeslutsprocessen i byggbranschen.Intervjuerna har genomförts med sju individer som är ansvarig eller haft en stor roll vid inköp av maskindrivna handverktyg på sina företag.Det resultat som studien kommer fram till påvisar att brand equity har betydelse. Ju starkare ett varumärkes brand equity är desto mer påverkan har det på köpbeslutsprocessen.
Kundrelationer och kundlönsamhet: En fallstudie av ett modeföretag
This thesis studies the customer relationships and customer accounting methods used by a Swedish fashion company. The aim is to test the empirical applicability of the relationship based framework developed by Lind and Strömsten and to explain potential differences between empirical observations and theory. The framework is based on the categorization of four customer relationship groups and the appropriate customer accounting methods to be used for each relationship. The fashion company, that recently assessed the profitability of its customer base in an aim to implement a new customer strategy, is the object of the qualitative case study. The case study reveals that all customer relationships are to be found at Whyred, except the connective customer relationship.
Det implicita avkastningskravet på Stockholmsbörsen: En jämförande empirisk studie med avseende på antalet börsintroduktioner för 1999 och 2012
This study examines the equity cost of capital between two periods distinguished by substantial differences in IPO activity. In light of the stemmed IPO flow to the Swedish stock exchange in 2012, this study regards the conjecture that the IPO count is related to the prevailing cost of equity capital for certain periods. By application of the Residual Income Valuation model the cost of equity capital is abstracted from sampled stock prices and compared at two points in time for which extreme highs and lows of IPO activity were observed. Using randomized samples from 1999 and 2012, significant differences between the estimated costs of capital are established. The findings indicate that the equity cost of capital, much as it may help influence, nevertheless plays a subordinated role in the going-public decision..